Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
zeppelin Ford Escort Jugów/Kraków | 2010-05-23 22:26:13
No to tak ja mam rs z 92 roku tam nie ma czujnika na wałku i teraz tak 1,6 8v i wiązka rs z 92 roku są bardzo podobne obie działają na multigrupie przy czym rs 2000 ma spięte wtryski cylindry 1 i 4 oraz 2 i 3, natomiast 1,6 8V 1 i 2 oraz 2 i 3 to jest różnica no i jedna sonda więcej. Wtryski tak naprawde leją w tym samym czasie mogą tylko mieć czas otwarcia na każdej dwójce inny. Natomiast rsy z czujnikiem na wałku rozrządu działają tak samo różnica z tego co pamiętam to to że paliwo przez wtrskiwacz podawane jest dwukrotnie ale dalej leją w tym samym momencie. Pozdrawiam. |
ALLka Sympatyk FEFK A4/Łoś Aleksandrów Łódzki | 2010-05-23 22:37:18
A nie 1 i 2 oraz 3 i 4? ----------------- اَيلَكساندرا شكزَبانيسكا FEFK#888 FFID#003 Mam swoja lewa cudowna strone essiego :):* |
zeppelin Ford Escort Jugów/Kraków | 2010-05-23 22:48:51
Oczywiście masz racje,pomyliłem się. |
zeppelin Ford Escort Jugów/Kraków | 2010-06-14 08:05:51 No to eksperyment został przeprowadzony. W samochodzie zostały zamontowane:
- sonda szerokopasmowa z kontrolerem inovate; - druga wiązka silnikowa z 1.6 8V z ecumasterem, całość zajęła większą część schowka (teraz samochód ma dwie wiązki i dwa komputery :d ) -map sensor, edis oraz wszystkie czujniki i sondy lambda zostały użyte z RS 2000 Wnioski jakie zostały zaobserwowane: - samochód bezproblemu odpalił; - dopóki motor był zimny chodzi ok, po nagrzaniu zaczął gasnąć na skutek zbyt ubogiej mieszanki, po dalaniu ecumasterem zaczął chodzić poprawnie.) - wykonane zostały pierwsze jazdy oraz sporządzona została, narazie prosta mapa paliwa, zapłonnu narazie nie ruszałem, jak będzie troche czasu pobawie się dalej w mapowanie. - co ciekawe na ori kompie z rs 2000 mam troche nie równą prace na wolnych obrotach (wina którejś z sond lambda), na kompie z 1,6 samochód chodzi równo, testowane były obie sondy na każdej chodził tak samo. - odczucia z jazdy są podobne jak na ori kompie, oczywiście narazie mapa jest bardzo biedna No to by było narazie na tyle, jak się coś więcej pobawie to napiszę. |
surec Sympatyk FEFK Gdańsk | 2010-06-14 08:36:04 a jak tam spalanie? |
zeppelin Ford Escort Jugów/Kraków | 2010-06-14 08:39:37
Narazie za mało kilometrów przejechanych żeby to określić |
zenq Sympatyk FEFK Knight Industries Two Thousand | 2012-09-08 00:03:13 tak mi sie watek przypomnial, cos z modow wyszlo? |
zeppelin Ford Escort Jugów/Kraków | 2012-09-09 15:10:24 Tak wyszło , to był jedynie eksperyment w celu pobawienia się Ecumasterem. Rs spokojnie po zrobieniu mapy w ecumasterze jeździł na kompie z 1,6 8V, ba nawet pracował na wolnych obrotach o wiele równiej niż na ori kompie. Minus takiego rozwiązania oczywiście wtrysk full group. Jak chcesz wiedzieć więcej jakiś szczegółów to pisz
|
bobson37 Sympatyk FEFK Ford Escort MK7 Złotów | 2012-09-09 15:33:20 Mnie zastanawia co by wyszło z słupka z wydechem N7A, dolotu, wiązki i kompa z N3A. [ wiadomość edytowana przez: bobson37 dnia 2012-09-09 15:35:16 ] |
zeppelin Ford Escort Jugów/Kraków | 2012-09-10 15:49:42 Jak już poruszyłeś ten temat a ja mam wenę twórczą to napisze swoje przemyślenia trochę w innym kierunku, jako iż poskładałem silnik w którym dół jest od scorpio 2,0 16 V a góra od RS 2000 to kilka słów na ten temat napiszę.
