Srumienica dolotu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Ma ktoś może jakieś doświadczenia ze strumienicą dolotu,
czy ma sens zakładanie takiego urządzenia i jak to się ma do LPG?
  
 
A to nie to samo co turbina?
  
 
Cytat:
2005-04-28 15:00:10, Cooler pisze:
A to nie to samo co turbina?


no raczej nie
  
 
Cytat:
2005-04-28 12:23:36, RORO pisze:
Ma ktoś może jakieś doświadczenia ze strumienicą dolotu, czy ma sens zakładanie takiego urządzenia i jak to się ma do LPG?




Nie ma sensu.
  
 
podobno tylko do mocno uturbionych silników jest sens...
To marketingowo nazywa sie "strumienicą" nie jest z definicji strumienicą spalin.... wydajnośc tego jest prawie żadna lub bardzo mała.... prawdziwa strumienca spalin ( gazu lub cieczy) jest zasilana jednym strumieniem żeby "zassać" drugi strumień (spalin czy czego tam kolwiek innego), jest najprostszym typem bardzo mało wydajnej pompy.

Te "strumienice" zasilane sa jednym strumieniem i też co prawda wytwarza się we wnętrzu podciśnienie wynikające z jej konstrukcji ktore teoretycznie mogłoby zassać drugi strumień ale niestety tu nie ma co zassać bo nie mamy drugiego strumienia spalin w rurze wydechowej...rura jest jedna.

A tak na prawde to trzeba zapytać ludzi którzy to montowali u siebie i jeżdza już długo, albo mają wykresy z hamowni.....

A juz tak w ogole to 100 razy było o tym
  
 
Cytat:
2005-04-29 01:49:57, Sas_xr3i pisze:
podobno tylko do mocno uturbionych silników jest sens...




Tak się składa że miewam cośtam doczynienia z mocnymi turbo-benzynami i strumienic tam nie uświadczysz....
  
 
ja w ogołe nie kumam o czym Wy piszecie . Jakie spaliny, jakie turbo, o co tu chodzi ?

Przecież w pytaniu autora było o struminicy dolotu, a nie żadnych spalin.

  
 
Nie, to nie ma z turbo ni wspólnego. Strumienice na dolocie zakłada się po to, by motor mógł zassać większą dawkę powietrza. Zresztą wiele samochodów ma seryjnie zbudowany dolot, w którego skład wchodzi puszka rezonansowa, czy zwężka, których budowa i obecność mają za zadanie "wepchnąć" do komory spalania większą ilość powietrza pod innym ciśnieniem. Dlatego nierzadko CI, którzy wywalają seryjne puszki i wstawiają stożek tracą na osiągach zamiast zyskać i nie tylko z powodu złego założenia stożka i ciepłego powietrza, ale właśnie z powodu utraty jednej z puszek, która pełni odpowiednie funkcje.

Zatem wiele samochodów (np moje byłe Clio 1.4 16v) posiadało w SERYJNYM układzie dolotowym strumienicę. Gdy ją wywaliłem, auto momentalnie straciło dół, zero, lipa do 4000 rpm w ogóle nie chciało jechać . Czyli strumienica ma wpływ na wielkość i przebieg momentu obrotowego.

[ wiadomość edytowana przez: KriSSo dnia 2005-04-29 08:50:59 ]
  
 
Aha, nie wiedziałem. Ale skojarzyło mi się z tym, bo to i to podaje silnikowi więcej powietrza.
  
 
Cytat:
2005-04-29 08:44:54, KriSSo pisze:
Nie, to nie ma z turbo ni wspólnego. Strumienice na dolocie zakłada się po to, by motor mógł zassać większą dawkę powietrza. Zresztą wiele samochodów ma seryjnie zbudowany dolot, w którego skład wchodzi puszka rezonansowa, czy zwężka, których budowa i obecność mają za zadanie "wepchnąć" do komory spalania większą ilość powietrza pod innym ciśnieniem. Dlatego nierzadko CI, którzy wywalają seryjne puszki i wstawiają stożek tracą na osiągach zamiast zyskać i nie tylko z powodu złego założenia stożka i ciepłego powietrza, ale właśnie z powodu utraty jednej z puszek, która pełni odpowiednie funkcje. Zatem wiele samochodów (np moje byłe Clio 1.4 16v) posiadało w SERYJNYM układzie dolotowym strumienicę. Gdy ją wywaliłem, auto momentalnie straciło dół, zero, lipa do 4000 rpm w ogóle nie chciało jechać . Czyli strumienica ma wpływ na wielkość i przebieg momentu obrotowego. [ wiadomość edytowana przez: KriSSo dnia 2005-04-29 08:50:59 ]



kriSSo, dobrze piszesz i masz całkowitą rację, tyle że w żadnym z escortów nie była seryjnie montowana puszka rezonansowa

tak wiec takie doświadczenia jak spotkały Ciebie z clio nie spotkają żadnego użytkownika esiego
  
 
Cytat:
Przecież w pytaniu autora było o struminicy dolotu, a nie żadnych spalin.



a no faktycznie, to sie naprodukowałem o spalinach :] a tu o dolot chodzi
  
 
A strumienica dolotu na jakiej działa zasadzie?
Czy wykorzystuje może zjawisko venturiego?? ( czyli jest to po prostu zwęzka venturiego?)

  
 
Cytat:
2005-04-29 12:31:41, Sas_xr3i pisze:
A strumienica dolotu na jakiej działa zasadzie? Czy wykorzystuje może zjawisko venturiego?? ( czyli jest to po prostu zwęzka venturiego?)



Dokładnie .
  
 
Cytat:
2005-04-29 11:00:49, slawas1 pisze:
kriSSo, dobrze piszesz i masz całkowitą rację, tyle że w żadnym z escortów nie była seryjnie montowana puszka rezonansowa tak wiec takie doświadczenia jak spotkały Ciebie z clio nie spotkają żadnego użytkownika esiego



Ja nie napisałem, że w escortach jest strumienica, albo że może kogoś spotkać to samo w Escorcie, co mnie w Clio.

Napisałem natomiast, że strumienice dolotu montuje się po to, by uzyskać odpowiedni przepływ powietrza w układzie dolotowym, oraz że niektóre pojazdy (np Clio 1.4 16v i wiele innych) posiadają takie strumienice fabrycznie. Często te puszki rezonansowe wyglądają, jak zwykły "niepotrzebny" kawałek plastiku .
  
 
a moze cos dokladniej ??
  
 
Informacje na temat strumienic i ich zastosowania możnz znależć na:
www.michael-tuning.pl/
Niestety nie specjalizują się w Fordzie, szkoda bo mają atrakcyjne ceny
  
 
Cytat:
2005-04-29 20:02:37, Tazz pisze:
a moze cos dokladniej ??



o czym dokładniej?? o zjawisku venturiego?
  
 
Nie jedynie oólne informacje,
to jest strona producenta więc się chwali tylko produktami.
Piszą iż są to około dźwiękowe dynamizatory strug.i
  
 
Cytat:
2005-04-30 11:29:25, RORO pisze:
Nie jedynie oólne informacje, to jest strona producenta więc się chwali tylko produktami. Piszą iż są to około dźwiękowe dynamizatory strug.i



ale ja to TAZZa , jeszcze zanim link wysłałeś
  
 
Cytat:
2005-04-30 11:19:10, Sas_xr3i pisze:
o czym dokładniej?? o zjawisku venturiego?



niom