Wymiana wałka rozrządu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Potrzebuje zmienić wałek rozrządu i chciałem się dowiedzieć czy da się to zrobić bez rozkręcania całego silnika?
  
 
A jaki silnik ??? i gdzie ma walek ??
  
 
Klasyczny 1500 wałek ma w bloku silnika.
  
 
Wedlóg mnie wyglada to tak :
1) POKRYWA ZAWOROW
2) KLAWIATURA
3) GŁOWICA

Z tego co pamiętam to by było na tyle bo od strony łancuszka jakbyś go chciał wysunąc to raczej krzywki nie przejdą .
  
 
No zaraz ,a tuleje wałka?Jesli ma być porządnie to TYLKO po cąłkowitym demontazu silnika.Jedyny wyjatek to silnik o małym przebiegu,który nie miał jeszcze szlifu tulei wałka i gdzie mamy pewność,że nie są one zużyte.Ale nie polecam.
  
 
A jak chcecie wyjąć wałek górą skoro jest podparty w trzech miejscach?
  
 
przodem silnika jednak wyjdzie wał rozrzadu tylko odkrecic trzeba sruby tulejki ustalajacej zdjac ta tulejke i wyjac go od przodu .no ale fakt faktem ze najlepiej bylo by wyjac
  
 
A co ze szklankami popychaczy ????? Jak chcecie to złożyć z powrotem???
  
 
Moze wyjdzie po wytarganiu chlodnicy, ale to glupiego robota. Jak dla mnie najlepiej wytargac silnik i zrobic to porzadnie.

Szkalnki - to zalezy od zuzycia. Jesli sa na nich slady zuzycia, to wymienic, bo chyba nie chce Ci sie 2 razy glowicy sciagac?
  
 
Dunix, o co ci chodzi z tymi szklankami?? Sciągnięcie głowicy i już można ładnie na palec szklanki wyciagac chyba, że jedna trzecia szklanki odpadła podczas pracy silnika, tak jak u mnie ostatnio
  
 
Nie wiem czy bym już silnika nie wyjął do takiej roboty! (TZN ja wyjąłem )

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Cytat:
2003-12-19 20:34:38, lookaash pisze:
Dunix, o co ci chodzi z tymi szklankami?? Sciągnięcie głowicy i już można ładnie na palec szklanki wyciagac chyba, że jedna trzecia szklanki odpadła podczas pracy silnika, tak jak u mnie ostatnio


He he he po prostu zasugerowałem się pytaniem yapa :"...bez rozkręcana całego silnika" i nie zwróciłem uwagi na wypowiedź karlo. Zastanawiałem się jak chcecie wymontować ten wałek bez zdjęcia głowicy...
  
 
Tu jednak wygrywa silnik DOHC.

Wymiana obu wałków rozrządu razem z demontażem głowiczek trwała nie dłużej niż 3 godzinki.
Łącznie z regulacją zaworów.
  
 
Panowie bo chodzi o to że jest zima, nie mam garażu i chciałbym zakladac gaz. Ale musze pierwej zrobic ten wałek bo mi sie smarowanie świeci na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku. A z tego co mi radzicie wypadałoby rozkrećić cały silnik. Czarno to widzę.
  
 
Cytat:
2003-12-20 07:21:21, yapa pisze:
Panowie bo chodzi o to że jest zima, nie mam garażu i chciałbym zakladac gaz. Ale musze pierwej zrobic ten wałek bo mi sie smarowanie świeci na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku. A z tego co mi radzicie wypadałoby rozkrećić cały silnik. Czarno to widzę.


Hmm.. myslisz ze to wina wałka rozrządu ?? i co włożysz nowy i juz bedzie oki ?
kontrolka swiecie sie w przypadku:
- luzu na panewkach wału korobowego
- luzu na panewkach wałka rozrzadu
- luzu na zębach wew. pompy oleju
- uszkodzonego czujnika
itp.
Wymienisz wałek i ??? co ?? no własnie - wałek jest podparty na 3 łozyskach slizgowych (panewkach) - i one są (mogą byc) zużyte. Ale tych panewek nie wymienisz - je osadza sie na wcisk specjalnym przyrządem i potem obrabia na wymiar czopu wałka - ale to trzeba blok cały rozbroic silnika !!. to nie jest zabawa na jedno popołudnie. Sama wymiana wąłka nie da Ci nic. Ot co. Czopy wałka są twardsze niż materiał panewek które z nim współpracują - wiec panewki sie wycierają a nie czopy. Nie widze specjalnie słusznosci wymiany walka.
Takie moje zdanie. Przejrzec silnik, ale nie tylko wałek.
  
