Pytanie o SWAP"a z 1.8TD na 2.0 ST z Forda Focusa - Strona 1.5

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Jak mam się skontaktować z Migdal_6 ? Ma ktoś jakiś nr tel, czy pisać na PRIV ?

Zdajdę sobie sprawę, że troszkę € mnie to wyniesie.
Możecie mi powiedzieć czy znacie jakiegoś mechanika do ogarnięcia tematu ?

Raz jeszcze wielkie dzięki chłopaki
  
 
atakuj na priv. będzie chciał to poda telefon osobiście.
Migdał ogarnie temat bez problemu. ma już takie zabawy sa sobą
  
 
Nie takie sie rzeczy wkład do esa ,a akurat z tym silnikem od st nie ma tyle zabawy co piszecie ,i pokiego wkładac 2.0 od mod. jak sie ma ST za grosze to trzeba byc ciołem.Kolego wal do goscia co robi takie rzeczy i działaj,a koszty nie urosna jak bedziesz robił to z głowa.
  
 
ST zdecydowanie lepsza opcja moim zdaniem.

A co do anglików to skrzynia i rozkład biegów jest dokładnie taki sam jak w autach na starym kontynencie. Jadąc anglikiem wrzuca się tak samo biegi jak w waszych autach.

Migdał6 jest tu niezbędny, bo są takie tematy do obejścia jak hydraulika, której w Essie nie ma, brak linek, jak w Essie - sygnały z czujników idą do kompa, który dopiero daje wskazania na zegarach, dorobienie łap do silnika i osprzętu, no chyba, że mówię coś nie tak.

Ja chciałem pójść o jeden krok za daleko i niestety mi się nie udało (komp stand alone). Generalnie życzę sukcesu, bo z perspektywy moich doświadczeń wcale nie jest to takie trudne do zrobienia.
  
 
Wszystko mi się podoba, poza tą ceną za rozbitego STka... Raz też dostałem infoo "Focus ST po dzwonie za 2500zł", pojechałem nawet zobaczyć i okazało się że to zwykły zetec 2,0 tylko kierowca twierdził że to jest mega sportowa wersja i jeździ jak szatan.. Więc zweryfikuj poważnie informacje, sam silnik z ST chodzi po więcej niż 2500zł.. Co do tematu samego swapa tak jak koledzy pisali, przedewszystkim najtrudniejsze będzie ogarnięcie elektryki. Ale wszystko da się zrobić, kwestia czasu, chęci i zasobności portfela.
  
 
Tak do wiadomości kupisz silnik niby od ST-ka za 2500 co jest od razu padaką na bank ,ale pewnie nie wiesz ze ten silnik posiada jako jeden z nielicznych dwumasę która kosztuje 3 tys
  
 
Dwumasę, można wywalić tylko, rzeźba ze skrzynią. Albo zaspawać to go i nie będzie się "dwumasował" A tak poważnie.
Elektryka jest do ogarnięcia spoko jak jest w miarę kumaty elektryk, w końcu wkładasz z forda do forda. Gorzej właśnie z hydrauliką, jak do essa pompę wstawić, bo chyba serwo będzie przeszkadzać.
  
 
Zamach i skrzynia normalnie z escorta niech zostanie, po co się męczyć Pasuje p&p. Elektronike można nawet z zeteca dać - kwestia wywalenia zmiennej fazy i ogarnięcia w inny sposób zmiennej długości kolektora. W łapie przychodzącej do bloku tylko jedna śruba nie pasi. Zresztą co ja będę dużo opowiadał - daj to po prostu Migdałowi do ogarnięcia
  
 
ale czemu by temu motorowi odejmowac jego uroku przez puszczanie go na ecu zeteca ?
  
 
Wszystko zależy jaką skrzynię tam dać, ale najlepszą opcją jest zostawić MTX75 który ma razem z zamachem i sprzęgłem, bo taniej to raz, poduchy są w aucie to dwa, bardzo szybko osiągalny maksymalny moment to trzy. Jedyna rzecz do ogarnięcia to czujnik prędkości na zegary i osłona skrzyni od strony bloku, którą trzeba będzie dorobić (blok 1.8 TD jest innego kształtu i są szczeliny między blokiem a skrzynią jeśli damy tam blok Zetec i osłonę z diesela).
  
