Corolla E12 - jak wyłączyć dźwięk ostzregania pasów

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

Czy ktoś wie jak wyłączyć (zdezaktywować) dźwięk informujący o niezapiętych pasach bezpieczeństwa w najnowszej Toyota Corolla E12.
W ASO nie wiedza


Dzięki z góry za info!
Tomy_Lee
  
 
Znajdz przewód który idzie do gniazda pasa (przy ręcznym). Zedrzyj trochę izolacji, podłącz miernik i sprawdź co sie dzieje - czy jest napięcie gdy pas jest zapięty, czy zwiera do masy itd...
Potem wykombinować taki sygnał na stałe i juz .. pasy będą ciągle zapięte.

Nie wiem jednak jaki to może mieć wpływ na resztę urządzeń... Moze jak się ma zapięte pasy to np nie działa centralny i nie pozwala wyjść z samochodu... Gorzej jak z poduszką będą jakieś jaja...

Pozdrawiam
Propagator
  
 
Ktoś gdzieś to kiedyś opisywał, ale ... nie znajdę teraz

Mogęspytać po co chcesz to wyłączać??? Jeździsz bez pasów?
  
 
Bylbym wdzieczny za info!
W pasach owszem jezdze, ale 'tylko' po drogach. Jesli na przyklad jade po parkingu i szukam miejsca do zaparkowania, wowczas jade bez pasow.
Dlatego wlasnie szukam sposobu (w Avensisie da sie to wylaczyc odpowiednia kombinacja kluczyka w stacyjce/ klawiszem zerujacym licznik/ i zaczepem w pasach).
- W Corollce to nie dziala

pozdrawiam,
Tomy_Lee
  
 
ponawiam pytanie. czy ktos wie. jeden gosc mi kiedys wylaczyl w rolce e12 trzymajac wlasnie ten zerownik od licznika itd. obecnie mam e12 d4d i nie moge tego zrobic. czesto woze cos na siedzeniu pasazera i strasznie mnie to wpienia...
  
 
Pomysł MiśkaII z tego co wiem działa,wkładka pasa zwierając do masy wyłancza sygnalizację ,zwierając na stałe do masy udajemy,że pas jest non stop zapięty;wiem ,że w mondeo można wyłączyć sygnalizację kombinacją kluczuk pasy itd lecz w nowszych modelach trzeba podpiąć się do kompa lub mostkować do masy ,być może w świeżym e12 jest podobnie -serwis lub mostek
Pozdrawiam
  
 
nie nie nie nic nie trzeba mostkowac . wiem bo widzialem jak koles z ASO przy mnie wylaczal ten sygnal tyle ze w wersji benzynowej. ja mam dieselka i jakos to nie dziala badz zle zapamietalem jak to sie robi . na 100 % mozna to offnac...tylko jak ?
  
 
jutro może skontaktuję się z elektrykiem z ASO i spytam
sam jestem ciekaw
Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2005-09-04 12:34:34, chuck pisze:
Pomysł MiśkaII z tego co wiem działa



Jak zawsze

Pozdrawiam
  
 
chyba coś wiem:
licznik na przebieg całkowity
wcisnąć przycisk licznika
włącz stacyjka na zapłon
po około 6 sek zapnij pas kier
po 10 s
puść przycisk licznika
powinien się pojawić napis BEEP on off
powodzenia
  
 
I jeszcze trzeba obiec samochód 10 razy dookoła (zgodnie ze wskazówkami zegara) w 30sec bo inaczej kicha...

Nie mogłem sobie podarować
Pozdrawiam
  
 

z zapiętym pasem będzie ciężko
  
 
To przed całą procedurą trzeba bo inaczej wogóle nie będzie słuchać
  
 
umnie poprzedni wlasciciel to wylonczyl najwyrazniej zato pika na wsteku
  
 
wczoraj sam sprawdzałem :
licznik na ODO
wyłącz stacyjkę
włącz stacyjkę i w od razu wciśnij i trzymaj przycisk licznika
przez 12-13 s
po tym czasie zapnij pas a na liczniku pokaże się beep on lub off
testowałem i działa (na nowym ave)
istnieją nowe wersje gdzie jak nie zapnie się pasów dzwięk narasta
w czasie jazdy i w tych jest problem to zlikwidować
pozdrawiam
p.s.
poprzedniej wersji nie sprawdzałem
  
 
Cytat:
2005-09-08 07:29:06, chuck pisze:
wczoraj sam sprawdzałem : licznik na ODO wyłącz stacyjkę włącz stacyjkę i w od razu wciśnij i trzymaj przycisk licznika przez 12-13 s po tym czasie zapnij pas a na liczniku pokaże się beep on lub off testowałem i działa (na nowym ave) istnieją nowe wersje gdzie jak nie zapnie się pasów dzwięk narasta w czasie jazdy i w tych jest problem to zlikwidować pozdrawiam p.s. poprzedniej wersji nie sprawdzałem



Właśnie sprawdzałem na swojej E12- nie sie da
  
 
u mnie tez sie nie da
kurka wodna
  
 
postanowiłem odświeżyć wątek, może komuś się przyda. Mi się udało wyłączyć w E12 d4d 1,4 2005. Na początku robiłem tak jak w tym wątku i mi nie działało, ale na innym znalazłem że muszą siedzieć dwie osoby z przodu i wtedy poszło. Nie wiem czy to ma znaczenie ale może w tym tkwi problem.

z tą instrukcją mi wyszło:
Cytat:
1. Wsiadają dwie osoby (Ty jako kierowca) - nie zapinajcie pasów
2. Przekręć kluczyk na ON ale nie uruchamiaj silnika, nie naciskaj hamulca
3. Przyciskiem przy zegarach ustaw aby pokazywało całkowity dystans -ODO [nie trip A, trip B]
4. Przekręć kluczyk na OFF, odczekaj 3 sekundy
5. Przekręć kluczyk na ON, nie uruchamiaj silnika, nie naciskaj hamulca.
6. Od przekręcenia kluczyka masz 6 sekund (jak zapalą się wszystkie kontrolki) na wciśnięcie i przytrzymanie przycisku przy zegarach.
7. Trzymaj wciśnięty przez ok. 10~12 sekund
8. Pasażer zapina pas
9. Zamiast ilości kilometrów wyświetla się Buzzer On/Off
10. Zwolnij i wciśnij przycisk aby zmienić ustawienie
11. Pasażer odpina pas
12. Przekręć kluczyk na OFF

Buzzer reagujący na wagę na siedzeniu pasażera przy niezapiętych pasach nie będzie Cię już niepokoił...
Jeżeli chcesz, żeby nie reagował na pasy kierowcy powtórz czynności ale tym razem Ty wpinasz pas - WAŻNE - u mnie zadziałało pod warunkiem, że siedzenie pasażera było obciążone !
UWAGA - jest też opinia, żeby przytrzymać przycisk dłużej niż 12s - u mnie wystarczyło (e12 z 2004).