[RS2000] N7A na wiązce silnikowej i komputerze 1,6 8v - Strona 1.5

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2010-05-21 23:11:08, toradek pisze:
Pomysł fajny, mam tylko kilka pytań: - EECIV z 1.6 8V to multipoint full sequent. Jeżeli masz RSa sprzed 96 roku - co z czujnikiem wałka rozrządu, którego w tych silnikach brak (bo wtrysk jest grupowy)? Rozumiem, że nie podłączacie i próbujecie jechać na trybie semi-sequent tak jak jest to normalnie w RSie? - Nie pamiętam, czy na kompie z 1.6 8V była przepływka, czy MAP Sensor. Jeśli przepływka, to przechodzicie na nią? Będę miał jeszcze parę pytań, więc będę pytał


No to tak ja mam rs z 92 roku tam nie ma czujnika na wałku i teraz tak 1,6 8v i wiązka rs z 92 roku są bardzo podobne obie działają na multigrupie przy czym rs 2000 ma spięte wtryski cylindry 1 i 4 oraz 2 i 3, natomiast 1,6 8V 1 i 2 oraz 2 i 3 to jest różnica no i jedna sonda więcej. Wtryski tak naprawde leją w tym samym czasie mogą tylko mieć czas otwarcia na każdej dwójce inny. Natomiast rsy z czujnikiem na wałku rozrządu działają tak samo różnica z tego co pamiętam to to że paliwo przez wtrskiwacz podawane jest dwukrotnie ale dalej leją w tym samym momencie.
Pozdrawiam.
  
 
Cytat:
2010-05-23 22:26:13, zeppelin pisze:
natomiast 1,6 8V 1 i 2 oraz 2 i 3 to jest różnica




A nie 1 i 2 oraz 3 i 4?

-----------------
اَيلَكساندرا شكزَبانيسكا
FEFK#888
FFID#003
Mam swoja lewa cudowna strone essiego :):*
  
 
Cytat:
2010-05-23 22:37:18, ALLka pisze:
A nie 1 i 2 oraz 3 i 4?


Oczywiście masz racje,pomyliłem się.
  
 
No to eksperyment został przeprowadzony. W samochodzie zostały zamontowane:
- sonda szerokopasmowa z kontrolerem inovate;
- druga wiązka silnikowa z 1.6 8V z ecumasterem, całość zajęła większą część schowka (teraz samochód ma dwie wiązki i dwa komputery :d )
-map sensor, edis oraz wszystkie czujniki i sondy lambda zostały użyte z RS 2000

Wnioski jakie zostały zaobserwowane:
- samochód bezproblemu odpalił;
- dopóki motor był zimny chodzi ok, po nagrzaniu zaczął gasnąć na skutek zbyt ubogiej mieszanki, po dalaniu ecumasterem zaczął chodzić poprawnie.)
- wykonane zostały pierwsze jazdy oraz sporządzona została, narazie prosta mapa paliwa, zapłonnu narazie nie ruszałem, jak będzie troche czasu pobawie się dalej w mapowanie.
- co ciekawe na ori kompie z rs 2000 mam troche nie równą prace na wolnych obrotach (wina którejś z sond lambda), na kompie z 1,6 samochód chodzi równo, testowane były obie sondy na każdej chodził tak samo.
- odczucia z jazdy są podobne jak na ori kompie, oczywiście narazie mapa jest bardzo biedna

No to by było narazie na tyle, jak się coś więcej pobawie to napiszę.
  
 
a jak tam spalanie?
  
 
Cytat:
2010-06-14 08:36:04, surec pisze:
a jak tam spalanie?



Narazie za mało kilometrów przejechanych żeby to określić
  
 
tak mi sie watek przypomnial, cos z modow wyszlo?
  
 
Tak wyszło , to był jedynie eksperyment w celu pobawienia się Ecumasterem. Rs spokojnie po zrobieniu mapy w ecumasterze jeździł na kompie z 1,6 8V, ba nawet pracował na wolnych obrotach o wiele równiej niż na ori kompie. Minus takiego rozwiązania oczywiście wtrysk full group. Jak chcesz wiedzieć więcej jakiś szczegółów to pisz
Cytat:
2012-09-08 00:03:13, zenq pisze:
tak mi sie watek przypomnial, cos z modow wyszlo?

