Fiat 127 Mk2 azzurro Mexico

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witajcie!
Nadszedł czas aby zaprezentować ostatnim fanom 127, to co udało się zrobić aby jeszcze jeden Fiatol jeździł w okresie letim po naszych drogach.
Pamiętacie?

Tak, tak to auto, które poprzednio jeździło z Try3kiem >>LINK<< >>DOSŁOWNIE_PRZEJAZD << .Było poddane remontowi i zmianie koloru. Niestety nie mogę odszukać posta już na forum, a szkoda bo fajnie by było to zebrać w jedym miejscu.
W 2015r przeglądając różne aukcje zabytkowej motoryzacji, zafascynował nas właśnie Fiat 127. Udało nam się w sumie przez przypadek trafić na auto Try3ka, który dłuuugo dojrzewał do sprzedaży Było bardzo dobrą bazą do odbudowy.

Czyli sukces nr 1 to zakup. Sukces nr 2 i fura szczęścia już w wydziale komunikacji

Później auto stało i sporadycznie jeździło...

i...stało...

a my kompletowaliśmy części i szukaliśmy kogoś, kto by się zajął blachą i lakierem...(part 2 w weekend)
  
 
Fajnie, że pokazałeś swoją bryczkę. Czekamy na dalszy ciąg
  
 
Super ! czekam na ciąg dlaszy
  
 
Dzięki Panowie. Obiecany ciąg dalszy. Jednak niestety muszę odszukać na innym komputerze fotki, obrazujące rozbiórkę.
Jak wspominałem szukaliśmy osoby, która potrafiłaby i miałaby chęć się zająć autem od strony blachy i lakieru. Zdecydował się na to Kuba Dorna, który z resztą ma obszerną relację zdjęciową z naprawy na swoim FB.
To co udało nam się skompletować:
1. Jak widzieliście na filmiku, podczas przejazdu Try3ka był incydent pożarowy, przez co maska dostała temperatury i nie nadawała się do ratowania. Za niemała kwotę udało się maskę kupić w Płocku.
2. Drzwi prawe i lewe były w kiepskim stanie. Udało się dostać NOWE w Kielcach.
3. Tylna klapa okazało się, że pod uszczelką wygląda bardzo słabo. Udało się dostać maskę przód i tył w pakiecie (Nowy Tomyśl).
A jak coś robić to na 10 i dlatego ocynk:

W drzwiach dodatkowo zrobiliśmy odpływy, których brakowało w dolnych rynienkach.
A tak wyglądała maska po ocynku:

Całe szczęście, że była jeszcze jedna w zapasie...
4. Wpadliśmy na pomysł deski z wersji sport. Udało się to dostać wraz z kanapami w Poznaniu od forumowicza, za co ogromne dzięki.
5. Oryginalna kierownica + spoiler dachowy.
6. Brakowało wykładziny podłogowej - udało się ją dostać w jasnej odsłonie.
7. Były kubły Groclinu (trochę duże) - may oryginalne jasne fotele z zagłówkami plus kubły z wersji sport do remonu.
8. Reflektory pod żarówkę H4
9. Tylne lampy
10. Wlot powietrza na maskę.
11. Wymyśliliśmy sobie zaciski na tył. Będą z Fiata 500 Abarth - adapter już dopasowany.
12. Serwo.
I jeszcze kilka innych...
Przeszukam drugi komputer i wrzucę zdjęcia z rozbiórki i kolenych etapów.


  
 
Ekstra podejście do tematu A tak swoją drogą, tablice rejestracyjne takie Ci się trafiły, czy uśmiechnąłeś się do kogoś, żeby miały numer 127 ?
  
