[Tylny most] Różnice i Różne Pytania

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam pytanie dotyczace mostu- czym sie rozni przelozenie np. 10:41 od 11:43 i jakie sa inne?ktore jest najbardziej przystosowane do przyspieszen?a jakie znowu do predkosci maksymalnej?jakie sa montowane w Poldkach z silnikeim Rovera?z gory dzieki

[ wiadomość edytowana przez: Koot dnia 2008-03-18 00:47:20 ]
[ powód edycji: modyfikowałem tytuł ]
  
 
Cytat:
2005-03-26 15:21:26, ryobi pisze:
Mam pytanie dotyczace mostu- czym sie rozni przelozenie np. 10:41 od 11:43 i jakie sa inne?ktore jest najbardziej przystosowane do przyspieszen?a jakie znowu do predkosci maksymalnej?jakie sa montowane w Poldkach z silnikeim Rovera?z gory dzieki


Jak sie zapewne domyślasz mosty różnia sie przełożeniem.
10:41 (nazywajmy go 4.1) był montowany w silnikach 1.5
11:43 (3.9) w silnikach 1.6
roverki miały 10:43 - 4.3
Bardziej odpowiednim bedzie ten od 1.5. Jełsi chesz coś idealnego do rovera to kup od plusa kombi van - 4.3
Większe przełożenie (np 4.3) - lepszy kop, mniejsze przełożenie - większa maksymalna. (np 3.9)

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Z ta maksymalna, to nie zawsze tak jest. Bardziej prawdziwe zdanie, to ze im dluzszy most (tu. 3,9) tym mniejsze spalanie.

Pozdrawiam
Adamus
  
 
a czym sie rozni ten od Plusa Kombi?pewnie bardziej wytrzymaly?no wlasnie jak to jest z tymi plotkami ze mosty w roverkach szybko padaja jak sie nim "troche" szaleje ?
  
 
Mosty w Roverkach raczej nie padaja, ale za to piekniej spiewaja
Most z Kombi jest rewelacyjny, bo ma mocowania pod stabilizator, ktory jak najbardziej polecam

Pozdrawiam
Adamus
  
 
no to nie bede kupowal zadnego radia najwyzej nausznki dzieki za info
  
 
Most z kombi jest na bebnach? a jaki mozecie polecic do DF? teraz jeszcze jezdze na jugolu i jestem zadowolony..aczkolwiek zbliza sie jego koniec..chyba ze regenarecja... czy od kombiaczka wejdzie do fiata? czeka mnie duzo przerobek? pozdrawiam Krzysiek
  
 
Cytat:
2005-03-26 18:11:38, chris1500 pisze:
Most z kombi jest na bebnach? a jaki mozecie polecic do DF? teraz jeszcze jezdze na jugolu i jestem zadowolony..aczkolwiek zbliza sie jego koniec..chyba ze regenarecja... czy od kombiaczka wejdzie do fiata? czeka mnie duzo przerobek? pozdrawiam Krzysiek


kombi miał jużlucasy - więc i bębny. Jeśłi chcesz zakładać szeroki do fiata - spoko - każdy bedzie pasował. Tylko jest kwestia gwintów w przew. hamulcowych.
  
 
Witam, czy duzo mi da zmiana mostu z fiatowskiego na most od poloneza o przelozeniu 4/3 ??? Silnik to 1500 AB + 5 skrzynia.


PZDR Synek15




Borewicz 81'
  
 
witam
czy pisząc "most fiatowski" masz na myśli most z okrągłą obudową przekładni głównej? a pisząc "most od poloneza" masz na myśli most z "kwadratową" obudową przekładni?
jeśli tak to efekt prawdopodobnie będzie taki że w aucie będzie głośniej
jeśli chodzi o trwałość to mostu od poloneza jeszcze nie zepsułem , a w moście fiatowskim kiedyś ukręciłem półośkę prawą
  
 
Cytat:
2005-03-26 15:38:47, OLO pisze:
Jak sie zapewne domyślasz mosty różnia sie przełożeniem. 10:41 (nazywajmy go 4.1) był montowany w silnikach 1.5 11:43 (3.9) w silnikach 1.6 roverki miały 10:43 - 4.3 Bardziej odpowiednim bedzie ten od 1.5. Jełsi chesz coś idealnego do rovera to kup od plusa kombi van - 4.3 Większe przełożenie (np 4.3) - lepszy kop, mniejsze przełożenie - większa maksymalna. (np 3.9)


Można spotkać jeszcze mosty 11/41 montowane w Dieslach, posiadają relatywnie "najszybsze" przełożenie tzn pozwalają na osiąganie wyższych prędkości ale okupione jest to stratą przyspieszenia, sądzę (ale to tylko mój wniosek) że zostały opracowane pecjalnie dla wersji dieslowskiej, gdzie silnik pracuje przy niższych prędkościach obrotowych, a to że ich właściciele narzekają na "wołowatość" ma przyczynę w takim a nie innym przełożeniu. Ale tak naprawdę różnice w przełożeniach nie są tu duże.
Najbardziej odbiega od normy most 9/41 stosowany w wersji TRUCK.
jast on zdecydowanie "najwolniejszym" mostem ale zapewnia odpowiednie przyspieszenie dla obciążonego samochodu, tu różnica jest duża, należy pamiętać że niezmieniona została skrzynia biegów oraz deska i prędkościomierz. Aby zachować poprawne wskazania prędkościomierza i drogomierza, w samochodach Truck stosuje się większy rozmar opon (14cali profil 80), co ma równierz swoje uzasadnienie w ładowności pojazdu
  
 
czyli jak założe do diesla most np. 3,9 będzie mniejsza prędkośc maksymalna ale lepsze przyspieszenia - czy tak.
ps. jakie mogą być skutki uboczne takiej wymiany?
  
