Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Pigletto TOYOTA DRIVER V50 Orzesze | 2004-07-05 16:31:14
Jak dla mnie 1.6 troche mocy brakuje... tyle że porównuję z Nubirą 2.0, którą też często jeżdżę. No i tutaj mój silnik jest mało dynamiczny, zwłaszcza przy niższych obrotach, ale znowu nubirę jakoś nie za bardzo się da zakręcić wyżej, a wtedy moje 1.6 łapie drugi oddech... Z drugiej strony jak jechałem ostatnio za Perzanową Cariną 2.0 (zagazowaną) to jak juz mocniej przycisnąłem, to mi znowu tak bardzo Perzan nie uciekał, choć musiałem niekiedy przetrzymać do 6 000 obrotów czy troche więcej... Tyle tylko że Perzan ma gaz, no i coś się ostatnio skarży na moc auta... Co do porównania z 1.4 to nie wiem... jechalem taką rollką tylko raz i nie cisnąłem za mocno, bo to były oględziny przed zakupem |
Rafee TOYOTA DRIVER E11 i Camry Łomianki/Wuwua | 2004-07-05 20:05:58 no tak ale mowa o Corolli 1,6
wiadomo, ze carina 1,6 nie jezdzi za bardzo, ja mialem taka 107 koni, a chcialo to i nie mogło. A co do Corolli 1,6 to juz jezdzi na prawde bardzpo przyjemnie, mozna spokojnie porownywac do konkurencyjnuch aut z silnikami 1,8. Ja od dawna poluja na zadbana E11 HB 1,6 |
Pigletto TOYOTA DRIVER V50 Orzesze | 2004-07-05 20:27:51
No a czym ja jeżdżę? |
Perzan TOYOTA MANIAK ST191L-DWMNKW Kraków | 2004-07-05 23:07:12
Hmm... a ja myślałem, że temat zaczął się od silnika 1,4 Mój "teściu" takowy posiada, ale dla niego i jego emeryckiej jazdy to i CC700 by wystarczało jacekh30: Niedzio gazuje taki silnik. Poczytaj obok Pozdro. |
ko-hoshi TOYOTA DRIVER now Civic ex Starlet Posen | 2004-07-06 00:23:01 Mi w Starletce (850 kg) 4EFE całkiem nieźle zapodaje, boleje tylko nad faktem, iż Japsy nie ładowali do Gwiazdek czegoś większego pod tytułem 4AFE chociażby bo silnik 4EFTE jest raczej poza moim zasięgiem.
|
wojstank TOYOTA DRIVER Corolla E11 Liftback ... Meszna k. Bielsko-Biała | 2004-07-06 08:08:37 Ja nie narzekam, ale to już kwestia dynamiki jazdy. Jak chce się "przycinąć" to i pewnie 250KM byłoby mało.....
A co do mułowatości to to jest silnik 16V i moment maksymalny ma przy 4200 obr/min, więc nic dziwnego, że dopiero od 4000 się zbiera. Zresztą wszsytkie silniki 16V generalnie "lubią" wysokie obroty |
jacekh30 Toyota Corolla Stati ... Katowice | 2004-07-06 10:00:43 Przypominam ze tematem posta jest silnik 1,4 a nie 1,6 a juz tym bardziej nie 2,0
Jak na razie z odpowiedzi ktore do tej pory sie pojawiły wynika raczej teza że silnik 4E-FE jest jednak na niskich obrotach troszke mułowaty. Czekam na dalsze komentarze ... |
Rysiu TOYOTA DRIVER Toyota Corolla Wawa | 2004-07-06 10:02:33 1.4? To taki montowali w Carinie? NI ewiedzialem. Chyba jakaś pomylka? |
semperit TOYOTA DRIVER corolla EEA100 radlin | 2004-07-06 12:23:02
Podyskutowałbym jakbym znał te wszystkie modele To może również nie jest na temat 1,4, ale silników toyoty wogóle. Na forum kiedyś znalazłem post z linkiem do podstawowych danych wszystkich silników - teraz nie mogę go odszukać. Może mnie ktoś naprowadzić, jesli kojarzy? A wracając do tematu, w Starletce 1,4 musi fajnie fruwać bo zakładam, że jest najlżejsza z wymienionych toyotek. A kopa daje jak najmniejszy stosunek masy do mocy. Około 10 kg/KM już fajnie chodzi. Siemanko |
ko-hoshi TOYOTA DRIVER now Civic ex Starlet Posen | 2004-07-06 16:47:00
Jak chodzi o linki do stronek z silnikami to jest ich trochę, tu masz dwa pierwsze z brzegu: Toyotagtturbo i Toysport, powinny się przydać Co do modeli to 4AFE to jest 1.6 (~115 KM) więc taki w Starletce powodowałbyby dosyć fajne wrażenia, a 4EFTE to silnik z doładowaniem o mocy ~130 KM dostępny w modelach Starlet GT (stara Gwiazdka P8 ) i Glanza V (nowa Gwiazdka P9), który to silnik powodowałby jeszcze lepsze wrażenia niż 1.6 Niestety w Europie go nie uwidzisz, a ewentualne sprowadzenie wraz z osprzętem kosztuje grubo powyżej 10.000 PLN Ale nawet z 4EFE Starlet chodzi baaardzo żwawo, szczególnie w połączeniu z twardym zawieszeniem
Co prawda to prawda, silniki 16V lubią wysokie obroty i lubią wtedy pić, ale co do momentu to muszę stwierdzić, że akurat 4EFE jest wdzięczny pod tym względem bo jego przebieg mam zbadany dosyć dokładnie na dwóch różnych hamowniach: pierwsza i druga. Jak widać w tym silniku moment dostępny jest już od niskich obrotów (od 1500-2000) i jest w miarę równy w całym zakresie prędkości obrotowej tego motorka (do 4500), co czyni go bardzo elastycznym i idealnym do komfortowego, i w miarę szybkiego przemieszczania się. |
Perzan TOYOTA MANIAK ST191L-DWMNKW Kraków | 2004-07-06 16:48:25
Rysiu, poczytaj od początku. Mowa jest o 1,4 w Corolli, nie w Carinie jacekh30: pojęcie "mułowata" jest dość względne Fakt faktem, że na ogół w Toyotach życie zaczyna się po 4000 obr Ale już w okolicach 3000 da się jakoś przeżyć A może któryś zacisk masz zapieczony i dodatkowo ją przydusza ? Pozdro. |
jacekh30 Toyota Corolla Stati ... Katowice | 2004-07-07 10:05:06 Raczej nie mam powodów do narzekań na swoją Corolkę, pewnie spodziewałem się czegoś więcej od tego silnika (stąd ten temat) ale ile można wymagać od pojemności 1330!!
Jeszcze miesiąc temu jeździłem Kangoo 75KM i ten samochód wydawał mi się na niskich obrotach o wiele elastyczniejszy (krótsza skrzynia,8zaworów). Perzan: o jakie zaciski Ci chodzi ? |
Perzan TOYOTA MANIAK ST191L-DWMNKW Kraków | 2004-07-07 12:39:41
Hamulcowe Pozdro. |