Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
SzokoLada (S) MEGA ŁADZIARZ 2102/03/05/2111 Legnica (mała Moskwa) | 2016-06-14 11:08:05 Nie ma gaźnika o takim numerze. ----------------- АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим |
bartixr SYMPATYCZNY GOŚĆ stary traktor DT110@ ... Moskwa | 2016-06-16 21:59:00 dane regulacyjne do twojego gaznika:
gaznik solex ВАЗ 2105 с двигателем 1,5 л, ВАЗ 21072 с двигателем 1,3 л |
Astro2107 Kandydat na Kandaydata Lada21072 Radomsko | 2016-06-19 11:06:39 Tylko w pl zestawy naprawcze dostępne są tylko do samary gaźnika a z tego zestawu do gaznika w 2107 pasuje pare części reszte trzeba kupować osobno co jest ciężkie. Już sie w to bawiłem. |
Kamil_H SYMPATYCZNY GOŚĆ 2107 1.3 Poznań | 2016-06-20 08:25:42 Zakładam, że dysz, rurek emulsyjnych nie wymieniasz, bo co tam ma się popsuć? Głównie chodzi o membranki i uszczelki, a to pasuje. Dodatkowo wyprostować podstawę i dać grubą podkładkę ebonitową między gaźnik a kolektor. Przerabiałem to. |
darek2382 Łada 2107 Dębica | 2020-04-22 19:11:47 Witam
Mam u siebie taki sam gaźnik w 1.3l. Niedawno go regenerowałem tzn regeneracja ograniczyła sie to wymiany uszczelek i 3 membranek, ponieważ dysze były innych rozmiarów. Stare rzeczywiście były juz dziurawe, ale auto w miarę chodziło. Po wymianie okazało się, że samochód jeździ dobrze , ale przy dodawaniu gazu jest za każdym razem szarpnięcie. takie jakby przydławienie i później już jedzie normalnie. Puszczam gaz dodaję ponownie i znów szarpnięcie. Co może być powodem? Pomóźcie, bo gość który mi to regulował rozkłada ręce i nie wie co może być przyczyną, a niby się na tym zna. Nic przy regeneracji nie kręciłem śrubkami. No poza jedną która gość regulował podstawienie membranki chyba od ssania albo ekonomizera. Juz nie pamiętam, bo nie mam go w rękach Z góry dziękuję za wskazówki i rady. Pozdrawiam [ wiadomość edytowana przez: darek2382 dnia 2020-04-22 19:14:00 ] [ wiadomość edytowana przez: darek2382 dnia 2020-04-22 19:18:24 ] |
SzokoLada (S) MEGA ŁADZIARZ 2102/03/05/2111 Legnica (mała Moskwa) | 2020-04-24 09:51:07 Dopiero co pomogłem koledze, z takim samym przypadkiem, weź poczytaj
https://www.facebook.com/groups/419922045010203/permalink/1126815257654208/ ----------------- АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим [ wiadomość edytowana przez: SzokoLada dnia 2020-04-24 09:51:31 ] |
darek2382 Łada 2107 Dębica | 2020-04-24 14:53:19 Cześć
Gdybym miał tylko trochę bliżej to bym Cię odwiedził U Siebie czyściłem cały gaźnik i wg mnie wszystkie kanały są drożne, a dysze na pewno bo je wykręcałem. Dziś trochę pojeździłem i oprócz tego dławienia to wg mnie auto jest słabsze w górnych obrotach. Zapewne to nie ma związku, ale wczoraj śledząc ruskie stronki ustawiałem sobie szczeliny na przepustnicach od ssania bo też się troszkę różniły. Przycinała sie też druga przepustnica w kanale (jak się całkiem zamykała) , ta która się otwiera jako druga przy wyższych obrotach. Podkręciłem minimalnie tą śrubkę od dołu. Nie wiem czy dobrze zrobiłem, ale nie widziałem innej opcji, by sie nie zacinała. A zacinała się często. |
darek2382 Łada 2107 Dębica | 2020-04-28 08:20:37 Witam
Przejrzałem temat z fb . Ja u siebie żadnych dysz nie zmieniałem tylko same uszczelki. Po przeczytaniu tematu wymieniłem jeszcze ten malutki oring pomiędzy tymi połówkami. Jakość tej nowej uszczelki pomiędzy połówki pozostawia wiele do życzenia, ale niestety nie mam innej. Zwykły kawałek tekrutki. Postanowiłem sobie zrobić nową, ale na to mi trzeba troszkę czasu. Sprawdziłem numer krzywki od dolnej przepustnicy i mam numer 4. Chciałem też ustawić skład mieszanki, ale nic to nie pomogło. Ustawiłem najwyższe obroty wkrętem, ale potrzeba np ok 2 - 3 pełne obroty by obroty zaczynały dopiero się zmieniać i silnik zaczął reagować |
SzokoLada (S) MEGA ŁADZIARZ 2102/03/05/2111 Legnica (mała Moskwa) | 2020-04-28 09:14:47 A jak zakręcisz śrubę mieszanki, silnik gaśnie? ----------------- АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим |
darek2382 Łada 2107 Dębica | 2020-04-28 10:04:48 Całkowicie wkręcić? nie próbowałem całkiem bo w pewnym momencie przy wkręcaniu zaczęła utykać i spadać z obrotów więc wróciłem szukając najwyższych.