 
Cytat:
2003-12-20 07:36:39, Ramzes_II pisze:
Cytat:
2003-12-20 07:21:21, yapa pisze:
Panowie bo chodzi o to że jest zima, nie mam garażu i chciałbym zakladac gaz. Ale musze pierwej zrobic ten wałek bo mi sie smarowanie świeci na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku. A z tego co mi radzicie wypadałoby rozkrećić cały silnik. Czarno to widzę.


Hmm.. myslisz ze to wina wałka rozrządu ?? i co włożysz nowy i juz bedzie oki ?
kontrolka swiecie sie w przypadku:
- luzu na panewkach wału korobowego
- luzu na panewkach wałka rozrzadu
- luzu na zębach wew. pompy oleju
- uszkodzonego czujnika
itp.
Wymienisz wałek i ??? co ?? no własnie - wałek jest podparty na 3 łozyskach slizgowych (panewkach) - i one są (mogą byc) zużyte. Ale tych panewek nie wymienisz - je osadza sie na wcisk specjalnym przyrządem i potem obrabia na wymiar czopu wałka - ale to trzeba blok cały rozbroic silnika !!. to nie jest zabawa na jedno popołudnie. Sama wymiana wąłka nie da Ci nic. Ot co. Czopy wałka są twardsze niż materiał panewek które z nim współpracują - wiec panewki sie wycierają a nie czopy. Nie widze specjalnie słusznosci wymiany walka.
Takie moje zdanie. Przejrzec silnik, ale nie tylko wałek.


Acha przepraszam zapomniałem powiedzieć że ten gościu od którego kupiłem samochód wymieniał wałek jakiś miesiąc temu ale był ze szrotu i jeszcze miał jakieś "rowki" w każdym bądź razie niezła kaszana. No i mechanicy powiedzieli mu że ten spadek ciśnienia oleju jest pewnie przez ten wałek. A ja chce włożyć juz nowy więc chyba powymieniam tez te panewki.
I co jeszcze?
Wózek ma przejechane 66 tyś.
  
 
Najpierw zanim rozkręcisz pół silnika przeczyść odśrodkowy filtr oleju! Istnieje dość duże prawdopodobieństwo, że to wina zaszlamionego. Przeczyść go dokładnie! Znajduje się on na kole pasowym wału, wykręcenie pokrywy może być trochę upierdliwe, dokładniej ci nie powiem, bo ja mam silnik poloneza.
  
 
Cytat:
2003-12-19 22:51:06, Janio pisze:
Tu jednak wygrywa silnik DOHC.
Wymiana obu wałków rozrządu razem z demontażem głowiczek trwała nie dłużej niż 3 godzinki.
Łącznie z regulacją zaworów.



OHC z Łady też ma tą zaletę !!!!!
Pozdrawiam
Andrzej
  
 
czy silnik z lady 2107 podejdzie do duzego fiata? czy da sie go zblokowac z fiatowska skrzynia czy trzeba razem ze skrzynia lady?
  
 
Silnik od Łady na pewno da sie zinstalować w DF-ie, wiedomo jakieś przeróbki byłyby konieczne ale nie jest to zbyt duży problem.
Co do skrzyni biegów, lepsza jest skrzynia ładowska (cichsza i trwalsza) ale tu jest duży feler - bardzo trudno dopaść skrzyni pięciobiegowej. Dlatego ja instaluję w swojej Ładzie skrzynię od Poloneza. Aby założyć skrzynie DF-a / Poloneza do Łady trzeba założyć ładowską obudowę sprzęgła, sprzęgło, docisk. Natomiast przy instalacji skrzyni ładowskiej w DF-ie trzeba nieco inaczej wyciąć otwór na lewarek i przerobić tylne podwieszenie skrzyni do karoserii. No i nie wiem jak w DF-ie włącza sie sprzęgło hydraulicznie (jak w Ładzie) czy nie - ale to też jest do zrobienia.
Pozdrawiem
Andrzej
PS. Nie tylko silnik od 2107 - w Ładach 2101, 2102, 2103, 2104, 2105, 2106, 2107 oraz Niwach montowane były te same silniku rózniące się praktycznie tylko pojemnością (1200, 1300, 1500, 1600 i 1700) oraz napędem rozrządu (łańcuch lub pasek). Przy silnikach 1700 był też zakładany wtrysk. No i niewielki serie Ład wyposażane były w silniki Wankla, no ale to wielka rzadkośc.


[ wiadomość edytowana przez: andrzej_krakow dnia 2003-12-20 13:59:45 ]