  
 
Mnie zastanawia co by wyszło z słupka z wydechem N7A, dolotu, wiązki i kompa z N3A.

[ wiadomość edytowana przez: bobson37 dnia 2012-09-09 15:35:16 ]
  
 
Jak już poruszyłeś ten temat a ja mam wenę twórczą to napisze swoje przemyślenia trochę w innym kierunku, jako iż poskładałem silnik w którym dół jest od scorpio 2,0 16 V a góra od RS 2000 to kilka słów na ten temat napiszę.

Dla potomnych i tych co nie wiedzą różnice w głowicach 2,0 16V Rs2000, 2,0 16V scorpio, 2,3 16V galaxy/scorpio, sprawdzone organoleptycznie gdyż posiadam te głowice:
1. Pierwsza zasadnicza różnica to to iż głowice 2,3 16 V i 2,0 16V ze scorpio posiadają wyjście na termostat przy kolektorze dolotowym, którego nie posiada głowica z Rs2000.
2. Kształt kanałów w głowicy, zdecydowanie głowica z Rs2000 ma je najlepiej wyprofilowane i są trochę większe.
3. Wałki rozrządu, tutaj zdecydowanie RS2000 ma najostrzejsze wałki, 2,0 16V ze scorpio i 2,3 16V mają praktycznie identyczne i zdecydowanie łagodniejsze.
4. Zawory. Zawory mają taką samą średnice we wszystkich głowicach.
5. Komora spalania, z racji pojemności komora w 2,3 16 V ma inny kształt i jej pojemność jest większa. Komora RS2000 i 2,0 16V jest prawie identyczna.
6. Popychacze hydrauliczne, zdecydowanie 2,3 16V ma inne o połowę lżejsze niż w Rs2000 i 2.0 16V ze scorpio w których są identyczne.
7. Może pierdoła ale przednia obudowa rozrządu w 2,0 16V ze scorpio i 2,3 16V jest wykonana ze stopu aluminium a nie jak w Rs2000 z plastiku. Dolna pokrywa rozrządu 2,0 16V ze scorpio też jest metalowa a nie plastikowa. Polecam tą zmianę.

Kilka słów odnośnie bloku ze scorpio 2,0 16V
1. Tłoki, tłoki w tym silniku są lekko wklęsłe a nie płaskie tak jak w RS2000. Co za tym idzie wrzucając na ten blok głowice z rs 2000, wypadało by ją trochę splanować gdyż stopień sprężania będzie mniejszy niż w Rs2000. Oczywiście można to wyliczyć ile splanować głowicę.
2. Wyjście odmy bloku jest pod innym kątem niż w Rs2000.
3. Bagnet jest w innym miejscu i chcąc go zamontować tak jak w RS 2000, trzeba wywiercić dziurę w miejscu które wygląda jakby była zaślepiona.
4. Pompa wody i koło pasowe na wale są inne , dłuższe niż w R2000.
5. Misa olejowa jest inna niż w Rs 2000.
6. Smok oleju jest inny niż w Rs 2000.
7. Koło zamachowe jest inne niż w RS2000

Komputer i kolektor ssący w 2,0 16 V scorpio.
1. Komputer EEC V, przepływomierz, sekwencyjny wtrysk paliwa.
2. Kolektor dolotowy z systemem Vis. kolektor posiada podwójną przepustnicę której zaznaczam łączna powierzchnia jest większa niż w Rs2000. Generalnie kolektor jest trochę za bardzo pokręcony i średnica kanałów mogłaby być troszkę większa przy takiej ich długości, sprzyja temu bardziej by samochód na dole lepiej jechał, co ma potwierdzenie w zastosowanych wałkach. Wtryskiwacze w listwie też są inne a mianowicie są dwu dyszowe, Rs2000 ma jedno dyszowe.
3. W pokrywie zaworowej znajduje się czujnik położenia wałków.

