Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Leopard74 Łada Kalina Krosno | 2019-04-18 01:33:24 Ostatni post
3. Emocje z jazdy, eksploatacja W Kalince mam silnik 1.6, od zakupu pokonałem 40 000 km na dzień 11 kwietnia 2019 i posiadam Ładę od 2 lat. Tak jak pisałem we wstępie, użytkuję Kalinkę w różnych warunkach, i wszystkie postaram się opisać. Emocje z jazdy są zwłaszcza na zakrętach przy większej prędkości gdy cały samochód przechyla się na bok ale nie traci przyczepności, pasażerowie fajnie wtedy reagują, ja natomiast wiem na ile mniej więcej mogę sobie pozwolić, sprawdzałem na lotnisku . Zawieszenie jest miękkie oraz dobrze wybiera dziury. Zarówno dziury w drodze jak i progi zwalniające są mało odczuwalne w porównaniu do Hyundaia Getza, BMW E46 czy Suzuki Ignisa. Inaczej sprawa ma się na drogach żwirowych lub tych z betonowych płyt, dziury co prawda nie są wyczuwalne przez drgania ale są bardzo słyszalne, nie raz przy zjeździe z większego krawężnika słychać uderzenie jak by zahaczyło podwozie jednak jest to doświadczenie jedynie słyszalne a nie wyczuwalne. Podczas jazdy polami i drogami leśnymi Kalinka dość mocno się przechyla, na większe nierówności trzeba wjeżdżać powoli aby niczym nie zachaczyć. Podróż autostradą bywa męcząca, przy prędkości 140-150km/h mamy już około 4 tys obrotów i spalanie na poziomie 8-10 litrów / 100km, do tego wszechobecny szum i odczuwalny każdy podmuch wiatru i przechylanie się przy każdej zmianie pasa czy zakręcie do tego jakakolwiek nierówność daje uczucie podskoczenia więc raczej omijam autostrady, nie ma poczucia zagrożenia ale o komforcie można zapomnieć, wiatr odczuwalny jest też przy normalnej prędkości około 90 km/h na otwartych przestrzeniach auto się buja. Najszybciej udało mi się nią jechać trochę ponad 170 km/h. W codziennej eksploatacji Kalina sprawdza się dobrze, jest nie zawodna jednak paliwożerna, spalanie w mieście około 8-9 litrów, w trasie zamykam w 6 litrach przy 80 km/h. Nocą w mieście przy bardzo spokojnej jeździe i pustych ulicach zdarza się zejść ze spalaniem do 5 litrów ale to specyficzne warunki. Olej, filtry i świece zmieniam co 10 tys km. Na plus oświetlenie drogi, co mnie zaskoczyło spisuje się lepiej niż w E46. Stosuje żarówki H7 Philips Racing Vision oraz H1 Night Breaker LASER +150, w przypadku E46 Philips Xtreme Vision jednak różnica jest dość spora na korzyść Łady może dlatego że odbłysniki są w dobrym stanie, ciężko powiedzieć. Niestety Łada szybciej pali żarówki, H7 Philips Racing Vision starcza w Ładzie na około 3 - 4 tys km, w E46 Racing Vision jak miałem to starczał na około 8-10 tys km. Nie wiem od czego to zależy. Części eksploatacyjne jakie używam do Kaliny to olej 5W30 Total, Filtr powietrza - wkładka K&N, Świece NGK, olej w skrzyni TOTAL TRANSMISSION GEAR 75W80 więcej nie pamiętam. Paliwo w zimie to Lotos Dynamic 98 lub Orlen Verva 98, latem, wiosną i jesienią 95, opony zimowe Nokian WR D4, letnie Dunlop SP Streetresponse 2 oczywiście kupione jako nowe, poprzednie zimowe Hankook Winter i*cept RS2 W452 i całoroczne KAMA K-519, Opony KAMA zdemontowane ponieważ po przejechaniu pierwszego lata doszedłem do wniosku że wolę letnie niż całoroczne, Hankook niestety nie dawał rady w głębokim śniegu. Eksploatacja Kaliny zimą jest przyjemna, samochód szybko się