Dodanie nowego klucza do immo Avensis T25

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

Pytanie skierowanie w szczególności do Bigelektron.

Posiadama Avensis T25 2.0 D4D z 2005r. Samochód kupiłem z jednym czarnym kluczem masterem i jednym szarym. Postanowiłem dokupić dodatkowo klucz z pilotem. Kupiłem używany oryginalny klucz na Allegro oraz nową surówkę, którą naciąłem. Elektronike przełożyłem z używanego do nowo naciętego klucza. Udało mi się zaprogramować centralny wg odpowiedniej procedury zamykania i otwierani dzrwi. Kupiłem nowy czysty transponder Texas Crypto 4D. Osoba sprzedająca sprawdziła odpowiednim urządzeniem tranponder w kluczu master. Próbowałem zaprogramować nowy transponder procedurą zamykania i otwierania drzwi z przekręcaniem klucza w stacyjce i nic z tego. Immo przechodzi w tryb programowania ale jak wkładam kluczyk z nowym transponderem to zaczyna dioda mrygać a nie powinna.
W związku z powyższym mam pytanie czy można zaprogramować transponder bez specjalistycznych urządzeń? Jeżeli nie to w jaki sposób mogę dodać nowy klucz do immo?
  
 
Jezeli programujesz 5 razy drzwi i 6 razy stacyjka i nie wchodzi to albo pamiec jest pelna ,albo transponder niewlasciwy, albo nie wejdzie recznie trzeba testerem.
Wykonaj czyszczenie pamieci czyli 6razy drzwi i 7 razy stacyjka.
Skasujesz wtedy wszystkie klucze z pamieci oprocz mastera ktorym wykonujesz .Czyli wtedy nie odpalisz auta kluczem szarym i bedziesz go musial zakodowac na nowo.Jezeli uda sie recznie skasowac pamiec immo ,to i recznie zakodujesz ten szary klucz ,i jezeli zakodujesz szary a czarnego sie nie bedzie dalo tzn ze napewno ten nowy transponder jest niewlasciwy.Czy jest to dla ciebie zrozumiale?
Jezeli nie uda ci sie wyczyscic pamieci tzn ze reczne procedury nie sa skuteczne w twoim modelu ,lub robisz to zbyt powoli lub zle, lub cos nie dziala np wylacznik drzwiowy lub obecnosci klucza w stacyjce.
  
 
Nie ma jak profesjonalna odpowiedź Bigelektron w 100% wyczerpująca Wiedziałem, że coś doradzi
Zrobiłem test czyszczenia pamięci i wszystko jasne.
Mianowicie wyczyściłem pamięć. Pozwolę sobie poprawić Bigelektrona tak dla jasności innych czytelników, ale to najzwyklejsza pomyłka. Chodzi o procedurę programowania: 5 razy stacyjka i 6 razy drzwi oraz procedurę czyszczenia: 6 razy stacyjka i 7 razy drzwi.
Skasowałem masterem szary klucz, który następnie zakodowałem. Z kolei drugi czarny klucz z nowym transponderem nie dało się zakodować. Wynika z tego że jest źle dobrany transponder .

Pytanie do Bigelektron:
W jaki sposób dobrać odpowiednią pestkę? Gdzie? Jakieś namiary?
Wielki szacun za pomoc.

Pzdr
  
 
Cytat:
2011-06-12 12:03:09, dyzmak pisze:
Nie ma jak profesjonalna odpowiedź Bigelektron w 100% wyczerpująca Wiedziałem, że coś doradzi Zrobiłem test czyszczenia pamięci i wszystko jasne. Mianowicie wyczyściłem pamięć. Pozwolę sobie poprawić Bigelektrona tak dla jasności innych czytelników, ale to najzwyklejsza pomyłka. Chodzi o procedurę programowania: 5 razy stacyjka i 6 razy drzwi oraz procedurę czyszczenia: 6 razy stacyjka i 7 razy drzwi. Skasowałem masterem szary klucz, który następnie zakodowałem. Z kolei drugi czarny klucz z nowym transponderem nie dało się zakodować. Wynika z tego że jest źle dobrany transponder . Pytanie do Bigelektron: W jaki sposób dobrać odpowiednią pestkę? Gdzie? Jakieś namiary? Wielki szacun za pomoc. Pzdr


