Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
mcneo Espero, Impreza WRX ... Leżajsk Connecticut - USA | 2004-04-06 00:33:03 witam. Dzis zmierzylem czas w jaki moje Espero osiaga 100km/h. Idzie sie zalamac - probowalem na LPG i na PB i wyszlo cos kolo 13,5 sek. I teraz moje pytanie - co moge zrobic w miare taniego i skutecznego zeby to poprawic?? Na poczatek chce wywalic katalizator i wsadzic strumienice - co potem . |
sztrucel Espero Świebodzice | 2004-04-06 00:49:51 proponuje zostawic ci katalizator a wywalic srodkowy tlumik i oczywiscie koncowy jakas sportkufke ja tak zrobilem o dziwo autko spala mniej o jakies 0,3-0,4 l /100km no i troszku zwawsze sie zrobilo, nastepnie zmienilem swiece na NGK chociaz drugi zabieg nie byl odczuwalny, ale zawsze to jakis komfort psychiczny)) teraz czekam na przyplyw gotowki to moze jakis filterek albo cos. pozdrawiam |
mcneo Espero, Impreza WRX ... Leżajsk Connecticut - USA | 2004-04-06 00:54:15 ale co mam z ta zwezka zrobic i gdzie jej szukac Zoltar?? |
Zoltar Fajne Gdańsk | 2004-04-06 01:00:42 Ide spać. Jeszcze dziś postaram się odpisać. KeyJey jest w temacie |
mcneo Espero, Impreza WRX ... Leżajsk Connecticut - USA | 2004-04-06 01:07:36 ok dzieki. Czekam na dalsze info |
mcneo Espero, Impreza WRX ... Leżajsk Connecticut - USA | 2004-04-06 16:53:42 noi jak ?? znalazl ktos juz sposob jak to zrobic????nie daje mi to spokoju |
SpeedR Była biała lodówka, ... Wawa/ Perth (Aussie) | 2004-04-06 17:45:21 Również uważam, że te 13,5 sec. w przypadku Espero 1,5 w dodatku zagazowanego to nie taki zły wynik.
Niestety ponownie pojawia się problem z tanim a zarazem skutecznym tuningiem mechanicznym. Niestety, naprawdę bardzo ciężko pogodzić te dwie sporne kwestie. W przypadku ukł. wydehowego, to jak już kiedyś pisałem, robienie z niego przelotu, pozbawionego katalizatora czy tłumików może opłacić się w silnikach modyfikowanych wcześniej pod względem głowicy, dolotu i kilku innych zabiegów. Jeśli naprawdę chcesz zaczynać od wydechu, to proponuję zrobć go raz i kompleksowo. Mimo wszystko cała mechanika silnikowa, to "system naczyć połączonych". Jednym słowem, nie da się zauważalnie poprawić osiągów modyfikując jedynie jeden z powyższych elementów/ układów. Dla przykładu: Rewelacyjnie dopracowany i wykonany ukł. wydechowy zawsze będzie "przytkany" przez seryjny dolot (przewody, filtry, rezonatory, kanały w głowicy, kolektor). W drugą stronę to samo: Robiąc świetny dolot, "zatkamy" go seryjnym wydechem. itd. itp. Pozdrawiam i życzę powodzenia w podnoszeniu osiągów - Speed R |
QLogic Espero1.5, Nubira2.0 Warszawa Tarchomin | 2004-04-06 18:08:54
No dobrze, ja sie przyznam, ze na benzynie mam 14s... |
Zoltar Fajne Gdańsk | 2004-04-06 18:13:47 Panowie...
