Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() SzokoLada (S) MEGA ŁADZIARZ ![]() 2102/03/05/2111 Legnica (mała Moskwa) | 2016-12-18 20:53:10 Całkiem całkiem. Fajnie, że coraz więcej jest 02 w Polsce. Skąd ją dorwałeś? |
![]() krzysioslaw87 Lada 2103/2102 Poznań | 2016-12-18 22:13:56 Powiem Ci Szoko, ze całkiem blisko - może jakieś 30 km od Poznania ? Wiec nie była to zbyt duża wyprawa. A generalnie fura z Litwy |
![]() SzokoLada (S) MEGA ŁADZIARZ ![]() 2102/03/05/2111 Legnica (mała Moskwa) | 2016-12-21 20:38:44 Olx. 🤔 hmm, czemu nie widziałem? Sprawdzam systematycznie. |
![]() krzysioslaw87 Lada 2103/2102 Poznań | 2016-12-21 22:51:17
Tego Ci nie powiem :p, swego czasu była kombica niebieska chyba gdzieś kolo Krakowa ? Ale no trochę daleko jak dla mnie żeby jechać na ogledziny no i potem jakos pojawiła się ta żółta...i została ![]() |
![]() krzysioslaw87 Lada 2103/2102 Poznań | 2017-01-24 19:23:11 Kilka fotek z kolejnych prac przy Ładzie. Założeniem było przystosować komorę na silnik roverowski dlatego należało zastosować przekładnie taką jak koledzy z forum czyli VW bez wspomagania + końcówki opel. W moim przypadku przekładnia musiała być dość mocno obniżona bo gryzła się ze skrzynią (poldroverową) albo z wahaczami ... na początku komora wyczyszczona następnie podkład i kolor.
![]() ![]() ![]() A tu belka przystosowana do przekładni i pod Łapy rovera: ![]() Po złożeniu silnika i skrzyni wykonałem jazdę próbną na której okazało się że autko pływa dość mocno ... przyczyną okazała się zmieniona przekładnia kierownicza :/ dlatego narazie do celów badawczych zastosowałem "redukcję" która to znacznie poprawiła prowadzenie .... tylko ten tego muszę zastąpić redukcję .... czymś ![]() ![]() [ wiadomość edytowana przez: krzysioslaw87 dnia 2017-01-24 19:57:58 ] |
![]() SzokoLada (S) MEGA ŁADZIARZ ![]() 2102/03/05/2111 Legnica (mała Moskwa) | 2017-01-24 20:21:09 Pokaz ten silnik. Jestem ciekawy jak to siedzi. |
![]() krzysioslaw87 Lada 2103/2102 Poznań | 2017-01-24 22:11:19
Dość ciasno ... ![]() ![]() A tak z innej beczki kojarzy może ktoś z jakiej łady jest ta konsola środkowa (obudowa radia)?? Bo chyba nie jest to seria z 2102 ![]() Konsola środkowa filmik |
![]() matigamer lada 2107 lublin | 2017-01-24 23:24:26 Jak ustalałeś położenie maglownicy? O ile jest niżej niż dolna płaszczyzna belki? Auto pływa na nierównościach? Jeśli obniżenie mocowania końcówek poprawiło prowadzenie to pewnie trzeba będzie zastosować coś co wg google nazywa się bump steer kit. |
![]() morphio ŁADZIARZ ![]() VAZ 2107 148kM Opole | 2017-01-25 00:27:31 o ile pod maską wygląda to bardzo bardzo ładnie, to to twoje "mocowanie" końcówki kierowniczej do wąsa to jakaś kpina ![]() |
![]() SzokoLada (S) MEGA ŁADZIARZ ![]() 2102/03/05/2111 Legnica (mała Moskwa) | 2017-01-25 07:44:47 Obniżyć auto? Może to pomoże? Widać, że krzywa pracy wahaczy i przekładni jest inna |
![]() morphio ŁADZIARZ ![]() VAZ 2107 148kM Opole | 2017-01-25 11:43:56 a może twój problem ze sterowaniem i pływaniem polega również na tym że końcówki drążka z Opla mają inny stożek i długość niż z Łady i w wąsie nie opiera się ona właściewie. poza tym długość stożka też jest inna i trzeba zastosować podkładkę dzięki której możliwe jest w ogóle dokręcenie końcówki do wąsa. jeśli tego nie zrobiłeś to będziesz miał luzu i brak kontroli.