Dla potomnych i tych co nie wiedzą różnice w głowicach 2,0 16V Rs2000, 2,0 16V scorpio, 2,3 16V galaxy/scorpio, sprawdzone organoleptycznie gdyż posiadam te głowice: 1. Pierwsza zasadnicza różnica to to iż głowice 2,3 16 V i 2,0 16V ze scorpio posiadają wyjście na termostat przy kolektorze dolotowym, którego nie posiada głowica z Rs2000. 2. Kształt kanałów w głowicy, zdecydowanie głowica z Rs2000 ma je najlepiej wyprofilowane i są trochę większe. 3. Wałki rozrządu, tutaj zdecydowanie RS2000 ma najostrzejsze wałki, 2,0 16V ze scorpio i 2,3 16V mają praktycznie identyczne i zdecydowanie łagodniejsze. 4. Zawory. Zawory mają taką samą średnice we wszystkich głowicach. 5. Komora spalania, z racji pojemności komora w 2,3 16 V ma inny kształt i jej pojemność jest większa. Komora RS2000 i 2,0 16V jest prawie identyczna. 6. Popychacze hydrauliczne, zdecydowanie 2,3 16V ma inne o połowę lżejsze niż w Rs2000 i 2.0 16V ze scorpio w których są identyczne. 7. Może pierdoła ale przednia obudowa rozrządu w 2,0 16V ze scorpio i 2,3 16V jest wykonana ze stopu aluminium a nie jak w Rs2000 z plastiku. Dolna pokrywa rozrządu 2,0 16V ze scorpio też jest metalowa a nie plastikowa. Polecam tą zmianę. Kilka słów odnośnie bloku ze scorpio 2,0 16V 1. Tłoki, tłoki w tym silniku są lekko wklęsłe a nie płaskie tak jak w RS2000. Co za tym idzie wrzucając na ten blok głowice z rs 2000, wypadało by ją trochę splanować gdyż stopień sprężania będzie mniejszy niż w Rs2000. Oczywiście można to wyliczyć ile splanować głowicę. 2. Wyjście odmy bloku jest pod innym kątem niż w Rs2000. 3. Bagnet jest w innym miejscu i chcąc go zamontować tak jak w RS 2000, trzeba wywiercić dziurę w miejscu które wygląda jakby była zaślepiona. 4. Pompa wody i koło pasowe na wale są inne , dłuższe niż w R2000. 5. Misa olejowa jest inna niż w Rs 2000. 6. Smok oleju jest inny niż w Rs 2000. 7. Koło zamachowe jest inne niż w RS2000 Komputer i kolektor ssący w 2,0 16 V scorpio. 1. Komputer EEC V, przepływomierz, sekwencyjny wtrysk paliwa. 2. Kolektor dolotowy z systemem Vis. kolektor posiada podwójną przepustnicę której zaznaczam łączna powierzchnia jest większa niż w Rs2000. Generalnie kolektor jest trochę za bardzo pokręcony i średnica kanałów mogłaby być troszkę większa przy takiej ich długości, sprzyja temu bardziej by samochód na dole lepiej jechał, co ma potwierdzenie w zastosowanych wałkach. Wtryskiwacze w listwie też są inne a mianowicie są dwu dyszowe, Rs2000 ma jedno dyszowe. 3. W pokrywie zaworowej znajduje się czujnik położenia wałków. Generalnie każdemu kto posiada zajechany dół z N7A, polecam kupno silnika ze scorpio 2,0 16V w automacie. Silniki, jeżeli nie zostały przegrzane są naprawdę w dobrej kondycji z racji na automatyczną skrzynię biegów, która nie pozwalała żeby za bardzo silnik kręcić po obrotach. Poza tym taki silnik można kupić o połowę taniej niż silnik do rs2000. Później tylko wrzucić głowicę z rs 2000 i mamy silnik naprawdę w dobrej kondycji. Wracając do tematu bo trochę od niego odpłynąłem, N7A z osprzętem z N3A, na pewno by jeździł, pytanie w tym wypadku tylko po co przechodzić na taki system zasilania???. Niewątpliwie sekwencyjny wtrysk paliwa i przepływomierz sprawiają iż dozowanie mieszanki paliwowo powietrznej jest dokładniejsze a co za tym idzie można osiągnąć niższe spalanie i większą czystość spalin. Niestety każdy przepływomierz w dolocie to zwężka która w mniejszy lub większy sposób zwiększa opory na ssaniu. Poza tym z racji na zastosowane inne wałki i inną charakterystykę silnika którą chciano tym osiągnąć, konieczna byłaby korekcja mapy paliwowej i pewnie lekka zapłonu. Silnik by chodził ale efektów lepszych niż na ori kompie bym się nie spodziewał (czyt. zapewne będą gorsze). Zawsze można zastosować Ecumaster det 2/3, i zrobić konwersję przepływomierza na map sensor, zrobić mapę korygującą i wtedy będziemy mieli to samo co na ori komputerze z Rs2000. Heh, ale się rozpisałem
|
bobson37 Sympatyk FEFK Ford Escort MK7 Złotów | 2012-09-10 17:19:59 U mnie EECIV po dołożeniu wałków, przepustnicy i zmianie wydechu w średnim zakresie podlał aż 15% więc wcale taki N7A + N3A nie musiałby jeździć gorzej.
