Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
dabliues BMW E36 318is coupe Luboń | 2006-07-29 10:05:27 jesli możesz, to wrzuć te fotki jak najszybciej. Dużą pomocą byłoby, gdybym wiedział które zawory powinny być troszke wychylone.
co do uszczelek, to wymieniłem: - pod głowicą - taką gumową od kanału wodnego idącego do termostatu, to ona była ptrzyczyną moich kłopotow. Jak ją wyciągnęłem dosłownie była twarda jak kamień i popękana (znajduje się ona z przodu silnika pomiędzy głowicą a blokiem, a poza tym trudno ją dostać) - od kolektora ssącego i wydechowego (zdjęte byly w dobrym stanie, no ale nowe to mały koszt więc wymieniłem) - od dwururki - od osłony łańcucha rozrządu - Wymieniłem jeszcze komplet szpilek i nakrętek od kolektora wydechowego (są to m7, troszke nie wymiarowe, więc troszke kłopotu mi sprawiły) - no i wymieniłem jeszcze komplet śrób od głowicy - aha, a głowica została rozkręcona na czynniki pierwsze, splanowana, wyczyszczona że aż się wszystko świeciło, a popychacze oprużnione z oleju i wymienione uszczelniacze. przy okazji wymienie jeszcze świece, olej z filtrem i płyn chłodzący bo już na nie czas. Jesli uda mi sie ustawić ten zasrany rozrząd, to silniczek powinien chodzić jak marzenie |
zdunekm BMW Friend było e-36 jest e-39 z daleka | 2006-07-29 11:35:42 Ja musialem wymienic uszczelke pod glowica bo byla zajechana. Jest to element nr 10 na atej stronce. jest go bardzo trudno dostac i tu masz racje.Pod wieczor postaram sie wrzucic fotki co do rozrzadu. |
dabliues BMW E36 318is coupe Luboń | 2006-07-30 11:19:50
Czekam na te fotki, albo na jakąś inna przydatną pomoc pozdro |
zyggy BMW Member E34 520i 24V Warszawa | 2006-07-30 13:11:22 Do prawidłowego ustawienia rozrządu w M42 potrzebne są blokady wału korbowego i wałków rozrządu, np. taki zestaw jak na zdjęciu
BLOKADY Czynności do wykonania przy ustawianiu rozrządu: 1) Ustawić wał korbowy w pozycji GMP pierwszego cylindra kręcąc wałem korbowym do momentu kiedy znak O|T na tłumiku drgań skrętnych (kole impulsowym z przodu wału korbowego) zgra się ze znakiem na obudowie łańcucha. Zablokować wał korbowy w tej pozycji wsuwając pręt z zestawu blokad poprzez otwór w obudowie silnika do otworu w kole zamachowym. 2) Ustawić wałki rozrządu tak, aby wgłębienia nawiercone na płaszczyznach kwadratowego elementu na końcu każdego wałka znalazły się u góry. W takiej pozycji krzywki zaworów pierwszego cylindra obydwu wałków powinny być zwrócone ku sobie (patrząc z przodu silnika krzywki pierwszego cylindra wałka wydechowego powinny być na godzinie 2-giej, a wałka ssącego - na godzinie 10-tej). Zablokować wałki w takiej pozycji przyrządami z zestawu blokad. 3) Założyć zębatki razem z łańcuchem. Strzałki na zębatkach powinny być zwrócone do góry. Przykręcić sruby zębatek, ale nie dociągać. 4) Założyć napinacz łańcucha. 5) Dociągnąć śruby zębatek. 6) Zdjąć blokady. Można też próbować ustawiać rozrząd bez tych blokad, ale jest to bardzo uciążliwe i nigdy nie ustawi się rozrządu dokładnie, no chyba że przez przypadek. |
zdunekm BMW Friend było e-36 jest e-39 z daleka | 2006-07-30 15:02:17 |