[MKIV] Silnik 1.4i remont czy swap na 1.6 - Strona 1.5

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Komputer nie będzie najbardziej odpowiedni ale lepszego nie znajdziesz bo nie było 1,6 na monowtrysku. Najlepiej by było zmienić jednak sposób zasilania paliwem bo na mono szału nie będzie...
  
 
Nie było ?? Oblukaj dobrze.
  
 
Nadal twierdzę, że nie było...
1,6 gaźnik 90 km
1,6 wielopunkt z katalizatorem 90 km
1,6 wielopunkt bez katalizatora 105 km
1,6 EFI 102 km
1,6 RS Turbo 132 km

Coś masz jeszcze?

CFI było tylko 1,4...

[ wiadomość edytowana przez: tevenet dnia 2012-03-26 22:42:44 ]
  
 
podeślij mi fote to Ci zaznaczę
chyba że naprawde nie ma :O
  
 
Oblukałem w książce i faktycznie w 1.4 nie ma tej rureczki, przy filtrze tevenet mam w danych technicznych że było parę wersji 1.6, mam w tabeli silnik 1.6 HC 2V na gaźniku Webera (o mocy 90KM). Powiedz mi nie lepiej by było do niego przełożyć monowtrysk z mojego 1.4 ?? A tak poza to przyznaję Ci racje nie było 1.6 CFI mój błąd

[ wiadomość edytowana przez: max19921 dnia 2012-03-27 15:01:13 ]
  
 
Moim zdaniem nie lepiej... Weber 2V to całkiem fajny dwugardzielowy gaźnik, który właściwie wyregulowany odwdzięcza się bardzo fajnymi osiągami. A CFI? Nie mam o tym wynalazku dobrego zdania i raczej szaleństwa nie będzie. Tak czy tak w Twoim przypadku jak nie chcesz zmieniać osprzętu to 1,6 byłoby lepsze.

A powiedz mi czy Ty masz czujnik położenia wału korbowego? Bo nie pamiętam czy występował przy tych silnikach? Bo jeśli masz to w zwykłym 1,6 (gaźnik lub wielopunkt mechaniczny) nie ma dziury do jego przykręcenia. Ma to tylko EFI ale wtedy prawdopodobnie nie będzie pasował kolektor ssący. Musiałbyś albo wiercić precyzyjnie dziurę w bloku albo mieć blok z EFI i głowicę ze zwykłego. Ale to już raczej się nie opłaca...

Najlepszym rozwiązaniem byłoby zakupić silnik EFI z wiązką i osprzętem
  
 
hmm a wie ktoś jak to jest z wałkami od świątka?
  
 
Dla jasnosci 1.6 na wtrysku wszystkie były EFI za wyjatkiem turbo. 1.6 105KM był z katalizatorem, a bez katalizatora miał 108KM, wszystkie z oznaczeniem EFI (Electronic fuel injection), z tym że te bez katalizatora to raczej nie do trafienia.
Generalnie silniki 8 zaworowe to szrot za wyjatkiem turbo, reszta raz problem z wycierającym się wałem rozrzadu, co skutkuje graniem popychaczy i osłabieniem osiagów tak w 1.6 jak i w 1.4, w dodatku sa to stare konstrukcje, czesto majace juz sporo zasoba, dlatego jak zmieniać motor to na 16 zaworowy, silniki dużo bardziej udane i co najwazniejsze, nowszy i całkiem inaczej pracujace, a i podkrecenie 16 jest łatwe i tanie.
  
 
Cytat:
2012-03-25 18:27:23, max19921 pisze:
W zimie na bagnecie i pod korkiem wlewu robił się biały nalot, wiecie co to takiego?



też tak miałem, też sugierowano wode ale i również to że mało km robiłem dziennie i nie nadążył się zagrzewać konkretnie. jak narazie wszystko ok, robie więcej km ze wzglęgu lpg i kłopot znikł. nie wiem ile roboty by było z przekładką na 1.6, spalanie mniej więcej z tego co sie oriętuje i z opowiadania użytkowników 1.4 przybliżone. miałem 1.6 i spalał 8-10 tyle co 1.4 dwóch panów.

-----------------
EscortDriver #893
Preto on Tour
www.youtube.pl/pretoontour
  
 
mam 1,6 95' 16V (90 koni) na sprzedaż. Żyleta silnik, nowe sprzęgło, półośki, zwrotnica, przeguby nowe. Silnik ze skrzynią . Chcę sprzedać, ponieważ zrobiłem swap niecały miesiąc temu.
Mój były silnik spalał max 9l, na trasie ok. 6,5l.
Wyciągał 190km/h, więcej nie próbowałem.

Przebieg 86tys., nie wiem jednak czy 186 czy 86tys. ma motor. Silnik mam od zakupu auta, tj. od 19 czerwca minionego roku. Poprzedni właściciel, znajomy z drużyny hokejowej miał essiego od 30-12-2003 i zrobił nim 35tys.

Silnik ze skrzynią biegów i prawie nowym sprzęgłem ...

Silnik nie wymaga żadnego wkładu finansowego. Sprzedaję, ponieważ nie jest mi już on potrzebny ze względu na swap.

