Mały problem z DżiTiAjeM

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
postaram sie pokrótce opisać:
na wstępie zawieszenie różni się od tego co jest w 2.0 3SFE (podwójno-wachaczowe zawieszenie przednie, tak btw. trylne tez jest inne- ale zato to trzymanie super no dobra do rzeczy )
- otóż występują stuki wydobywające się z lewej strony auta
- na postoju, wyłączony silnik, rudzając bardzo delikatnie kierownicą w lewo i w prawie słychać stuki
- drążki sprawdzałem są oki wszystko przy kole stan bdb-żadnych luzów itp.
- kierownicą podczas jazdy,po wpadnięciu w dziurę nie ściąga w żadną stronę, bardzo ale to bardzo delikatnie jedynie przenoszą się na nią drgania-ale to jest normalne
- czy może być to przekładnia (np. krzyżaki przy niej) czy też przegub drążka?? czy...?? poddaje się
pozdro600
  
 
Witaj.
Pamiętam że ruszając na wyłączonym silnku bardzo delikatnie kierownicą sprawdza sie krzyżak. Jak mi sprawdzali to ja ruszałem, a mechanik nie dość że słuchał krzyżaka od strony silnika to jeszcze dotykał go ręką i próbował wyczuć jakieś luzy. Spróbuj może u siebie...

Pozdrawiam
  
 
będe musiał właśnie tak zrobić tylko ze wzgledu na specyfikę zawieszenia współczuje mechanikowi bo za bardzo "pod maską" tańczyć nie można, no ale wkońcu za to im się tez płaci heh
Dzięki serdeczne
  
 
Eee, chyba nie bedzie takiego wielkiego problemu. Krzyżak jest dość wysoko - troche poniżej serwa a poza tym to nie 3S-GTE
Ciesze się ze mogłem cokolwiek doradzić.
Powodzenia!
  
 
Ale w kazdym samochodzie (przynajmniej toyocie) ze wspomaganiem ukł. kierowniczego na postopju z wyłaczonym silnikiem bedziesz miał stuki (przy ruszaniu prawo-lewo). To dlatego ze nie ma cisnienia w ukladzie. Krzyzak juz wiesz jak sprawdzic, a poza tym w kolumnie kierowniczej jest tulejka która tez z czasem sie wypracowuje i jest luz miedzy wałkiem kier. a kolumną i wtedy sa stuki przenoszone na kierownice i deske rozdzielczą. pozdrowienia
  
 
No tak, racja. I u mnie były leciutkie luzy (dlatego mechanik sprawdzał i sprawdzał) ale ostatecznie do dziś krzyżak jest oryginalny

Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2004-08-21 08:31:10, serwisSJ pisze:
Ale w kazdym samochodzie (przynajmniej toyocie) ze wspomaganiem ukł. kierowniczego na postopju z wyłaczonym silnikiem bedziesz miał stuki (przy ruszaniu prawo-lewo). To dlatego ze nie ma cisnienia w ukladzie. Krzyzak juz wiesz jak sprawdzic, a poza tym w kolumnie kierowniczej jest tulejka która tez z czasem sie wypracowuje i jest luz miedzy wałkiem kier. a kolumną i wtedy sa stuki przenoszone na kierownice i deske rozdzielczą. pozdrowienia


wydawało mi się że po to jest płyn, że go właśnie nie dopuści do niedosmarowania kolumny- płyn jest więc będzie go smarował
DZIEKI SERDECZNE!!!!
dziś polookam na kanale i będzie jasność
Stuków przenoszonych nie ma ani an deskę ani na kierownicę, więc stawiam raczej na krzyżak, ale we'll see
  
 
No nie, nie rozumiesz o czym pisze. Płyn nie smaruje kolumny tylko listwe kierowniczą - przekładnie! A stuki w kolumnie to całkiem osobna sprawa. Tak jak osobna sprawa jest to, że na postoju bedziesz miał stuki lekkie lewo-prawo poniewaz nie masz cisnienia oleju!!! Kumasz?
  
 
Sir yes Sir, wynika to z faktu mojej niewiedzy, że jeszcze w żadnym autku nie miałem z tym fantme problemu, ale każdy człowiek jest empirystą więc powolutku do przodu- podajde to emchaniora i posprawdza mi.
Pozdrówka
  
 
Po co od razu do mechanika. Włoz głowe pod kolumne kierownicza tak nad pedałami... popatrz w gore... zobaczysz jak powyzej krzyzaka wałek wchodzi do kolumny. Sprawdz czy w tym miejscu nie ma zadnego luzu promeniowego, a nie moze być bo wtedy masz stuki. Napisz co wytropisz
  
 
posprawdzałem, okazało się , że winowajcą był lewy przegub drążka więc spoxik, wczoraj zaczęły mnie dochodzić z kolei stuki z tyłu: po sprawdzeniu, gum stabilizatora, łączników, tuleji łożyskujących i innych dupereli, okazało się, że amorki się juz prawie zużyły co potwierdziło ich zbadanie- 35% L i 40% P na łykendzik sobie wymienie i będzie gitarra
  
 
jak sprawdzić stan łożysk z tyłu?
Zauważyłem lekko podwyższony szum, ale zganiałem to na opony, natomiast wiozłem kilka dni temu kolegę, siedział z tyłu i mówił, że szum jest bardzo wyraźnie słyszalny
  
 
najprościej to szum największy pojawia się jadąc około 80-90km/h , lewarek -autko do góry puść koło i będziesz słyszał łożysko (jeżeli już jest na wykończeniu to będzie słyszalny szum)
  
 
Cytat:
2004-08-27 14:40:47, CarinaGTI pisze:
najprościej to szum największy pojawia się jadąc około 80-90km/h , lewarek -autko do góry puść koło i będziesz słyszał łożysko (jeżeli już jest na wykończeniu to będzie słyszalny szum)



dzięki
  
 
Cytat:
2004-08-27 14:40:47, CarinaGTI pisze:
najprościej to szum największy pojawia się jadąc około 80-90km/h , lewarek -autko do góry puść koło i będziesz słyszał łożysko (jeżeli już jest na wykończeniu to będzie słyszalny szum)


Heh, a jak sie robi z kołami napędowymi? Pytam tak z ciekawości.

Pozdrawiam
  
 
MisiekII: Słuchasz na zakrętach.
Pozdro.
  
 
Cytat:
2004-08-30 00:12:01, Perzan pisze:
MisiekII: Słuchasz na zakrętach.
Pozdro.


Dzięki. Do tego doszliśmy z Konradem po rozmowie na pirvie. Tylko zapomniało się napisać
Pozdrawiam
  
 
Jezeli koszt łozyska bedzie duzy to wystaarczy jedna tubka żelu xado.Naprawde pomaga,sam sprawdzilem na swoim łożysku.Tubka kosztuje ok.45zł.
  
 
Witam
Na jakiej zasadzie działa ten żel?
To poprostu super-smar czy może jakas "kosmiczna technologia"? Jak długo to ma działać wg producenta?

Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2004-08-31 09:13:55, MisiekII pisze:
Na jakiej zasadzie działa ten żel?
To poprostu super-smar czy może jakas "kosmiczna technologia"? Jak długo to ma działać wg producenta?



Sprawdź TU.
Pozdro.