Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
RUFF 126p i.e Poznań | 2005-01-27 22:25:48 Mam chytry plan J Jakby tu założyć wtrysk do malca. Wiem, pokiego mi to lepiej kupić lepszą furę ale takową już mam, a lubię różne bajery. Na przykład zapodaje fotkę silnika inż. Świątka. Troche skubany pokombinował z wtryskami i przepustnicą ale to akurat najmniejszy problem, instalacje ma założoną bardzo prosto i nieskomplikowanie dodam że pochodzi ona od cc 900 i ładnie działa ale jakby się temu bliżej przyjrzeć to pojawia się problem, jak tu wykombinować żeby komp nie podawał 4 impulsów na wtryskiwacz na 720˚ obr wału korbowego, mógłby mi ktoś przybliżyć działanie impulsatora i na jakiej on zasadzie sczytuje impulsy z koła pasowego i dlaczego ona ma na tym kole 69 zębów. Bo co do zapłonu to doszedłem jak to jest że iskra jest wtedy kiedy powinna być interesuje mnie tylko zagadnienie samego impulsu na wtyskiwacze, no i jak obejść brak czujnika ciśnienia powietrza i sondy λ? |
RUFF 126p i.e Poznań | 2005-01-27 23:08:09
To kumam ale, czy przypadkiem szeryf Swiątek sobie niezrobił koła pasowego z o połowe mniejszą ilością zebów niż w silniku 4cyl ale to by było bez sensu, z rozmowy wynikło że ma 69 zebów i jeden odstęp. Zapłon pasuje gdyż w 900 są 2 cewki jedna daje na 1 i 4 cyl a 2 na 2 i 3 wiec jakby niebyło to sie zgadza, tylko co on z tym impulsem na wtrysk wywinoł bo zamiast spi ma mpi tyle że nie sekwencyjne w takim przypadku silnik by dostawał 2 razy za durzo paliwa niż potrzebuje, λ niema wiec sam sobie dawki niezmniejszy. ECU jest wprawdzie przeprogramowane ale to niejest wymagane jest tylko pogrzebane pod jego 800 ale mówił że i tak rególuje najwiecej doborem wydajniejszych wtryskiwaczy a nie ECU. Pozatym w systemie działeją tylko czyjniki TPS, CTS, MAP oraz impulsator. |
cypherius F&F Sympatyk czarny/niebieski Płock/Słupno | 2005-01-27 23:36:09 Ruff a MegaSquirt ? jest opis na stronce klubowej bisa bodajze z wtryskiem. Zaprogramujesz sobie jak chcesz.
pozdrawiam. |
owz F&F Sympatyk sejo/passat Poznań/Skórzewo | 2005-01-27 23:40:19 wiesz jeśli masz troche kasy na zbyciu to możesz się obrócić np za komputerem w godula motor sport. oni robią takie bajery np do N kowych SC/CC może by coś wymodzili. No chyba że bardziej low budget |
X-man X1/9 Katowice | 2005-01-27 23:43:41 W 900 liczba impulsów sterujących wtryskiem nie jest stała w stosunku do obrotów wału. Wiem bo mierzyłem. W innych monowtryskach prawdopodobnie jest tak samo. |
widynek F&F Sympatyk 700k Kraków | 2005-01-28 01:08:15 Na allegro był kiedyś do sprzedania maluch na wtrysku mechanicznym (nie pamiętam oznaczenia, mozę K-jetronic, w każdym bądź razie podobny system był chyba w golfie 1 GTI). No chyba, że musi być elektronika |
RUFF 126p i.e Poznań | 2005-01-28 18:16:51 k-jetronic odpada to by sie bardziej nadawało do 4cyl, Kurde niepowiem żeby ten malec jeżdził jak by był rozregulowany! jeden wtrysk jest od VW 1.6 a drugi niepamietam od czego, aktualnie komp jest ustawiony konkretnie pod ten silnik czyli jak akurat osiągnie optymalne obr to z wtrysków sie pewnie leje. Zapłon też można recznie skorygować tak jak w nanoplexie. W układnie niema czujników korygujących przez co dość łatwo ten układ ustawić jak mieszanka ma być w danym moencie bogata to bedzie i komp już na to nic nieporadzi bo niebedzie o tym wiedział. Widze że bede musiał jeszcze raz pomeczyć Świątka wypytać do reszty co i jak i założyć to jakiemuś niewinnemu malcowi. |
boombel F&F Sympatyk Asterix Kombix Dębica | 2005-01-28 18:38:35 a ja widzialem kiedys na allegro malca z wtryskiem od escorta xr3 bodajze |
RUFF 126p i.e Poznań | 2005-09-13 21:03:43 Odwiedziłem wczoraj szeryfa Świątka, i znowu go troche pomeczyłem... A że silnik jest już troche sławny, w sumie to tylko wtrysk mnie interesuje, to podziele sie troche informacjami.