 
Cytat:
2005-03-29 21:37:23, cmaarcin pisze:
czyli jak założe do diesla most np. 3,9 będzie mniejsza prędkośc maksymalna ale lepsze przyspieszenia - czy tak. ps. jakie mogą być skutki uboczne takiej wymiany?


Skutki-większe zużycie paliwa, większy hałas, czestsze machanie biegami przy rozpedzaniu.
Co do prędkości to się nie przekłada tak prosto, V max jest uzyskiwana duzo poniżej obrotów mocy maksymalnej na najwyższym biegu. Ba, teoretycznie (w praktyce jest czesto nieco inaczej) V max w wypadku OHV jest uzyskiwana na 4, a nie 5 biegu. Można sprawdzić w Carteście co dałaby zmiana mostu, oczywiście wyniki traktowac jedyne orientacyjnie, w bardzo dużym przybliżeniu.
  
 
Cytat:
Najbardziej odbiega od normy most 9/41 stosowany w wersji TRUCK.
jast on zdecydowanie "najwolniejszym" mostem ale zapewnia odpowiednie przyspieszenie dla obciążonego samochodu, tu różnica jest duża, należy pamiętać że niezmieniona została skrzynia biegów oraz deska i prędkościomierz. Aby zachować poprawne wskazania prędkościomierza i drogomierza, w samochodach Truck stosuje się większy rozmar opon (14cali profil 80), co ma równierz swoje uzasadnienie w ładowności pojazdu




To jest bez sensu.

Jeżeli skrócili most, i jednocześnie zwiększyli koła, to całkowite przełożenie ukłądu przeniesienia napędu nie uległo zmianie. Byłaby to więc robota głupiego.
Chyba jednak ślimak w skrzyni biegów w tuckach jest inny, i dlatego pasują szafy z wersji osobowych.
  
 
a jak poznać o jakim przełożeniu jest most?? w moim df-ie jugol sie już kończy i zapewne będe nabywał uzywany na szrocie/ giełdzie!! gdzie jest coś wytłoczone/nabite itp??
z góry thx za odp!!
  
 
Najlatwiej poznac po obudowie czy kwadratowa obudowa czy okragla w razie watpliwosci zawsze mozna przeliczyc zeby . Jednak jesli masz jugolato najlepiej poprostu kup okragly most bo chyba maja te same przelozenia i najlepiej z tego co wiem sprawuja sie przy skrzyni 4 biegowej a co do kwadrata to najlepszy jest do skrzyni 5 biegowej wtedy masz przynajmniej wykoerzystane te przelozenia . jak sie myle niech ktos mnie poprawi
  
 
Cytat:
2005-03-29 22:27:55, karlo pisze:
Najlatwiej poznac po obudowie czy kwadratowa obudowa czy okragla w razie watpliwosci zawsze mozna przeliczyc zeby . Jednak jesli masz jugolato najlepiej poprostu kup okragly most bo chyba maja te same przelozenia i najlepiej z tego co wiem sprawuja sie przy skrzyni 4 biegowej a co do kwadrata to najlepszy jest do skrzyni 5 biegowej wtedy masz przynajmniej wykoerzystane te przelozenia . jak sie myle niech ktos mnie poprawi


Ja nie widze związku między ilością biegów a rodzajem mostu, jeśli mają takie same przełożenia.

A co do rozróżniania po obudowie,to kwadratowe miały przeciez co najmniej 4 rózne przełożenia.

Na moscie powinien być nabity numer, ale nie wiem czy i jak mozna rozpoznać przełożenie.



[ wiadomość edytowana przez: Nabauab dnia 2005-03-29 22:35:14 ]
  
 
Oczywiście Nabauab ma rację.
Zarówno "jugol" jak i "kwadrat" występowały z przełożeniem 41:10.
Z tym,że ciężko znaleźć jugola z innym przełożeniem niż powyższe,a w "kwadratach" mamy już przełożenia różniste.
Również chętnie się dowiem czy mozna rozszyfrować przełożenie po numerze nabitym na moście.
  
 
Teoretycznie możemy się dowiedzieć o przełożeniu z VIN-u, ale w praktyce nie jest to oczywiście zbyt przydatne, tak dla porzadku nadmieniam.
Co do okrągłych mostów innych niz 4.1, to może te DF na 15 calowych kołach takie miały.
  
 
Cytat:
2005-03-29 21:50:39, Nabauab pisze:
Ba, teoretycznie (w praktyce jest czesto nieco inaczej) V max w wypadku OHV jest uzyskiwana na 4, a nie 5 biegu.



No właśnie ... jak to jest. Czemu teoria tak odbiega od praktyki. U mnie 1.5 wykręciło aż 5000rpm na 5-ce, czyli wg tabelki Mrożka osiągnęłem równo 164kmh (licznik 170). Żeby osiągnąć taki wynik na 4-ce musiałbym go pogonić aż do 6200rpm - utopia....