Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Mateklobez Sympatyk FEFK MK7 3d Łobez / Rees | 2009-11-25 17:19:45 Kiedyś rozmyślałem nad takimi żarówkami i poczytałem trochę. Problem z kierunkami jeden z kolegów rozwiązał wpinając zwykłą żarówkę w oprawce w niewidocznym z zewnątrz miejscu co spowodowało zwiększenie oporu i ustabilizowanie pracy migaczy. |
profil-usunięty | 2009-11-25 17:27:05 Mateusz,a ja właśnie chce zaoszczędzić prądu.Może będzie mniej palił ? W korkach się stoi i bateria też dostaje po tyłku. |
profil-usunięty | 2009-11-25 17:34:04
W zespolonym go nie ma.Swojego czasu dwa razy go rozbierałem. |
profil-usunięty | 2009-11-25 17:40:23 panowie, powiem wam bo juz to przerabialem z moretkami,czas pracy okolo 30 minut a wiec sciagamy dolna oslone kolumny kierowniczej ( zespolonego, stacyjki) w zespolonym jest wstawiony przekaznik ( chyba czarny) siedzac na miejscu kierowcy jest po lewej stronie, sciagamy go w dol tam jest chyba zatrzask ( dacier rade) jak juz mamy go wyjetego to sciagamy z niego oslone tak zaby zostaly nozki, i maly ukladzik scalony, tam jest taki maly kondesatorek, musicie go wylutowac i wlutowac inny nie powiem wam czy mniejszy czy wiekszy, jak robilem na chybil trafil dopiero 3 okazal sie ok, a co do kondesatorkow to mozecie takie tylko o innych parametrach znalesc w innych przekaznikach z essa [ wiadomość edytowana przez: Adus20 dnia 2011-01-28 19:48:06 ] |
kris2629 Sympatyk FEFK Fiat Punto Evo Piotrków Trybunalski | 2009-11-25 17:41:50
złe rozwiązanie |
profil-usunięty | 2009-11-25 17:46:47
Dzięki Adus.Będę testować.Może się uda.Czyli wlutować,skoczyć do samochodu i sprawdzać,aż do skutku. |
surec Sympatyk FEFK Gdańsk | 2009-11-25 20:18:23 u mnie przy Ledowych lampach z tyłu miga szybciej, ale tylko gdy mam zgaszone auto. Jak altek ładuje, to wszystko miga ok. Byś może to zasługa tego, że mam 120Ledów na jeden kierunek... |
profil-usunięty | 2009-11-25 20:37:53 Wpadłem na taki pomysł.Z każdej strony są 3 żarowy no nie ? Norma co tu gadać.Dałem jedna diodową (chyba 24 szt.) żarowę na tył i mrygało szypko.Komp odebrał błąd no i wiadomo co.A gdyby go oszukać i dać te żarowy w komplecie tył,przod i jedna dioda z boku ? Napięcie będzie w miare wyrownane i może komp nie zgłupieje ? Ni trza bedzie ingerować w instalacje.Przetestuje to jutro i napisze w tym wątku.Może komuś się też przyda.Jak jest ciemno (bo siedziałem sobie z Carlsbergiem w garażu) i zaświeciłem postoje (już na diodach) to efekt jest zarąbisty.Mam troche odbarwione szkła tylne,a czerwień diodek daje niezły efekt.Polecam.
[ wiadomość edytowana przez: przemo2 dnia 2009-11-25 20:39:32 ] |
Magik123 Sympatyk FEFK osobowy gdzieś | 2009-11-25 21:26:56 Panowie, krotkjie wyjasnienie.
Komp nie odbiera zadnych błedow, a nawet nie jest to powiazane z komputerem, bo takowego w escorcie nie ma czyt (komp pokładowy) i to w nowych autach nie wszystkich jest co obsługuje zewnetrzne swiatła etc. W takich autach jak escort/maluch golf itd wszytkim steruje przekaznik, i to on odbiera sygnał o spalonej zarowce, a działa to tak ze jesli ktrakolwiek zarowka sie spali opor maleje i przekaznik zaczyna tykac szybciej co skutkuje szybszym mruganiem reszty sprawnych zarowek. Dajac diody trezba sobie dobrac odpowiedni opornik, jak Adus napisał, albo grzebac w przekazniku, albo dac pod konkretna zarowke(wpiac sie w instalacje kierunku lampy ktora ma byc z dioddami. |
syscorp Escort Driver Ford Escort MKVII - ... Białystok/Łódź | 2009-11-26 11:39:10 Należy wiedzieć o zagrożeniu wywołanym skręcaniem/wyprzedzaniem bez sygnalizowania kierunkowskazem(w przypadku uszkodzenia ledów lub ich odłączenia). TAK - ledy potrafią się psuć znacznie szybciej jak 56lat!