oraz jak
|
![]() krzysioslaw87 Lada 2103/2102 Poznań | 2017-01-25 20:51:08
Obecnie łada zimuje wiec Ci nie powiem dokładnie ale tu jest inna fotka obrazująca obniżenie ... myślę jakieś 20-40 mm ? ![]() Po zamontowaniu silnika ze skrzynią "przyheftowaliśmy" podstawki z płaskownika do belki i jazda z przekładnią i tak kilka razy odcinane, znowu spawane ... do przodu już bardziej nie mogła iść bo wahacz do tyłu nie mogła bo krzyżaki za bardzo się uginały, do góry bo była skrzynia biegów ... i tak wyszło optymalne położenie ... a ustawienie z lewej i prawej od punktów z belki żeby było równo. Tak po zamontowaniu redukcji znaczna poprawa ... a pływał nawet na delikatnych nadlewach asfaltu. Aaaaa i wielkie dzięki za info o steer kitcie, muszę zgłębić temat ![]()
toż to profesjonalna redukcja liczona z tangensa ... która chętnie oddam za półdarmo ![]()
Narazie zostanie na takim poziomie, ewentualne obniżanie w przyszłości ... Co do pracy wahacza i drążka to sie zgadzam na oko widać że coś jest nie halo ... ale kiedy nie było redukcji to drążek do wąsa szedł pod górkę, i teraz kiedy na dziurach zawieszenia się uginało to koło "ciągnęło" drążek i auto pływało, teraz kiedy końcówki są obniżone to jest możliwość ugięcia się zawieszenia i pływanie pewnie jest w minimalnym stopniu.
Generalnie przed zastosowaniem tej przekładni czytałem o tym na forum i podkładka naturalnie była zastosowana ![]() |
![]() morphio ŁADZIARZ ![]() VAZ 2107 148kM Opole | 2017-01-25 21:29:44
- na jakich kołach? - a dokręciłeś ? ![]() - u mnie precyzja prowadzenia na szerokim laciu 6+ ale jak się koleiny pojawią to wariuje trochę, urok szerokiego lacia ![]() |
![]() krzysioslaw87 Lada 2103/2102 Poznań | 2017-01-25 21:49:01 Do testów ładzia była ubrana w standardowe kola ![]() ![]() |
![]() krzysioslaw87 Lada 2103/2102 Poznań | 2018-09-22 18:53:04 Witam po długim okresie milczenia- postaram się tym razem wstawiać na bieżąco zmiany i ewentualne ulepszenia łady ![]() ![]() ![]() Po powrocie z racji braku czasu auto głównie stało jedynie od czasu do czasu udało się zaliczyć Poznańskie klasyki nocą . Przyszedł czas na kolejny złombol i znowu problemy z czasem ale z racji że auto pokonało już konkretną trasę uznałem że możemy śmigać i do Grecji. Przed wyjazdem standardowy przegląd ham. płynów zawieszenia i jazda roverkową ładą na trase ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plan jest taki: Jeżeli auto da się zrobić a myślę że temat do ogarnięcia jak części będę miał a raczej będę miał - hamulce zakładamy już z serwem, układ kierowniczy raczej wracam do klasycznego a nie listwowego i silnik... no właśnie klasyczny układ kierowniczy wyklucza już rovera ... wiec może jakaś niva (pomysł po rozmowie z kolegą z LKP) zobaczymy ... byle na kolejny zlombol ogarnąć furę ![]() ![]() |
![]() krzysioslaw87 Lada 2103/2102 Poznań | 2019-02-03 15:05:22 Czas na małą aktualizacje. Auto ogarnięte blacharsko na tyle że wygląda już znośnie ![]() ![]() Po konsultacji z kolegami z forum padło na jednostkę 1,7 mpi która to nie będzie już taka mocna (przynajmniej na początku) jak poprzedni roverek ale da to możliwość na zastosowanie zwykłego oryginalnego układu kierowniczego a nie jak poprzednio listwowego który nie był do końca udany ale też nie był zły ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Po wpasowaniu silnika pozostaje ogarnięcie instalacji czyli odłączyć co nie potrzebne (bo mam całą instalacje od nivy) a zostawić to co jest wymagane dla odpalenia silnika, no i ogarnięcie umiejscowienia sterownika. Zastanawiam się nad akumulatorem czy nie dać go w koło zapasowe bo tu trochę ciasno ? No chyba że w oryginalne miejsce a pokombinować coś z przepływką i filtrem powietrza. No i teraz tak myślę żeby dać filtr paliwa gdzieś w podwozie co ograniczy mi ilość rurek paliwowych pod maską. Na chwile obecną wygląda to mniej więcej tak. ![]() Dodatkowo nauczony doświadczeniem zlombolowym - zrobiliśmy z tyłu przegrodę sztywną za fotelami która podczas gwałtownego hamowania nie spowoduje napierania towaru takiego jak słoiczki pudliszek na fotele z tyłu ... co miało miejsce teraz podczas kolizji ![]() ![]() |
![]() SzokoLada (S) MEGA ŁADZIARZ ![]() 2102/03/05/2111 Legnica (mała Moskwa) | 2019-02-03 15:26:47 |