 
.Na bank jest padaka -widziałes ,sprawdziłes ze piszesz głupoty.Nastepny -tam jest dwumasa ,wymieniam skrzynie + spiek dziekuje dowidzenia mam zestaw.

A koszty wy nie płacicie za ta operacje to poco o takich rzeczach wspominacie.



[ wiadomość edytowana przez: Kleszczak dnia 2014-02-01 14:47:47 ]
  
 
Cytat:
2014-01-30 21:01:07, Wymiot pisze:
ale czemu by temu motorowi odejmowac jego uroku przez puszczanie go na ecu zeteca ?



Za dużo sentymentów Co ma takiego w sobie to ECU, że jest tak urokliwe? Z punktu widzenia przeszczepu to tylko problem, który łatwo można obejść. Kasowanie tej zmiennej fazy jest powszechnie stosowane i nie jest to nic dziwnego. Tym bardziej, że ta wielka zmienna faza to w zasadzie tylko przyspieszanie/opóźnianie wałka = żaden szał. Jakby to działało jak dajmy na to vtec - trzecia krzywka, większy wznios zaworu i dłuższy czas jego otwarcia to by było o co walczyć.
  
 
Cytat:
2014-01-29 08:50:39, Pre100n pisze:
Będziesz miał 6 biegów wstecznych i 1 do przodu - ale za to bardzo zrywny



  
 
Cytat:
2014-02-01 15:16:40, emtees pisze:
Za dużo sentymentów Co ma takiego w sobie to ECU, że jest tak urokliwe? Z punktu widzenia przeszczepu to tylko problem, który łatwo można obejść. Kasowanie tej zmiennej fazy jest powszechnie stosowane i nie jest to nic dziwnego. Tym bardziej, że ta wielka zmienna faza to w zasadzie tylko przyspieszanie/opóźnianie wałka = żaden szał. Jakby to działało jak dajmy na to vtec - trzecia krzywka, większy wznios zaworu i dłuższy czas jego otwarcia to by było o co walczyć.



idąc tym tokiem rozumowania po co wsadzać ST lepiej wsadzić 2.0 do tego wałki i kolektory i po problemie
  
 
Cytat:
Wysłany: 2014-02-02 16:51:24

Cytat:

2014-02-01 15:16:40, emtees pisze:
Za dużo sentymentów Co ma takiego w sobie to ECU, że jest tak urokliwe? Z punktu widzenia przeszczepu to tylko problem, który łatwo można obejść. Kasowanie tej zmiennej fazy jest powszechnie stosowane i nie jest to nic dziwnego. Tym bardziej, że ta wielka zmienna faza to w zasadzie tylko przyspieszanie/opóźnianie wałka = żaden szał. Jakby to działało jak dajmy na to vtec - trzecia krzywka, większy wznios zaworu i dłuższy czas jego otwarcia to by było o co walczyć.


idąc tym tokiem rozumowania po co wsadzać ST lepiej wsadzić 2.0 do tego wałki i kolektory i po problemie


albo jeszcze tloki doprezajace, wieksze wtryski i jazda...
  
 
Niestety, ale mój tok rozumowania rozmija się z tym co napisaliście Skupcie się, wypiszcie sobie na kartkach plusy i minusy każdego rozwiązania, weźcie kalkulator i wtedy pogadamy Jak się zagłębicie w temat to wtedy przestaniecie pisać pierdoły.


  
 
Daj na luz Emtes ,co niektórym ciezko zrobic mocniejsze hamulce ,a Ty chcesz ich prosic o taki wysiłek jak przeliczenie efektu danego silnika.
  
 
daj mi suche fakty na temat tego silnika bez zmiennej fazy i dolotu, wykres pokaz i tyle styknie
  
 
Cytat:
2014-02-02 20:36:27, Wymiot pisze:
daj mi suche fakty na temat tego silnika bez zmiennej fazy i dolotu, wykres pokaz i tyle styknie



Pokaz mi jakikolwiek silnik ,który jezdzi bez dolotu .Wiesz o czym mówisz ,2.0 zetec moze ma 125 kucy moze ,st napewno 160 dziekuje dowidzenia.