Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() Samael Miłośnik FSO HPI Savage X4,1 Stalowa Wola | 2004-07-31 13:36:33
????? przeciez drogomierz w polonezie (mam caro z 95) kasuje sie przez pokrecenie odpowiednim pokretlem a nie przez jego naciskanie EDID: mam taki jak na tej fotce [ wiadomość edytowana przez: Samael dnia 2004-07-31 13:41:26 ] |
![]() Samael Miłośnik FSO HPI Savage X4,1 Stalowa Wola | 2004-07-31 15:01:03 dziwne wiec musi byc tez 3 wersja ![]() btw. ta fotka jest tylko pogladowa |
![]() Voy Miłośnik FSO Poldżons Constarownia/Sunderland | 2004-07-31 15:22:24 no tak a ja w plusie mam juz naciskane i co wy na to znawcy?? ![]() |
mati_lecha Miłośnik FSO Poznań | 2004-07-31 15:40:17 Moze chodzi o to ,że się naciska lekko i kręci dopiero? |
eFeSOwiec Miłośnik FSO FSO Polonez 2000 Warszawa | 2004-07-31 16:33:55 Już wiemy, że są różne wersje zegarów ![]() Wspaniale ![]() ![]() Myślę, że trzeba zacząć od rozebrania zestawu ![]() |
![]() pablo_fso Miłośnik FSO R.I.P. Polonez Atu p ... Wola | 2004-07-31 16:39:52 zegarów od MR93 faktycznie jest kilka wersji, ja sie doliczyłem chyba 6 czy 7 .. różnią sie obrotomierzem, drogomierzem, licznikiem przebiegu, kontrolkami i wskaznikiem cisnienia oleju i to wszystko jest w kilku kombinacjach .. a co do sedna sprawy to nie wiem ale chyba bez wymiany czegos sie nie obejdzie ... |
![]() Lafaar Miłośnik FSO MR93 / Vitara / Berl ... Toruń ZOK | 2004-07-31 16:55:33 u mnie (szeroki 93) też się "pociska" bez zadnego kręcenia, wydaje mi się, ze trzebaby to rozebrac i chyba cos tylko wypadło (moze jakas sprezynka albo cuś) bo jesli co jakis czas sie dawało kasować to jest szansa, ze nie rozpadło się na amen |
Darek_2003 Ford Escort MK VII Kielce | 2004-07-31 21:38:14 U mnie na pewno jest wciskane. Np dzisiaj po dlugich bojach udalo mi sie to wyzerowac, ale zeszlo mi to ze dwa papierosy.
Odnosnie rozebrania tego, doszedlem do wyciagniecia kpl. zegarow i za bardzo nie wiem jak sie za to dalej zabrac. |
chudson Polonez Gorzów Wlkp | 2004-08-02 23:05:29 Z tego co widziałem to zegary różnią się jeszcze umiejscowieniem przebiegu dziennego i całkowitego ( w niektórych są zamienione między sobą )
U siebie też nie mogłem wyzerować dziennego ( wciskany ) rozebrałem , przejrzałem go i polałem mechanizm olejem od tego czasu działa IDEALNIE. Mechanizm zerowania jest dość dziwny i nienasmarowany może się zacinać. |
![]() danielewicz Miłośnik FSO 3BG Gdynia | 2004-08-02 23:09:58
i jeszcze mogą być do 100 tyś i do myliona ![]() |
Darek_2003 Ford Escort MK VII Kielce | 2004-08-03 15:37:51 Do Chudsona;
napisz mi jak sie dobrac do tego drogomierza, rozpoczynajac od pozycji wyjsciowej gdzie trzymam w reku wymontowane zegary. |
chudson Polonez Gorzów Wlkp | 2004-08-03 23:58:24 1. Ściągasz przednią szybkę - 6zatrzasków
2.Odkręcasz 12 śrubek (małe rozmiar cośkoło 6-7 ) od tyłu po bokach co trzymają wskaźnik paliwa , zegarek itd. 3. Cały czarny blat ci wychodzi wtedy wraz z wskaźnikami i ich cewkami. Zostają ci w obudowie tylko prędkościomierz i obrotomierz. 4.Odrkęcasz z tyłu 2 śrubki te naokoło wejścia na linke przędkościomierza (śrubokręt płaski umnie ) i prędkościomierz masz już w ręce 5. wałek przebiegu dziennego jest na zatrzaski - odłączasz od reszty mechanizmu ( zdjęcie tarczy ułatwia zabawe ale trzeba ściągnąć wskazówke - umnie poszło łatwo ) Jak niechcesz rozkręcac to możesz na żywca spróbować nasmarować olejem lub WD40, choć polecam to pierwsze - trudniej nalać ale lepiej smaruje.Tylko nie poplam cyferblatu olejem bo trudno będzie domyć z matowej czarnej tarczy. Jak niedasz rady to pisz , pomyślimy. Zegary mam w domu jeszcze nie przeszczepionie więc zawsze moge popatrzeć i pomóc [ wiadomość edytowana przez: chudson dnia 2004-08-04 00:05:41 ] |
Darek_2003 Ford Escort MK VII Kielce | 2004-08-04 10:12:00 Ok, dzieki wielkie, wieczorem sie za to zabiore. Tylko jeszcze jedno dodatkowe pytanie, ten przycisk do resetowania, to powinien byc na jakiejs sprezynie?, bo zauwazylem ze jak go nie wyciagne (choc ostatnio to i nawet na wyciagnietym przycisku tez tak bylo) to ten licznik stoi w miejscu podczas jazdy. Trzeba kombinowac z ustawieniami przyciska; wyciagnac troche w lewo, w prawo , gora dol i czasami ruszy, oczywiscie wszytskie te kombinacje wykonuje na postoju, choc nie weim czy to ma jakies znaczenie |
chudson Polonez Gorzów Wlkp | 2004-08-04 20:46:49 przycisk niejest na sprężynie ale na takich blaszkach które spełniają jeszcze role podtrzymywacza małych białych zębatek - trudno to opisać ale jak rozbierzesz to zrozumiesz jak to działa. |
Darek_2003 Ford Escort MK VII Kielce | 2004-08-05 20:41:30 Ale jaja, wykrecilem deske, patrze tam plomba przy predkosciomierzu, tak mnie to rozczulilo ze zrobilo mi sie zal jej zrywac ![]() |
chudson Polonez Gorzów Wlkp | 2004-08-05 22:53:38 Prędkościomierz można przekręcić podłączając linkę do niego a z drugiej strony wiertarke ( ale dużo kręcenia , ie wszystkie liczniki chcą iść do tyłu więc zostaje przezerować do przodu co jest uciążliwe w milionowych licznikach - pozatym niektóre nawalają po przekroczeniu miliona km i niechcą dalej chodzić.
W którym miejscu jest ta plomba i jak wygląda ?? kawałek drutu (jak przy liczniku prądu czy wody - tak miały stare liczniki ) Jeżeli to taka plomba to chyba nie trzeba wykręcać licznika , wystarczy zdjąć przód i wykręcić z tyłu te śrubki po bokach a następnie zdjąć cały czarny blat z kontrolkami , zdjąć wskazówke i odkręcić tarcze prędkościomierza, możesz wtedy go łatwo naoliwić ( no i wyzerować licznik też już łatwo - wyciągająć cały bębenek i przestawiająć go ) |