Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
proffesor Ford Escort mk7 Twierdza WrOcEk | 2008-05-21 21:23:01 mam problem bo chciałem załozyc filtr stozkowy do poldasa i nie wiem jak to zrobic Odp. czekam na propozycje |
leon Miłośnik FSO Leonez Atuz 1.6 GLIz ... ZONK & Toruń | 2008-05-21 23:27:24 Nie zakładać. Szkoda czasu. |
Rawuk Miłośnik FSO GD i GD Zakoniczyn | 2008-05-21 23:48:46 Może wniosę tyle co filtr stożkowy ale do cholery Homzik: MOMENT |
Homzik Elbląg | 2008-05-22 13:35:23 Oczywiście że moment |
Bocian_s_313_PTK Miłośnik FSO PN Rover Siedlce | 2008-06-16 12:43:00
Przyjedź na zlot do Czerniewc. Będzie hamownia to sobie pomierzysz i na miejscu porównasz z innymi . |
leon Miłośnik FSO Leonez Atuz 1.6 GLIz ... ZONK & Toruń | 2008-07-29 14:36:09
A niby dlaczego? Rozsypie się powyżej 4krpm? |
Misiek Miłośnik FSO Skoda Octavia Gdańsk | 2008-07-29 15:13:33
A dziwisz się:
Przepraszam za OT |
leon Miłośnik FSO Leonez Atuz 1.6 GLIz ... ZONK & Toruń | 2008-07-29 16:02:08 Faktycznie nie doczytałem. Już się nie dziwie.
|
oprawca_1978 Polonez Warszawa | 2008-07-29 16:16:20
No, widzę, że Panowie czytają, myślą i wnioski wyciągają. Paseczek z przebiegiem ponad 100 tys już nie jest pierwszej młodości, zwłaszcza, że ma już pięć lat, bo wymieniany w 2002 czy 2003 roku. Dopóki nie założę nowego, silnik nie więcej jak 3500 rpm. |
leon Miłośnik FSO Leonez Atuz 1.6 GLIz ... ZONK & Toruń | 2008-07-29 16:54:25
Tym bardziej nie rozumiem tego my.
|
MaciekW Miłośnik FSO Fiat Doblo Częstochowa | 2008-07-30 18:01:08 Po co katowac motor stozkiem ?
Seryjne 1.6 z krotkim dyfrem jest az nadto wedlug mnie... Jedyna sensowna modyfikacja to wlasnie zmiana dyfra a poza tym to jak kolega juz napisal wchodzimy w swiat DOHC/rover i przerobek za jakies 20 tys zeby to mialo jakis sens... inaczej konczy sie to szrotem ewentualnie ikona przed domem ktora strach jechac dalej niz 10km. Dzis juz chyba malo kto ma sprawny motor w polonezie zreszta zawsze na zlotach wialo 'przedmuchami'. |
oprawca_1978 Polonez Warszawa | 2008-07-31 08:11:45
Dokładnie. To tak samo, jakby chciał założyć nitro do Syrenki. Te silniki ze swoją znamionową mocą nie dają sobie rady i lecą dość szybko. Wystarczy spojrzec na ten silnik - to co prawda czterosów, ale z wałkiem w bloku, z pośrednim napędem rozrządu, z wałem korbowym podpartym tylko na trzech łożyskach, a do tego wszystkiego - pod względem materiałów z jakich został skonstruowany - to sieczkarnia nie silnik. Cylindry silnika i zawory zużywają się w nim nie tyle od tarcia, co od wgniatania materiału w materiał, takie to dziadostwo jest. Jedyne sensowne rozwiązanie - to zastosowanie innego, WSPÓŁCZESNEGO silnika (i wogóle, całego zespołu przekazania napędu). |
paweldobra POLONEZ Dobra | 2008-07-31 13:27:28 z tymi materialami to jest tak.wal korbowy w polonezie jest podparty na 3 lozyskach.a caly silnik pierwotnie pochodzi z fiata 125 o poj 1300.awiec 1300/65 KM,pozniej rozwiercono go do poj 1500 75KM,w latach 80 wzmocniono go do 82KM,a pozniej jeszcze raz rozwiercono do 1600 i zrobiono prawie 88KM.czyli dolozono temu silnikowi 23KM nie zmieniajac calej konstrukcji silnika.dlatego niedziwota,ze maja krotki zywot.jezeli ktos jezdzi 1600 delikatnie to sluzy naprawde dlugo.ale wykorzystujac te 88KM,to raczej dlugo niepochodzi.zakladajac filtr stozkowy ewentualnie mozemy cos zyskac,ale to jest raczej po to ,aby wykorzystywac max mocy.
|
MaciekW Miłośnik FSO Fiat Doblo Częstochowa | 2008-07-31 22:07:57 Najgorsze sa te stare waly/walki.
U mnie jak robilem remont zalozylem te 'nowsze' tzn po daewoo nowki. Fakt ze robil mi to mechanik z prawdziwego zdarzenia i bardzo zaluje ze nie zrobilem calosci wtedy tzn tloki i blok tylko zalozylem nowe pierscienie. Przez ok 20kkm tj nim pierscienie sie dotarly moc byla naprawde szokujaca jak na polonza w zasadzie bez wysilku piszczalem na dwojce. Ale to tez ten krotki dyfer Mechanik radzil a klient swoje Niestety zal ze polska to kraj biedakow i jak nie narzekali na to ze 1.6 to przedwojenny syf to omijali 1.4 bo to drogie czesci przecie ! A jak juz ktos mial 1.6 to 80% wlascicieli albo nie wiedziala co to wymiana oleju albo lala selectol bo przecie jedzie ? U mnie po 100tys km stan walka rozrzadu byl jak nowy. Tyle ze regulowalem zawory co niecale 10kkm i wymienalem olej po zimie. Taki maly off top sie robi. Generalnie zamiast zakladac stozek to sprawdz uklad zaplonowy i ustaw zawory. Wiecej z tego tych KONI niz ze stozka. |
mark870 opel vectra a klonowa | 2009-01-15 17:53:28 witam mam poloneza atu 96r 1.6gli na jedno punktowym wtrysku paliwa. chcialbym zamontowac stozkowy filtr powietrza ale nie bardzo wiem co potrzebne jest i jak go zalozyc? prosze o pomoc i liste potrzebnych czesci i opis montazu??
kolega ma zalozony i widzialem zalozona pokrywe na wtrysku od opla i alu.rure z filtrem stozkowym.czy to jest dopry pomysl i tani?? prosze o pomoc pozdrawiam |
jose Miłośnik FSO '73 Warszawa (Las Palmas) | 2009-01-15 17:59:21 Po co Ci to? |
vistula Miłośnik FSO Polonez Caro 95' Przystajń | 2009-01-15 18:27:12 Ani dobry, ani tani.Kolego nic ci to nie da oprócz wydanych nawet 400zł jak ktoś już tu pisał.
Jak masz juz wydac te 400 zł to przemyśl co bardziej sie przyda autku mały remont zawieszenia,nowe opony,ładne alu,cokolwiek co sprawi ci przyjemnosć.Na mój rozum stożka nie wstawiaj. |
paweldobra POLONEZ Dobra | 2009-01-16 11:22:11
[ wiadomość edytowana przez: paweldobra dnia 2009-01-16 11:23:08 ] |