Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
bosky Opel Omega B Caravan Jaworzno | 2005-10-17 14:51:15 Ponieważ poprzedni wątek został zablokowany musiałem zacząć nowy.
Otóż moja przypadłość w niczym nie przypomina usterek opisywanych już na forum. Tyle wyjaśnień. Teraz odpowiadając na sugestie kolegów, którym jednak chciało się napisać coś konkretnego: 1. Tarcze Brembo, wentylowane, kupowane w Intercarsie. 2. Klocki niestety nie znam firmy (według mnie jest to podejrzany nr 1) Oba elementy były docierane z należytym pietyzmem 3. Amortyzatory OK. Nie mam efektu działania ABS'u wraz z drganiami. Skuteczność hamowania OK. Ostatnie obserwacje są takie. Drżenie (buczenie przechodzące w drżenie) pojawia się po przejechaniu kilkunastu km, przy hamowaniu, tuż przed zatrzymaniem samochodu, przy mocniejszym naciśnięciu hamulca. Jak hamuję lekko to prawie nie występuje. Jak zahamuję "na maxa" (na granicy zadziałania ABS'u)to też się nie pojawia. Podejrzewam tez opony. Wydaje mi się, że bieżnik jest nieco poząbkowany. Może dlatego występuje to dopiero przy małych prędkościach... Nie wiem . |
kielkac | 2005-10-17 15:41:38
no to modle sie, zeby ten nie zostal rowniez zablokowany... |
Zbynio wPiSdu | 2005-10-17 15:50:47
|
Benitez Opel Omega B Caravan Tczew | 2005-10-17 19:30:24 Wystarczy, ze po ostrym hamowaniu wleciales w kaluze wody i dupa, nawet brembo sie wygną. |
harison LOB MEMBER OMEGA A C2.0NE Nowe Kozuby | 2005-10-17 20:14:18 A na pewno masz dore amory,bo poząbkowane oponki to właśnie wina walniętych amortyzatorów. |
Joka89 OPEL OMEGA Zgierz | 2005-10-17 21:34:36 moim zdaniem wina tarcz. Chyba nieśa proste !! wystarczy że jest to minimalna niedoskonałość |
siarka omega a kombi Płock | 2005-10-17 22:14:25 A może wymienić opony. |
bosky Opel Omega B Caravan Jaworzno | 2005-10-18 12:20:20 Nio tak. To ząbkowanie właśnie mnie zastanawia. Opony mają około 8tys. km więc raczej jeszcze nie ich czas. Podejrzane oczywiście sa przy takim czymś amorki ale to z kolei powinno objawiać się działaniem ABS'u na drobnych nierównościach. Czyż nie?
Według niektórych oponiarzy, pewne typy samochodów (np. toledo, octavia) już tak mają, że nagminnie ząbkują opony. Ale o omegach nic takiego nie słyszałem, więc to raczej nie seryjna przypadłość. Co do tarcz to myślę, że jakby były zwichrowane to drgania powinny być odczuwalne na pedale hamulca i w większym zakresie prędkości. Ale może się nie znam . Tak czy siak bicie sprawdzę. I znowu zapowida się sobota pracująca... ;-( |
mario26DR Limo Long Vehicle Gdynia | 2005-10-19 10:03:32 Chlopie w sumie masz odpowiedz w pytaniu,wiekszosc takich przypadkow jest przypadloscia tarcz hamulcowych,drzy cala kierownica,jak pedzisz szybko,dluzej trzymasz stope na pedale hamulca,hamulce powoli robia sie cieplejsze,drzenie wzrasta,przy mocno powichrowanych tarczach o malo co nie wyrywa kierownicy z rak. W tamtym tygodniu doprawilem krzywe tarcze jeszcze bardziej,jeszcze teraz tylko po miescie. Zamowilem tarcze HQ, nowki,nie radze toczyc.Ciensze,szybciej sie nagrzewaja,sa bardziej podatne na skrzywienia,tokarz tez moze spieprzyc sprawe. W lubelskim jest tanie przedstawicielstwo podzespolow tejze firmy, made in England.Cena niby furora,zamowilem z ciekawosci,jak zdadza egzamin to polece je na forum i dam namiary na te firme. Jesli nie beda dobre,to zainwestujem w cos drozszego.Oczywiscie obowiazkowo wymiana klockow na nowe,przeczyszczenie tloczkow w szczekach,ktore az zandto seryjnie sie zamulaja,oczyscic czujniki Abs'u przy okazji,przy wentylowanych arczach w 2.6 i 3.0,model A, piora chlodziwa tarcz sa skierowane czolowo na zabki abs'u,jak ktos malo jezdzi to cholernie sie to zamula i jezdzimy z absem jak po lodzie. |
