Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Polonezik Polski Fiat 125p MR 76 Puławy | 2022-04-01 12:51:33 Cześć wszystkim
Niedawno stałem się posiadaczem moskwicza aleko, z silnikiem łady (2106-70). Według danych technicznych, ten silnik ma dość słaby stopień sprężania (8,5:1). W związku z tym, że głowica i tak będzie ściągana (uszczelniacze puszczają), chcę zebrać maksimum materiału, na który pozwala głowica, żeby uzyskać wyższy, ale bezpieczny stopień sprężania (przy LPG, więc o stukowe nie mam się co martwić). Taką zabawę wykonaliśmy z powodzeniem na skodzie favorit kumpla, zbierając z głowicy aż 1,5mm i doprężając silnik z wersji 135 do 136. I teraz pytanie, ile materiału ma głowica w silniku łady, ile można bezpiecznie zebrać, żeby doprężyć silnik? |
Polonezik Polski Fiat 125p MR 76 Puławy | 2022-04-02 11:10:59 Myślałem, że ktoś może już ścinał głowicę i może pamięta, ile w tym silniku można jej zebrać
Co do oznaczeń silnika - tak podaje książka dotycząca napraw Aleko z WKŁ, co ma potwierdzenie w googlach: https://www.drom.ru/catalog/moskvitch/engine/vaz-2106-70/ Jest też film o zamienności tych silników. [ wiadomość edytowana przez: Polonezik dnia 2022-04-02 11:12:55 ] |
glod ŁADZIARZ 2104/05 Katowice | 2022-04-02 12:21:59
Tak, nie jeden tutaj już obniżał głowicę. Silnik silnikowi nie równy, każda głowica jest inna. Literatura podaje pojemność komory spalania 32 см3. I tak należy zdjąć i wszystko pomierzyc, złotego środka brak. Wtedy będziesz wiedział na ile możesz sobie pozwolić z obniżeniem głowicy. |
morphio ŁADZIARZ VAZ 2107 148kM Opole | 2022-04-02 18:43:06 Dokładnie tak jest jak pisze Glod |
Polonezik Polski Fiat 125p MR 76 Puławy | 2022-04-04 03:17:32 Dzięki za odpowiedzi. W jakim razie sprawdzę, na ile jest możliwość splanowania. |
SzokoLada (S) MEGA ŁADZIARZ 2102/03/05/2111 Legnica (mała Moskwa) | 2022-04-04 08:44:38 Myślę, że bezpiecznie 1,5 mm, a max to 2 mm. Natomiast ja nie planował bym głowicy, a blok. ----------------- АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим |
Polonezik Polski Fiat 125p MR 76 Puławy | 2022-04-04 11:46:32 Dlaczego? Planowanie bloku to dodatkowy problem - musiałbym rozbierać cały silnik. |
morphio ŁADZIARZ VAZ 2107 148kM Opole | 2022-04-04 17:18:30 głowica - szybko,
blok - porządnie blok i głowica - profesjonalnie Wszystko zależy od tego co chcesz uzyskać |
Polonezik Polski Fiat 125p MR 76 Puławy | 2022-04-04 19:16:59 Hmm... a splanowanie samej głowicy czemu nie jest porządne? Mógłbyś wytłumaczyć, jaką to zrobi różnicę względem planowania bloku? |
glod ŁADZIARZ 2104/05 Katowice | 2022-04-05 07:02:37 Blok również potrafi wygiąć się w banan, ale to tylko szczegół.
