Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Darxus RAV4 Rypin | 2019-02-15 16:24:16 Dzień dobry.
Chciałem prosić was o radę co może powodować głośny klekot oraz dymienie na biało samochodu Toyota RAV4 D4D 116 km 2003 rok. Samochód dymi na biało głównie na zimnym silniku potem w czasie jazdy przestaje. Klekot również na zimnym silniku jest głośny później trochę cichnie. Żaden machanik w mojej okolicy nie mógł mi sprawdzić korekcji na wtryskach więc zrobiłem to sam nie wiem czy dobrze wrzucam screeny: Zimny silnik: https://postimg.cc/7CkwTv1C Ciepły silnik: https://postimg.cc/GH7r6Q2g Oraz filmik jak pracuje zimny silnik: https://www.youtube.com/watch?v=4sxJvv07QqI&feature=youtu.be Mechanicy u których byłem twierdzą że to dół silnika/ panewki, korbowód powodują ten hałas a białe dymienie na zimnym to świece żarowe. P.S. Do zbiornika wlewałem już 2 razy preparat do czyszczenia wtryskiwaczy common rail od Liqui Moly. Trochę pomogło bo wcześniej na zimnym silniku to była chmura dymu, jak się nagrzał silnik nie było już widać nic. |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2019-02-17 20:25:43
|
Darxus RAV4 Rypin | 2019-02-17 23:15:32 Postaram się sprawdzić sprężanie. |
Darxus RAV4 Rypin | 2019-03-09 00:30:45 P.S. Dodam że komputer pokazuje mi spalanie 6,4l. Resetuję go po każdym zatankowaniu. |
Darxus RAV4 Rypin | 2019-03-10 00:16:36 Ile jest to nie wiem, dałem samochód do warsztatu przed zrobieniem wtryskiwaczy powiedziałem żeby sprawdzili mi kompresję i powiedzieli czy jest OK, powiedzieli że jest w porządku. Jak samochód oddałem do drugiego warsztatu na sprawdzenie wtryskiwaczy to przed naprawą też powiedziałem żeby sprawdzili mi kompresję i oddzwonili jak sprawa wygląda, również powiedzieli że jest OK. Nie pytałem się o wartości, może to błąd z mojej strony.
Od zapalenia do zgaszenia robię ok 22-24 km, przez miasto przejeżdżam może z 3 km, resztę trasy staram się utrzymywać prędkość 90 km/h Hamulców nie czyściłem, samochód kupiłem 3 miesiące temu i zrobiłem dopiero 2000 km. Teraz jak robi się ciepło to hałas znika 15 stopni na zewnątrz, silnik się nagrzewa i brak hałasu, mechanikowi z którym rozmawiałem pewnie chodziło o to: https://allegro.pl/oferta/szklanka-zaworow-popychacz-toyota-avensis-d4d-1cd-7543323295 Paliwo leję na lotosie lub orlenie. [ wiadomość edytowana przez: Darxus dnia 2019-03-10 00:17:28 ] |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2019-03-10 18:05:39
Tak to jest zwykla szklanka zaworowa. I nie jest to popychacz hydrauliczny. Przy takich przebiegach nie spalisx mniej. Przy trasie po 6 km spalanie 10l jest norma. |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2019-03-11 07:30:06
Postaraj sie przeczytac ze zrozumieniem jeszcze raz to co napisalem. A jezeli dalej masz watpliwosci to zatankuj do pelna na automacie do pierwszego wybicia pistoletu przsjedz w kawalku 200-300 km trasy bez gaszenia i dotankuj znowu na tym samym dystrybutorze do pierwszego wybicia. Jezdzac te 22km masz prawie 5cykli rozgzrewania silnika na 100km Silnik w fazie rozgrzewania spala 30l na 100.Wiec twoje spalanie jest ok. |
Darxus RAV4 Rypin | 2019-03-12 17:31:01 Chciałem się jeszcze poradzić odnośnie tych wtryskiwaczy. Pojechałem dziś do kolegi, on też ma Toyotę tylko że yaris i powiedział że ma jakiś program do diagnostyki. Zrobiłem zdjęcia korekcji:
https://drive.google.com/file/d/1V_8YCVluPwHGAlBUBGMOKSC1Fe9t_Hxp/view?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/1iIAC8yfHLoS0rfva3C7yDco2n-w-3XuJ/view?usp=sharing Pierwsze zdjęcie jest po uruchomieniu silnika, a drugie zrobiłem jak już trochę pochodził. Dodatkowo zauważyłem że z tłumika po 1-2 minutach był mały biały dymek, tak jak by para i kapała mi woda z tłumika, ale to chyba normalne przy tej aurze. |
wiedzma254 Bolesławiec | 2019-05-18 08:17:21 . Jestem nowa na forum, nie znam się na naprawie samochodów ale dużo wynioslam z waszych wpisów. Chciałabym prosić o pomoc w zdiagnozowaniu przyczyny problemu w mojej Toyocie Rav4 2.0 D4D. Zacznę od tego że niedawno został wymieniony rozrząd wszystkie filtry i cewka w jednym wtryskiwaczu (była przepalona czy coś w tym rodzaju) auto po przekroczeniu 3000 obrotów zaczyna przerywać dusic się tak jakby nie dostawało paliwa. Pierwsze podejrzenie zawory SCV, więc tato wraz z moim mężem wyciągnęli zawory wykąpali w nafcie i potraktowali prądem z akumulatora, wsadzili spowrotem, żadnej poprawy. Dziś mąż odpiał czerwony zawór i na 1 biegu auto wkreca się na 5000 obrotów z tym że powyżej 3000 znów go muli. Podpial czerwony odpial zielony i znów to samo. Auto wkreca się na 5000 obrotów ale powyżej 3000 muli. Więc z waszych postów wnioskuję że to nie zawory. Auto było podpinne kilka razy pod komputer i raz wyskoczył błąd 1228 a teraz był podpinany pod komputer i nie wyskoczył żaden błąd. jeden,, mechanik,, mówi że to chyba zawory inny że chyba czujnik ciśnienia paliwa a ja nie chcę wydawać np 800zl na zawory Scv które później okażą się,, zła,, diagnoza bo to nie jest cześć za 100zl.Podpowiedzcie co może być przyczyną PROSZĘ POMOCY. |