Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
FGM2 Espero Warszawa | 2005-02-17 22:16:04 No właśnie czy wymienialiści już maglownice?
Ostatni mam dosyc powazne stuki w kierownicy jak nia krece pytałem sie zaufanego mechanika który kiedys pracował w ASO jak jakis kierownik czy cos takiego i powiedział mi ze zac zyna se sypac maglownica...powiedział ze moge jezdzic ale powoli sie sypie i musze miec na uwadze ten wydatek w najblizszym czasie. Panowie jak to jes z ta maglownica? Czy ktos juz ja wymieniał |
FGM2 Espero Warszawa | 2005-02-17 22:36:22 No mi powiedział ze maglownica to jakies 1300 zł
Przebiek 240.000 km |
FGM2 Espero Warszawa | 2005-02-17 23:11:42 a mozna sie zabic mozna.
No ale ten czlowiek z ASO co kiedys pracował to naprawde kolo ktory sie zna na rzeczy (był kierownikiem). Powiedział zebym sie nie przejmował bo na 100 przypadków tylko w jednym sie zablokuje. Raczej nie ma takiej mozliwosci zeby sie zablokowała. (ten jeden % to tylko zlosliwosc rzeczy martwych, w przypadku maglownicy jest tak ze bedzie sie krecic tylko ciezko i bedzie tak walic i łupac ze bedziesz wiedział ze to maglownica |
FGM2 Espero Warszawa | 2005-02-17 23:12:33 aha i ta po regeneracji w zupełnosci wystarczy na ponad 100 tys koszt okolo 1300 zł
|
Bartek1112 Mercedes A35 Warszawa | 2005-02-18 09:29:18 no po bruku ak jade to mi terz puka dlatego sie tocze w takim razie to kolumna kierownicza tak? a ile to kosztuje? |
Tom69 Passek B4 Combi Piaseczno | 2005-02-18 09:36:52 Przy ostatniej wizcie u mojego mechaniora też mi powiedział że mam do regeneracji, ale koszt tej operacji to 550 zł + wymiana.
Podobno cierpiarze regenerują hurtowo bo tak szybko padają w esperakach Tom |
FGM2 Espero Warszawa | 2005-02-18 11:27:19 Bartek jak po bruku jedziesz to tez mi stuka.
Ale sprawdz czy jak stoisz i krecisz kierownica w lewo i w prawo (pełen zakres - to czy ci stuka) aha i najlepij jak by ktos pod maske wsadził glowe zeby posłuchac tam w idealnym srodku jak stuka to maglownica raczej... |
Dicer A3 & Voyager B-stok | 2005-02-18 11:42:42
oj Chlopaki, to chiba nie maglownica tylko jakas telepatia raczej... |
Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2005-02-18 20:58:47 Gdzieś kiedyś czytałem że w przekładniach ze wspomaganiem luz jest naturalny, przy czym znika on całkowicie przy pracującym wspomaganiu |
koza0007 Espero Aut. Koszalin | 2005-02-18 23:48:58
W naszych esperakach tez jest regulacja luzu tylko ciężej się do niej dostać. Tam gdzie wchodzą przewody z pompy najlepiej to widać z kanału jest taka duża niby śruba. Jak przykręcisz ją za mocno to nie tylko nie będzie luzu ale i kierownicą będzie ciężko kręcić. Jeśli chodzi o ten luz na maglownicy to też taki miałem (stukało na dziurach). Jak złapałem za drążki w miescu gdzie przymocowane są do maglownicy to mogłem ruszać góra dół. Po rozkręceniu okazało się że nie trzeba regenerować bo to się wytarł taki element przesuwający drążki kierownicze w maglownicy( koreańczyki zrobili do z plastiku). Niestety nie występuje jako osobna część tylko razem z maglownicą, dlatego trzeba dać tokrzowi z dobrą maszyną(nie każdy to zrobi) albo tak jak mi to zrobili, nałożyć jakiegoś mocnego kleju, który wypełni miejce po startej części plastiku, wyszlifować złożyć i jeździć. Mi dali na to 6 miesięcy gwarancji. Już mineło, przejechałem ok 20tyś a luzu brak. Koszt 150zł za wyciągniecie maglownicy + 50zł za klejenie plastkiu. Jeśli ktoś wyciągnie sobie maglownice to reste mogę zrobić, pokazać jak zrobić. 100% pewność daje wyfrezownie nowego elementu najlepiej z teflonu, ale w moim przypaku nie mogłem czekać kilka dni na taki element wiec zaryzykowałem na klej. Tam gdzie robiłem swoją (Piaseczno) za regenerację biorą 600zł i dają rok lub ???km gwarancji. [ wiadomość edytowana przez: -JACO- dnia 2005-02-18 23:57:55 ] [ powód edycji: Połączenie dwóch sąsiednich postów. ] |
-JACO- Klubowy Weteran Megane RS250 Cup Warszawa | 2005-02-19 00:01:50 Koza a gdzie coś takiego robią w Piasecznie????
