D4D 116KM problem z brakiem mocy, wymiana turbiny, wtryski

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, parę słów o samochodzie, Toyota Previa silnik 1CD FTV 116KM z 2003 roku.

Trochę historii abyśmy mieli całość obrazu.
Zakup w maju br, samochód przydymia przy nagłym przyśpieszaniu poza tym spokój. Po 6 mc auto traci moc – jedzie jak wolnossący diesel – brak mocy – diagnoza – turbo. Naprawa turbiny – spoko jazda jak się patrzy – około 2 tyg później zaczęła się długo gasnąć kontrolka oleju. Poranne uruchomienie – silnik działa kontrolka oleju świeci, nagle słychać klawiaturę, 2,3 sekundy gaśnie lampka dzwonienie się kończy pracuje normalnie. Wizyta u mechanika, diagnoza coś z pompą oleju– wydmuchało uszczelkę z pompy oleju, przy okazji zrobiona głowica, prowadnice, dotarte zawory, gniazda, itd., nowe pierścienie, nowe panewki, polerka wałka wyrównoważającego (przytarty był). Silnik złożony wszystko OK. Jeździ tak sobie po wkręceniu na jakieś 3 tyś dostaje kopa i idzie jak szatan ale tylko na 1-3 biegu. Wyższe biegi muł totalny, z górki ledwo około 140 km/h udaje mu się osiągnąć. Masakra.

Ogólnie do tych 3 tyś to przyśpiesza jakby w ogóle turbo nie miał.

Plusy remontu: Pali ok nawet przy -25 stopni od ręki, nie dymi. Brak ubywania/przybywania oleju i chłodziwa, żadnych wycieków.
Spalanie przed całą operacją – spokojna jazda miejska w 8l/100km się mieścił, poza miastem trasa w okolicach 100-120km/h około7,5 raz do 7 mi zszedł (liczone na dystrybutorze)
Teraz pali od 9,5 do nawet 10,65 miasto na trasie około 8l/100km. Tragedia.

Chwila obecna: wqrwienie sięga zenitu – sprawdzona turbina – ładuje jak trzeba, ciśnienie na turbinie oscyluje około 1 bar, jak wyżej zaraz jest zbijane – kierownice i VRV działa. Wymieniona przepływka – brak różnicy. ASO Toyota twierdzi że po podłączeniu do kompa korekcja na 1 wtrysku waha się od 3,5 do 3,8 a reszta w normie, żadnych więcej błędów. Tylko że przed całą naprawą też była sprawdzana korekcja na wszystkich wtryskach było OK a turbina nie dawała ciśnienia.

Tu mam trzy pytania:

1. Czy możliwe jest żeby wtrysk się sam z siebie uszkodził podczas odkręcania itp.?

2. Po informacji od ASO zalałem STP do czyszczenia układów wtryskowych, i powiem tak: przez parę kilometrów nic się nie działo ale teraz czuć poprawę – czy możliwe jest że jak jeszcze pojeżdżę jeszcze na tym STP to może być OK i ta korekcja się poprawi?

3. Czy jeżeli nic z tego nie wyjdzie (p. 2) to czy lepiej regenerować wtrysk czy kupić używkę (wiem że najlepiej kupić nowy)

Proszę o odpowiedź na pytanka i ewentualne wskazówki bo może coś mi umknęło.
Pozdrawiam
  
 
Aby sie dowiedziec co mu jest trzeba:sprawdzic ustawienie rozrzadu i pompy,
zmierzyc cisnienie sprezania.
Zapiac tester Toyoty i sprawdzic czego brakuje-cisnienia na listwie paliwowej czy na turbinie.
Podczas przyspieszania na 3 biegu -gaz w podlodze od 1500 obr to przy 2000 cisnienie Map powinno byc na 200kpa ,a przynajmniej 180kpa.Cisnienie na listwie common raill 100Mpa
przy 2200 -2500 cis paliwa 114Mpa
przy 2800-3000 cis paliwa 120 Mpa
przy 3700 cis paliwa 130Mpa.
Tyle na poczatek.
  
