Kontrolka oleju

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Gdy hamuje, i gdy wlącze wsteczny zapala mi sie kontrolka od ciśnienia oleju. Niemam pojecia co to jest. Mam nadzieje ze ktoś mi pomoże.
  
 
Witaj

Te rzeczy nie mają ze sobą chyba wiele wspólnego, dlatego też poszukaj gdzieś w instalacji - zdarzają się "wariujące kontrolki"
  
 
może za mały poziom oleju?
  
 
Na pewno za mały poziom oleju. U mnie tak samo, plus świecenie kontrolki przy gwałtownym ruszaniu lub przechyle samochodu. Po prostu przy takich manewrach olej przelewa się w misce korbowej na drugą stronę i smok pompy oleju zasysa przez chwile powietrze. Po prostu dolej oleju. Do wymaganego poziomu.
  
 
Mój przedmówca powiedział wszystko. Dolej olej, albo sprawdź czujnik oleju
  
 
To napewno nie jest za niski poziom oleju. Jest połowa miedzy min. a max. Ps. Zapala się tez gdy włacze wentylator. A czasem poprostu się świeci podczas jazdy.
  
 
KOLEDZY DOBRZE CI RADZĄ , TO NA 100% WINA POZIOMU OLIWY I TO BEDZIE GRUBO PONIŻEJ MINIMUM.
POZDRO!!!
  
 
Niemoże być. Poziom oleju sprawdzam co ok. 1000 km. Niezauważylem zeby brał olej. Przejechalem na nim ok. 6000 km.
  
 
sprawdz połączenia elektryczne czujnika cisnienia oleju.może poprostu zwykły konektor żle kontaktować.
  
 
Jeśli masz też wskaźnik ciśnienia oleju to sprubuj zahamować i obserw€j ten wskaźnik- jak wskazówka spadnie tzn. że masz problemy ze smokiem lub niskim poziomem oleju w misce olejowej... Jeśli wskazówka nie spadnie a tylko sie kontrolka zapali to gdzieś może być niewielkie zwarcie powodujące zapalenie sie tej kontrolki...
  
 
Nie każdy wie że kontrolki ciśnienia oleju i niskiego poziomu płynu są ze sobą sprzężone. Sprawdxpoziom płynu w zbiorniczku!
Tips&Tricks

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Jakiego płynu?
  
 
hamulcowego

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Tym razem odwrotnie - zauwazylem ze nie pali mi sie kontrolka oleju ale cisnienie pokazuje. Co to moze byc? Z gory dzieki za pomoc.
Pozdrawiam
  
 
chodzi Ci o to że jak przekręcisz kluczyk , a silnik jeszcze nie pracuje? sprawdź zarówkę być może znudziło się jej świecić
  
 
Ostatnio zdjalem tablice zegarow i zauwazylem ze kontrolka oleju podlaczona jest chyba do kontrolki ladowania(taki czerwony akumulator) Wiec wtedy to chyba to byly jakies przebicia. Polaczone to bylo jakims drucikiem wiec go zdjalem bo go niepowinno tam byc. A teraz kontrolka sie nie pali wcale. A zarowka napewno jest dobra.
  
 

Ten drucik to była dioda - powoduje ona świecenie dodatkowo kontrolki STOP wraz z wybranymi czerwonymi (czyt. niebezpiecznymi) kontrokami:
cisn. oleju
ładowanie
ręczny
niski płyn w heblach
niski płyn w zb. wyrównawczym (opcja)
niski poziom olej (opcja)
niebezpieczna temp. płynu chłodzącego (1.9 D)

Sprawdź połączenie do czujnika ciśnienia (najpierw) - jest on umieszczony pod kolektorem ssącym. Możliwe także że sama lampka nie styka we wskaźnikach.


-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Cytat:
2002-11-28 15:23:09, Trawa pisze:
Ostatnio zdjalem tablice zegarow i zauwazylem ze kontrolka oleju podlaczona jest chyba do kontrolki ladowania(taki czerwony akumulator)



Taki motyw sie robilo zawsze przed sprzedaza ze jak bylo slabe cisnienie oleju w silniku, to sie podlaczalo kontrolke cisnienia oleju pod akumulator, przychodzil kolo kupic fure wsiada patrzy nakontrolki swieca sie odpala silnik , zaczyna ladowac alternator i kontrolka ladowania gasnie a wraz z nia kontrolka niby cisnienia oleju czyli silnik na pierwszy rzut oka jest w porzadku to taki maly przekret i czy Ty czasem takiego nie masz???
sprawdz czy masz podlaczony kabelek od kontrolki do czujnika , bo w poldku sa dwa czujniki jeden od tego wskazowkowego a drugi od lampki kontrolnej oba sa obok siebie.
  
 
A przekret ten sprawdzalo sie tak, ze po odpaleniu te kontrolki nie powinny gasnac jednoczesnie - ulamek sekundy osobno ale zwykle nie razem. No i po zgaszeniu silnika i szybkim przekreceniu zaplonu kontrolka oleju nie zapali sie - cisnienie powinno jeszcze chwile trzymac.
  
 
dobrze chłopaki gadają... Polak potrafi jak chce coś sprzedać innemu Polakowi