Ile powinno palić gazu ESPERO 2,0l w dzisiejszych warunkach?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
WItam.
Ile w porze zimowej powinno palić Espero z silnikiem 2,0l (gazu?)
Moje mnie zaczyna wkurw.... bo wszystko jest wporządku w/gdniagnostyki a pali do 17 litrów na 100km.Po mieście i bez wariacji.Raczej krótkie odcinki do 10 km max.Benzyny pali 10 litrów.
  
 
Max 13
  
 
wiesz jest zimno nim sięsilnik nagrzeje to i więcej gazu idzie, ciesz się że ci parownik nie zamarza ale fakt 17l to przesada jak na 2.0średnio wszytskie pala w przedziale 11-13l/100km, jaką masz instalkę, która generacja i jaka firma
  
 
Witam!
Mój pali około 11 do 12 litrów , przy czym wszystko zależy od tego jak ustawię max otwarcie silnka krokowego instalacji gazowej. Sprawdź czy nie masz może nieszczelnej instalacji. Mały wyciek może też spowodować takie objawy.

Pozdrawiam Rysio
  
 
2.0 automat, między 11-13 litra gazu jazda mieszana, między 7 a 8 Pb.
Pzdr,
Stan
  
 
moja Vectra 2.0 tez mi tyle zimie palila - miala cos nie tak z instalka
  
 
Mój przy jeździe mieszanej pali ok. 12,5l do 13l na setkę.
  
 
Przy najprostszej instalacji gazowej pali mi ndi więcej niż 10 l /100 km. Rekord osiągnąłem na trasie Koszyce (na Słowacji) - Tarnobrzeg => 7,5l Było to zeszłego roku w zimie. W samochodzie było 4 osoby i cały bagażnik sprzętu.
  
 
Cytat:
2004-12-16 18:30:33, Piotr_W pisze:
Przy najprostszej instalacji gazowej pali mi ndi więcej niż 10 l /100 km. Rekord osiągnąłem na trasie Koszyce (na Słowacji) - Tarnobrzeg => 7,5l Było to zeszłego roku w zimie. W samochodzie było 4 osoby i cały bagażnik sprzętu.



wlasnie dlatego ze masz najprostsza instalacje..ja bym sie tak nie cieszyl..masz za uboga mieszanke wg mnie..za bardzo przykrecony kurek
  
 
Cytat:
2004-12-16 18:58:19, qbaj pisze:
wlasnie dlatego ze masz najprostsza instalacje..ja bym sie tak nie cieszyl..masz za uboga mieszanke wg mnie..za bardzo przykrecony kurek




a za uboga mieszanka równa się wypalone gniazda zaworów w niedługim czasie
  
 
Na trasie do bułgarii też mi palił max 9l gazu!!!!!!!I to z pełnym załadunkiem i z bagażnikiem Thula 460litrowym na dachu!!!!Ale ja się pytam o czysto miejską jazdę w warunkach zimowych i na normalnej mieszance!!!!!!!Gaz i tak jest suchym paliwem więc przykręcanie kurka do nieprzyzwoitości może się skończyć tym żę po 40 tys km będzie mi brakować 5% tłoków!!!!!
  
 
nie no to juz ci koledzy powiedzieli..tak miedzy 12-14 to chyba jest uczciwe spalanie o tej porze roku..17 to nieco za duzo..ale powodow moze byc mnostwo..
  
 
Cytat:
2004-12-16 19:57:13, -JACO- pisze:
a za uboga mieszanka równa się wypalone gniazda zaworów w niedługim czasie


Jak odebrałem samochód po instalacji gazu to palił mi ok. 15 - 17 l ale wydawało mi się, że jest mocniejszy niż na benzynie. Mechanik powiedział mi, żebym sobie sam dokręcił "śrubę" doświadczalnie. Tak też zrobiłem
Jaki według Ciebie mógłby to byc ten "niedługi czas"? Ja już przejechałem już tak niecałe 40 kkm
  
 

Mój 2,0 ze starą instalką (śrubka) palił właśnie "za mało" i przypuszczalnie dlatego kilka tyg. po zakupie musiałem robić uszczelke pod głowicą oraz wszystkie zawory.
Był skręcony na zaworze, tak, że średnio brał około 10,5l gazu! (nienormalne, nie ?? )
Wkurzało mnie, ze jezdzil jak jezdzil (mułek), wiec go troszke popuscilem na zaworze - jezdze tak od wakacji (jezdzi nawet calkiem calkiem).
Na trasie (Krak->Kolobrzeg) maksymalnie mi udalo sie zejsc do 8,45l/100km (gaz), przy czym zanzaczam, ze byla to jazda "rodzinna", czyli max do 130km/h.
A teraz gdy jezdze tak pol na pol (miasto - trasa) i jezdze jak jezdze, tzn. bardzo go nie cisne, ale tez specjalnie nie oszczedzam, jak trzeba, to idzie przodu jak należy ... teraz mi srednie spalanie podchodzi pod 12l (gaz)... ale nie zdarzylo sie by wzial wiecej niz 12.
  