Sorry jak nie siedze w samochodzie to mi sie przestawila kolejnosc...
Jak dobrac nieoryginalny transponder niewiem ,ale najprosciej wydlubac z oryginalnego klucza Avensis i Aygo maja te same transpondery.
Ale czegos nie rozumiem masz modul sterowania zamkiem z przyciskami a w nim jest przeciez z tego co pamietam takze pestka transpondera-taka trapezoidalna bryla przeswieca przez ta plastykowa obudowe z przyciskami tak troche z boku.To po co ci nieoryginalny transponder
?
Radiowka jest z transponderem w tej samej obudowie,ktora przelozyles.Dokoduj to i bedzie ok.
Poprostu ta sama czesc kodujesz dwa razy osobno radiowke zamka centralnego ,osobno pestke immo dwie rozne procedury,obydwie znasz.


[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2011-06-12 12:23:08 ]
  
 
Bo z tego co się dowiadywałem to raz zaprogramowany transponder do danego immo nie da się przeprogramować do innego immo.
Bo ja kupiłem używany oryginalny kluczyk z elektornika i jakimś zakodowanym transponderem. Cała tą elektornikę z kostka transpondera przelożyłem do naciętej obudowy. Udało mi sie zaprogramować centralny zamek a immo nie dało się. Więc dokupiłem nową kostkę transponder i tez sie nie da.
Tylko że tą stara pestkę próbowałem zakodować nie czyszcząc immo.
Zaraz przełoże stara pęstke, następnie wyczyszczę immo a pozniej spróbuję zakodować.

Jestem po kolejny testach.
Włożyłem ponownie "starą" oryginalną pestkę. Wyczyściłem immo, następnie wykonałem procedurę dodawania klucza i niestety nie dało się dodać. W takim wypadku co mam teraz zrobić? Chyba muszę kupić nową czystą pestke immo? Tylko właśnie jak odpowiednio dobrać i gdzie?


[ wiadomość edytowana przez: dyzmak dnia 2011-06-12 13:13:51 ]
  
 
Cytat:
2011-06-12 12:32:04, dyzmak pisze:
Bo z tego co się dowiadywałem to raz zaprogramowany transponder do danego immo nie da się przeprogramować do innego immo. Bo ja kupiłem używany oryginalny kluczyk z elektornika i jakimś zakodowanym transponderem. Cała tą elektornikę z kostka transpondera przelożyłem do naciętej obudowy. Udało mi sie zaprogramować centralny zamek a immo nie dało się. Więc dokupiłem nową kostkę transponder i tez sie nie da. Tylko że tą stara pestkę próbowałem zakodować nie czyszcząc immo. Zaraz przełoże stara pęstke, następnie wyczyszczę immo a pozniej spróbuję zakodować. Jestem po kolejny testach. Włożyłem ponownie "starą" oryginalną pestkę. Wyczyściłem immo, następnie wykonałem procedurę dodawania klucza i niestety nie dało się dodać. Więc muszę kupić nową czystą pestke immo. Tylko właśnie jak odpowiednio dobrać i gdzie? [ wiadomość edytowana przez: dyzmak dnia 2011-06-12 13:10:39 ]


Niemozliwe skoncentruj sie sprawdz czy ktos nie wydlubal tej pestki.
W tym modelu mozna dowolnie kodowac uzywane klucze mozesz sobie dokodowac ten sam klucz do kilku samochodow rownoczesnie i o ile przekrecisz stacyjke to odpalisz.
Chyba ze ten klucz uzywany ktory kupiles jest np z Corolli lub Yarisa a nie z Avensisa wtedy radiowka pasuje a chip nie..Sprawdz czy da sie go wlozyc do stacyjki.
Kazdy klucz w Toyocie oprocz smart mozesz dokodowac wielokrotnie,bo to immobilizer przyjmuje plik z klucza a nie klucz z immo.
  
