Pomoc do bigelektron

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich serdecznie. Jestem tu po raz pierwszy i od razu z problemem. (Toyka 1.4 D4D - 2005r.) Byłem w dniu dzisiejszym w jednym z ASO - gdyż paliła mi się kontrola check engine, problem z paleniem.
Po Resecie kompa wszystko było wporzo, ale po 20 km znów to samo i wracamy do ASO. (Sczochrali mnie na 180 złociszy). Po godzinie oświadczyli że zawiesza się prawy czujnik ciśnienia na listwie common raily.
WNIOSEK ASO: Wymiana całej listwy z czujnikiem - koszt 5,5 tys. (tak, to prawda 5,5 tys. - koszt listwy), a gdzie robocizna ?. Troszeczkę nie chce mi się wierzyć, że czujnik jet zespolony na stałe z listwą, to po co ten sześciokąt na klucz na czujniku,
Po odpaleniu jedzie bezproblemowo. Proszę o pomoc!!! Może BIGELEKTRON coś poradzi ...?.
  
 
Jezeli zaplaciles 180 to nie bardzo wiem za co i ty chyba tez nie...
U nas podpiecie testera kosztuje 220zl pewnie wyszedl jakis kod bledu musialbys mi podac jaki , mozna to od nich wyciagnac.
Po okresleniu kodu czego dotyczy trzeba sprawdzic instalacje komputer i czujnik ktorego obwod wyszedl.Przewaznie koszt sprawdzenia to jakies 300 zl jezeli wyjdzie ze uszkodzona jest wiazka to 500 sprawdzenie z naprawa.
To troche drozej ...ale .
Po pierwsze pytanie czy ktos sprawdzil instalacje czy tylko stwierdzili ze to listwa sadzac po kodzie bledu.
Po drugie silnik 1.4 jest poza wtryskami bezawaryjny,wiec obstawiam ze uszkodzona jest wiazka lub komputer lub zle masy czy cos w tym stylu...samochod byl bity???
Po trzecie jezeli sprawdzili wszystko i sa pewni na 100% ze uszkodzony jest wlasnie czujnik na listwie,to rzeczywiscie listwa jest do wymiany ze wzgledu na fabryczna kalibracje i moment dokrecania czujnika.
Na pocieche dodam ze niedawno wyszedl mi w Awensisie tez kod czujnika cisnienia sub na listwie ,i rowniez okazalo sie po szczegolowej diagnostyce i pomiarach ze wystarczylo naprawic wiazke silnika.
  
 
A wiec co z ciechanowa trzeba przyjcha do krakowa ...
  
 
Cytat:
2008-09-19 16:06:27, Cromm pisze:
A wiec co z ciechanowa trzeba przyjcha do krakowa ...


Jezdzili z Poznania ,kiedys tez byl ktos z Gdanska,to moze byc i z Ciechanowa.
Ale najpierw niech poszuka kogos na miejscu sprawdzenie wiazki silnika to nie jest az taka filozofia.
Przewaznie najpowazniejsze usterki koncza sie na zlutowaniu czegos poprawieniu lutow na sterowniku ,no czasem cos jest skopcone ,przewaznie jak samochod po klepie.
Sama klepa nie jest zwykle taka straszna jak pozniej naprawa blacharska ,lakiernicza ,nieraz ze szczegolnym okrucienstwem .Jezeli wtedy jeszcze nie wszystko jest zepsute to na pewno dokoncza dziela naprawy przez tzw fachowcow dumnych z tego ze naprawiaja WSZYSTKIE marki samochodow i probuja przeniesc realia Audi Volkswagen na Toyote.
  
 
Toyka rzeczywiście była puknięta 2 lata temu. Od tamtej pory przejechałem ponad 50 tys km i wszystko było ok.
W ASO nikt nie sprawdzał instalacji - wniosek, że należy wymienić listwę postawili po kodzie bledu.
Mam pytanko odnośnie tej listwy - czy jej kalibracja robiona jest do każdego silnika oddzielnie - pytam się, gdyż mam możliwość kupienia całego silnika na gwarancji za 1/2 ceny tej listwy i czy po wymianie samej listwy nie będzie żadnych kłopotów z uruchomieniem i eksploatacją i czy będą potrzebne jakieś dodatkowe ustawienia i "kalibracje" z silnikiem.
  
 
Cytat:
2008-09-20 11:06:04, Bigelektron pisze:
(...) naprawiaja WSZYSTKIE marki samochodow i probuja przeniesc realia Audi Volkswagen na Toyote.


Tiaa ja to przeżyłam na własnej (raczej Corolli) skórze. Koszmar.
  
 
Cytat:
2008-09-21 20:37:16, kris170262 pisze:
Toyka rzeczywiście była puknięta 2 lata temu. Od tamtej pory przejechałem ponad 50 tys km i wszystko było ok. W ASO nikt nie sprawdzał instalacji - wniosek, że należy wymienić listwę postawili po kodzie bledu. Mam pytanko odnośnie tej listwy - czy jej kalibracja robiona jest do każdego silnika oddzielnie - pytam się, gdyż mam możliwość kupienia całego silnika na gwarancji za 1/2 ceny tej listwy i czy po wymianie samej listwy nie będzie żadnych kłopotów z uruchomieniem i eksploatacją i czy będą potrzebne jakieś dodatkowe ustawienia i "kalibracje" z silnikiem.