W silniku jest nowe sprzęgło LUK, miska olejowa nie puszcza oleju. Wymienione w silniku zostały uszczelniacze parę tygodni temu. Generalnie o swoje auto dbam jak najlepiej mogę, i gdyby nie szybka decyzja o swapie dalej śmigałbym swoim cabzem 1,6. Silnik nie żre oleju, nie kopci, chodzi jak ta lala. W zimie odpalał bez zająknięcia (bardzo dobrze się nagrzewał, w szoku byłem). Od czerwca zrobiłem nim 16 tys. i nigdy mnie nie zawiódł. Na trasie do Grotnik i nazot wziął mi 7 l przy załadunku i 4 osobach. W mieście spala 9l/100, mimo, że czasem lubię pociągnąć go poobrotach .

Gdybyś chciał, komputer, kable i wszystko co mi zostało po swapie chętnie dam Ci za frytki , kwestia dogadania się . Z transportem tez mogę pomóc.

Remont silnika odradzam Ci, trochę siana wyłożysz. Ja ze swojej strony gwarantuję, że gdybyś zdecydował się na odkupienie silnika ode mnie, nie pożałujesz. Bo naprawdę, gdyby nie "szybka okazja" swapu, jeździłbym swoim 1,6 dalej, a dbam o swojego essa bardziej niż o kobietę.

Jak coś to priv lub 791-842-932

[ wiadomość edytowana przez: kiciek dnia 2012-05-22 22:22:47 ]
  
 
Weźcie pod uwagę, że kolega ma MKIV i to polecane przez Was wrzucenie 16-tki nie jest takie bezproblemowe jak chciał kolega.

Magik a Ty głupot nie pisz bo większość 1,6 w MKIV było na wtrysku mechanicznym MFI. EFI w MKIV to rzadkość, która była montowana w końcowych latach produkcji...
  
 
Faktycznie sugerowałem się MK5, z drugiej strony, wystarczy poprawić, a nie zaraz ze głupoty wypisuje, zwykłe niedopatrzenie.
  
 
Cytat:
2012-05-22 21:19:12, Magik123 pisze:
Faktycznie sugerowałem się MK5, z drugiej strony, wystarczy poprawić, a nie zaraz ze głupoty wypisuje, zwykłe niedopatrzenie.



I tak się to kupy nie trzyma bo według moich informacji w MK5 nie było silników z turbiną. I dlatego też się myślałem, że piszesz o MKIV.

Ale kończąc offtopa to ponownie sugeruję autorowi żeby wrzucał cokolwiek innego niż 1,4. A jeśli chce dłużej się tym autem pobawić i ma trochę kasy to najlepiej pomyśleć nad RST lub szesnastozaworówką. Bo inny motor na pewno radości zbyt wiele nie da
  
 
macie może kontakt z autorem tematu ?
Chciałbym z nim pogadać, bo za parę dni jak nie sprzedam silnika, będę go rozkręcał i na części ...
  
 
Takie szybkie pytanko - Escort mk7 '97 1.4 8v 75km DE i swap silnika na 1.6 8v 105km z mk5, silniczek podejdzie plug&play, tj. skrzynia, układ chłodzenia wiązka w komorze, komp i reszta badziewia się zgadza czy byłoby z tym nieco więcej problemów? Pytam bo ostatnio silnik wyzionął ducha, tj. na 1,3,4 garze nie ma wcale kompresji, a na 2 cylindrze wynosi ona 12. Pękł pasek klinowy, przy czym "sznury" z których się składa wkręciły się w dolne kółko rozrządu napędzane wałem i najprawdopodobniej przestawiło rozrząd. Jutro grzebię pod deklem z ciekawości, ale i tak to silnikowi nie przywróci sprawności. Z chęcią bym wsadził tam mocniejsze 1.6, gdyż 1.4 w budzie kombi wcale nie jedzie :/
Dzięki z góry za odpowiedzi
  
 
Maylo, 1.6 też nie jedzie a z tego co wiem to i chłodnica też nie pasuje i przewody chłodzenia i komp, okablowanie.
tak mi się wydaje.
  
 
jak 1.4 było na pełnym wtrysku to najprawdopodobniej tylko sam komp, reszta pasuje p&p przerabiałem to
1,6 juz jedzie ma 100 kuni

[ wiadomość edytowana przez: jarcyk dnia 2014-02-21 21:57:25 ]
  
 
który 1.6 ma 100 kuni?
  
 
1.4 było na pełnym wtrysku, dzięki za pomoc .
Kleszczu - masz pewnie na myśli swap 1.4 8v na 1.6 16v to są dwa różne silniki, a ja mam na myśli 1.6 8v CVH ten 105 konny, który był w mk5 i mk4 jeśli się nie mylę.
Dzięki z góry za info.
Muszę tylko jeszcze porównać kolektory wydechowe czy są takie same, i średnica układu wydechowego.
Nie chcę wsadzać nic większego niż te 1.6, gdyż zależy mi na jak najprostszym montażu, bez zbędnych przeróbek. Ogólnie buda jest w całkiem dobrym stanie, także jeszcze nada się do polatania przez jakiś czas.
tak wygląda te 1.6 klik a tak moje 1.4 klik


[ wiadomość edytowana przez: Maylo dnia 2014-02-21 22:16:03 ]

[ wiadomość edytowana przez: Maylo dnia 2014-02-21 22:16:18 ]
  
 
powinno sie obejsc bez zadnych problemow u mnie 1.4 smigalo na wiazce z 1.3
kazdy silnik escortowski ma te same mocowania lap (poduszek)wiec nie bd jakis cyrkow ze nie pasuje itp tak samo z wezami od chlodzenia
bd wsio plug&play bo to sa te same silniki tylko rozna pojemnosc