 
Stary klucz kupiony na Allegro da się włożyć do stacyjki (więc jest od Avensis), ale nie da się przekręcić (wiadome bo grot inaczej nacięty).
Jak rozbierałem dokupiony klucz to nie było widać śladów rozbierania i wyjmowania transpondera, więc powinien być oryginał. Po czym poznać oryginalny Toyoty transponder który da się wielokrotnie kodować?
Zaraz podeślę zdjęcie mastera oraz zdjęcie dokupionego klucza oraz zdjęcia transponderów.

Na zdjęciu zaznaczyłem różnice na kluczach oraz podałem numery pestek.
Od Avensis


[ wiadomość edytowana przez: dyzmak dnia 2011-06-12 14:07:54 ]
  
 
Cytat:
2011-06-12 13:31:35, dyzmak pisze:
Stary klucz kupiony na Allegro da się włożyć do stacyjki (więc jest od Avensis), ale nie da się przekręcić (wiadome bo grot inaczej nacięty). Jak rozbierałem dokupiony klucz to nie było widać śladów rozbierania i wyjmowania transpondera, więc powinien być oryginał. Po czym poznać oryginalny Toyoty transponder który da się wielokrotnie kodować? Zaraz podeślę zdjęcie mastera oraz zdjęcie dokupionego klucza oraz zdjęcia transponderów. Na zdjęciu zaznaczyłem różnice na kluczach oraz podałem numery pestek.
Od Avensis
[ wiadomość edytowana przez: dyzmak dnia 2011-06-12 14:07:54 ]


Sprawdze jutro czy cos pomiedzy rocznikami nie zmienili w transponderach,ale watpie.
Ale teraz sobie przypominam ze bagnet z Corolli wsadzisz do Avensisa ,a czy z Yarisa to nie sprawdzalem.
Nieraz otwieralem zatrzasnietego Avensisa kluczem z Corolli z podobnego rocznika.
Z drugiej jednak strony tylko Ave ma 3 przycisk do otwierania bagaznika.
Transpondery w wiekszosci nie maja zadnych oznaczen czasem maja ale to wyjatek.
Zobacze jakie ma oznaczenie transponder z twojego rocznika jezeli bedzie.


[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2011-06-12 23:52:58 ]
  
 
Właśnie ciekawe czy w Ave po lifcie nie zmienili transpondera bo 2007 to juz po FL. Nie wiem czy zauważyłeś ale na zdjęciu zaznaczyłem na czarnej przykrywce elektronikicyfry 1 i 2. Na masterze jest numer 1 a na dokupionym jest 2. Czy ma to jakieś znaczenie?
  
 
Cytat:
2011-06-13 00:17:51, dyzmak pisze:
Właśnie ciekawe czy w Ave po lifcie nie zmienili transpondera bo 2007 to juz po FL. Nie wiem czy zauważyłeś ale na zdjęciu zaznaczyłem na czarnej przykrywce elektronikicyfry 1 i 2. Na masterze jest numer 1 a na dokupionym jest 2. Czy ma to jakieś znaczenie?


Jak masz taki klucz w rece i idziesz z nim na dzial czesci to czesciarz nie jest w stanie powiedziec z jakiego to samochodu taki durny system ma Toyota.
Co do chipa to mam w szufladce Aygo Avensis z roznymi oznaczeniami i wszystkie wchodza, i diabli wiedza o co chodzi.
Jak bede mial Ave z twojego rocznika to sprawdze jakie ma oznaczenie.
Mysle ze ten klucz moze miec poprostu uszkodzony chip.

Mozesz tez wyjac pestke z tego mastera bez przyciskow i wlozyc do tego z przyciskami.Wystarczy rozciac ta gume w odpowiednim miejscu po szwie i pod spodem jest taka klapka z plastyku i mozna wyjac transponder ,przy okazji odczytac oznaczenie i moge Ci wtedy taki dobrac.