 
Witam regeneruje wtryskiwacze DENSO firma z Siedlec Drei-pol czy coś takiego jest temat na forum,ludzie regenerowali u nich niektórzy chwalą ale są też negatywne opinie ja bym chyba zaryzykował używke z gwarancją rozruchową

[ wiadomość edytowana przez: maciek3m2 dnia 2011-01-29 08:52:32 ]
  
 
Dzięki za odpowiedź maciek3m2, właśnie też skłaniam się do wtrysków używanych z gw. rozruchową ale zobaczę jeszcze. Po prostu nie mam już kasy/nerwów na uziemianie sobie samochodu na ewentualny czas szarpania się z dochodzeniem swoich praw z wynikających z gwarancji.

Kolego Bigelektron, czy te parametry można odczytać tylko testerem Toyoty? Bo powiem szczerze że w Lublinie szukam i szukam i chyba oprócz aso nic innego mi się nie uda znaleźć. A znowuż Panowie z ASO są jakoś tak troszkę opornie nastawieni do moich próśb/sugestii. Im wyszła korekcja i tyle. Robienie czegoś więcej to strata czasu wg nich. Czy innym testerem można te dane uzyskać - albo inaczej jakim testerem będzie można takie dane uzyskać? Bo wydzwaniam do "orłów" z Lublina i tylko słyszę że nie lub tylko ASO.

Ewentualnie jak ktoś może polecić zakład w Lublinie/okolicy gdzie się z tą moją cegłą uda połączyć - będę wdzięczny

Pozdrawiam
  
 
Witam, udało mi się podpiąć i przeprowadziłem pewne testy:
1500-1800 40-52 mpa
2000-2200 80-93mpa
2800 115mpa
3000 123mpa
3500 130mpa

korekcja wtrysków
1. -2,7 tu jest poprawa z 3,5-3,8 wg ASO
2. 0,8
3. 0,8
4. 0,5
przepływka od 40gm/s do 660 gm/s
niestety nie udało mi się odczytać turbiny - nie widać było w testerze.
Tester Carman Scan II.
Więcej nie było żadnych błędów.
Tu jeszcze jedna uwaga - nie pamiętałem posta kolegi Bigelektron dokładnie - więc mierzyłem to mniej więcej tak że obroty 1500 gaz w podłogę pojawi się max ciśnienie zapisuję - później 1800 i analogicznie co wcześniej. Czy tak może być? czy należy powtórzyć badanie?

Kolego Bigelektron i co ty na to? Pomożesz ??
  
 
Cytat:
2011-02-02 14:50:38, Rucioo pisze:
Witam, udało mi się podpiąć i przeprowadziłem pewne testy: 1500-1800 40-52 mpa 2000-2200 80-93mpa 2800 115mpa 3000 123mpa 3500 130mpa korekcja wtrysków 1. -2,7 tu jest poprawa z 3,5-3,8 wg ASO 2. 0,8 3. 0,8 4. 0,5 przepływka od 40gm/s do 660 gm/s niestety nie udało mi się odczytać turbiny - nie widać było w testerze. Tester Carman Scan II. Więcej nie było żadnych błędów. Tu jeszcze jedna uwaga - nie pamiętałem posta kolegi Bigelektron dokładnie - więc mierzyłem to mniej więcej tak że obroty 1500 gaz w podłogę pojawi się max ciśnienie zapisuję - później 1800 i analogicznie co wcześniej. Czy tak może być? czy należy powtórzyć badanie? Kolego Bigelektron i co ty na to? Pomożesz ??


Jak niema odczytow z Mapa to dalej guzik widac.
Czy polozyles gaz do dechy na 3 biegu przy 1500i trzymales jednym ciegiem do 3800?czy wachlowales pedalem.
  
 
Niestety wachlowałem
Na koniec tak zrobiliśmy jak mówisz i było mniej więcej to co podałem, tylko nie pamiętałem zakresów i nie zapisaliśmy.

Ale jak byłem u turbiniarzy to zrobiłem mniej więcej tak jak mówiłeś, i turbo cały czas dawało około 1 bar, jak wyszło poza to zaraz spadało i tak do jakichś 4tyś.

Jeszcze pytanko - czego szukać w tym testerze - pod jaką pozycją może być turbo? MAP? czy inaczej? Bo chłopak szukał szukał i nie znalazł a carmanem mi robił człowiek w Radomiu i był odczyt z turbo.
  
