Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Pat97 Radom | 2017-11-02 14:26:38 Male pytanie: jakie czesci mozna z 2107 przeniesc do 2103? Ktore pasuja? Czym roznia sie silniki z 2103 i 2107. Dzieki za odpowiedz. |
andrzej_krakow (S) MEGA ŁADZIARZ Złom 2105 aktualnie Warszawa | 2017-11-02 15:25:03 Oprócz budy to właściwie wszystko jeżeli chodzi o mechanikę |
Rzoooq 21072 Warszawa | 2017-12-04 12:31:22 Nie sprowadzałbym tego do "alternator z tego tak, a z tamtego inaczej".
Do działania alternatora samowzbudnego kontrolka na zegarach jest niezbędna, dodatkowego przekaźnika nie potrzeba. Do działania kontrolki przy alternatorze obcowzbudnym potrzebny jest dodatkowy przekaźnik, kontrolka nie jest potrzebna do działania. Typ alternatora najłatwiej poznać po ilości diod. Samowzbudny ma 6 dużych "guzików" i 3 małe pomocnicze "baryłki": http://rzooq.cba.pl/wp-content/uploads/2016/02/27.jpg Schemat podłączenia: http://rzooq.cba.pl/wp-content/uploads/2016/02/1336024531_shema-generatora-vaz-2107-2.jpg Obcowzbudny ma tylko 6 dużych "guzików" http://rzooq.cba.pl/wp-content/uploads/2016/02/26.jpg Schemat podłączenia: http://rzooq.cba.pl/wp-content/uploads/2016/02/generator-3.jpg |
i2105 Świętokrzyskie | 2017-12-08 09:43:21 I to jest znacznie lepsze rozwiązanie. Poza tym Samarowski ma 55A, samowzbudne 40-45A przynajmniej ja takie spotykałem.
W 2107 spotykanych u nas (więc lata 80 i początek 90) alternatory są takie z reguły jak 2103/2106 i mają przekaźnik kontrolki- w ich przypadku działanie samej kontrolki nie ma wpływu na wzbudzenie alternatora . Zresztą jak twierdzi książka "Obsługa i naprawa" do 2105 od 1986 nie stosowano kontrolki gdyż do kontroli napięcia ładowania wystarcza woltomierz.
Nie, inne są połączenia w alternatorze - przekaźnik jest niezbędny. [ wiadomość edytowana przez: i2105 dnia 2017-12-08 10:07:11 ] |