fomin LOB MEMBER saab sie przekręcił :) cip cip | 2005-10-19 17:27:53 KLOCKI KLOCKI I JESZCZE RAZ KLOCKI wymień nawet na delphi nie musza być kosmiczne
no i teraz można zamknąć temat , co ty na to zbyniu |
bosky Opel Omega B Caravan Jaworzno | 2005-10-20 09:54:42
Sęk w tym, że u mnie nie drży kierownica. Drgania wyczuwalne są gdzieś z przodu samochodu jakby jakieś elementy cholernie o siebie tarły ;-( i to przenosi się na cały przód. |
bosky Opel Omega B Caravan Jaworzno | 2005-10-20 09:59:12 OK. Więc lista podejrzanych jest nastepująca:
1. Klocki - zużycie 2. Tarcze - zwichrowane 3. Koła - źle wyważone 4. Amortyzatory 5. ??? Wszystko sprawdzę i napiszę jak usunę problem. Dzięki wszystkim dobrym bestiales za rady. |
mario26DR Limo Long Vehicle Gdynia | 2005-10-20 21:24:39 Glupia sprawa,a moze kolega wjechal w jakies gowno i zrobilo sie limo na biezniku z jednej opon i bije przy jezdzie,lub przy hamowaniu,wtedy wieksza sila dziala na przednie kola,niz tylne,ale to tylko jeszcze jeden nie poruszany watek,moze jakis gwozdek w oponie,czy co. |
Tom_J LOB NET MEMBER Tczew | 2005-10-20 22:42:23 Witam,
Sądząc z opisu objawów drżenia nasuwa mi się na myśl telewizyjna reklama pewnego płynu do naczyń, że talerz jest tak czysty, gdy przejedziesz po nim palcem to aż drży. Czyli muszą być stworzone warunki żeby wystąpiło to zjawisko.Na talerzu cysta woda powoduje takie tarcie i opór a na tarczy hamulcowej co może to powodować jak jest sucho? Wydaje mi się, że żle dobrany sklad klocków hamulcowych współpracujących z porowkowaną już tarczą. moja rada: wymień klocki jak nie pomoże, to tarcze też,...... ale najpierw sprawdź również czy nie zapiekły Ci się swożnie prowadzące szczęk hamulcowych bo jedna część jest ruchoma chyba wiesz, jak się zapiekły to dociska tylko tarczę z jednej strony i ją wygina. Na swożniach są takie gumki ,jeżeli są stare to woda się dostaje i gdy tego nie konserwujesz to nie ruszysz. ja musiałem w jednym kole grzać palnikiem i rozruszać takie zardzewiałe. A gdy piszczy przy chamowaniu to kończą Ci się klocki i czujnik zczyna się ścierać , jest on z takiej porcelanki i piszczy, gdy sie zetrze do styku zapali zapali się chek i napis 'koniec klocków' oczywiście w języku w jakim masz edycję komp. pozdr. [ wiadomość edytowana przez: Tom_J dnia 2005-10-20 22:59:11 ] [ wiadomość edytowana przez: Tom_J dnia 2005-10-21 07:25:17 ] |
Thomi Opel Omega A Warszawa | 2005-10-22 08:37:09 Według mnie przyczyna cąłego zamiesznaia jest końcówka porzecznicy nacierającej której elementy gumowe po prostu zestarzały się i nabrały luzu..
|
mario26DR Limo Long Vehicle Gdynia | 2005-10-23 19:51:39 Nie pogniewaj sie kolego.Jak dlugo jest juz poruszany twoj watek na forum?Ile to juz dni? A zrobiles cos przez ten czas? Popytaj sie mechaniolow,zdejmij kola,wjedz na kanal,popatrz sam,podotykaj,posprawdzaj luzy.Kazdy taki przypadek moze byc odosobniony,i sam mozesz dotrzec do przyczyny.A my na forum,jedynie przez droge internetowa,lub duchowa mozemy sie mylic.Ze mnie zaden mechanik,ale ze czesto klade sie pod autko i mam troche oleju w glowie,wiele sam sie nauczylem i wiem co w trawie piszczy.Zrob cos wkoncu sam,bez urazy.Pozdro. |