Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Piotr_W Daewoo Espero 2.0 CD Tarnobrzeg | 2004-12-26 12:03:31 Tak jak w temacie. Roczny akumulator (Centra Futura) rozładował się tak bardzo, że nie był w stanie zakręcić rozrusznikiem. Wszystko gasło w momencie włączania rozrusznika.
Zcznę jednak od początku. Może to zbieg okoliczności albo sprawdza się przysłowie, że nieszczęścia chodzą parami: - W Wigilie odpaliłem auto i ku mojemu zdziwieniu po ruszeniu z miejsca zabłysła kontrolka ABS. - Przejechałem tak 2-3 km, po czym po paru godzinach znowu zapaliłem i tym razem zapaliła się dodatkowo kontrolka zaciągniętego hamulca / niskiego poziomu płynu hamulcowego, ale dojechałem na miejsce. - Po ok. godzinie znowu zapaliłem auto. Kontrolki nadal świeciły, przy czym zauważyłem, że akumulator nie ma tyle "siły”, co zwykle, aby kręcić rozrusznikiem. - Dojechałem na miejsce (ok. 2 km), wyłączyłem zapłon i spróbowałem zapalić ponownie. No i objaw był taki jak opisałem na początku - akumulator ę tak bardzo, że nie był w stanie zakręcić rozrusznikiem. Przyniosłem akumulator do domu, w okienku kontrolnym zamiast zielonego światełka (akumulator naładowany) było czarne (naładować akumulator). Dziś zaniosłem akumulator do samochodu. Zmierzyłem prąd i okazało się, że przy wyłączonej stacyjce pobiera 1,5 A. Wygląda na to, że gdzieś jest zwarcie. Przypuszczalnie padła któraś z diod alternatora. Miał ktoś z Was Koledzy taki przypadek? Jaka przyczyna spowodować mogła zapalenie w/w lampek kontrolnych (ABS, zaciągniętego hamulca / niskiego poziomu płynu hamulcowego)? Czy te wszystkie usterki mogą mieć wspólny mianownik? Dodam, że wskaźnik ładowania akumulatora gasł po zapaleniu auta. Proszę o pomoc |
soop PT Cruiser 2.4L Limi ... Białystok | 2004-12-26 12:50:14 Nie mam co prawda ABS-u, ale o ile pamietam to te 2 lampki swiadcza o uszkodzonym (przerwanym) przewodzie, wiec moze to on gdzies zwiera ... A dziala ABS w ogole? |
Piotr_W Daewoo Espero 2.0 CD Tarnobrzeg | 2004-12-26 19:52:30 Dzięki soop, ale już się chyba wyjaśnia.
Właśnie naładowałem akumulator tak jak powinien być naładowany. Włożyłem go do auta odpaliłem i przejechałem parę metrów. Ciekawa sprawa gdy akumulator jest rozładowany to jego zbyt niskie napięcie powoduje sygnalizację błędu ABS i zaciągniętego hamulca / niskiego poziomu płynu hamulcowego. Pozostał jedynie problem upływności prądu -> 1,5 A Czy miał ktoś taki przypadek? Czy to wina diod alternatora? Czy jest problem z ich zakupem? |
Piotr_W Daewoo Espero 2.0 CD Tarnobrzeg | 2004-12-27 22:42:24 MacMaciek masz racje. Wczoraj trochę zbyt chaotycznie do tego podszedłem. „Upływność” to po prostu żarówka oświetlenia wnętrza czy bagażnika (nie pamiętam). Okazuję się że alternator po prostu „nie ładuje”.
Skoro alternator nie ładuje to dlaczego gaśnie kontrolka ? [ wiadomość edytowana przez: Piotr_W dnia 2004-12-27 22:43:47 ] |
Piotr_W Daewoo Espero 2.0 CD Tarnobrzeg | 2004-12-28 22:53:53 Kosztowało mnie to bagatela: mostek 125, regulator 104, uzwojenie 1?? i robocizna 85
Pdobno uzwojenie stojana miało przebicie i byłu miejsca "korosji". Mysle, ze to wszystko zaczelo sie od korozji uzwojenia. MacMaciek piszesz, że kilka razy miałeś spalony mostek. Czy to Cię nie zastanawia? To chyba nie jest normale. Faktycznie gwizd (ja to nazywałem "bziuczenie") pojawiło mi się już ze 3 miesiące temu. Myślałem, że to pompa wspomagania. Nawet ją kupiłem i wymieniłem, ale nie pomogło. Teraz moge komuś ją odsprzedać |