 
moje 2.0 paliło 10L w trasie a w miescie 13-16l ale szybko jezdzę
no i miałem najprostrża instalkę na srube .
  
 
U mnie 10 do 11 litrów plus rozgrzanie na benzynie. Jak go przycisnąć to trochę więcej,ale w zimie lepiej się nie ścigać
  
 
Witam
Mój pojazd pali normalnie 14l (miasto w mniejszości), co mi się wydaje trochę dużo i to caly czas tyle samo, jeżdząc ekonomicznie czy nie (to chyba dużo częściej) , na trasie 10l, ale jak spadly pierwsze śniegi, oblodzenia, czyli warunki byly trudne, 4-kę rzadko się dalo wrzucić (mam trochę górek), to wziąl ok 15,5l


[ wiadomość edytowana przez: jenes dnia 2004-12-24 09:21:15 ]
  
 
Tez jestem milosnikiem instalki na śrubę. Bo ją mam .
Ostatnio przeprowadziłem pseudo regulację i oto moje wnioski. Załączyłem woltomierz do sondy lambda i jezdziłem puławską kręcąć co jakiś czas śrubą. Wskazania powinny oscylować pomiędzy 0,3-0,7V (zresztą tak jest właśnie na benzynie). Ciekawe jest to, że niezleżnie od ustawienia śruby nie udało mi się uzyskać takiego wyniku dla spokojnej jazdy z jednostajną prędkością. Przy takiej jeździe zawsze miałem ok. 0V czyli za ubogą mieszankę. Odkręcałem śrubę na tyle aby przy dowolnym przyspieszaniu wskazanie voltomierza było na poziomie 0,3-0,5. I tak zostawiłem. Przejechałem jeden bak i spalanie wyszło na poziomie 13,8l (maks miasto, mieszkam prawie w centrum). Troszeczkę mi to nie leżało więc przykręciłe śrubkę o 1/4 obrotu i mam coś ok 13-13,5 (oczywiście na trasie wychodzi mi 8,5 - 10l ale tu mówimy o mieście).

Zastanawiam się tylko czy aby mam dobry mieszalnik. W końcu podejrzane jest to, że nie udaje mi się ustawić odpowiedniego składu dla jazdy jednostajnej)

Drugie spostrzeżenie jest takie, że za bardzo nie wiem do czego może służyć silnik krokowy. Czy to przypadkiem nie jest taka sztuka dla sztuki. Mieszanka i tak się ustawia w zależności od podciśnienia, a w moim przypadku i tak by nie ustawił jej poprawnie dla jednostajnej jazdy bo taka nastawa dla mojej instalki nie istnieje.

Robiliście takie próby?

pzdr
Maciek
  
 
Silnik krokowy instalacji gazowej zastępuje Twoją śrubę. Na bieżąco reguluje on skład mieszanki tak, aby współczynnik lambda był możliwie blisko jedności (czyli napięcie na sondzie ok. 0,3-0,7V).
A czemu u Ciebie wskazuje na ubogą mieszankę... NI mam pojęcia!
  
 
17litrów/100 km w miescie, w zime i na max 10km odcinkach to raczej wynik z którego nie zejdziesz wiele, hmm chyba że zaczniesz robić dłużdsze odcinki. Hmm chociaż ja mam 4.0 i mi pali ok 10-20, po miescie wiadomo, w dzień ok 20 wieczorkami ok 15 no i trasa ok 10-15 (100-240km.h) Ale ja nie mam gazu.
Jednak może mi się szybciej dogrzewa albo cuś, no nie wiem, ale ja jeźdżę baaardzo oszczędnie, bo kto nie ma miedzi ten... Przy ostrej jeździe to bym osiągnoł napewno 25. Ale powiedz jaki masz styl jazdy, spróbuj jeden dzień pojedździć bardzo delikatnie i jak spadnie do np 14 to myśle że tak ma byc, ale jeżeli nie zauważysz różnicy hmm to hmm jedź na dobrą regulacje tego gazu, sprawdź filtr pow itd itp