Te cudo z teflonu to też chcieli Ci robić w tym zakładzie??? Co do kasacji tego luzu to jakoś mi się nie chcę wierzyć.... Gdyby to było takie proste jak w Baleronie to złotówy nie dawaliby hurtowo maglownic do regeneracji. |
koza0007 Espero Aut. Koszalin | 2005-02-19 00:08:57 To jest warsztat regenerujący zmortyzatory drążki itp. Wyjazd na Magdalenkę już na koncu Piaseczna, naprzeciwko nowej siedziby Briluxa.
Oni nie chcieli się podjąć zrobienia tego elementu(Mają tylko tokarkę, a żeby zrobić taki element to musi być dokładna frezarka- kolega ma do takiej dostęp i mógł mi coś takiego zrobic a to że z teflonu to jest to najlepszy materiał- tani i nieścieralny). Wogóle chcieli się wycofać z naprawy bo rozkręcając myśleli że szykuje się standardowa regeneracja. Ale jak było wszystko na wierzchu to przekonałem że może spróbują klejem. Dodam że wtedy też zobaczyłem ze jest w naszych maglownicach taka sruba do regulacji. Składając skręcili mi za mocno i objaw był taki ze po skręcie i puszczeniu kierownicy nie wracała ona samoczynnie do jazdy prosto. Pojechałem trochę popuścili i jest dobrze. oczywiście że jak maflownica jest porzadnie rozwalona to nawet ta regulacja nic nie da, ale jesli masz niewielki luz to możesz spróbować to zobaczysz. [ wiadomość edytowana przez: -JACO- dnia 2005-02-19 00:24:21 ] [ powód edycji: Łączenie dwóch sąsiednich postów. ] |
Sebek1975 espero 1.8 CD + LPG okolice Torunia | 2005-03-30 11:51:10 Ja już sobie zrobiłem przekładnię. Luzy skasowane, nowe uszczelnienia, żadnych stuków poprostu jest OK. Wszystko zrobiłem w zakładzie gdzie pracuje bo tym się zajmujemy.
[ wiadomość edytowana przez: Sebek1975 dnia 2005-03-31 14:00:14 ] [ wiadomość edytowana przez: Sebek1975 dnia 2005-04-06 08:11:19 ] |
koza0007 Espero Aut. Koszalin | 2005-03-31 00:26:29 Ale u mnie nie było potrzeby regenerowania uszczelnień ponieważ pompa chodzi dobrze i nic nie cieknie.
U mnie był luz na tym elemencie do którego są przykręcone drążki kierownicze (to taki element plastikowy który sie slizga przy skręcie) Właśnie on był wytarty i drążki stukały jak jechałem po bruku. Po tym zabiegu zrobiłem już 15tyś i jest wszystko ok. |