[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2011-06-13 23:45:54 ]
  
 
Drugi działający klucz bez przycisków jest szary (serwisowy), raczej to nie master, bo jak wkładam do stacyjki to na chwilę zapala się dioda immo i zaraz gaśnie. Wolałbym dobrać pestkę na podstawie transpondera mastera z przyciskami, jeżeli jest taka możliwość. Numer widoczny na pestce mastera B-04394. W ostateczności jak nic innego nie da się zrobić to będę zmuszony rozciąć szary klucz bez przycisków i przełożyć pestkę do dokupionego klucza.
  
 
Cytat:
2011-06-14 07:38:30, dyzmak pisze:
Drugi działający klucz bez przycisków jest szary (serwisowy), raczej to nie master, bo jak wkładam do stacyjki to na chwilę zapala się dioda immo i zaraz gaśnie. Wolałbym dobrać pestkę na podstawie transpondera mastera z przyciskami, jeżeli jest taka możliwość. Numer widoczny na pestce mastera B-04394. W ostateczności jak nic innego nie da się zrobić to będę zmuszony rozciąć szary klucz bez przycisków i przełożyć pestkę do dokupionego klucza.


To ile masz teraz kluczy na ktorych odpalasz?
  
 
Mam dwa klucze, którymi mogę odpalić. Jeden czarny master z przyciskami a drugi szary bez przycisków. Potrzebuję trzeci z przyciskami w razie jak zgubię mastera, którego używam.
Ten trzeci dokupiłem na allegro z przyciskami ale nie mogę zakodować immo. Pilot od centralnego zaprogramowany od razu.

[ wiadomość edytowana przez: dyzmak dnia 2011-06-14 10:30:06 ]
  
 
Cytat:
2011-06-14 10:28:01, dyzmak pisze:
Mam dwa klucze, którymi mogę odpalić. Jeden czarny master z przyciskami a drugi szary bez przycisków. Potrzebuję trzeci z przyciskami w razie jak zgubię mastera, którego używam. Ten trzeci dokupiłem na allegro z przyciskami ale nie mogę zakodować immo. Pilot od centralnego zaprogramowany od razu. [ wiadomość edytowana przez: dyzmak dnia 2011-06-14 10:30:06 ]


No to odczytaj nr z chipa z tego mastera z przyciskami ktorym odpalasz ,moze mam identyczny.
A jak zgubisz mastera to w tym modelu niema problemu,mam fabryczne pliki do immo ,wgrywam i lapie w trybie automatycznym pierwsze 3 klucze jakie mu wsadzisz i zamyka procedure.
  
 
Pisząc numer z chipa to masz na myśli numer z kostki transpondera?
Jeżeli tak to numer z transpondera z mastera którym odpalam to: B-04394.
  
 
Cytat:
2011-06-14 10:48:29, dyzmak pisze:
Pisząc numer z chipa to masz na myśli numer z kostki transpondera? Jeżeli tak to numer z transpondera z mastera którym odpalam to: B-04394.


Do AZT250 2004r silnik 1zz z masterem 04453 wszedl mi 05298
  
 
A mi z masterem 04394 nie chce wejść 05387. Dziwna sprawa.
W związku z tym co polecasz zrobić?
Może podeślę dokupioną pestkę i sprawdzisz ją bo i tak ja nic z niej nie zrobię.
W jaki sposób sprawdzałeś? Procedurą ręczna czy za pomocą jakiegoś sprzętu?
Mój to CDT250 z silnikiem 1CDFTV, nie powinno mieć to żadnego znaczenia.