Generalnie każdemu kto posiada zajechany dół z N7A, polecam kupno silnika ze scorpio 2,0 16V w automacie. Silniki, jeżeli nie zostały przegrzane są naprawdę w dobrej kondycji z racji na automatyczną skrzynię biegów, która nie pozwalała żeby za bardzo silnik kręcić po obrotach. Poza tym taki silnik można kupić o połowę taniej niż silnik do rs2000. Później tylko wrzucić głowicę z rs 2000 i mamy silnik naprawdę w dobrej kondycji.


Wracając do tematu bo trochę od niego odpłynąłem, N7A z osprzętem z N3A, na pewno by jeździł, pytanie w tym wypadku tylko po co przechodzić na taki system zasilania???. Niewątpliwie sekwencyjny wtrysk paliwa i przepływomierz sprawiają iż dozowanie mieszanki paliwowo powietrznej jest dokładniejsze a co za tym idzie można osiągnąć niższe spalanie i większą czystość spalin. Niestety każdy przepływomierz w dolocie to zwężka która w mniejszy lub większy sposób zwiększa opory na ssaniu. Poza tym z racji na zastosowane inne wałki i inną charakterystykę silnika którą chciano tym osiągnąć, konieczna byłaby korekcja mapy paliwowej i pewnie lekka zapłonu.
Silnik by chodził ale efektów lepszych niż na ori kompie bym się nie spodziewał (czyt. zapewne będą gorsze). Zawsze można zastosować Ecumaster det 2/3, i zrobić konwersję przepływomierza na map sensor, zrobić mapę korygującą i wtedy będziemy mieli to samo co na ori komputerze z Rs2000.

Heh, ale się rozpisałem




Cytat:
2012-09-09 15:33:20, bobson37 pisze:
Mnie zastanawia co by wyszło z słupka z wydechem N7A, dolotu, wiązki i kompa z N3A. [ wiadomość edytowana przez: bobson37 dnia 2012-09-09 15:35:16 ]

  
 
U mnie EECIV po dołożeniu wałków, przepustnicy i zmianie wydechu w średnim zakresie podlał aż 15% więc wcale taki N7A + N3A nie musiałby jeździć gorzej.

Zastanawia mnie właśnie jakby sprawował się VIS przy N7A. Śmigam troche Scorpio 2.0 16v i VIS fajnie się sprawuje. BTW wałki RSa mają wypustek na czujnik wałka? Pewnie nie... Znowu Na innych forach (UK) piszą, że wałki RS i 2.0 16v są identyczne - rożnica to wypustek dla czujnika w tych od Scorpio. Prawda taka, że co forum to inne informacje.

Plus EECV taki, że jest pewna diagnostyka. W sobotę bede badał 2 RSy na wiązkach Saubera - ciekawe czy Fordiag je ruszy.
  
 
Większość komputerów ma funkcję samoadaptacji i przeważnie w jakimś stopniu zwiększają lub zubażają mieszankę po korekcji wzgl odczytów z czujników.
W N3A, problemem jest przepływka, po co sobie robić zwężkę na dolocie skoro można mieć komputer z map sensorem?
Nie wiem jak wałki rozrządu w RS2000 Mk7, tam chyba posiadają wypustki na czujnik, w MK5 napewno nie posiadają i także na pewno wałki ze scorpio 2,0 16V mają inny kształt krzywki niż w RS 2000 MK V, sam to pomierzyłem i sprawdziłem, i właśnie to co piszą angole to często są fakty i mity, dlatego najlepiej samemu sprawdzić, heh.
Co do Visa i kolektora w scorpio, najlepiej byłoby go założyć i sprawdzić na hamowni aczkolwiek to jak jest wykonany (długość kanałów, średnica, sam Vis plus zastosowane wałki) sprzyja lepszemu dołowi silnika. Może kiedyś uda się sprawdzić, kolejne mity i nie wiadome byłyby obalone

Napisz swoje spostrzeżenia odnośnie różnicy w wiązkach pomiędzy EECV a EECIV w rs 2000. Może się komuś na przyszłość przyda.