Zastanawia mnie właśnie jakby sprawował się VIS przy N7A. Śmigam troche Scorpio 2.0 16v i VIS fajnie się sprawuje. BTW wałki RSa mają wypustek na czujnik wałka? Pewnie nie... Znowu Na innych forach (UK) piszą, że wałki RS i 2.0 16v są identyczne - rożnica to wypustek dla czujnika w tych od Scorpio. Prawda taka, że co forum to inne informacje. Plus EECV taki, że jest pewna diagnostyka. W sobotę bede badał 2 RSy na wiązkach Saubera - ciekawe czy Fordiag je ruszy. |
zeppelin Ford Escort Jugów/Kraków | 2012-09-11 11:16:51 Większość komputerów ma funkcję samoadaptacji i przeważnie w jakimś stopniu zwiększają lub zubażają mieszankę po korekcji wzgl odczytów z czujników.
W N3A, problemem jest przepływka, po co sobie robić zwężkę na dolocie skoro można mieć komputer z map sensorem? Nie wiem jak wałki rozrządu w RS2000 Mk7, tam chyba posiadają wypustki na czujnik, w MK5 napewno nie posiadają i także na pewno wałki ze scorpio 2,0 16V mają inny kształt krzywki niż w RS 2000 MK V, sam to pomierzyłem i sprawdziłem, i właśnie to co piszą angole to często są fakty i mity, dlatego najlepiej samemu sprawdzić, heh. Co do Visa i kolektora w scorpio, najlepiej byłoby go założyć i sprawdzić na hamowni aczkolwiek to jak jest wykonany (długość kanałów, średnica, sam Vis plus zastosowane wałki) sprzyja lepszemu dołowi silnika. Może kiedyś uda się sprawdzić, kolejne mity i nie wiadome byłyby obalone Napisz swoje spostrzeżenia odnośnie różnicy w wiązkach pomiędzy EECV a EECIV w rs 2000. Może się komuś na przyszłość przyda.
|
bobson37 Sympatyk FEFK Ford Escort MK7 Złotów | 2012-09-11 13:25:38 Saubery też są na EECIV ale z tego co wiem, wiązki mają gniazda OBD i ECU ma obsługę FDS2000 - w sobotę to potwierdzę lub nie.
Starsze ECU domyślnie nie mają wyprowadzonych pinów odpowiedzialnych za diagnostyke "live". Są tylko kody błędów przez diode. |
zeppelin Ford Escort Jugów/Kraków | 2012-09-11 13:53:08 Nie miałem z sauberem nigdy do czynienia i myślałem że tam EECV jest bo zdawało mi się że jest czujnik położenia wałka rozrządu, ale to chyba jest tylko zaślepione miejsce na niego.
W każdym razie czekam na info
|
Golin Sympatyk FEFK mk7 Cabrio RS2000, ... Grudziadz | 2012-09-11 13:55:26 Jest tylko zaślepka na pokrywie zaworów. |
zeppelin Ford Escort Jugów/Kraków | 2012-09-11 14:59:52 No to wszystko teraz jasne na 100%
|
Diviz Sympatyk FEFK Rs2000 AWD / 200Sx R ... Lubliniec | 2012-09-11 20:01:40 A ja słyszałem że scorupy 2.0 16V latają na EEC4
Ps. Rs2000 Sauber z 1995 przez złącze diagnostyczne OBD2 nie łączy się z programami u mechaników i nie łączy się też z sterownikiem od Czecha którym można było zdiagnozować EEC4 być może wersje z 1996 lub 1997 (doszły mnie słuchy ze takie też był) może mają już to poprawione W moim przypadku może być to spowodowane tym ze początek produkcji mk7 bazował na podzespołach mk6 z stąd brak w moim Mk7 czujnika Halla a raczej jego gniazda w pokrywie zaworów |
bobson37 Sympatyk FEFK Ford Escort MK7 Złotów | 2012-09-11 21:13:00 Historia z EECIV w RSie jest zakręcona. Ogólnie mam info, że RS jest pozbawiony diagnostyki ale badając to głębiej okazuje się, moga nie być wyprowadzone odpowiednie piny. Samo EECIV w Escortach jest w pełni diagnozowalne - nawet przez te gniazdka 2 lub 3 pinowe. Ciągle czekam na jakiegoś ECU z RSa aby obadać temat.
Diviz - na 99,9% 2.0 16v nie gania na EECIV. Zresztą obydwa znajomego siędzą na EECV. Jeden jest z pierwszego miesiąca produkcji wielorybów a drugi ciut młodszy więc nie wydaje mi się aby w trakcie wrzucali EECIV. [ wiadomość edytowana przez: bobson37 dnia 2012-09-12 07:01:56 ] |
Golin Sympatyk FEFK mk7 Cabrio RS2000, ... Grudziadz | 2012-09-11 22:51:15 Ja robiłem swap z rs'a mkVII z 1996roku. Mogę posprawdzać u siebie jak coś potrzeba. pozdrawiam |
Diviz Sympatyk FEFK Rs2000 AWD / 200Sx R ... Lubliniec | 2012-09-12 00:20:11 jeżeli już jesteśmy na takim etapie prac to może jeszcze się uda ogarnąć to Wyświetlanie Średniego spalania xD |