[MKVII] Krótkie pytanie o synchronizację rozrządu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam takie pytanko , jako że niedawno po wymianie rozrządu samochód praktycznie całkowicie odmówił współpracy tak dla ciekawości zajrzałem pod pokrywę zaworów i w związku z tym mam pytanie , czy zaznaczone na zdjęciach miejsca wałków rorządu powinny mieć takie samo wychylenie ("krzywek"?)? te miejsca podaje tylko jako przykład , gdyż oba wałki różnią się między sobą w położeniu o jeden (może nawet dwa) ząbki na pasku rozrządu, czy tak powinno być?



[ wiadomość edytowana przez: Kalor dnia 2009-11-03 20:56:11 ]
  
 
Przecież w Zetecu po prawej stronie wałków masz wycięcia do prawidłowego ustawienia rozrządu. Jeśli nie daje się zgrać tych wycięć to sprawa prosta - pasek przeskoczył.
  
 
no tak mam te wycięcia i właśnie sprawdzałem je i nie są równo ustawione , a trudno żeby mi pasek przeskoczył jak wymieniano mi je w normalnym warsztacie a nie gdzies "u pana henia" chociaz teraz to juz nic nie wiadomo.... czyli te wycięcia powinny być ustawione równolegle????
  
 
Te wycięcia blokują rozrząd przy wymianie, więc muszą być w jednej linii. Dodatkowo znak na wale musi się pokrywać ze znakiem na misce.
Jeśli warsztat za słabą naciągnął napinacz, to pasek mógł przeskoczyć.
  
 
powinenem holować samochód czy moge te dwa kilometry jakoś dojechać?może się stać coś poważniejszego? dzięki wielkie za info
  
 
No własnie, ktos tam wspominał, ze po co rozbierac pokreywe i blokowac wałki, własnie po to.

Jesli autem do tad jezdziłes i nic sie nie działo to jedz, przy tak nie wielkeij roznicy połozenia wałow, odczucia beda jedynie w pracy i mocy silnika, a ogolnie bedzie on chodził.
  
 
Dobry wieczór
znalazłem temacik, więc podpinam się pod niego
Interesuje mnie również ustawienie rozrządu,
ale w silniku TD 1.8, sprawa wygląda tak że, zdjąłem głowice, dwa zawoki sa ugięte,oprócz tego popękala jedna z okragłych plytek (w kształcie tabletki) czy cos takiego można dokupić ?
natępna sprawa to jak skręcić razem ze sobą kolo pasowe z wałkiem?
po rozkreceniu tych elementów ukazł mi sie na walku rowek na klin (półksiężyc) a w kole nie ma żadnego kanalka na tenże klin, nawiasem mówiac nie było zadnego klina, było to skręcone śrubą M8 i zaciśniete na stożku, nie mam pojęcia jak to zsynchronizować ze sobą
Gładź wewnątrz tego kola pozostawia wiele do życzenia, prawdopodobnie sie to wszystko przesunęło i też się dołozyło do powstałych usterek
to narazie tyle pytań, jak by ktos dysponował schematem rozrządu silnika 1.8 TD w wesji elektronicznej, to bardzo bym byl wdzięczny