 
Cytat:
2011-02-03 16:06:58, Rucioo pisze:
Niestety wachlowałem Na koniec tak zrobiliśmy jak mówisz i było mniej więcej to co podałem, tylko nie pamiętałem zakresów i nie zapisaliśmy. Ale jak byłem u turbiniarzy to zrobiłem mniej więcej tak jak mówiłeś, i turbo cały czas dawało około 1 bar, jak wyszło poza to zaraz spadało i tak do jakichś 4tyś. Jeszcze pytanko - czego szukać w tym testerze - pod jaką pozycją może być turbo? MAP? czy inaczej? Bo chłopak szukał szukał i nie znalazł a carmanem mi robił człowiek w Radomiu i był odczyt z turbo.


Map lub Pim
  
 
Cytat:
2011-01-27 13:44:51, Bigelektron pisze:
Aby sie dowiedziec co mu jest trzeba:sprawdzic ustawienie rozrzadu i pompy, zmierzyc cisnienie sprezania. .........



Witam, Bigelektron co masz na myśli ustawienie pompy? Bo ustawienie rozrządu to rozumiem, ale co się ustawia w pompie nie łapię. Aha znalazłem dopisany przez kolesia na karteczce jakiś kąt:
pompa VCN KAT-95 deg CA czy to ma jakiś sens?


Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2011-02-09 08:43:53, Rucioo pisze:
Witam, Bigelektron co masz na myśli ustawienie pompy? Bo ustawienie rozrządu to rozumiem, ale co się ustawia w pompie nie łapię. Aha znalazłem dopisany przez kolesia na karteczce jakiś kąt: pompa VCN KAT-95 deg CA czy to ma jakiś sens? Pozdrawiam


Naped pompy -kolo paska rozrzadu tez ma znak.Co chwila slysze jak jakis mechanik komus nie ustawil ,bo stwierdzil ze to bez znaczenia.
  
 
Ja już walczę z problemem braku mocy od roku w Avensis Verso 2.0 D4D z 2001 roku.
Stan obecny jest taki, że po przekroczeniu 3000 obrotów - w granicach 3000 - 3200 na IV biegu dławi mi się silnik - na biegu V nie odczuwam efektu dławienia (idzie w miarę dobrze jak na V bieg). Na wykresie z hamowni jest widoczny spadek mocy i momentu obrotowego w tym przedziale rpm.

Do tej pory zrobiłem już następujące rzeczy:
1. wymieniłem turbo - na początku był to ewidentny problem - AV miała
tylko 79 KM i 140 Nm, po wymianie turbo ma 97 KM i 217 Nm - sprawdzone
na hamowni - w załączeniu wykresy przed wymianą turbo i po wymianie
(stan obecny z dławieniem)
2. przeczyściłem przepływkę
3. wyczyściłem EGR
4. wymieniłem filtr paliwa na oryginalny Toyoty (podobno ma najlepszą przepływność paliwa - nie to co filtry za 20-40 PLN) + filtr powietrza
5. czyściłem wtryskiwacze urządzeniem Liqui-Moly i sprawdzałem
przelewy i tylko na jednym miałem ok. -2.
6. przeczyściłem intercooler
7. podpinałem kilka razy pod komputer i nie pokazywał błędów (oprócz starych check engine po chiptuning'u)

Przy próbie chipowania silnika modułem VTech (chciałem odzyskać
brakującą moc - 19 KM i 33 Nm), po podłączeniu modułu na wszystkich programach wywalał "check engine", co w normalnej jeździe nigdy sie nie pojawia.

Pozostają mi do zrobienia 2 rzeczy: wymiana zaworka SCV (zielony) lub usinięcie katalizatora przy kolektorze.

Bigelektron - jaka jest Twoja opinia na temat mojego przypadku?
  
