Moje Espro to mul

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam. Dzis zmierzylem czas w jaki moje Espero osiaga 100km/h. Idzie sie zalamac - probowalem na LPG i na PB i wyszlo cos kolo 13,5 sek. I teraz moje pytanie - co moge zrobic w miare taniego i skutecznego zeby to poprawic?? Na poczatek chce wywalic katalizator i wsadzic strumienice - co potem .
  
 
proponuje zostawic ci katalizator a wywalic srodkowy tlumik i oczywiscie koncowy jakas sportkufke ja tak zrobilem o dziwo autko spala mniej o jakies 0,3-0,4 l /100km no i troszku zwawsze sie zrobilo, nastepnie zmienilem swiece na NGK chociaz drugi zabieg nie byl odczuwalny, ale zawsze to jakis komfort psychiczny)) teraz czekam na przyplyw gotowki to moze jakis filterek albo cos. pozdrawiam
  
 
Nie tak tragicznie.

Na początku pokombinowałbym ze zwężką w dolocie

Będzie lepiej na obu paliwach.

Później filtry, dobry olej i 0.5 sekundy mniej

Możesz też przyśpieszyć zapłon, ale bez przesadyzmu
  
 
ale co mam z ta zwezka zrobic i gdzie jej szukac Zoltar??
  
 
Ide spać. Jeszcze dziś postaram się odpisać. KeyJey jest w temacie
  
 
ok dzieki. Czekam na dalsze info
  
 
noi jak ?? znalazl ktos juz sposob jak to zrobic????nie daje mi to spokoju
  
 
Cytat:
witam. Dzis zmierzylem czas w jaki moje Espero osiaga 100km/h. Idzie sie zalamac - probowalem na LPG i na PB i wyszlo cos kolo 13,5 sek


To nie jest jeszcze tak zle
Napisz do ilu obr/min dociągasz przy jakiej predkosci i na których biegach, a powiem, czy da się zejść niżej.
  
 
Również uważam, że te 13,5 sec. w przypadku Espero 1,5 w dodatku zagazowanego to nie taki zły wynik.

Niestety ponownie pojawia się problem z tanim a zarazem skutecznym tuningiem mechanicznym. Niestety, naprawdę bardzo ciężko pogodzić te dwie sporne kwestie.

W przypadku ukł. wydehowego, to jak już kiedyś pisałem, robienie z niego przelotu, pozbawionego katalizatora czy tłumików może opłacić się w silnikach modyfikowanych wcześniej pod względem głowicy, dolotu i kilku innych zabiegów.

Jeśli naprawdę chcesz zaczynać od wydechu, to proponuję zrobć go raz i kompleksowo.
Mimo wszystko cała mechanika silnikowa, to "system naczyć połączonych". Jednym słowem, nie da się zauważalnie poprawić osiągów modyfikując jedynie jeden z powyższych elementów/ układów.

Dla przykładu:
Rewelacyjnie dopracowany i wykonany ukł. wydechowy zawsze będzie "przytkany" przez seryjny dolot (przewody, filtry, rezonatory, kanały w głowicy, kolektor). W drugą stronę to samo: Robiąc świetny dolot, "zatkamy" go seryjnym wydechem. itd. itp.

Pozdrawiam i życzę powodzenia w podnoszeniu osiągów - Speed R
  
 
Cytat:
2004-04-06 17:45:21, SpeedR pisze:
Również uważam, że te 13,5 sec. w przypadku Espero 1,5 w dodatku zagazowanego to nie taki zły wynik.



No dobrze, ja sie przyznam, ze na benzynie mam 14s...
  
 
Panowie...

Stoperem to wiecie jak wychodzi.