Wystaw 1 tłok w GMP to zobaczysz ile jeszcze komory spalania zostaje w bloku. Jak usuniesz, bardziej doprężysz, proste. |
Polonezik Polski Fiat 125p MR 76 Puławy | 2022-04-05 14:43:58 Wiem o tym, bloki od poloneza też musiałem planować, bo były krzywe. To, że blok może być krzywy i wtedy wymaga planowania, nie podlega dyskusji - wtedy go splanujemy. Ja założyłem, że będzie prosty. Ale dopiero po rozbiórce dowiemy się, co i jak. |
morphio ŁADZIARZ VAZ 2107 148kM Opole | 2022-04-05 22:44:20
Trwałość materiału i płaszczyzn, grubość ścianek głowicy, możliwość doprężenia silnika bez ingerencji właśnie w głowicę. Jeśli policzysz, tak jak Glod pisze, objętość cylindra gdy tłok jest w GMP i dodasz do tego ... uszczelkę pod głowicą |
Polonezik Polski Fiat 125p MR 76 Puławy | 2022-04-07 11:33:25 To będę się bawił, jedyna wada planowania bloku to fakt, że trzeba rozbebeszyć cały silnik.
Dzięki |
morphio ŁADZIARZ VAZ 2107 148kM Opole | 2022-04-10 10:27:35 ale plusem tego jest to, że zrobisz rewizję całego słupka |
glod ŁADZIARZ 2104/05 Katowice | 2022-04-11 05:18:28
Święta słowa! A co by nie powiedział.... Uszczelnisz góre, doprężysz.... a dół z przedmuchem i cała robota na nic. |
alinixhi lada 2107 częstochowa | 2022-04-11 08:08:07 przypadkiem kupiłem kiedyś graty do aleko...mam silnik skrzynie i troche drobnicy....prawdopodobnie tego już nie uzyje więc jak zainteresowany to 887528169 |
Polonezik Polski Fiat 125p MR 76 Puławy | 2022-04-18 22:00:55
Odezwę się Najchętniej zobaczyłbym zdjęcia tego, co masz Mam jeszcze jedno pytanie. Przeczytałem ten temat: https://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=256285&orderby=asc&start=20 Nie wiem, w jakim stanie mam tłoki, pierścienie. Po rozbiórce się okaże. Czy jeśli silnik będzie wymagał szlifu (bo w temacie nie ma jednoznacznej odpowiedzi), czy mogę dokonać rozwiertu na 82mm i nominalne tłoki z nivy 1.7, bez zmiany korbowodów, wału, skoku tłoka itd? Na tą chwilę do tego daleka droga, ale zaprezentuję postęp z montażu wtrysku, na którym docelowo będzie jeździć aleko BTW, gdzie niva na wtrysku jednopunktowym miała czujnik temperatury cieczy z informacją dla komputera (nie czujnik do wskaźnika na desce)? To był ten z którego wychodził jeden przewód z wtyczką z kolektora ssącego? [ wiadomość edytowana przez: Polonezik dnia 2022-04-18 22:01:26 ] |
glod ŁADZIARZ 2104/05 Katowice | 2022-04-19 07:23:26
z tego co wiem, max rozwiert dla silnika o średnicy tłoków nominalnych 79mm(21011,2105,2106) to 81mm ale mogę się mylić. Polecam obejrzeć film wymiana tuleji Tłok rodziny 213 posiada suwliwy sworzeń, panewki w tłoki oraz podcięcie pod zamki, a twój silnik 2106 ma sworznie wprasowywane, tłok bez panewki, bez podcięć pod zamek. Zatem chcąc zainstalować tłok serii 213, niezbędna będzie wymiana korbowodów. Czujnik temp cieczy chłodzącej jak na obrazku poniżej: |
morphio ŁADZIARZ VAZ 2107 148kM Opole | 2022-04-20 18:25:50
Ja mam zrobione 81mm z 79mm w 1300 ale poprzedni silnik 1500 rozwiercałem z 76mm na 79mm. Wydaje mi się że 2-3mm to bezpieczna granica.
Lub modyfikacja korbowodu Wracając do tematu filmiku, wydaje mi się, że po wymianie tulei cylindra (jak na filmiku) zaczną się problemy przegrzanego układu [ wiadomość edytowana przez: morphio dnia 2022-04-20 18:59:58 ] |