 
Dzięki, wielkie Co do rejestracji to był splot farta i uprzejmości Pani, a później Pana z wydziału komunikacji na Gronowej. Opowiedziałem Pani o aucie, że to zabytek, robiony dla siebie na lata itp. Pani dopytała czy ktoś z koleżeństwa nie ma przypadkiem nr 127. Okazało się, że kolega miał. Fart dlatego, że normalnie wydaje tablice w kolejności rosnącej 127, 128 itd. Tym razem wydawał w odwrotnej i takim trafem udało się dostać nr 127

Cytat:
2017-09-18 07:58:47, GrzesiekTK pisze:
Ekstra podejście do tematu A tak swoją drogą, tablice rejestracyjne takie Ci się trafiły, czy uśmiechnąłeś się do kogoś, żeby miały numer 127 ?

  
 
Trochę to trwało ale kilka kolejnych zdjęc. Tym razem z rozbiórki auta.







  
 
Nie wiesz moze co to za model tych stalakow?
  
 
Cytat:
2017-09-28 13:37:28, litrowy pisze:
Nie wiesz moze co to za model tych stalakow?



To stalówki z Opla Manty jeśli dobrze kojarzę
  
 
Przyznam szczerze, że trzeba by było zapytać Try3ka czy ma wiedzę w tym temacie.

Cytat:
2017-09-28 15:13:03, GrzesiekTK pisze:
To stalówki z Opla Manty jeśli dobrze kojarzę

  
 
Spojrzałem raz jeszcze i jednak głupoty gadam Od Manty się trochę różnią.
  
 
Oplowe "krzyże" faktycznie są na pierwszy rzut oka podobne, ale jest jednak różnica.
Sam przez chwilę miałem wrażenie, że to one. A przecież miałem trzy stare Ople
  
 
Tym bardziej ze jest na nich wybite fiat
  
 
To Fiatowe fele. Kumpel miał takie 13'' w 127 ale w wersji brazylijskiej. Ja miałem też ten wzór tylko w 14'' i szerokie 5,5'' w Supermirafiori.
  
 
Tomek, bo na starość już mnie skleroza dopadła: miałeś też Mirafiori?

Z innej beczki: będę w niedzielę w Twoim rejonie, może chcesz się przejechać i nietuzinkowy model Fiata ze mną obejrzeć?
Zadzwonię z rana przed południem
  
 
Odnalazłem kolejne fotki. Tym razem na lawecie w drodze do "piasku"





I po piasku w drodze do domu...

  
 
Jakos za zdrowa ta buda xd
  
 
Faktycznie baza była dobra. Najgorsze elementy jakie były to maska i drzwi ale te udało się wymienić na nowe (drzwi) czy też w bardzo dobrym stanie.



Kiepsko wyglądało łączenie progów i błotników:



Nadkola wewnętrzne tył i przód








Podszybie i wspornik łączący błotnik z podszybiem



Bagażnik. Prawa i lewa strona, gdzie są zagłębienia i prawdopodobnie zbierała się woda:



I jeszcze kilka innych niedoskonałości, które odkryło piaskowanie.

Cytat:
2017-10-01 19:21:29, litrowy pisze:
Jakos za zdrowa ta buda xd

  
 
tutaj linkt do tematu o fiacie na forum F&F

Widzę że pewne rzeczy jeszcze wyszły po piaskowaniu ale jak by nie patrzeć już sporo lat minęło od małego remontu ale pewnie dzięki temu auto ogólnie jest dobrą bazą do odbudowy.

Dziś już stoi w lakierze, kolor to niech nowy właściciel się pochwali.

Co do felg to kupiłem je od Janasa, napewno są od fiata tylko nie pamiętam jakiego.

Powodzenia przy składaniu.
  
 
Zdecydowanie wszelkie naprawy, kótre były robione do tej pory wpłynęły pozytywnie na stan auta. Za to szacun dla poprzednich właścicieli.
Co do koloru to było kilka pomysłów. Biały, zielony, niebieski Stanęło na azzurro volare blue z Fiata 500. Jednak po próbie lakieru jakoś nas to nie przekonało. Wtedy pojechaliśmy do mieszalni i wybraliśmy z katalogu Azzurro ale Mexico


Kolor ten jeździł na najszybszej Lancii Fulvia - Sport 1600 Zagato



Fiata po lakierze wrzucę jak tylko będę miał zdjęcia dobrej jakości.