Cytat:
2012-09-10 17:19:59, bobson37 pisze:
U mnie EECIV po dołożeniu wałków, przepustnicy i zmianie wydechu w średnim zakresie podlał aż 15% więc wcale taki N7A + N3A nie musiałby jeździć gorzej. Zastanawia mnie właśnie jakby sprawował się VIS przy N7A. Śmigam troche Scorpio 2.0 16v i VIS fajnie się sprawuje. BTW wałki RSa mają wypustek na czujnik wałka? Pewnie nie... Znowu Na innych forach (UK) piszą, że wałki RS i 2.0 16v są identyczne - rożnica to wypustek dla czujnika w tych od Scorpio. Prawda taka, że co forum to inne informacje. Plus EECV taki, że jest pewna diagnostyka. W sobotę bede badał 2 RSy na wiązkach Saubera - ciekawe czy Fordiag je ruszy.

  
 
Saubery też są na EECIV ale z tego co wiem, wiązki mają gniazda OBD i ECU ma obsługę FDS2000 - w sobotę to potwierdzę lub nie.
Starsze ECU domyślnie nie mają wyprowadzonych pinów odpowiedzialnych za diagnostyke "live". Są tylko kody błędów przez diode.
  
 
Nie miałem z sauberem nigdy do czynienia i myślałem że tam EECV jest bo zdawało mi się że jest czujnik położenia wałka rozrządu, ale to chyba jest tylko zaślepione miejsce na niego.
W każdym razie czekam na info

Cytat:
2012-09-11 13:25:38, bobson37 pisze:
Saubery też są na EECIV ale z tego co wiem, wiązki mają gniazda OBD i ECU ma obsługę FDS2000 - w sobotę to potwierdzę lub nie. Starsze ECU domyślnie nie mają wyprowadzonych pinów odpowiedzialnych za diagnostyke "live". Są tylko kody błędów przez diode.

  
 
Jest tylko zaślepka na pokrywie zaworów.
  
 
No to wszystko teraz jasne na 100%
Cytat:
2012-09-11 13:55:26, Golin pisze:
Jest tylko zaślepka na pokrywie zaworów.

  
 
A ja słyszałem że scorupy 2.0 16V latają na EEC4
Ps. Rs2000 Sauber z 1995 przez złącze diagnostyczne OBD2 nie łączy się z programami u mechaników i nie łączy się też z sterownikiem od Czecha którym można było zdiagnozować EEC4 być może wersje z 1996 lub 1997 (doszły mnie słuchy ze takie też był) może mają już to poprawione

W moim przypadku może być to spowodowane tym ze początek produkcji mk7 bazował na podzespołach mk6 z stąd brak w moim Mk7 czujnika Halla a raczej jego gniazda w pokrywie zaworów
  
 
Historia z EECIV w RSie jest zakręcona. Ogólnie mam info, że RS jest pozbawiony diagnostyki ale badając to głębiej okazuje się, moga nie być wyprowadzone odpowiednie piny. Samo EECIV w Escortach jest w pełni diagnozowalne - nawet przez te gniazdka 2 lub 3 pinowe. Ciągle czekam na jakiegoś ECU z RSa aby obadać temat.

Diviz - na 99,9% 2.0 16v nie gania na EECIV. Zresztą obydwa znajomego siędzą na EECV. Jeden jest z pierwszego miesiąca produkcji wielorybów a drugi ciut młodszy więc nie wydaje mi się aby w trakcie wrzucali EECIV.

[ wiadomość edytowana przez: bobson37 dnia 2012-09-12 07:01:56 ]
  
 
Ja robiłem swap z rs'a mkVII z 1996roku. Mogę posprawdzać u siebie jak coś potrzeba. pozdrawiam
  
 
jeżeli już jesteśmy na takim etapie prac to może jeszcze się uda ogarnąć to Wyświetlanie Średniego spalania xD