 
Cytat:
2011-02-27 23:22:22, Alien_Obcy pisze:
Ja już walczę z problemem braku mocy od roku w Avensis Verso 2.0 D4D z 2001 roku. Stan obecny jest taki, że po przekroczeniu 3000 obrotów - w granicach 3000 - 3200 na IV biegu dławi mi się silnik - na biegu V nie odczuwam efektu dławienia (idzie w miarę dobrze jak na V bieg). Na wykresie z hamowni jest widoczny spadek mocy i momentu obrotowego w tym przedziale rpm. Do tej pory zrobiłem już następujące rzeczy: 1. wymieniłem turbo - na początku był to ewidentny problem - AV miała tylko 79 KM i 140 Nm, po wymianie turbo ma 97 KM i 217 Nm - sprawdzone na hamowni - w załączeniu wykresy przed wymianą turbo i po wymianie (stan obecny z dławieniem) 2. przeczyściłem przepływkę 3. wyczyściłem EGR 4. wymieniłem filtr paliwa na oryginalny Toyoty (podobno ma najlepszą przepływność paliwa - nie to co filtry za 20-40 PLN) + filtr powietrza 5. czyściłem wtryskiwacze urządzeniem Liqui-Moly i sprawdzałem przelewy i tylko na jednym miałem ok. -2. 6. przeczyściłem intercooler 7. podpinałem kilka razy pod komputer i nie pokazywał błędów (oprócz starych check engine po chiptuning'u) Przy próbie chipowania silnika modułem VTech (chciałem odzyskać brakującą moc - 19 KM i 33 Nm), po podłączeniu modułu na wszystkich programach wywalał "check engine", co w normalnej jeździe nigdy sie nie pojawia. Pozostają mi do zrobienia 2 rzeczy: wymiana zaworka SCV (zielony) lub usinięcie katalizatora przy kolektorze. Bigelektron - jaka jest Twoja opinia na temat mojego przypadku?


Zrobiles kupe niepotrzebnych rzeczy i ani jednej na podstawie ktorej mozna cos powiedziec.
Jakie kody bledu wywala na tym chipie?
Czy brak mocy jest czesty staly czy sporadyczny.
Czy jechales testerem i sprawdziles co sie dzieje z cisnieniem paliwa i na turbinie kiedy ma ten spadek?
Zawsze mozesz wpasc do mnie na diagnostyke. Moze nie bedzie tanio ,ale napewno rozwiaze twoj problem.
Katalizator zostaw w spokoju,gdyby byl zapchany to bys wymienial turbine za turbina ,bo by sie uwedzily.
  
 
Jak nie pomoże wymiana zielonego zaworku SCV to przyjadę do Ciebie - bo niestety u nas w Wawie nie ma mechanika, który jest w stanie rozwiązać mój problem.
Trymam Cię za słowo. A jaki będzie koszt z definitywnym rozwiązaniem problemu (bez kosztów części)? Ile czasu jest potrzebne na rozwiązanie problemu?
  
 
Cytat:
2011-02-28 00:01:08, Alien_Obcy pisze:
Jak nie pomoże wymiana zielonego zaworku SCV to przyjadę do Ciebie - bo niestety u nas w Wawie nie ma mechanika, który jest w stanie rozwiązać mój problem. Trymam Cię za słowo. A jaki będzie koszt z definitywnym rozwiązaniem problemu (bez kosztów części)? Ile czasu jest potrzebne na rozwiązanie problemu?


Wszystko zalezy co wyjdzie po diagnostyce,na priva przesle ci hipotetyczny kosztorys tego co sie spodziewam znalezc.Czasowo od 2-6 godzin.
Mozliwe ze zaworki scv ,ale dlaczego akurat sie uparles na zielony?A moze czerwony?
  
 
Cytat:
2011-01-27 13:44:51, Bigelektron pisze:
Aby sie dowiedziec co mu jest trzeba:sprawdzic ustawienie rozrzadu i pompy, zmierzyc cisnienie sprezania. Zapiac tester Toyoty i sprawdzic czego brakuje-cisnienia na listwie paliwowej czy na turbinie. Podczas przyspieszania na 3 biegu -gaz w podlodze od 1500 obr to przy 2000 cisnienie Map powinno byc na 200kpa ,a przynajmniej 180kpa.Cisnienie na listwie common raill 100Mpa przy 2200 -2500 cis paliwa 114Mpa przy 2800-3000 cis paliwa 120 Mpa przy 3700 cis paliwa 130Mpa. Tyle na poczatek.



witam. mam podobny problem jak kolega alien_obcy. dusi się między 3-4tys przy głebokim wciśnięciu gazu, poniżej <3tys i pow.>4tys jedzie dobrze. też wymieniłem już wszystko co można (scv, turbina, przepływka ,egr, vrv, filtry itd.) po podpięciu pod kompa w zakresie dławienia cińienie na pompie spada do 110MPa powyżej 3700obr jest ok. z ECU "prąd wysterowania jest duży" tzn. to nie komp wpływa na zachowanie pompy. czy może być to szlam w baku?
  
