MotoNews.pl
  

Hamulce omega a

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
nie wiem czy ktoś miał moze to samo przy dużych prędkościach jak sie hamuje to kirownicy nie idzie utrzymać tak nią szarpie wymieniłem tarcze na inne z mojego poprzedniego auta gdzie takich cudów nie było nie wiem czy to może być od klocków są prawie nowe ale nie wiem jakiej firmy bo zakładał je poprzedni właściciel kolega miał ten sam objaw w dwóch omegach b w jednej wymienił tarcze i klocki na nowe w serwisie i było to samo pomóżci koledzy bo szlak już mnie trafia kolega ten co miał dwie omy kupił nowego passata i zrobił wielki błąd jeżdzi się tym jak taczką i zero komfortu i sam stwierdzil że to jest ścirwo tyle tylko że mało pali . dobże mu tak trzebo było nie sprzedawać omegi
  
 
wymienić tarcze i klocki na nowe - jeśli stare były, tylko jednocześnie. Wymiana jednego lub drugiego nic nieda. Potem sprawdź czy dobrze tarcza jest założona, czasem nawet to potrafią spier...
Więcej mi nic nie przychodzi do głowy
Pozdr
  
 
Było u mnie, mineło po wymianie na 18" i wtym przypadku były winne opony.
W takich sytuacjach najlepiej jest sprawdzić opony, stan zawieszenia i dopiero na końcu klocki i tarcze.

Moje myślenie jest proste aby skrzywić tarcze, trzeba albo ja zjechać poniżej wymiaru lub rozgrzać a potem schłodzić wjezdzając w kałuże. Jeśli uzytkuje sie normalnie, tarcze sie nie krzywią, mnie tylko wciaż pokrywaja sie rdzą .


[ wiadomość edytowana przez: piotrs dnia 2004-04-22 15:11:25 ]
  
 
Zwichrowane tarcze powoduja raczej niemile drgania kierownicy niz szarpanie. I zazwyczaj towarzyszy temu taki dudniacy dzwiek.

Obstawiam zawieche - mocowanie wachacza ( u mnie przez to szarpalo przy hamowaniu ) lub koncowki drazkow kierowniczych.
  
 
A już mówię miałem to samo. Pierwszy raz mi pojawiło się przy prędkości ok 165. Bez hamowania nawet dygawka się zaczynała. Później się pojawiło przy hamowaniu. Wymieniłem tuleje wahacza i końcówki. Jak ręką odjął.

Pozdrawiam
  
 
Jeżeli chcesz się upewnić co dokładnie i które elementy Ci nawalają podjedź do stacji diagnostycznej powiedz żeby sprawdził Ci zawiechę na "szarpakach" gołym okiem będzie widać co jest do wymiany.

Pozdrawiam
  
 
mam czasami podobny obiaw ale u mnie to sa napewno opony wulkanizator stwierdzil ze jedna z przednich opon jest zhamowana w jednym miejscu i to jest przyczyna bo na zimowkachtego niema


pozdr
  
 
Witam
obstawiam układ kierowniczy (końcówki) ale zobacz terz opony.
pozdrawiam
  
 
Miałem to samo. Hamowanie przy przechodzeniu przez prędkość 90-100. Okazało się że koła były źle wyważone. Koło „skakało” co widać było na maszynie. Wystarczyło obrócić oponę o 180 stopni na feldze i dobrze wyważyć. Przeszło. W pierwszej kolejności zanim zaczniesz wymieniać elementy zawieszenia sprawdź felgi i opony. Tylko w dobrym warsztacie.
  
 

tez to mialem, tylko u mnie zapiekl sie tloczek w zacisku hamulca i czasami nie odbijal, po naprawieniu tego drgania ustaly.
  
 
Mam pytanko odnosnie sprezyn. Czy dlugo mozna na polamanych jezdzic? Czym to szkodzi? Jakie sa objawy/uciazliwosci?
  
 
Cytat:
2004-05-04 08:06:12, deswider pisze:
Mam pytanko odnosnie sprezyn. Czy dlugo mozna na polamanych jezdzic? Czym to szkodzi? Jakie sa objawy/uciazliwosci?



Ty tak serio ????
  
 
Cytat:

Ty tak serio ????



no tak. chcialbym wiedziec wydaje mi sie tez ze jedna z tylu jest wlasnie zlamana bo wyglada inaczej niz ta po drugiej stronie jest wlasnie jakby nie do konca w tym miejscu co powinna.....
  
 
Jeśli jest to z tyłu to ona może nawet wypaść, nieciekawa sprawa
  
 
dzieki za podpowiedzi wymieniłem całą przednią belke z wachaczami i problem się skończl jeszcze tylko geometria i będzie OK.
  
 
Czy widział ktoś dane odnośnie dystansu hamowania Omeg ?