Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
eryk79 Toyota Avensis T3X Inowroclaw, a obecnie Irlandia | 2012-05-24 02:51:43 Witam, wczoraj wymieniałem pasek rozrządu w mojej Avensis i postanowiłem zrobić foto-relację. Oto ona:
1.Olaczamy kleme minusowa od aku, 2.Sciagamy plastiki pod maska, 3.Luzujemy prawe przednie kolo 4.Podnosimy auto i je sciagamy 5.Sciagamy plastikowe obudowy po autem od strony rozrzadu i pod miska olejowa, poniewaz bedziemy musieli podlewarowac silnik po zdemontowaniu poduchy. W pierwszej kolejnosci sciagamy paski wieloklinowe od pompy wspomagania i alternatora. W tym celu luzujemy kluczem nr 14 rolke napinacza paska pompy wspomagania fot... Nastepnie rowniez kluczem nr 14 krecimy sruba ktora wskazuje na fot.. I w ten sposob sciagamy pasek i rolke Po jego sciagnieciu sprawdzmy od razu jego stan, jezeli nie ma widocznych pekniec tak jak to mialo miejsce u mnie, wymiana nie jest konieczna fot... A rolka po sciagnieciu wyglada tak ... fot... Ta blaszka widoczna na zdjeciu oczywiscie jest za rolka czyli blaszka, rolka, nakretka. Teraz trzeba zdemontowac pompe wspomagania ktora przykrecona jest na 3 sruby, potrzebujemy klucz nr 17 i 14, dwie 17 i jedna 14 fot... Po ich wykreceniu mamy drabinke fot.. Nastepnie zeby zrobic sobie miejsce kladziemy pompe z boku ku gorze fot.. Jak mamy juz coraz to wiecej miejsca bierzemy klucz nr 10 i odkrecamy dwie nakretki ktore trzymaja nam przekaznik od swiec zarowych fot.. I kladziemy go sobie obok wczesniej zdemontowanej pompy wspomagania... fot... I w ten oto sposob mamy juz tyle miejsca fot... Nastepny krok to odkrecenie sruby mocowania weze z plynem od wspomagania kierowniczego (dlaczego ona jest taka dluga??) fot.. Ok, teraz wyczepiamy obudowe kabli ktora zaslania nam dostep do srob gornej pokrywy rozrzadu i maksymalnie podczepiamy ja sobie za pomoca opasek samozaciskowych, tak zebysmy mieli dostep do srob .... uzywamy klucza nr 10.. fot.. lacznie jest tych srob 7, i mamy gorna pokrywe paska sciagnieta!! fot.. Next step czyli nastepny krok to zdjecie paska od alternatora - zgodnie z ruchem wskazowek zegara obracamy napinacz i sciagamy pasek fot.. Potem przeciwnie do ruchu wskazowek zegara odkrecamy napinacz i scagamy kolko napinacza fot.. Pamietajcie zeby pasek od alternatora rowniez sprawdzic czy nie ma jakis pekniec !!! Przyszedl czas na kolo pasowe walu korbowego, klucz nr 22 i pneumatyczny klucz nie dal rady fot.. i co ?? w takim przypadku ?? Stara sprawdzona metoda nasadka na klucz lub tak jak ja to zrobilem na dobra grzechotke, zaparlem o poloske fot... i obrot rozrusznikiem doslownie delikatnie tak jakbysmy chcieli zapuscic ale doslownie sekunde i sruba zluzowana.. Po sciagnieciu kola, bierzemy sie za dolna pokrywe rozrzadu klucz nr 10, jest tych srob 4 fot... Po zdemontowaniu dolnej plastikowej pokrywy rozrzadu sciagamy poduche zawieszenia silnika, ale wczesniej podlewarujcie go ... Poducha - kluc nr 17 i tradycyjnie 14 fot... dwie nakretki na klucz nr 14 od dolu fot.. Po tej czynnosci musimy zdjac zeliwna pokrywe rozrzadu klucz nr 14 fot... I co??? i mamy caly rozrzad na wierzchu dam dam ... fot.. Panowie, teraz bierzemy srube o kola pasowego walu korbowego wraz z podkladka, wkrecamy w wal i ustawiamy na znaki: walek rozrzadu fot1., pompa paliwa fot2 i wal fot3... Po tej czynnosci odkrecamy dwie sruby od napinacza hydraulicznego klucz nr 14.. fot.. wyciagamy go a nastepnie kluczem nr 10 zaraz obok czujnika polozenia walka rozrzadu odkrecamy aluminiowa mala tulejke ( widoczna na foto w kolku) a sam czujnik oznaczony strzalka, luzujemy i lekko odsuwamy od kola zeby nam pasek swobodnie wyszedl fot.. SCIAGAMY PASEK HURRA!!! A napinacz hudrauliczny wkrecamy delikatnie w imadlo i powoli sciskamy, pare milimetrow i czekamy. Pare milimetrow i znow czekamy , chodzi o to ze bardzo powoli to robic. Dajmy mu czas i tak jak juz nam sie wcisnie caly to wkladamy gwozc lub twardy pret lub wiertlo zeby go zblokowac - pamietejcie zeby po tej imadlowej operacji trzymac go caly czas w pozycji pionowej fot .. z prac imadlowych ... NAJWAZNIEJSZE !!! Jezeli napinacz nie ma wyciekow nie jest konieczna wymiana, Jezeli pompa wody nie ma wyciekow nie jest konieczna wymiana to nie jest niemiecki szajs hi hi zmieniamy tylko pasek !!! po tym wszystkim zakladamy pasek zaczynajac od walka rozrzadu i pompy paliwa, a cha warto zrobic sobie taki prosty przyrzad z drutu zeby trzymal nam pasek na wale fot.. A jak juz zalozycie nowy pasek i napinacz czyli bedziecie mieli takie cos... fot.. to wyciagamy gwozdzia z napinacza, obracamy walem dwa razy w celu ulozenia paska i co , i jazda w odwrotnej kolejnosci Pozdrawiam i zycze udanej wymiany paska w d4d, w razie pytan piszcie ericstudz@yahoo.ie autor:F.Studzinski |