Poszuję schematu komputera sterującego Delco polonez 1,6 GLI

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Poszuję schematu komputera sterującego Delco polonez 1,6 GLI, lub ską mógłbym go ściągnąć. Przeszukałem trochę stron ale nie mogę nigdzie znaleźć. Ogólnie najwięcej ciekawostek jest na stronach ruskich, ale tam też nic nie znalazłem. Za wszelkie informacje z góry dziękuję
  
 
kubek a w jakiej sprawie tego poszukujesz? ja sam mam klopoty z ECM-ka (odbieranie sygnalu z sondy lambda) i chetnie przejrzalbym cos takiego. Jak moglbys cos pomoc, bede zobowiazany...
 
 
Ja mam problem z wejściem sygnału czujnika prędkości samochodu w ECM (Vss). W pinie do którego powinien wchodzić sygnał z czujnika po przekręceniu stacyjki jest +12V (a powinno być 0V i powinno zwiększać ze wzrostem prędkości (oczywiście tam są impulsy, ale pomiar miernikiem powinien dawać wzrost napięcia) i to napięcie wychodzi z ECM nie wiem czemu może walnęła jakaś dioda zabezpieczająca podpięta pod 12V). Objaw w samochodzie to gaśnięcie przy dojeździe do skrzyżowania, czyli jak samochód się toczy.
A co do sondy lambda to podłącz woltomierz do złącza D7 ECM i do masy o ile takim dysponujesz (albo poproś kogoś kto sie na tym zna) napięcie na tym pinie powinno zmieniać się 0,35V-0,5V (silnik pracuje na biegu jałowym, temp silnika 85 `C). Jeśli napięcie to będzie odbiegać od podanego zastanowiłbym nad kupnem nowej sondy (jej trwałość ok. 80 tyś km).Sam czegoś takiego nie robiłem dane zaczerpnięte z instrukcji.
  
 
Kubek, a co powiesz na to jak przy zimnym zgaszonym silniku pojawia sie na WEJSCIU komputera podlaczonego do sondy napiecie 1,2V (przy odlaczonej sondzie lambda)? Ja juz zglupialem i dlatego podlaczylem sie do Twojego watku.

sprawdz moze recznie ten czujnik predkosci obrotowej miernikiem (ida tam 3 kable - jak sie domyslam jeden to +12 albo +5V (czujnik podcisnienia z tego co olo mowil lata na +5V, polozenia przepustnicy takze, wiec predkosci tez moze leci z "cyfrowego" napiecia zasilania), jeden masa a jeden to wyjście impulsow z czujnika), moze sie cos w czujniku uszkodzilo, albo faktycznie jak mowisz poleciala dioda blokujaca do +12V o ile cos takiego jest tam przewidziane?
 
 
Odnośnie twojego przypadku to moim zdaniem na ECM nie powinno być żadnego napięcia na wejściu sondy lambda (sonda lambda jest ogniwem elektrochemicznym czyli coś w rodzaju bateryjki o napięciu wyjściowym zależnym od stężenia spalin i przynajmniej ta jednoprzewodowa stosowana w tym układzie nie powinna być zasilana. Sygnał z sondy powinien być podawany na wejście przetwornika A/C lub coś wtym rodzaju i tam nie powinno być żadnego napięcia bez sygnału wejściowego).
A odnośnie mojego to napięcie 12 V jest na wejściu ECM na które wchodzi sygnał z czujnika prędkości jest przy odłączonym czujniku, napięcie zasilające czujnik 5V jest OK. Czujnika nie sprawdzałem ale mógł się uszkodzić jak poszło tam 12 V (to więcej niż napięcie zasilające)
  
 
Cytat:
2003-11-21 11:53:19, kubek6 pisze:
A odnośnie mojego to napięcie 12 V jest na wejściu ECM na które wchodzi sygnał z czujnika prędkości jest przy odłączonym czujniku, napięcie zasilające czujnik 5V jest OK. Czujnika nie sprawdzałem ale mógł się uszkodzić jak poszło tam 12 V (to więcej niż napięcie zasilające)



no to chyba pozostaje ci jedynie modlitwa o to by dioda zabezpieczająca była poza jakąś kością krzemową, tylko na płytce, omomierz w dłoń i hajda na koń... ups, znaczy się do poszukiwania elementów na płytce gotuj się. mozna sprawdzic rezystancję pomiędzy +12V a tym wejściem, jak jest malutka w obu kierunkach, to cos przebiło diodę (ale kolega chyba o tym doskonale wie jak tego szukać - po tonie wypisania czuć bratnią duszę elektronika)