[D4D 2000r.] spadek mocy po osiągnięciu 2600obr/min

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Ostatnio mam problem z moją toyotką. Otóż podczas gwałtownego przyspieszania autko do 2600-2800obr/min idzie ładnie, niestety potem autko przestaje przyspieszać. Odczucia moje są takie jakby autko się "przytykało". Ja w pedał - a ona utrzymuje prędkość przy podanych wyżej obrotach.
Dzieje się to u mnie od jakiegoś czasu - i mam wrażenie że jest to coraz częstrzy objaw. Wcześniejsze takie zachowania ignorowałem. Teraz jednak zaczyna mi przeszkadzać.

Co może być przyczyną takiego zachowania ?

Wszelkie pomysły/sugestie mile widziane

ps. autko ma przebieg ok. 195000km (wg licznika)
  
 
Bo to "gizel" - do 3000 ciągnie, a potem kupa

A tak serio, to wymień filtr paliwa - u nas był taki objaw, auto dostało filtr paliwa - poprawiło się, potem dostało jeszcze 4 nowe wtryski, i już w ogóle było pięknie

pzdr
  
 
Cytat:
2008-03-13 13:56:24, marcinm pisze:
Bo to "gizel" - do 3000 ciągnie, a potem kupa A tak serio, to wymień filtr paliwa - u nas był taki objaw, auto dostało filtr paliwa - poprawiło się, potem dostało jeszcze 4 nowe wtryski, i już w ogóle było pięknie pzdr



z tymi wtryskami to mnie kolega nie pocieszył w ogóle

żywię nadzieję że to jednak nie to jest u mnie problemem
  
 
może być katalizator zapchany albo dziura w układzie zasilania (gdzies powietrze doładowane spie...) co do wtrysków to raczej wątpie, ale wierze że BIG coś w tej sprawie podpowie...


[ wiadomość edytowana przez: mech82 dnia 2008-03-13 15:58:08 ]
  
 
adi76 podjedz do Pabianic na ul.Tkacką.Tam zaraz ci zdiagnozują disla.Masz namiar tel 0 42 226 20 61 lub 0 602 23 49 70 umów się najpierw talafonicznie.Z tego co wiem to najlepszy fachowiec od silników diesla w województwie.Z resztą sam do niego śmigam swoją Toyką i Gruchotem 206.U mnie w 206 były podobne cyrki tylko że skakały obroty między 2000 a 2500 tyś,co się okazało zatkało się urządzenie do recyrkulacji spalin.Ale jeszcze poczekaj na Bigelektrona tak jak piszę kolega mech82
  
 
Cytat:
2008-03-13 16:25:10, Plumoza pisze:
adi76 podjedz do Pabianic na ul.Tkacką.Tam zaraz ci zdiagnozują disla.Masz namiar tel 0 42 226 20 61 lub 0 602 23 49 70 umów się najpierw talafonicznie.Z tego co wiem to najlepszy fachowiec od silników diesla w województwie.Z resztą sam do niego śmigam swoją Toyką i Gruchotem 206.U mnie w 206 były podobne cyrki tylko że skakały obroty między 2000 a 2500 tyś,co się okazało zatkało się urządzenie do recyrkulacji spalin.Ale jeszcze poczekaj na Bigelektrona tak jak piszę kolega mech82



dzwoniłem i niestety - ten Pan nie zajmuje się diagostyką silników Diesla Toyoty (przynajmniej w moim przypadku mi nie pomoże).

Wspomniał natomiast o jakimś mechaniku na ul. Lublinek 62 w Łodzi. Zna ktoś może tą osobę, albo może ma do niej telefon lub nazwę zakładu. Byłbym wdzięczny
  
 
Co to za model?? Czy jak ma ta dziure w ciagu to zapala sie kontrolka silnika?
  
 
Cytat:
2008-03-13 22:26:05, Bigelektron pisze:
Co to za model?? Czy jak ma ta dziure w ciagu to zapala sie kontrolka silnika?



Toyota Avensis I, silnik D4D 110KM, rocznik 2000

kontrolka się nie zapala
  
 
Cytat:
2008-03-14 05:51:46, adi76 pisze:
Toyota Avensis I, silnik D4D 110KM, rocznik 2000 kontrolka się nie zapala


Odepnij podcisnienie z gruchy korektora turbiny i przejedz czy bedzie to samo.
  
 
Cytat:
2008-03-14 11:01:54, Bigelektron pisze:
Odepnij podcisnienie z gruchy korektora turbiny i przejedz czy bedzie to samo.



A co nam to powie ?
  
 
Przeczytaj sobie wątek brak mocy avensis 2003r. - podobną rzecz przerabiałem-u mnie okazał sie wtrysk (tylko zapalała sie kontrolka)

[ wiadomość edytowana przez: YARIS14 dnia 2008-03-25 09:55:16 ]
  
 
Cytat:
2008-03-25 07:38:36, adi76 pisze:
A co nam to powie ?

]
wYKLUCZYSZ W TEN SPOSOB TURBINE
  
 
A wkręca ci się na max. obroty, bo ja mam podobnie tylko u mnie na luzie łapie 5000 na 1 i2 biegu ok.4000 a na 4 i 5 biegu mam tylko 3000. Każą mi kupić dwa zawory na pompie.
  
 
Cytat:
2008-04-14 16:20:36, januszo pisze:
A wkręca ci się na max. obroty, bo ja mam podobnie tylko u mnie na luzie łapie 5000 na 1 i2 biegu ok.4000 a na 4 i 5 biegu mam tylko 3000. Każą mi kupić dwa zawory na pompie.



Ja na razie zaprzestałem wnikliwej analizy przyczyn takiego zachowania, gdyż dowiedziałem się od jednego z mechaników, żeby dolewać do tankowanego ON oleju MIXOL (ok. 100-150ml na bak paliwa). Powiem szczerze że tak uczyniłem - i na razie mam wrażenie że problem się uciszył. Pojeżdzę trochę, zobaczę. Dam czas MIXOL'owi czas aby przeczyścił/przesmarował odpowiednie elementy.