Pompa paliwa Pony - obejście ochronne przed zepsuciem.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Niestety po raz 2 zepsuła mi sie pompa paliwa. Na gaźniku jest pompa mechaniczna i czesto nawala. Dałem podobne pytanie na grupe LPG, ale nikt nie kwapi sie odpowiedziec Moze ktos ma w swoim hyundaiu zrobione ulepszenie zeby podczas jazdy na gazie paliwo dalej krazylo i pompa wykonywala prace a nie tloczyla powietrze co doprowadza do jej awari??

dzieki za odpowiedzi

Pozdrawiam
  
 
zrobiłbym coś takiego, jak błądzę to niech mnie ktoś poprawi bo zaspany jestem :
na wyjściu pompy paliwa dajesz króciec (rozgałęziacz) na gaźnik i przewód powrotny do zbiornika, na tym do gaźnika (na wężyku) montujesz elektrozawór, to samo robisz na drugiej końcówce i łączysz ją z przewodem do zbiornika.
układ działa tak:
na benzynie paliwo jest tłoczone do gaźnika normalnie przez otwarty elektrozawór natomiast ten na przewód przelewowy jest zamknięty, na gazie jest odwrotnie tzn. ten na gaźnik jest zamknięty a otwarty ten na przelew i pompa pompuje benzynkę w kółko
  
 
ja mialem to samo
ale za pompa mam zawor odcinajaco-zwrotny
gaziarze musieli ci taki zamontowac ale ja podejrzewam ze zamontowali ci odcinajacy i cisnienie sie robi
albo zrobili go przed pompa

musiales trafic na tzw "fachowcow"

zanim zamontowalem gaz to wlasnie w moim serwisie zrobilem wywiad i tak mi powiedzieli

zawor odcinajaco-zwrotny powoduje ze odcina doplyw paliwa do gaznika a tloczy z powrotem do zbiornika

  
 
Do noras:

ja tez zaspany ale nie rozumiem "za" "przed" pompa. Za pompa to odcinek laczacy pompe i gaźnik ? a przed miedzy bakiem potem filtrem paliwa ??? Jak wyglada zawór odcinajaco zwrotny ??? Czy tak jak w moim opisie czy to jest jakis rodzaj elektro zaworu ??? I szczerze mowiac dalej nie wiem jak on działa

Do Jarek: w zasadzie chyba masz racje 1 el. zawór mam trzeba by tylko dorobic drugi na powrocie od gaźnika.
A to co mowil moj mechanik ze wystarczy odciac przed gaźnikiem i juz. Samo bedzie wracac ? Gaznik z pompa ma dwa połączenia to drugie jest odpływowe , jak sie zbierze w pompie nadmiar paliwa do przelewa sie przez jakas komore w gazniku i wraca do zbornika. Moze to zalatwi problem ?
  
 
Cytat:
2004-12-07 10:00:18, bruner pisze:
...Do Jarek: w zasadzie chyba masz racje 1 el. zawór mam trzeba by tylko dorobic drugi na powrocie od gaźnika. A to co mowil moj mechanik ze wystarczy odciac przed gaźnikiem i juz. Samo bedzie wracac ? Gaznik z pompa ma dwa połączenia to drugie jest odpływowe , jak sie zbierze w pompie nadmiar paliwa do przelewa sie przez jakas komore w gazniku i wraca do zbornika. Moze to zalatwi problem ?


ci mechanicy twierdzą że membrana w pompie pompuje do pewnego czasu, tj. do czasu kiedy nie może już zwiększyć ciśnienia w przewodzie między pompą a gaźnikiem, dlatego montowane są tylko pojedyncze zawory między pompą a gaźnikiem, tylko że niszczy się cholernie membrana od tej pompy i zaworki;
powrót z gaźnika nie działa bo przecież nie doprowadzasz do niego benzyny (jadąc na gazie zawór nie pozwala by benzyna do gaźnika dochodziła) dlatego musisz ten króciec na przelew zrobić przed zaworem elektrycznym prowadzącym do gaźnika
  
 
zawor odcinajaco-zwrotny to elektrozawor
jest sterowany z centralki z wnetrza auta
i dziala automatycznie
przelaczasz na gaz odcina benzyne przed gaznikiem i podaje z powrotem do zbiornika a otwiera gaz
a jak zamykasz gaz to puszcza benzynke do gaznika
lekko szarpnie albo i nie zanim komora gaznika sie napelni i juz

ja tak mam i pompa chodzi juz 1,5 roku
ale jedna wymienilem na gwarancji bo byla uszkodzona fabrycznie


  
 
do Noras: Czy masz 2 el zawory tak jak radzil Jarek ? przed gaźnikiem i na tym rozgalezieniu do odplywu??? czy tylko jeden przed samym gaźnikiem, z tego co wiem z gaznika paliwo wraca na pompe i potem spowrotem na gaznik i nadwyzka przelewa sie z gaźnika do odplywu ???