[ wiadomość edytowana przez: dyzmak dnia 2011-06-14 14:02:20 ]
  
 
Cytat:
2011-06-14 13:52:48, dyzmak pisze:
A mi z masterem 04394 nie chce wejść 05387. Dziwna sprawa. W związku z tym co polecasz zrobić? Może podeślę dokupioną pestkę i sprawdzisz ją bo i tak ja nic z niej nie zrobię. W jaki sposób sprawdzałeś? Procedurą ręczna czy za pomocą jakiegoś sprzętu? Mój to CDT250 z silnikiem 1CDFTV, nie powinno mieć to żadnego znaczenia. [ wiadomość edytowana przez: dyzmak dnia 2011-06-14 14:02:20 ]


Z lenistwa zawsze jak sie da to robie testerem,tylko w modelach gdzie tester nie widzi immo koduje drzwiami i stacyjka.
w Twoim przypadku skoro recznie wykodowales i zakodowales subkeya to i master powinien wejsc gdyby byla dobra pestka.
Szkoda ze nie wybierasz sie do Katowic bo mam worek transponderow i pewnie ktorys by zatrybil.
Ale mozesz przeslac to sprawdze do czego mozna go zakodowac.
  
 
Najgorzej ze to kawałek drogi bo tak może i bym się wybrał
A czy tym testerem można prekodować czystą pestkę?
Bo tak myślę żeby podesłać te dwie pestki jedną oryginalną z kupionego kluczyka a druga to pestka czysta tą co dokupiłem do wymiany niby . To podaj na priv adres do wysyłki to jutro wyślę.
A jeszcze tak przyszło mi do głowy czy na podstawie dobrej pestki wyjętej z mastera mógłbyś dobrać odpowiednią drugą pestkę?
  
 
Cytat:
2011-06-14 22:16:57, dyzmak pisze:
Najgorzej ze to kawałek drogi bo tak może i bym się wybrał A czy tym testerem można prekodować czystą pestkę? Bo tak myślę żeby podesłać te dwie pestki jedną oryginalną z kupionego kluczyka a druga to pestka czysta tą co dokupiłem do wymiany niby . To podaj na priv adres do wysyłki to jutro wyślę. A jeszcze tak przyszło mi do głowy czy na podstawie dobrej pestki wyjętej z mastera mógłbyś dobrać odpowiednią drugą pestkę?


No niestety na temat rodzajow tych pestek niemam wiedzy .
wiem ze sa jakies texas krypto costam costam,i ze sa do tego programatory za 12-14 tys zl , ale to bardziej musialbys uderzyc do kluczykarzy...u mnie taki zakup nie mialby sie szans zamortyzowac .
sa tez oszolomy ktorzy twierdza ze ich urzadzenia potrafia zakodowac kazda pestke , dobieraja jakies szklane chipy , a na koncu sie okazuje ze guzik z tego.
tym niemniej spruboj poszukac na internecie ,kierdys w Krakowie ktos kodowal chipy za jakies 150-300zl
W koncu tobie tylko tego chipa brakuje.
Ja moge dobrac wlasciwy chip jedynie w ten sposob ze znajde taki jak twoj i wkoduje go w jakies immo , a potem poszukam drugiego chipa ktory tez uda sie wkodowac w ten sam komputer.Wtedy mam pewnosc ze jak ci go wysle to zadziala.
Znacznie latwiej jest majac komputer immo na miejscu ,bo napewno wiekszy przedzial numerow transponderow mozna wkodowac mimo ze roznia sie oznaczeniami , bo na dobra sprawe niewiele o nich wiadomo ,to sa pilnie strzezone tajemnice producenta.

To co my robimy drzwiami i stacyjka i testerem to tak naprawde nie jest kodowaniem klucza ,tylko wpisaniem kodu tego klucza w pamiec immo. Kluczykarze natomiast wykonuja kopie blizniacza klucza i zawartosci chipa -komputer immo dalej ma w pamieci 1 klucz a fizycznie sa dwa blizniaki , co dla uzytkownika nie robi roznicy bo silnik zapala tak samo, a jest tanszym rozwiazaniem choc nie zawsze lepszym,bo te klucze klony nie maja ukladu radiowki wiec do zamka trzeba osobny pilot.


[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2011-06-15 00:37:40 ]