Kody 16 i 135

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
No właśnie po odebraniu omesi od mechanika po wymianie przewodów WN na nowe NGK i po kolejnych przeróbka instalacji wodnej (je...ny gasss ) w drodze powrotnej mignął mi check ze 2 razy później zapalił się na dłużej, temp. dochodziła do 100 stopni na wskaźniku na desce, (co prawda na zewnątrz było prawie 36, a ja jechałem w komplecie i z klimą na maksa), więc się zatrzymałem, aby posprawdzać czy pod maską wszystko OK, po stwierdzeniu niczego ruszyłem dalej, (bo musiałem) i check zgasł, po tym nie zapalił się ani razu a ja zrobiłem prawie 400 km. Po odczytaniu błędów wyszło 12,16,135,31 - 12 i 31 wiadomo no, ale do 2 pozostałych mam pytania:
16 -czujnik spalania stukowego, jeżeli nie pokazuje się kontrolka check to się martwić czy to olać?
135 - (tego nie kumam) zaburzenie pracy silnika, lampka kontrolna, zbyt niskie napięcie?
  
 
Cytat:
2005-05-30 21:04:30, Diro pisze:
135 - (tego nie kumam) zaburzenie pracy silnika, lampka kontrolna, zbyt niskie napięcie?


Rezultat wielokrotnych wcinek w instalację ECU?

pozdr, Robert
  
 
Cytat:
Rezultat wielokrotnych wcinek w instalację ECU?

co prawda na to nie mam 100 % gwarancji ale w instalację elektryczną omesi ingerencja była raz, pozostałe to walka z instalacją gazu i instalacją wodną samochodu
  
 
Cytat:
2005-05-30 21:04:30, Diro pisze:
16 -czujnik spalania stukowego,



(je...ny gasss )
  
 
A co ma gaz do tego ??
  
 


a co ma gass do czujnika spalania stukowego???
przecież jeżdżąc na gazie nie ma spalania stukowego więc i czujnik nie jest "narażony" na zbędna pracę co by go mogła uszkodzić
  
 
E.... Mega, nie potrafsz rozwiać wątpliowści kolegi, który ma problem, tylko się czepiasz.
Skoro masz takie ciekawe poglądy to powiedz/napisz.
Dlaczego gdy auto posiada instalację gazową, nie może wystąpić spalanie stukowe, nie moze dojść do zapalenie się kontrolki i wyświetlenia błędu???.
Dlaczego to nie może/mogło się wydarzyć???
Czekam na wyjaśnienia.Tylko bez takich tesktów "jak wiesz to sam odpowiedz".
  
 
Cytat:
2005-05-30 23:39:25, PiotrS pisze:
E.... Mega, nie potrafsz rozwiać wątpliowści kolegi, który ma problem, tylko się czepiasz. Skoro masz takie ciekawe poglądy to powiedz/napisz. Dlaczego gdy auto posiada instalację gazową, nie może wystąpić spalanie stukowe, nie moze dojść do zapalenie się kontrolki i wyświetlenia błędu???. Dlaczego to nie może/mogło się wydarzyć??? Czekam na wyjaśnienia.Tylko bez takich tesktów "jak wiesz to sam odpowiedz".



ano bo gass ma liczbę oktanową 110> i ni cholery nie nastapi proces spalania stukowego w silniku benzynowym.

Szczerze współczuję Diro




[ wiadomość edytowana przez: MEGA_3 dnia 2005-05-31 07:49:58 ]
  
 
Ok masz rację tylko jest kilka ale ...
sa rejstrowane dwa błedy 16 i 18
16- to czujnik spalania stukowego
18 - czujnik spalania stukowego regulacja.
Tak naprawdę to niewiadomo który z nich się wyświetla podczas gdy dochodzi do spalania stukowego.

1. Jakość gasu i brak trzymania normy - problem pomijalny bo nie powinien się zdarzyć.
2. Ingerencja w system tak aby czujnik wyeliminować. Normalnie nie powinna się stać ale "gaziarz" mógłby to zrobić. - jest to mozliwe ale zakładamy, że w szopie się gazu nie montuje - pomijamy.
3. Brak możliwości korygowania na bieżąco kąta wyprzedzenia zapłonu, bo paliwo/system nie te co trzeba i brak możliowści sterowania. W fazie strojenia silnika (kręcenia śrubą) może do tego dojść, dawka gazu zbyt mała/duża, podniesiona temperatura i mamy samozapłon. Jeśli wystąpił tylko na początku podczas strojenia to nie ma się co martwić. Jest to możliwe podczas strojenia, podczas jazdy na gazie na 99 %, nie.
4. I chyba ostatnia i najważniejsza rzecz, jakość paliwa w baku służącego tylko do rozruchu, oktany znikają (okres bytności w baku, czasmi bardzo długi) i dochodzi do spalania stukowego i to najbardziej stawiałbym na przyczynę istnienia tego błędu.

Wszystki te możliwe przyczyny są nierozerwalnie związana z bytnością instalacji gazowej w aucie. Oczywiscie można zatankować kiepski paliwo ale nie w tym rzecz. Dlatego pozwoliłem sobie napisać, iż winny jest gas.
Konkluzja.
Diro jeśli masz ten błąd a kontrolka się nie świeci non stop. Żaden problem, błąd może pochodzic z punktu 1, 2 ,3 lub kiedyś tam z 4. Jeśli masz ją na stałe, zmień paliwo w baku. Jeśli się będzie powtarzał ... Jeśłi występuje podczas jazdy na gazie a nie powinien ...to nie wiem ....
  
 
Ale belkot...
  
 
Cytat:
Szczerze współczuję Diro

dlaczego?
Cytat:
Diro jeśli masz ten błąd a kontrolka się nie świeci non stop. Żaden problem

tak jest...
a ten kod 135 co to znaczy?