Tylko porządne urządzenia. Wtedy są realne, powtarzalne wyniki
  
 
Jasne, ale ze stoperem mozna sie zorientowac jakie ma sie przyspieszenie. Oczywiscie licznikowe 100 nie musi sie rownac (i pewnie rzadko sie dokladnie rowna) ze 100 w rzeczywistosci. Ale jednak rozbierznosci nie powinny byc duze przy seryjnym ogumieniu, wiec usredniony wynik z kilku testow daje jakotaki obraz zwawosci naszego samochodzika
  
 
Dobra, ja też się przyznam - miałem mierzone jakimś urządzeniem ( teraz nie pamiętam nazwy, ale może mi się przypomni - nie był to na pewno G-Tech ) na gazie do 100 km/h przed gładzeniem kolektorów....
Wyszło 12,9 sek....
  
 
aha zapomnialem dodac ze jeszcze przyspieszylem zaplon o ok. 3mm pozdro
  
 
Cytat:
2004-04-06 18:08:54, QLogic pisze:

No dobrze, ja sie przyznam, ze na benzynie mam 14s...



No i co bylo przyczyna tych 14s do 100? Cudowni panowie gazownicy tak mi przykrecili zwezke na kolektor, ze sie sruby poluzowaly (dzieki nim sie trzymala) jednej w ogole nie znalazlem i spadala, lapiac od cholery lewego powietrza Wczoraj dokrecilem i pomiary ze stoperem w reku (wiem jakie to sa pimiary) wykazaly 12.79 i 12.76s do 100km/h. W koncu jestem zadowolony. Co wiecej nie plywaja mi juz obroty ani na benzynie, ani na gazie
  
 
Cytat:
2004-04-12 22:33:48, QLogic pisze:
Cytat:
2004-04-06 18:08:54, QLogic pisze:

No dobrze, ja sie przyznam, ze na benzynie mam 14s...



No i co bylo przyczyna tych 14s do 100? Cudowni panowie gazownicy tak mi przykrecili zwezke na kolektor, ze sie sruby poluzowaly (dzieki nim sie trzymala) jednej w ogole nie znalazlem i spadala, lapiac od cholery lewego powietrza Wczoraj dokrecilem i pomiary ze stoperem w reku (wiem jakie to sa pimiary) wykazaly 12.79 i 12.76s do 100km/h. W koncu jestem zadowolony. Co wiecej nie plywaja mi juz obroty ani na benzynie, ani na gazie



Powiedz coś więcej - gdzie konkretnie była ta zwężka??? - pierścień z opaska antywybuchową, czy moze zwężka zintegrowana z mikserem???
  
 
He, he - ja dziś zmierzyłem na gazie w 4 osoby - tak zupełnie orientacyjnie. Wyszło ok. 19 sekund.
Ale i tak widze kolosalną różnicę po zmianie świec z iskier na denso, założeniu czystego filtra powietrza i wywaleniu klapki. Nie wiem - wtedy to musiał miec ze 25 sekund chyba .
Problem z przyspieszeniem mam zaraz po ruszeniu - natomiast wyprzedzanie w trasie bardzo ładne. Normalnie myślałem, że z wiatrem jadę, ale w drodze powrotnej to samo... Poza tym krztusi się na wysokich obrotach, ale tak gdzieś dopiero 5 tys - jak na gaz, to i tak za dużo .

Jak by mu jeszcze pomóc...???
Pozdr. P.
  
 
Cytat:
2004-04-12 22:35:55, -JACO- pisze:

Powiedz coś więcej - gdzie konkretnie była ta zwężka??? - pierścień z opaska antywybuchową, czy moze zwężka zintegrowana z mikserem???



Ja mam urzniety ten caly gumowy przewod co idzie od filtra powietrza i na jego koncu, przed kolektorem i jeszcze tam czyms mam wstawiona zwezke. W tym samym miejscu tez wpada waz z gazem. Gumowy przewod jest zacisniety opaska na zwezce tak jak byc powinien te 2cm dalej, natomiast drugi koniec zwezki nachodzi juz na costam i jest na tym scisniety 3 srubami - one wlasnie sie poluzowaly. Docisniecie tego dalo bardzo dobre rezultaty Glupia, mala rzecz, a jak cieszy
  
 
No u mnie teraz auto super smiga jak wywyalilem katalizator i wsadzile mstrumienice- . Elastycznosc jest o niebo lepsza
  
 
Cytat:
2004-04-12 23:17:29, mcneo pisze:
No u mnie teraz auto super smiga jak wywyalilem katalizator i wsadzile mstrumienice- . Elastycznosc jest o niebo lepsza




a co z badaniami technicznymi ??