 
Czekam na kosztorys - a czy wnikiem analizy będzie też diagnoza "zagubionych" koni i Nm? Rozumiem, że masz wszystkie elementy do podmiany, aby wykluczyć poszczególne elementy typu wtryskiwacz, zaworki SCV itp.? Co jest wynikiem Twoich prac?
Dlaczego chcę wymienić tylko zielony - bo podobno to on jst odpowiedzialny za dławienie silnika - na innym forum, kloega miał podobny przypadek i po wymianie tylko zielonego zaworka problem zniknął. Ja i tak pożyczam zaworki i na razie nic nie kupuję do momentu nabrania 100% pewności, że to jest przyczyną problemu.
Czy możesz mi przybliżyć za co odpowiada zaworek czerwony i zielony i jak wygląda zasada zwiększania ciśnienia paliwa w tych zaworkach wraz ze wzrostem obrotów? Mając taką wiedzę można postawić dobrą diagnozę, przynajmniej w teorii.

Dodatkowo wczoraj zrobiłem krótką testową jazdę na IV przy prędkości ok. 140 km/h i patrzyłem jak się zachowuje dławienie i obserwowałem falowanie, tzn. w okolicach 3000 rpm go dławiło, potem odpuszczało i tak do 4000 rpm. Co najdziwniejsze ja nie obserwuję dławienia na biegu 2 i 3 - spokojnie ciągnie do 4000 obrotów na trójce.
O dziwo dzisiaj mam wrażenie, że dławienie na IV jakby ustało po wczorjaszej jeżdzie, ale żeby potwierdzić to w 100% to muszę jeszcze pokatować samochód na IV z prędkością 120-140 km.
Problem z tym dławieniem zawse odczuwam jak jadę w trasę i wyprzedzam na 4 biegu - chcę szybko wyprzedzić, a tu dławienie - falowanie.

Co do odczytów błędów po chiptuningu - to dostałem info od byłego mechnika z ASO, że to problem z zaworkami i żebym wymienił filtr psliwa na oryginał Toyota, to może uniknę wymiany zaworków, ale nie powiedział mi dokładnie kodu, tylko go skasował i nie mam niestety tych danych. Czy można odczytać skasowany kod? Nie uśmiecha mi się jazda na hamonwi, bo to wydatek co najmniej 50 PLN + dodatkowe 50 PLN za komputer.

  
 
Cytat:
2011-02-28 00:01:08, Alien_Obcy pisze:
Jak nie pomoże wymiana zielonego zaworku SCV to przyjadę do Ciebie - bo niestety u nas w Wawie nie ma mechanika, który jest w stanie rozwiązać mój problem. Trymam Cię za słowo. A jaki będzie koszt z definitywnym rozwiązaniem problemu (bez kosztów części)? Ile czasu jest potrzebne na rozwiązanie problemu?


Po pierwsze trzeba sie przejechac z testerem i stwierdzic w czym problem ,czy w przeladowujacej turbinie czy w ukladzie paliwowym.W obu przypadkach dlawil sie bedzie podobnie.
Zakladam ze raczej w ukladzie paliwowym,zwlaszcza po twoich informacjach na temat kodu.
Zaworki mam na podmiane,jezeli beda ok i uklad nie bedzie sie zapowietrzal to zostaja wtryski,ktore jezeli tak stwierdze ,bedziesz sobie musial zorganizowac i wymienic,ale mysle ze nie bedzie az tak zle.
Najbardziej prawdopodobne sa zaworki lub sekcja w pompie,ale to tylko gdybanie na podstawie statystyki.
Co do zaworkow to steruja naplywem paliwa do sekcji,kazdy do swojej ,i sa przestawione w fazach aby stlumic pulsacje cisnienia.
Jezeli powstaje kod bledu za niskiego cisnienia to powodem moze byc :
zapowietrzajacy sie uklad paliwowy
zatkany filtr paliwa,smieci w paliwie
zawieszajace sie zaworki SCV tak czerwony jak i zielony.
zawieszajace sie zaworki w pompie lub uszkodzona pompka podawcza.
Zle ustawiona pompa podczas wymiany rozrzadu.
Listwa paliwowa -bardzo rzadko
wieszajace sie na przelew wtryski.
Aby stwierdzic czy wszystko jest ok nie trzeba jechac na hamownie,wystarczy gdy cisnienia paliwa i turbiny beda ok
Przykladowo przy 3700 powinno byc 130 Mpa na listwie a przy 2000 okolo 120Mpa i kolo 180-200kpa na turbinie odczytanych z Mapa.
A wlasnie rozrzad wymieniales? I czy kiedys to auto dobrze jezdzilo czy juz takie kupiles?
Kosztorys wysylam na priv.


