Gaśnie silnik - GSI, ROVER

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Poldek jest napedzany benzyna i gazem
Objawy:
Jadac potrafi zgasnac nie wiadomo dlaczego, zdaza sie to 2, 3 razy dziennie poten jest problem z odpaleniem (trzeba troche odczekac, z 10-15 sek. pilowac to jakos zapali). Po odpaleniu nie chce sie przezucic na gaz dopiero po paru kilometrach. A i ten objaw wystepuje jadac na gazie i na benzynie. Po paru kilometrach jedzie tak jakby nic sie nie stalo (ma przyspieszenie itd.)
Wymienilem:
kable, swiece i nadal tak odjaw pozostaje. Wiec chyba albo cos jest ne tak z iskra albo wtryskiem paliwa.
Co to moze byc ? moze ktos juz cos takiego w poldku mial?
  
 
heh nie jedna osoba miala
i nie tylko w gsi ale i w gli w roverze nie mam pojecia
wiec tak :
Nie ma na to panaceum ktore zawsze skutkuje
napisales ze gasnie wiec mam pytanie czy gasnie jak wrzucisz na luz czy moze gasnie jak samochod np jedzie ( chodzi o to czy gasnie jak silnik jest obciazony)
Zakladam ze masz GSI daewoo a nie boscha
wiec:
przeczysc wszystkie wtyki sprawdz wszystkie kable
oczywiscie wszystkie dotyczace sterowania silnikiem i zaplonem znaczy :
od wtryskiwaczy
od silnika krokowego
od czujnika podcisnienia
od czujika polozenia przepustnicy
i teraz :
czy na wolnych obrotach jak silnik stoi to tez gasnie ?
czy obroty sie wachaja np 1000 +/- 100 ???
czy widac zmiane obrotów silnika jezeli samochod stoi i podepczesz po hamulcu ?
Napisz co i jak i jaki masz silnik czy rovera czy GSI czy na boschu czy nie czy notuje Ci jakies kody błędów ??
(CHECK ENGINE)
  
 
A wiec tak, poldek 1.6GSI, zapomnialem napisac.
Gasnie w momencie wrzucenia na luz, a potem jak go uda sie zapalic to ma sklonnosci do gasniecia. Po paru minutach wszystko wraca do normy.
  
 
no właśnie widzę że nie naprawili ci auta , a wybierałeś się do serwisu daewoo.
  
 
najpierw pojechalem do gazownikow i gaz jest ok teraz trzeba wykluczyc nastepne mozliwosci.
  
 
zrob co napisalem jezeli sprawdzisz wszystkie polaczenia i nadale bedzie do bani to :
mozesz sprobowac przykrecic troszke gaz to u mnie raz czy dwa pomoglo ale najpierw jakos oznacz jak masz to ustawione zeby nie bylo ze poprzestawiales
Nadal nie wiem czy twoj poldek jest na wtrysku boscha czy delphi
  
 
Dephi
  
 
Skora coś wisi w powietrzu w 3mieście

mam podobny problem ale silnik 1,6 GLI (zresztą widać pod moim avatarkiem) wtrysk Abimex, otóz rano oczywiście odpalając na paliwie po osiągnięciu odp. temperatury przełaczam na LPG i co się dzieje ? - dopóki jadę to jest ok, ale jakiekolwiek zatrzymanie pod światłami powoduje gaśnięcie silnika i tak jest tylko 2-3 skrzyżowaania dalej jest wszystko ok, żadnych objawów
  
 
A wiec bylem w daewoo i :
kod 71
A przyczyna za malo plynu w chlodnicy wlazlo AZ 2 LITRY. To byl ten tanszy koszt, a przawdopdobnie mam walnieta uszczelke pod glowica (jak nadal bedzie ubywalo plynu). Wyciekow nie stwierdzono w silniku, co jest najgorsze.
Powoli szykuje juz kase na wymiane uszczelki.
  
 
Gratuluje wizyty w ASO Deaewoo !!!
Wycieki płynu i to 2 litry ciekawe w jakim okresie. Jakby ci poleciała uszczelka do wewnatrz silnika to odrazu by ci oleju przybyło. A na zewnątrz łatwo zauważyc zawsze sa białe plamy. Przewarznie uszczelka leci w okolicy pompy wodnej od przodu silnika po lewej stronie. Wiec jak ci dokładnie to ogladneli w co niewierze to by znalezli. Na poczatek sprawdz sobie wszystkie objemki na wezach od płynu a szczególnie to połączenie przy nagrzewnicy gdzie na trójniku masz przyłączona instalacje gazowa jak też przy zbiorniku przelewowym lubi pekac od spodu.
A tak poważnie po dolaniu płynu usterka o której pisałeś na początku minęła ???
  
 
Po uzupelnieniu plynuz komp zostal zresetowany i blad zniknol juz sie nie wyswietlil.
  
 
Kod 71 to: Zbyt niska temperatura powietrza wlotowego
  
 
Chodziło mi czy znalazles przyczyne gasniecia silnika o czym psiałes na poczatku tematu
  
 
Przyczyna banalna ubytek plynu w ukladzie chodzenia 2 litry. Pytanie tylko gdzie on sie podzial ?
  
 
Cytat:
2002-10-02 21:03:44, Skora pisze:
Poldek jest napedzany benzyna i gazem
Objawy:
Jadac potrafi zgasnac nie wiadomo dlaczego, zdaza sie to 2, 3 razy dziennie poten jest problem z odpaleniem (trzeba troche odczekac, z 10-15 sek. pilowac to jakos zapali). Po odpaleniu nie chce sie przezucic na gaz dopiero po paru kilometrach. A i ten objaw wystepuje jadac na gazie i na benzynie.
Moze ktos juz cos takiego w poldku mial?



Gaz prosty z mikserem, czy też mikser z kompem??
Jeżeli z kompem to przy słabo nagrzanym silniku dawka gazu bywa zbyt duża przy wolnych i niskich obrotach i potrafi się zadławić (w Golfie), a później piłowanie rozrusznika z pedałem w podłodze, aby powietrze przepłukało dolot z nadmiaru gazu. W Poldku z prostą instalacją gaśnie, ale z niedoboru gazu przy zimnym silniku na wolnych. Odpala wtedy bez problemu i na gazie i na benzynie. Być może zresztą jednak i przy prostej instalacji będzie nadmiar gazu.
Przy wizycie u gazowników trzeba było obejrzeć skłąd spalin na wolnym biegu i poprosić ich ewentualnie o skręcenie dawki gazu.
  
 
I ja uporałem się z moim kłopotem (8 postów wyżej) doszło do tego że od wczoraj przestał wogóle jeździć na LPG a spalanie wzrosło do 16 l/100 .

Powodem tej dolegliwości był zatkany wężyk który podaje ciepły płyn do parownika, przyblokowało się (kamień) wyjście z rurki która biegnie wzdłuż obudowy zaworów, po przeczyszczeniu w ciągu kilku chwil parownik staje się gorący i jest ok.