Jak ustawić rozrząd w M42??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Prawdopodobnie zostane zjechany, że ten temat już był. No ale trudno, ja nie moge żadnego podobnego posta znaleść.

Jak ustawić rozrząd w M42??
podobno jest do tego jakiś śmieszny przyżąd, ale ja nim nie dysponuje.
Na kołach zębatych od rozrządu są strzałki, które powinny być skierowany w góre, ale proble w tym, że ja te kółka miałem wykręcone.

Przykręciłem je ponownie, wydaje mi się, że w odpowiednie miejsce, bo były jeszcze widoczne ślady jak one były wcześniej przykręcone. No ale za cholere strzałki nie chcą się idealnie ustawić, a jak prubuje lekko przekręcić wałek, to spręzyny popychaczy cofają je na swoje miejsce.

Poza tym miałem planowaną głowice, ubyło 0,2mm (założe normalna uszczelke, nie tą grubszą). domyślam się, że po zamontowaniu głowicy i ustawieniu wałków, oba koła zębate będzie trzeba poluzować i troszke przekręcić w lewo, aby naciągnąc łańcuch z prawej strony (lewą naciągnie napinacz). czy dobrze rozumuje??

Proszę o pomoc, bo jutro chciałbym wkońcu złożyć ten silnik.
pozdro
  
 
Cytat:
2006-07-28 13:12:25, dabliues pisze:
Prawdopodobnie zostane zjechany, że ten temat już był. No ale trudno, ja nie moge żadnego podobnego posta znaleść. Jak ustawić rozrząd w M42?? podobno jest do tego jakiś śmieszny przyżąd, ale ja nim nie dysponuje. Na kołach zębatych od rozrządu są strzałki, które powinny być skierowany w góre, ale proble w tym, że ja te kółka miałem wykręcone. Przykręciłem je ponownie, wydaje mi się, że w odpowiednie miejsce, bo były jeszcze widoczne ślady jak one były wcześniej przykręcone. No ale za cholere strzałki nie chcą się idealnie ustawić, a jak prubuje lekko przekręcić wałek, to spręzyny popychaczy cofają je na swoje miejsce. Poza tym miałem planowaną głowice, ubyło 0,2mm (założe normalna uszczelke, nie tą grubszą). domyślam się, że po zamontowaniu głowicy i ustawieniu wałków, oba koła zębate będzie trzeba poluzować i troszke przekręcić w lewo, aby naciągnąc łańcuch z prawej strony (lewą naciągnie napinacz). czy dobrze rozumuje?? Proszę o pomoc, bo jutro chciałbym wkońcu złożyć ten silnik. pozdro



No sprawa polega na tym ze musisz ustawic rowno kolka ze starzlka na samym dole, jak znjde foty to wkleje vo sam to robilem i nie jest to trudne, co do uszczelek to jakie wymieniales?? pzdr

  
 
jesli możesz, to wrzuć te fotki jak najszybciej. Dużą pomocą byłoby, gdybym wiedział które zawory powinny być troszke wychylone.

co do uszczelek, to wymieniłem:
- pod głowicą
- taką gumową od kanału wodnego idącego do termostatu, to ona była ptrzyczyną moich kłopotow. Jak ją wyciągnęłem dosłownie była twarda jak kamień i popękana (znajduje się ona z przodu silnika pomiędzy głowicą a blokiem, a poza tym trudno ją dostać)
- od kolektora ssącego i wydechowego (zdjęte byly w dobrym stanie, no ale nowe to mały koszt więc wymieniłem)
- od dwururki
- od osłony łańcucha rozrządu
- Wymieniłem jeszcze komplet szpilek i nakrętek od kolektora wydechowego (są to m7, troszke nie wymiarowe, więc troszke kłopotu mi sprawiły)
- no i wymieniłem jeszcze komplet śrób od głowicy
- aha, a głowica została rozkręcona na czynniki pierwsze, splanowana, wyczyszczona że aż się wszystko świeciło, a popychacze oprużnione z oleju i wymienione uszczelniacze.

przy okazji wymienie jeszcze świece, olej z filtrem i płyn chłodzący bo już na nie czas.

Jesli uda mi sie ustawić ten zasrany rozrząd, to silniczek powinien chodzić jak marzenie
  
 
Ja musialem wymienic uszczelke pod glowica bo byla zajechana. Jest to element nr 10 na atej stronce. jest go bardzo trudno dostac i tu masz racje.Pod wieczor postaram sie wrzucic fotki co do rozrzadu.
  
 
Cytat:
2006-07-29 11:35:42, zdunekm pisze:
Pod wieczor postaram sie wrzucic fotki co do rozrzadu.


Czekam na te fotki, albo na jakąś inna przydatną pomoc
pozdro
  
 
Do prawidłowego ustawienia rozrządu w M42 potrzebne są blokady wału korbowego i wałków rozrządu, np. taki zestaw jak na zdjęciu

BLOKADY

Czynności do wykonania przy ustawianiu rozrządu:

1) Ustawić wał korbowy w pozycji GMP pierwszego cylindra kręcąc wałem korbowym do momentu kiedy znak O|T na tłumiku drgań skrętnych (kole impulsowym z przodu wału korbowego) zgra się ze znakiem na obudowie łańcucha. Zablokować wał korbowy w tej pozycji wsuwając pręt z zestawu blokad poprzez otwór w obudowie silnika do otworu w kole zamachowym.

2) Ustawić wałki rozrządu tak, aby wgłębienia nawiercone na płaszczyznach kwadratowego elementu na końcu każdego wałka znalazły się u góry. W takiej pozycji krzywki zaworów pierwszego cylindra obydwu wałków powinny być zwrócone ku sobie (patrząc z przodu silnika krzywki pierwszego cylindra wałka wydechowego powinny być na godzinie 2-giej, a wałka ssącego - na godzinie 10-tej). Zablokować wałki w takiej pozycji przyrządami z zestawu blokad.

3) Założyć zębatki razem z łańcuchem. Strzałki na zębatkach powinny być zwrócone do góry. Przykręcić sruby zębatek, ale nie dociągać.

4) Założyć napinacz łańcucha.

5) Dociągnąć śruby zębatek.

6) Zdjąć blokady.

Można też próbować ustawiać rozrząd bez tych blokad, ale jest to bardzo uciążliwe i nigdy nie ustawi się rozrządu dokładnie, no chyba że przez przypadek.
  
 
Fotka 1
Fotka 2
Fotka 3
Fotka 4