Pływająca temperatura silnika ???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Podczas jazdy temperatur silnika oscyluje w moim samochodzie w zakresi 1/3 do 1/2 skali wskaźnika, dotychczas zatrzymywała się ok 1/3 skali ... czy ktoś już kiedyś spotkał sie z takimi objawami , jakie mogą być przyczyny ??? Dodam że wydaje mi płyn chłodzący zawsze stabilizuje swój poziom na samym dnie zbiornika wyrównawczego a nie na linii określonej przez producenta .
Pozdrawiam
AreQ
  
 
U mnie jest podobnie. Podczas płynnej jazdy na trasie lub w mieście bez namiernych korków wskaźnik temp. utrzymuje się na poziomiie pierwszej (od dołu) kreski. W korkach podchodzi jednak do górnej kreski i wówczas włącza się wiatrak i temperatura opada. Płyn w zbiorniku na zimnym silniku jest nieco poniżej kreski. Na nawierzchni brak jakichkolwiek śladów wycieku z układu. Nie ma też bębelków w zbiorniku podczas pracy silnika (uszczelka pod głowicą jest OK). Chyba cały zakres temeratury między kraskami 1/3 oraz 2/3 na wskaźniku oznacza normalną temperaturę pracy silnika.
Pozdr.,
Wrolo
  
 
Mialem tak samo jak Wy, dopoki nie wymienilem termostau na oplowski i teraz jest dopiero tak jak powinno byc - czyli wskazoweczka praktycznie caly czas po srodeczku i to nie zaleznie czy na trasie czy w koreczku... a 1/3 i 2/3 to albo caly czas nie dogrzany albo przegrzany...

Aha, jeszcze jedna zaleta wymiany termostatu, bardzo szybko silniczek osiaga optymalna temperaturke pracy ( przed tem to mi sie nagrzewal dopiero jak dojechalem do roboty ~ 5 km... )
  
 
Dicer gdzie kupiłeś ten termostacik (czy to oryginalny Oplowski czy zamienik) i za ile???


[ wiadomość edytowana przez: -JACO- dnia 2003-11-25 15:22:18 ]
  
 
Wszystko zrobione u p.Slawka za 140 zeta (org. opelek)


[ wiadomość edytowana przez: Dicer dnia 2003-11-25 15:43:28 ]
  
 
heh, ja mialem inny problem, wiatrak mi sie wlaczal i sie nie chcial wylaczyc
  
 
Mialem te same problemy, wymienilem termostat na nowy ale nie oplowski, tylko do espero i wszystkie dolegliwosci minely. temp idealnie w polowie skali po 3 minutach, w aucie upal i spalanie mniejsze. Goraco polecam wymiane, po prostu szkoda kasy na paliwo i na cieple ubranie

pozdrawiam
  
 
No cóż zorientuje sie w kosztach i chyba zdecyduje sie na wymiane termostatu + płyn . o wynikach tej operacji nie omieszkam powiadomić
Pozdrawiam
  
 
U pana Sławka montowałem nie oryginalny Oplowski termostat tylko jakiś hiszpański zamiennik... napewno trzeba kupić gumowy przewód "kolako" od nexi które kosztowało około chyba 60zł. Poszukajcie w wyszukiwarce, ten temat był gęsto poruszany w ubiegłym roku w tym okresie
  
 
Przewód górny chłodnicy -Nexia 1.5 8V

W Intercarsie - cena około 20-25 zł.

Termostaty firm - Colorstat Vernet i Wahler


Wyszukiwarka chyba jeszcze nie działa
  
 
Koledzy. Temperatura termostatowania oryginalnego termostatu to 87°C, zamiennik oplowski ma 92°C. Czy dokonując przeróbi nie należałoby także zmienić czujnika temperatury?
Dlaczego Koreańczycy zdecydowali się na zastosowanie termostatów których temperatura przełączanie jest o 5° mniejsza?
Może nie ma co ryzykować?