Wtrysk jest jadnak założony od 1.1 MPI komputer cewka wiązka i czujniki są od punto. Pzepustnica jest konstrukcji własnej z dostosowanym TPS fiata, Wydatek paliwa jest dobrany wtryskiwaczami jeden jest od 1.0 a drugi od 1.6 silnika. Komputer jest faktycznie wystrojony pod ten silnik ale na zwykłym też jako tako pojedzie Ktoś już założył coś podobnego do malca? |
ZoLt4R F&F Sympatyk Punto HGT / 126p 1.2T a juz na pewno nie z Łodzi | 2005-09-13 21:07:34 ale swiatek rzezbe odstawil. sterowanie dawka paliwa poprzez zmiane wtryskiwaczy.... |
RUFF 126p i.e Poznań | 2005-09-13 21:28:14 Oj każdy kombinuje jak może... A tobie kto silnik stroił? Założyłeś Chip wałek i co... dużo ci to dało? |
kisiel_kubol 126p Poznań | 2005-09-13 21:32:22 Ruff a podobno 2cyl. silnik malca to dla Ciebie nie silnik wiec co tam kombinjesz... |
ZoLt4R F&F Sympatyk Punto HGT / 126p 1.2T a juz na pewno nie z Łodzi | 2005-09-13 21:35:47
walek mam 866 czyli serie od 1.2 mpi. a co do reszty mysle ze schwepes najlepiej to opisal. |
kz61 Peugeot 306 XN Bochnia | 2005-09-14 12:51:50 RUFF a jak te wtryski pracują? Czy obydwa zawsze razem, czy albo jeden albo drugi, czy np. 1.0 zawsze a drugi dołącza się okresowo w zależności np. od obciążenia. Zastanawia mnie to 1.0 i 1.6. Dlaczego nie 2 razy 1.2 albo 2 razy 1.4. No i to ma być mpi sekwencyjny. Przy mpi jednoczesnym byłoby to trochę klarowniejsze. |
RUFF 126p i.e Poznań | 2005-09-14 17:51:07 To nie jest mpi sekwencyjny za każdym razem oba leją. Na początku był jeden wtryskiwacz ale totalnie nie dawał rady pózniej dwa równe ale też było mało wiec założyli takie, teraz bedzie to trzeba zmienić bo jest budowany inny silnik.. W sumie to tajemnicą pozostaje dla mnie tylko sam komputer niewiem czy da sie z tego zkopiować nastawy? |
ZoLt4R F&F Sympatyk Punto HGT / 126p 1.2T a juz na pewno nie z Łodzi | 2005-09-14 18:06:58 a jest tam jakis ustawialny regulator cisnienia paliwa? |
RUFF 126p i.e Poznań | 2005-09-14 18:13:58 Z tego co widze to nie, zwykły standardowy od mpi. |
kz61 Peugeot 306 XN Bochnia | 2005-09-14 20:50:37 Sugerowałem sekwencyjny bo wyczytałem że Punto ma Weber-Marelli sekwencyjny a sterownik jest stamtąd ponoć. Kombinowałem że można by połączyć wyjścia 1 i 4 [ew. 2 i3] do kupy i sterować tym sygnałem oba wtryski. Uzyskujemy 2 wtryski paliwa na jeden cykl pracy czyli mpi jednoczesny. Co do sterownika to czy sądzicie że oni zbudowali nową mapę wtrysku dla tego silnika? Kawał roboty by odwalili. |