[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2011-02-28 23:59:10 ]
  
 
Od początku miałem problemu z tą Verso, ale na początku był to głównie problem z turbo i po wymianie objawił się drugi problem - dławienie + zgubione konie i Nm. To, że nie do końca mam seryjną moc i Nm (na bazie wyników z hamonwi - 97 KM i 217 Nm) - czy w tym przypadku wymiana zaworków SCV zwiększy moc i Nm (oczywiście jeżeli problem bedzie w zaworkach)?
Co do rozrządu to wymieniałem zaraz po zakupie, czyli już 2 lata temu - a ustawienie rozrządu było zgodne z oznaczeniami - to nie tutaj jest problem.
A cy możesz doprecyzować jakie ciśnienie ma mieć MAP w przedziale rpm 1500 - 4000 (napisałeś o ciśnieniu tylko dla 2000 obrotów)?
  
 
Bigelektron - a jaki parametr należy wybrać na skanerze do zmierzenia ciśnienia na poszczególnych zaworkach SCV przy teście aktywnym - Test Fuel leak?
  
 
Cytat:
2011-02-28 23:54:52, Alien_Obcy pisze:
Od początku miałem problemu z tą Verso, ale na początku był to głównie problem z turbo i po wymianie objawił się drugi problem - dławienie + zgubione konie i Nm. To, że nie do końca mam seryjną moc i Nm (na bazie wyników z hamonwi - 97 KM i 217 Nm) - czy w tym przypadku wymiana zaworków SCV zwiększy moc i Nm (oczywiście jeżeli problem bedzie w zaworkach)? Co do rozrządu to wymieniałem zaraz po zakupie, czyli już 2 lata temu - a ustawienie rozrządu było zgodne z oznaczeniami - to nie tutaj jest problem. A cy możesz doprecyzować jakie ciśnienie ma mieć MAP w przedziale rpm 1500 - 4000 (napisałeś o ciśnieniu tylko dla 2000 obrotów)?


Czesto mechanicy ustawia dobrze rozrzad a zle pompe - nie na znaki i wtedy ma ona mniejszy wydatek w zaleznosci o ile maja fantazje ja przestawic.
Poczatkowo spadek mocy jest niewielki lub wlasciciel nie zauwaza ,bo np jezdzi flegmatycznie.W miare zuzywania sie elementow zwlaszca wtryskow ktore coraz wiecej daja na przelew ,ale jeszcze w normie,moze brakowac wydatku pompy ,co sie objawia zanizonym cisnieniem.Jak bedziesz wymienial zaworki ,to wyjmij obydwa i rozruszaj je pradem w nafcie,i pokrec na wyjetych zaworkach rozrusznikiem przez 20 sekund aby przeplukac pompe.Niech paliwo swobodnie wyplywa na zewnatrz.
Podam ci tez pare punktow odniesienia dla obrotow i cisnien.
Przyspieszanie na 3 lub 4 biegu od 1500 obr
1800-2000 turbina 180-200 kpa listwa 90-100mpa
2200 200kpa 100mpa
2600 200-214kpa 114-116mpa
3000 180-200kpa 120mpa
3600 180-200kpa 130mpa
Niektore wartosci sa od do w zaleznosci od softu,ale jezeli sa w tych okolicach to silnik dobrze ciagnie.
Tych danych nigdzie nie znajdziesz na papierze to parametry ktore mam w glowie dla tego silnika z tego rocznika zapamietane z setek jazd probnych.Jezeli sa nizsze to silnik nie ciagnie.
Jezeli cisnienie na turbinie w ktorymkolwiek momencie przekroczy 214kpa tzn ze przeladowuje i komputer zaczyna obcinac cisnienie na listwie paliwowej.
Wszystkie cisnienia sa oczywiscie odczytane z kompa za pomoca testera


[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2011-03-01 00:25:37 ]