Wymiana kondensatora, o ktorej pisal wczesniej Adus20 polega na wylaczeniu sygnalizacji przepalenia/odlaczenia zarowki, czyli nalezy zmienic wartosc 3,3Hz na mniejsza - jest to stan sygnalizacji przepalenia, a w przypadku zalozenia standardowych zarowek, beda one migaly prawdopodobnie 2,2x wolniej niz powinny czyli 0,7x na sekunde lub inaczej 7x na 10sekund w porownaniu do 15x na 10sekund (wg obliczen i moze odbiegac od prawdy, lenilem sie sprawdzic). Zwiezle: teoretycznie nalezy zmienic kondensator na 2,2x wiekszy jak siedzi. U mnie jest 6.8uF/16V to nalezy kupic w pobliżu 15uF czyli 22uF(taki jest dostepny). Można sprawdzic jak bedzie sie uklad zachowywal z doczepionym kondensatorem 10uF/16V (6.8+10). kondensatory sa tanie i mozna kupic 10 oraz 22uF. Z uwagi na brak odpowiedniego kondensatora proponuje wstawic inny rezystor - zamiast 91kOhm nalezy wstawic 2,2x wiekszy czyli 200kOhm - najtansza opcja, a rezystorami najlatwiej regulowac czestotliwosc blyskow (mozna kupić potencjometr montażowy wiekszy od 200k i wyregulowac). rezystor ten laczy noge 4 oraz 5 ukladu U643B. u mnie przekaznik nie reaguje na spalenie sie bocznych kierunkow. jest wyregulowany jedynie na moc 2 zarowek (przod i tyl). ponizej zamieszczam moj schemacik(czarne pudelko kierunkow), ale jest prawie identyczny z nota aplikacyjna ukladu moj rysunek dla kierunkow nota aplikacyjna U643B dla startu migania jest wymagane minimalne obciazenie 1W (to raczej kazdy bedzie mial) Na czym polega zamiana kondensatora: kiedy jedna z zarowek sie przepala, to pozostale beda migaly okolo 2,2x czesciej (prawdziwsze stwierdzenie jest, ze uklad do poprawnego migania wymaga 2 zarowek, czyli w przypadku awaryjnych bedzie migal tak jak nalezy z 1 lub nawet 2 przepalonymi). czestotliwosc migania jest wyliczona ze wzoru: f=1/(R*C*1.5)Hz U mnie jest rezystor 91kOhm oraz kondensator 4,7uF/16V. f1=1/(91k*4,7u*1,5)Hz=1/(91.000*0.0000047*1,5)Hz=1.5Hz Jesli jedna z zarowek bedzie odlaczona, to zacznie migac 2,2x szybciej, czyli: f2=f1*2.2=1,5Hz*2,2=3,3Hz ================================== dla poprawnej zmiany przekaznika nalezy wymienic wszystkie zarówki na diody oraz dobrac 'shunt resistor' aby pasowal do obciazenia, wtedy detekcja spalenia/odlaczenia ledow bedzie dzialala - zwiekszona czestotliwosc migania! wg mnie jedyne poprawne wyjscie! sorry za przydlugi poscik. |
lencol Escort 1.6 16V Krotoszyn | 2009-11-26 12:10:16 Mi się wydaje, ze należy wymienić rezystor który jest podłączony między 4 a 5 wyjściem twojego rysunku ten o rezystancji 91 kilo lub ten kondensator C1 4,7
Czyli dobrze napisałeś [ wiadomość edytowana przez: lencol dnia 2009-11-26 12:12:08 ] |
profil-usunięty | 2009-11-26 12:15:42 Koledzy więc jest tak.W Kielcach świeci dzisiaj słońce.Wpiąłem diody we wszystkie miejsca po jednej stronie (przód,tył,bok),tak jak pisałem w poprzednim poście.Jest bez zmian,czyli kierunki zapierniczają.Zauważyłem jeszcze coś,mianowicie w słońcu diodowych kierunków nie widać.To przeważyło ich istnienie w moim esku.Podjąłem słuszną decyzje moim skromnym zdaniem i zostanę przy standardowych żarówach (kierunki).Cała reszta oświetlenia to diody(które jest dobrze widać,sprawdziłem)Bezpieczeństwo ponad wszystko.Koledzy bardzo Wam dziękuje za okazaną pomoc i fachowe wyjaśnienia elektrycznego zagadnienia o którym nie mam bladego pojęcia.
Po prostu ich nie widać choć świecą.Dzięki koledzy. [ wiadomość edytowana przez: przemo2 dnia 2009-11-26 15:45:30 ] |
surec Sympatyk FEFK Gdańsk | 2009-11-26 12:45:01 a spodziewałeś się, że 24 Ledy zastapią żarówkę 21W?
Ja dałem 130Led i wg mnie możnaby jeszcze dać więcej, ale już nie mam miejsca... |
profil-usunięty | 2009-11-26 12:49:54
Prawde mówiąc nie wiedziałem,ale teraz już wiem. |
grzesiek127 Sympatyk FEFK focus mk I Świdnica / Wrocław | 2009-11-26 12:58:01 dołoż opornik szeregowo tak aby była taki sam opór, proste równanie opory się dodają |
surec Sympatyk FEFK Gdańsk | 2009-11-26 14:10:57
ale jakiej mocy opornik, coby zastapił żarówkę 21W? |