Wymiana filtrów.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Zbliża mi się wymiana filtrów i oleju - przebieg za chwilę przekroczy 10tys. od ostatniej wymiany.

Poprzednim razem założyłem tanie filterki w granicach 5-10zł made in korea. Silnik zaleję tradycyjnie Mobil1.
Teraz może włożyć coś lepszego...

Przy okazji wymienić może płyn hamulcowy oraz płyn sprzęgła...
Nie wymieniałem od zakupu...

Polecacie jakieś konkretnej firmy?




[ wiadomość edytowana przez: Nortonn dnia 2009-06-06 10:41:11 ]
  
 
Ty tak się tymi 10 tys km nie przejmuj. Olej to nie mięso - nagle się nie zepsuje. Filtr... załóż jakikolwiek - wszystkie są dobre.
  
 
ja takze zmieniam co 10 tys
zawsze shel 10 w40
co do filtra
filtron lub mann
róznia sie kształtem

płyn hamulcowy jak najbardziej warto wymienic
moj był czarny jak smoła
zmieniłem na dot 4 valeo
na wymiane potrzeba 1 litr
  
 
Cytat:
2009-06-06 12:19:14, pawel12356 pisze:
ja takze zmieniam co 10 tys



Czyli mając 10000 km przejechane od poprzedniej wymiany zmieniasz w te pędy olej? Ja też wymieniałem co 10-12 tys, w złomgunie co 15-17 tys km.
  
 
Cytat:
2009-06-06 13:02:30, piotr_ek pisze:
Czyli mając 10000 km przejechane od poprzedniej wymiany zmieniasz w te pędy olej? Ja też wymieniałem co 10-12 tys, w złomgunie co 15-17 tys km.


etam w te pedy
przy 8000 kupuje olej
czasem 2 czasem 3 litry bo z 4-ki butelki z poprzedniej wymiany mi reszta zostaje
  
 
Tak jak pisał Piotr...nie ma się co podniecać marką filtra - praktycznie wszystkie dostępne na naszym rynku są porównywalne jakościowo.

Płyn hamulcowy -tu już warto spojrzeć...proponuję np.ATE :
ATE klik!

..i trochę lużnej lektury ..

artykulik

co do oila ..dobry full syntetyk ...spokojnie można dokręcić do 15kkm
/przy eksploatacji głównie miejskiej wymieniam co 10-12 kkm...przy głównie "trasowej" co 13-15 /
  
 
FILTEREK OLEJU - Sędziszów.... tj chyba Filtron 11zł
OLEJ - Castrol Magnatec 10W40 5 Litrów (taki był lany od początku i dalej To ciągnę) 90zł Krzychu_ch też na takim pociska.
Warunki: typowo miejskie, wymieniam regularnie co roku. Ktoś by powiedział, ze to są pieniądze w błoto wyrzucone... Jego sprawa. Moje pieniądze a przegiegi robię marne 5 - 6 tys/km na rok.

Hamulcowy wymieniany prawie dwa lata temu, ale nie mam bladego pojęcia na jaki Robił to jescze poprzedni własciciel.
  
 
U mnie też filtr oleju Filtron cena coś ok 6-7 zł. A olej to bp Ultimate 10W 40 - 5l za 85 zł. Wymieniam tak co ok 10 tys. km.
  
 
Cytat:
2009-06-06 11:50:20, piotr_ek pisze:
Ty tak się tymi 10 tys km nie przejmuj. Olej to nie mięso - nagle się nie zepsuje. Filtr... załóż jakikolwiek - wszystkie są dobre.


W tym tygodniu mam urlop (od 11.06) więc te czynności wykonam po przyjeździe - przebieg wtedy będzie wynosił ok 11,3kkm.

Czy prawdziwa jest teoria, że olej ma cały czas jasny kolor przy jeździe na gazie? Słyszałem takie stwierdzenie i jestem ciekaw czy prawdziwe... W moim esperaku kolor oleju ma odcień brązowy.

Cytat:
2009-06-06 13:53:58, bogdan1 pisze:
Tak jak pisał Piotr...nie ma się co podniecać marką filtra - praktycznie wszystkie dostępne na naszym rynku są porównywalne jakościowo. Płyn hamulcowy -tu już warto spojrzeć...proponuję np.ATE : ATE klik! ..i trochę lużnej lektury .. artykulik co do oila ..dobry full syntetyk ...spokojnie można dokręcić do 15kkm /przy eksploatacji głównie miejskiej wymieniam co 10-12 kkm...przy głównie "trasowej" co 13-15 /


Dzięki za informacje.
Czy do wspomagania wlewa się również DOT4? Również wchodzi litr?

[ wiadomość edytowana przez: Nortonn dnia 2009-06-06 20:59:09 ]
  
 
Cytat:
2009-06-06 20:56:28, Nortonn pisze:
Dzięki za informacje. Czy do wspomagania wlewa się również DOT4? Również wchodzi litr?


Do jakiego wspomagania chcesz lać DOT4 ??

jeśli myślisz o kierownicy to absolutnie NIE ! ...tam Dextron II lub tp. ATF ,,pojemności nie pamiętam


P.S. ta teoria jasności oleju ...to jakaś pijacka wizja gazo-golfiarza..
  
 
Cytat:
2009-06-07 00:59:41, bogdan1 pisze:
Do jakiego wspomagania chcesz lać DOT4 ?? jeśli myślisz o kierownicy to absolutnie NIE ! ...tam Dextron II lub tp. ATF ,,pojemności nie pamiętam P.S. ta teoria jasności oleju ...to jakaś pijacka wizja gazo-golfiarza..


Chciałem się upewnić jak jest naprawdę z tą nowo-powstała wizją

Oczywiście chodzi mi o płyn do sprzęgła...
Mój błąd...
  
 
Cytat:
2009-06-07 08:44:39, Nortonn pisze:
.."Oczywiście chodzi mi o płyn do sprzęgła..."


Sprzęgło nie jest wspomagane...siłownik to tylko "element wykonawczy"

Tak ,również DOT (może być 3 bo jest nieco mniej higroskopijny, a temp. wrzenia jest tu bez znaczenia)
Pojemność układu ok.0,5 l więc literek spokojnie styknie (odpowietrzyć trzeba przecie)
  
 
Pojemność układu sprzęgła to 0,5l więc po co aż 1l ? Przecież odpowietrzyć układ można bez straty płynu. Zamiast lać na ziemię załóż wężyk na odpowietrznik i włóż go do słoiczka. Nie dość, że będziesz widział czy jest jeszcze powietrze w układzie, to nie stracisz płynu i możesz go spowrotem wlać do zbiorniczka.
  
 
Cytat:
2009-06-07 00:59:41, bogdan1 pisze:
Do jakiego wspomagania chcesz lać DOT4 ?? jeśli myślisz o kierownicy to absolutnie NIE !:



Ja już raz nalałem złego płynu do wspomagania... niestety był za gęsty i przy skrętach było słychać pompe wspomagania nawet w środku samochodu :/ Ogólnie ciężko taki płyn dostać np. w marketach, albo małych sklepach motoryzacyjnych. Najlepiej na stacjach Orlenu zapytać, tam mają "firmowy"

Pozdr.