Dziś po południu spróbuję jak wrócę z pracy, [ wiadomość edytowana przez: darek2382 dnia 2020-04-28 10:05:40 ] |
darek2382 Łada 2107 Dębica | 2020-05-02 10:19:06
Śruba mieszanki wkręcona na max to auto nie gaśnie i nie zauważyłem by auto jakoś znacząco inaczej jechało. Jak się dławiło tak dalej się dławi przy dodawaniu gazu. Jeszcze jedno co kiedyś zauważyłem . Jak jechałem ze stałą prędkością np. 90 - 100 km/h to auto szarpie. Nie jest to jakoś bardzo zauważalne, ale jednak szarpie. [ wiadomość edytowana przez: darek2382 dnia 2020-05-02 10:22:32 ] |
Kamil_H SYMPATYCZNY GOŚĆ 2107 1.3 Poznań | 2020-05-03 10:07:01 Moim zdaniem opowiadanie o śrubkach nic nie da. Proponuję zakupić tę książkę
https://lubimyczytac.pl/ksiazka/4818752/w-moim-samochodzie-gaznik Jest w niej opisany dokładnie Twój gaźnik, oraz wszystkie szczegóły jak on działa (śrubki dysze kanaliki, membranki,....) Pierwsza rzecz to zrozumienie na poziomie atomu jak działa gaźnik. Później regulacja to pestka. |
SzokoLada (S) MEGA ŁADZIARZ 2102/03/05/2111 Legnica (mała Moskwa) | 2020-05-03 10:10:02 No i już Darek wiemy, że twój układ ssacy dostaje lewe powietrze. Po zakręceniu śruby od mieszanki, silnik ma zgasnąć. Szukaj dziurki ----------------- АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим |
belgrano SYMPATYCZNY GOŚĆ Łada 2107 Kraków | 2020-05-03 17:53:57 A kto podpowie ile kosztuje gaźnik solex z zestawem cięgien i uszczelek zamiast gażnika ozon do 2107 1,5 silnik? Ktoś przerabiał temat gdzie dostać taki komplet? |
SzokoLada (S) MEGA ŁADZIARZ 2102/03/05/2111 Legnica (mała Moskwa) | 2020-05-03 18:20:07 Ja przerabiałem kilka razy. ----------------- АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим |
darek2382 Łada 2107 Dębica | 2020-05-04 12:14:34
W sobotę wykręciłem go ponownie i zacząłem szukać. wykręciłem śrubkę od mieszanki i okazało się że oring sie rozleciał. Złożyłem z nadzieją, że znalazłem usterkę, ale niestety nadal to samo. Cos mnie jeszcze tknęło na co wcześniej uwagi nie zwracałem, a gdzieś czytałem o uszczelkach i podstawie pod gaźnik, a dolot i okazało się , że podstawa gaźnika jest poprzeciągana śrubami i nie ma równiutkiej płaszczyzny. Porobiłem sobie kilka uszczelek, ale pasowałby jakis dobry grubszy elestyczny materiał, który jest jednocześnie odporny na temperaturę. Pogadam też z ludzmi czy by tego na czyms nie zeszlifowali |