rozgrzewa, nie ma problemów z odpalaniem nawet przy -20 stopniach, w miarę wysokie zawieszenie ułatwia pokonywanie niewielkich zasp, a tam gdzie nie daje rady pomagają łańcuchy. Stalowa osłona silnika spełnia swoje zadanie, niestety trochę brakuje ABS’ów, wentylacja działa sprawnie szyby nie parują. Jako ciekawostkę dodam że nawet po kilkugodzinnej trasie nie topi się lód z maski. A teraz wady, korozja szybko atakuje elementy wymienne zawieszenia tj. Tłumik, Wahacze itp. , tłumik raz udało się uratować drugiej zimy niestety już nie przetrwał, reszta w porządku. Razem z nadejściem pierwszych upałów zaczyna się też wysoka temperatura, Kalina w nie radzi sobie z temperaturą w korkach, rozgrzewa się do 110-120 stopni po czym włącza się wentylator który powoli zbija temperaturę, w tym czasie z nawiewów zaczyna lecieć trochę cieplejsze powietrze mimo nastawieniu chłodnego nadmuchu więc latem w korku jest sauna. Przejdźmy do kosztów utrzymania i awaryjności. Koszty utrzymania są niskie, wyjątkiem jest paliwo ale jeżeli komuś zależy to instalacja LPG powinna rozwiązać ten problem, moja LPG nie posiada. Pierwsza niższa opłata z jaką się spotkałem to OC, jestem kierowcą młodym (24 lata) i za Ładę z silnikiem 1.6 zapłaciłem 770 zł… Dla porównania za Hyundaia z silnikiem 1.1 kilka miesięcy wcześniej zapłaciłem 840 zł… O śmiesznie tanich częściach nawet nie ma co wspominać zwłaszcza że podczas całej eksploatacji samochodu uszkodzeniu uległ jedynie termostat (30 zł), końcówki drążków kierowniczych (~20 zł) oraz cylinderek hamulcowy. Z części eksploatacyjnych wymieniłem rozrząd, tarcze, klocki i teraz kupiłem nowe sprzęgło LuK za 200 zł aby było na zapas… Klocki i tarcze zainstalowałem firmy BREMBO, w między czasie była jeszcze wymieniana uszczelka pokrywy zaworów i kilka razy spalone bezpieczniki i to by było na tyle. Podsumowując więc, w mojej opinii Łada Kalina to fajne małe autko które przy sporadycznym dopieszczaniu (woskowanie, regularna wymiana oleju itp.) odwdzięcza się bezawaryjnością i jak na razie brakiem korozji. Nie rzuca się w oczy a jak już ktoś się dowie że to Łada to zazwyczaj rozwija się ciekawa rozmowa, często słyszę pytanie „Dlaczego Łada?” A dlaczego nie? Zdarzało mi się widzieć w lusterku jak ktoś jadący za mną robił mi zdjęcie , nigdy nie zapomnę motocyklistów stojących za mną gdzie jeden krzyczał do drugiego „Patrz to Łada!” po czym zjechali za mną pod sklep by zapytać i przyjrzeć się z bliska. Pamiętam też jak zatrzymała mnie Policja i kontrola ze sprawdzenia dokumentów zakończyła się po prawie 30 minutowej rozmowie bo ojciec Policjanta też miał Ładę , pamiętam też dziecko które pytało sąsiada „ Tato co to za auto?” a dzień później sąsiad pytał o to mnie. Nie znają tego diagności, mechanicy, nie zna tego nikt kto nie interesuje się tematem rosyjskiej motoryzacji co jak dla mnie też jest zaletą tego auta. Nie psuje się, nie zużywa się wnętrze. Co prawda mogło by być trochę chłodniej w lecie, mogła by mieć ABS ale dobrze jest jak jest, (ABSy może by się dało jakoś dorobić z Kaliny która je fabrycznie posiadała?). Ja przy Kalince zostanę jeszcze na długo później na pewno też będzie Łada, może Vesta SW? Albo nowa Granta? Zobaczymy ale nie prędzej niż za 5 lat, teraz trzeba kupić UAZ'a w teren. Czasem zadaję sobie pytanie, komu