TOYOTA CARINA E 2.0TD - piszczenie przy zimnym silniku

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam!
Od tygodnia jestem posiadaczem samochodu jak temacie, oczywiscie zgodnie z waszymi poradami pojechalem do ASO sprawdzic przed kupnem i stwiedzili ze ogolnie to ok jedynie sprzeglo w najblizszym czasie do wymiany (przy przebiegu 190 000 zecz ponoc naturalna) a poza tym to lac i jechac. Dzisiaj przy odpaleniu na zimnym silniku niestety od strony pasazera uslyszalem jakies dziwne popiskiwanie, jak dodawalem gazu to tez bylo slychac ale nie wzrastalo na sile. Jaka moze byc przyczyna tych odglosow? Dodam ze po przejechaniu kilkunastu kilometrow jest wszystko OK.
Drogie pytanie odnosnie sprzegla, objawy sa takie ze 1 i 2 nie wchodzi gladko a przy wcisnietym sprzegle inaczej pracuje silnik (jakby troszke szumi) Czy powinienem jak najszybciej zabrac sie za wymiane czy mozna jeszcze pojezdzic bez uszczerbku dla samochodu.

Pozdrawiam
  
 
Witam.
Co do piszczenia to przyczyn może być wiele: rolka napinacza paska klinowego,rolka rozrządu,łożysko np. w pompie wody, alternatorze,pompie wspomagania, rolka prowadząca pasek rozrządu, ale może to być poprostu pasek klinowy(wilgoć w nocy)
Najlepiej poczekaj aż dźwięk nie będzie ucichał łatwiej zdiagnozować.
Co do sprzęgła to napisz jeszcze co z tym silnikiem się dzieje przy wciśniętym sprzęgle.
Jeżeli szumi to może to być łożysko oporowe ale dźwięk będzie się podwyższał i nie jest to jakoś bardzo pilne ale opisz to troszkę dokładniej.
Pozdrawiam.
  
 
Dzisiaj sie dokladnie wsluchalem i wyglada to tak: Przy wcisnietym sprzegle jakby silnik byl bardziej wytlumiony(mniej klekocze), ciut cichszy i faktycznie wydaje sie jakby dzwiek sie podwyzszal.
Chyba musze sobie w koncu kupic radio bo znowu cos mi sie rzucilo na uszy tzn w czasie jazdy przy obrotach okolo 1.7 -2.0 na kazdym biegu slychac jakby "skwieczenie" przy desce albo pod schowkiem od pasazera, jest to o tyle dziwne ze na biegu jalowym nie ma tych odglosow a w czasie jazdy to przy wolnym wkrecaniu sie na obroty lapie taka pozycje na gazie ze skwierczy dluzszy czas, na wyzszych obrotak jest ok. Co to moze byc???

Pozdrawiam.
  
 
A czy te skwieczenie przypomina brzeczenie albo dzwonienie?
Tu bylo troche gadane o roznych dzwiekach <>
  
 
Odkrylem przyczyne dzwonienia. Kolo pasowe pompy wody(chyba tak sie nazywa kolo na ktorym siedzi pasek, pierwsze od gory po lewej stronie) dostaje "bicia" i chyba te odglosy dochodza z łożyska pompy wody Powiedzcie czy lozysko wystarczy wymienic czy cala pompe. Ile moze mnie to kosztowac???.
  
 
Z tego co mi wiadomo do wymiany cała pompa. Zamiennik <200zł.

Pozdrawiam
  
 
Witam!
Zmień całą pompę nie warto się wpuszczać w robotę szkoda czasu i pieniędzy.
Pompa ok.140-300zł. zależy od firmy polecam KKM ale nie wiem czy do toyki robią raczej tak
Pozdrawiam!
  
 
Pomylilem kola pasowe (przepraszam za zamieszanie ale z mechaniki jestem noga, w maluszku troszke mniej tego bylo), to bijace kolo pasowe jest jednak od pompy wspomagania. Czy ono moze sie wogole skrzywic Co z tym fantem mam zrobic zeby nie pojsc z torbami...
Pozdrawiam
  
 
Witam
Teoretycznie może się skrzywić ale.........
Dzwonu nie było żadnego w jej karierze???
co do naprawy to mamy znajomka kiedyś prostował nam koło pasowe właśnie wspomy od nissana almery i wyszło extra
Koszt 50zetów jak dla mnie.
Naprawiał je naciągając spawami i bicia widocznego okiem nie było!
Lepiej to zrób bo szkoda łożysk w pompie.
Dodam tylko że koło pasowe do w/w nissana kosztowało w ASO 570zetów
Nie wiem jak z Toyotą
Pozdro!
  
 
Cytat:
2005-02-22 17:29:46, Kafi pisze:
Naprawiał je naciągając spawami i bicia widocznego okiem nie było! Lepiej to zrób bo szkoda łożysk w pompie.


O kurcze, ale zdolniacha. Jestem pod wrażeniem.
Koło od biedy może dałoby sie kupić z jakiejś zdezolowanej (wychechłanej) pompy wspomagania. Koła same się nie krzywią.

Pozdrawiam
  
 
dzieki za porade!
Znalazlem kolo na szrocie i jest OK - w ASO krzykneli 350zł . Co do dzwonów to mechanik co wymienial kiedys pasek rozrzadu musial byc niezly "dzwon" bo wybijal koło chyba mlotem zza ucha, najprawdobodniejsza przyczyna skrzywienia (spotkan trzeciego stopnia z innymi uczestnikami ruchu nie bylo )

Jak wczesniej wspominalem czeka mnie wymiana sprzegla no i powiedzcie jakiej marki moge miec wsadzone?
serwisSJ kiedys napisal ze: "Jezeli masz carine japońską to AISIN = TOYOTA, jezeli masz angielską to oryginalne sprzegło robi valeo." Przegladając auto przed zakupem w ASO powiedzieli ze samochod składany w UK a silnik z osprzętem made in Japan. Możliwe to? Czy w takim razie jesli kupię lożysko + tarcze AISIN a docisk zostawie stary to bedzie wszysko grało??

Ostatnie pytanie.
Hamulce tylne dały ostatno znac o sobie, jakie szczeki wybrac:
1) ASO oryginały za 150zł czy
2) kashiyama za 110zł

Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2005-03-21 15:16:14, KAZEK_ pisze:
Ostatnie pytanie. Hamulce tylne dały ostatno znac o sobie, jakie szczeki wybrac: 1) ASO oryginały za 150zł czy 2) kashiyama za 110zł Pozdrawiam


Chyba nie ma co przeplacac w ASO, Kashiyama sa b.dobre.
  
 
Szczęki polecam RH
Cena 80zł. BARDZO DOBRE!!!!!!!!!!

Pozdro.