Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
rdt cinquecento nieruchome Radom | 2002-12-20 02:07:45 witaj
Wiec tak : daje sobie obciac paznokcie ze przyczyna tkwi gdzies w polaczeniach Czujnik o ktorym mowa jest ciezko dostepny ale dla chcacego ni trudnego jak go zobaczysz to dosiegniesz znajduje sie on na kolelktorze dolotowym ponizej pompy i przewaznie wystarczy poprawic wtyczke Co prawda przerwa w obwodzie daje przewaznie usterke "wykryto za wysoki....."ale moze masz zwarcie plyn w zbiorniku oczywiscie uzupelnic a z tego co wiem to raczej watpliwe zebys zapowietrzyl uklad. Co do mechanikow -- jak kogos nie znasz to nie oddawaj ja juz raczej bolida nie oddam do mechanika. Jezeli masz garaz albo dostep rob sam bedziesz wiedzial czym jezdzisz. Na pewno sobie poradzisz Jezeli sie myle to niech mnie ktos poprawi |
MichalSW Miłośnik FSO FSO Polonez Caro Plu ... Kielce | 2002-12-20 06:24:56 Nie zapowietrzysz ukladu. Po prostu dolej plynu. |
GDA Miłośnik FSO 3city | 2002-12-20 12:54:49
to również znajdziesz na forum, ale pomogę : jaka pojemność chłodnicy jakie świece |
Filipm Polonez ATU 1,6 GLI Rzeszow | 2002-12-21 01:03:48 Witam!
Obiecałem napisać o efektach moich przygód, więc piszę Sprawa wygląda tak: Dolałem płynu chłodzącego i okazało się, że pusty był tylko zbiornik wyrównawczy. Przejechałem ok 120km i nic nie ubyło tego płunu - to chyba dobra wiadomość ? Jeśli chodzi o ten "czujnik temperatury plynu chlodzacego CTS" to faktycznie nie jest podłączony. Jednak nie znalazłem luźnego kabla z wtyczką, aby go podłączyć. Wniosek z tego taki, że prawdopodobnie kabel do tego czujnika został gdzieś urwany . Nie wiem teraz w której wiązce kabli mam szukać tego urwanego od czujnika. Jeśli ktoś mógłby mi coś doradzić w tej sprawie to będę wdzięczny. Pozdrawiam |
Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2002-12-21 02:35:05 Najłatwiej by Ci chyba było poszukać według schematu instalacji. Tam będzie jakiego jest koloru - znajdziesz go. |
Filipm Polonez ATU 1,6 GLI Rzeszow | 2002-12-21 22:27:17 Niestety nie posiadam schematu Może ktoś mi to wytłumaczy jak to znaleźć lub wkaże jakiś namiar w sieci, gdzie znajde taki schemat elektryczny.
Fakt jest faktem, że jakbym miał schemat, to pewnie cośbym już ruszył z temtem |
Filipm Polonez ATU 1,6 GLI Rzeszow | 2002-12-22 02:06:29 Więc tak. Pokonałem błąd nr 15. Znalazłem odpowiednie kable i podłączyłem je gdzie trzeba Po zrobieniu tego przewodu odłączyłem kleme od akumulatora na 30 sekund w celu usuniecia błędów z pamięci.
Po tym odpaliłem silnik. Pochodził chwilkę złapał trochę temperatury - ok. 60 stopni i nagle zapaliła się złowieszcza kontrolka "CHECK ENGINE". Znów zrobiłem odczyt błędu i okazało się, że w pamięci został zapisany błąd nr 35. Więc wniosek z tego taki, że wcześniej pojawiający się ten właśnie błąd nie był następstwem błędu nr 15 tak jak ja sądziłem. Więc teraz naprawdę nie wiem, co zrobić aby także z tym nr 35 uporać się. Znów proszę o radę |
zytom Vectra A C16NZ Wrocław | 2002-12-22 07:30:34 Kod 35 to silnik krokowy. Błąd aktywuje się jeżeli obroty biegu jałowego są niewłaściwe a silnik krokowy nie jest w stanie tego skorygować. Przyczyn może być wiele, ale zacznij od wyczyszczenia silnika krogowego j jego gniazda.
zytom |
nozyczek Polonez Caro Plus 1. ... Jaslo | 2002-12-22 09:50:23 Mam pytanie:
gdzie znajduje sie zlacze ALDL? |
Filipm Polonez ATU 1,6 GLI Rzeszow | 2002-12-22 14:18:18 Witam
Dzięki zytom za podpowiedź. Będę musiał to sprawdzić. Tylko proszę jeszcze o podpowiedź w którym miejscu znajduje się ten silnik krokowy i jak on wygląda --> nozyczek zlacze ALDL znajduje się od strony pasażera za schowkiem. Ściślej to ujmując to musisz "zanurkowac" pod spód poświecić dobrze to zobaczysz to złącze. |
danielewicz Miłośnik FSO 3BG Gdynia | 2002-12-22 14:30:48 W moim poldzie jak padły kable WN komp pokazywał że padł silnik krokowy.Poszłem do sklepu spytać ile to kosztuje-około 250 PLN.Ale gostek w sklepie powiedział że łatwo sprawdzić czy jest padnięty czy nie.Na chodzącym silniku zapalić światła-obroty silnika powinny minimalnie spaść i od razu minimalnie się podnieść do poprzedniego poziomu,sprawia to właśnie silnik krokowy.Zrobiłem tak i okazało się że szafa gra.Nie wiedziałem jednak dalej dlaczego silnik nie chodzi tak jak powinien i w końcu pojechałem do ASO.A tam okazało się że przyczyna jest prozaiczna-kable WN.Tak więc nie jest powiedziane na 100% że padł ci silnik krokowy.Ta samo diagnostyka nie jest niestety doskonała i można zrobić niechcący babola |
nozyczek Polonez Caro Plus 1. ... Jaslo | 2002-12-22 16:09:30 Filipm THX za odpowiedz.
A tak nawiasem mowiac to chyba nie jest zbyt dobra lokalizacja tego zlacza skoro nalezy sie tak ostro gimnastykowac aby podpiac poldzia w kompa |
zytom Vectra A C16NZ Wrocław | 2002-12-23 08:56:41 Do filipm
Silnik krokowy najczęściej znajduje się w przedniej części zespołu przepustnicy, obok dźwigni gazu - mocowany jest dwoma wkrętami i dochodzi do niego wtyczka z czterema przewodami. Po wymontowaniu oczyść stożek silnika i gniazdo w zespole przepustnicy. Przed zamontowaniem możesz sprawdzić czy silnik krokowy działa: Podłącz wtyczkę do silnika, zewrzyj styki A-B w złączu diagnostycznym i włącz zapłon bez uruchamiania silnika. Trzpień silnika krokowego powinien co 1 s wykonywać wsuw/wysuw. Przed zamontowaniem silnika ustaw trzpień tak, aby odległość między trzpieniem a płaszczyzną mocowania wynosiła 28 mm. zytom |