polecił bym Kalinę? Nie wiem, chyba tym którzy chcą mieć coś nietypowego, szukają auta praktycznego i nie planują szaleństw. Chociaż przyznam się szczerze że jak będę kiedyś zmieniał samochód to Kalinkę jeżeli będzie w dobrym stanie zachowam, raczej nie będzie mi się opłacało jej sprzedać, zostanie jako pierwsze spełnione marzenie. To by było chyba na tyle, nie potrafię pisać z głowy jak ktoś by chciał coś wiedzieć to można śmiało pytać w komentarzach, chętnie odpowiem na pytania, co prawda na forum zaglądam sporadycznie ale odpowiedzi na pewno się doczekacie. Była to moja pierwsza recenzja, mogłem coś pominąć, stworzyć chaos lub być subiektywnym. Za ewentualne błędy przepraszam. Więcej zdjęć pod adresem: https://cloud.mail.ru/public/4Bcg/2j3rSm862 Pozdrawiam! [ wiadomość edytowana przez: SzokoLada dnia 2019-04-18 07:19:07 ] [ wiadomość edytowana przez: SzokoLada dnia 2019-04-18 23:38:48 ] |
SzokoLada (S) MEGA ŁADZIARZ 2102/03/05/2111 Legnica (mała Moskwa) | 2019-04-18 07:14:43 Zdjęcia nie działają ----------------- АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим |
leszczyna Babadag | 2019-04-18 18:24:43 Taak? to pozdrawiam ziomka z krainy BABADAG |
Leopard74 Łada Kalina Krosno | 2019-04-18 22:43:23 Zdjęcia powinny się pojawić na dniach, sprawne linki już wysłałem do SzokoLada w wolnej chwili podmieni. A tym czasem jest link do galerii |
SzokoLada (S) MEGA ŁADZIARZ 2102/03/05/2111 Legnica (mała Moskwa) | 2019-04-18 23:27:14
Ile żyję, to nie wiele widziałem zgnitych Kalin. Dużo więcej zgnitych mercedesów w210 ----------------- АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим |
emde SYMPATYCZNY GOŚĆ VAZ LADA 2107 '87 Łomża (Mazowsze) | 2019-04-19 06:05:43 Wadim, całkiem możliwe.
Ja natomiast widziałem Kalinę Olaviego rok temu na zlocie w Estonii. I wyglądało to dość słabo, sporo korozji. I na aukcjach też widuję w takim stanie. Dlatego tak napisałem. ----------------- Były: - LADA 2105 '82 1.3 - LADA 2107 '90 1.5 - LADA 2107 '96 1.7i - OPEL ASTRA F '93 1.4i Jest: - LADA 2107 '87 1.3 |
emde SYMPATYCZNY GOŚĆ VAZ LADA 2107 '87 Łomża (Mazowsze) | 2019-04-19 06:17:03
----------------- Były: - LADA 2105 '82 1.3 - LADA 2107 '90 1.5 - LADA 2107 '96 1.7i - OPEL ASTRA F '93 1.4i Jest: - LADA 2107 '87 1.3 |
leszczyna Babadag | 2019-04-19 19:12:01 Ja mogę być nawet dziewicą orleańską, jak trzeba. |
Leopard74 Łada Kalina Krosno | 2019-05-06 15:25:06 Majóweczka 2019, Kalinka obsługiwała XX Międzynarodowe Górskie Zawody Balonowe więc było trochę paplania się w błocie, trochę jazdy bo łąkach i setki pokonanych kilometrów.
|
emde SYMPATYCZNY GOŚĆ VAZ LADA 2107 '87 Łomża (Mazowsze) | 2019-05-11 06:04:41 Leopard, zdjęcia znowu nie banglają. Trzeba otwierać każde oddzielnie w przeglądarce. Może lepiej przez fotosik.pl ? ----------------- Były: - LADA 2105 '82 1.3 - LADA 2107 '90 1.5 - LADA 2107 '96 1.7i - OPEL ASTRA F '93 1.4i Jest: - LADA 2107 '87 1.3 |
SzokoLada (S) MEGA ŁADZIARZ 2102/03/05/2111 Legnica (mała Moskwa) | 2019-05-11 08:43:58 U mnie wszystkie chodzą. ----------------- АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим |
Leopard74 Łada Kalina Krosno | 2019-05-15 14:23:52 Tradycyjnie coś musiałem zepsuć, nie zmniejszyłem rozdzielczości przed dodaniem przez co długo się ładują na słabszym internecie. Naprawię to na dniach.
|