Jezeli postawili taka diagnoze tylko na podstawie kodu to mozesz ich uwazac za niepowaznych.
Listwa jest czescia zamienna sparowana z czujnikiem czyli mozesz wymienic na np uzywke ,wazne aby wymienic listwe z czujnikiem a nie przekrecac samego czujnika bo naprezenia ktore w nim powstana rozkalibruja go.
Zapomnij jednak o listwie ,bo jest jakies 2% ze to ona jest przyczyna.Zwazywszy okolicznosci popraw wszystkie masy na wiazce silnikowej i glowna mase na silnik i nadwozie.
Zwlaszcza w samochodzie po klepie czesto masy sa przykrecane na lakier i szpachle i po czasie albo od razu dzieja sie cuda wianki.
Powinienes tez rozpruc wiazke silnika zwlaszcza na odcinku pomiedzy sciana grodziowa a wieszakiem silnika tam gdzie pracuje na zginanie i pociagnac za kazda zyle z czujnika listwy ,jest wielce prawdopodobne ze jeden z kabli zostanie ci w rece .
Pomiary czesto tego nie wykryja bo przelamana zyla lezy w izolacji i udaje kabel.
Sprawdz obudowe kompa czy nie jest peknieta i czy wtyczki nie sa pozalewane.
Jezeli sprawdzisz powyzsze i wszystko bedzie ok to dopiero mozesz pomyslec o listwie...ale osobiscie mysle ze problem bedzie w wiazce.
  
 
W dniu dzisiejszym zrobiłem to wszystko co napisałeś - obyło się bez rozpruwania koszulek na kablach i .... jest wszystko ok. Jesteś naprawdę BIG !!! ELEKTRON.
Wielkie dzieki za pomoc.
Pełen szacuneczek za umiejętności i wiedzę.
Pozdrawiam.
  
 
Cytat:
2008-09-26 15:38:52, kris170262 pisze:
W dniu dzisiejszym zrobiłem to wszystko[...] i jest wszystko ok. [...]



No dobra, to pochwal się co to było ???
Pozdro.
  
 
Tak jak polecił mi BIGELEKTRON, przeczyściłem wszystkie masy oraz wszystkie wtyczki metodą: włącz-wyłącz po ok. 5 razy łącznie z komputerem. To samo ze wszystkimi bezpiecznikami. Na koniec wymieniłem żarówkę oświetlenia tablicy rejestracyjnej (była przepalona) i ty by było tyle. Ważne że po odpaleniu zgasła kontrolka.
Pozdrowionka z Mazowsza.
  
 
WITAM MAM PROBLEM Z POZIOMOWANIEM LAMP AWENSIS
  
 
Cytat:
2009-12-27 18:30:21, Przemek101 pisze:
WITAM MAM PROBLEM Z POZIOMOWANIEM LAMP AWENSIS


No i?????
A czym sie ow problem objawia?
kontrolka sie zaswieca czy nie?
  
 
Witam

Czy wiesz może jak ustawić rozrząd w aucie
Toyota Avensis, benzyna 2.0 3sfe, 98 rok
Teściowi pękł pasek w czasie jazdy i jest problem z założeniem nowego paska rozrządu.

Lub ewentualnie znasz miejsce w internecie gdzie to można sprawdzić ?

Z góry dzięki za odpowiedź.


  
 
Witam
Posiadam Toyotę Avensis t25 1CD-FTV, z roku 2003, z przebiegiem 200 tys (pewnym bo auto mam niemal od nowości)
Mam następujący problem: Jadąc jednostajną prędkością powyżej 120 km/h po kilku minutach pojawia się błąd P0234 - przeładowanie turbiny. Błąd nie pojawia się podczas przyspieszania tylko podczas jazdy ze stałą prędkością np 140 km/h. Oczywiście po pojawieniu się błędu silnik wyłącza turbinę i jest spadek mocy.
Co zrobiłem: Podmieniłem MAP sensor, podmieniłem zawór sterujący podciśnieniem (N75), wyczyściłem przepływomierz i EGR, wymieniłem wężyki podciśnienia. Byłem na diagnozie w ASO gdzie stwierdzono że to "ewidentnie" wina turbiny, którą ponownie zregenerowałem (była 2,5 roku wcześniej regenerowana w pełnej opcji) - tym razem wymieniono zmienną geometrię na nową. Niestety nic to nie dało. Mechanik stwierdził że mechanizm sterowania podciśnieniem działa, tylko jak by za wolno - na granicy błędu i czasem ten błąd wywali.
Może ma Pan jakiś pomysł lub zechciałby Pan się zająć tym samochodem? Już nie wiem czy to auto naprawiać czy podpalić...

[ wiadomość edytowana przez: paavello dnia 2021-08-09 13:15:35 ]