Stoperem to wiecie jak wychodzi. Tylko porządne urządzenia. Wtedy są realne, powtarzalne wyniki |
QLogic Espero1.5, Nubira2.0 Warszawa Tarchomin | 2004-04-06 18:22:01 Jasne, ale ze stoperem mozna sie zorientowac jakie ma sie przyspieszenie. Oczywiscie licznikowe 100 nie musi sie rownac (i pewnie rzadko sie dokladnie rowna) ze 100 w rzeczywistosci. Ale jednak rozbierznosci nie powinny byc duze przy seryjnym ogumieniu, wiec usredniony wynik z kilku testow daje jakotaki obraz zwawosci naszego samochodzika |
DeeJay Klubowy Weteran Omega B 2.0 8V + Cal ... Łódź | 2004-04-06 21:32:23 Dobra, ja też się przyznam - miałem mierzone jakimś urządzeniem ( teraz nie pamiętam nazwy, ale może mi się przypomni - nie był to na pewno G-Tech ) na gazie do 100 km/h przed gładzeniem kolektorów....
Wyszło 12,9 sek.... |
sztrucel Espero Świebodzice | 2004-04-06 21:42:09 aha zapomnialem dodac ze jeszcze przyspieszylem zaplon o ok. 3mm pozdro |
QLogic Espero1.5, Nubira2.0 Warszawa Tarchomin | 2004-04-12 22:33:48
No i co bylo przyczyna tych 14s do 100? Cudowni panowie gazownicy tak mi przykrecili zwezke na kolektor, ze sie sruby poluzowaly (dzieki nim sie trzymala) jednej w ogole nie znalazlem i spadala, lapiac od cholery lewego powietrza Wczoraj dokrecilem i pomiary ze stoperem w reku (wiem jakie to sa pimiary) wykazaly 12.79 i 12.76s do 100km/h. W koncu jestem zadowolony. Co wiecej nie plywaja mi juz obroty ani na benzynie, ani na gazie |
-JACO- Klubowy Weteran Megane RS250 Cup Warszawa | 2004-04-12 22:35:55
Powiedz coś więcej - gdzie konkretnie była ta zwężka??? - pierścień z opaska antywybuchową, czy moze zwężka zintegrowana z mikserem??? |
pyrekcb Klubowy Weteran gumoleon & już nie l ... Warszawa | 2004-04-12 22:45:48 He, he - ja dziś zmierzyłem na gazie w 4 osoby - tak zupełnie orientacyjnie. Wyszło ok. 19 sekund.
Ale i tak widze kolosalną różnicę po zmianie świec z iskier na denso, założeniu czystego filtra powietrza i wywaleniu klapki. Nie wiem - wtedy to musiał miec ze 25 sekund chyba . Problem z przyspieszeniem mam zaraz po ruszeniu - natomiast wyprzedzanie w trasie bardzo ładne. Normalnie myślałem, że z wiatrem jadę, ale w drodze powrotnej to samo... Poza tym krztusi się na wysokich obrotach, ale tak gdzieś dopiero 5 tys - jak na gaz, to i tak za dużo . Jak by mu jeszcze pomóc...??? Pozdr. P. |
QLogic Espero1.5, Nubira2.0 Warszawa Tarchomin | 2004-04-12 22:46:10
Ja mam urzniety ten caly gumowy przewod co idzie od filtra powietrza i na jego koncu, przed kolektorem i jeszcze tam czyms mam wstawiona zwezke. W tym samym miejscu tez wpada waz z gazem. Gumowy przewod jest zacisniety opaska na zwezce tak jak byc powinien te 2cm dalej, natomiast drugi koniec zwezki nachodzi juz na costam i jest na tym scisniety 3 srubami - one wlasnie sie poluzowaly. Docisniecie tego dalo bardzo dobre rezultaty Glupia, mala rzecz, a jak cieszy |
mcneo Espero, Impreza WRX ... Leżajsk Connecticut - USA | 2004-04-12 23:17:29 No u mnie teraz auto super smiga jak wywyalilem katalizator i wsadzile mstrumienice- . Elastycznosc jest o niebo lepsza |
-JACO- Klubowy Weteran Megane RS250 Cup Warszawa | 2004-04-12 23:18:05
a co z badaniami technicznymi ?? |