Polonez z silnikiem Volvo 360 - Strona 6

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2010-07-13 16:55:22, elltry pisze:
most volvo w polonezie to kilka takich przypadków było opisywanych na tym forum oraz innych o tematyce fso.



Owszem, z małą róznicą, most był z serii 300.

Cytat:
2010-07-13 16:55:22, elltry pisze:
pewnie za wąski tunel w PNie na skrzynie - ale mając dawcę można dowolnie go ciąć i tunel do polda wpasować,



Z tym, że pod tunelem idą podłużnice, a skrzynia z 740 to kawał lochy.


Cytat:
2010-07-13 16:55:22, elltry pisze:
stabilzator z przodu (być może od PN rovera),



Zaraz, pisałeś o przednim zawiasie z volvo, teraz mówisz o PN. Skoro planujesz turbo to na serii to nie będzie skręcać, zwłaszcza, że zestaw z volvo waży trochę dużo.

Cytat:
2010-07-13 16:55:22, elltry pisze:
wydech - hmm albo dopasowanie do istniejącego tuż za kolektorem



Do turbo? Nawet do wolnossący 2.0 to kastrator.

Cytat:
2010-07-13 16:55:22, elltry pisze:
wiązki elektryczne w całym aucie byłyby z volvo (całość full z przekaźnikami, kostkami, bezpiecznikami itd.),



Raczej nie podejdą bez cięcia ze wzgledu na inne budy.

Cytat:
2010-07-13 16:55:22, elltry pisze:
chłodzenie/ogrzewanie - chłodnica volvo, węże pewnie do skrócenia, dopasowania;



Chyba na dachu, porównaj sobie ile miejsca pod maska zajmuje silnik z volvo z osprzętem, a później zobacz ile miejsca jest w komorze PN.
  
 
Cytat:
2010-07-13 17:22:05, jose pisze:
Owszem, z małą róznicą, most był z serii 300.


Był też z 740 - fotka zapozyczona z forum ptk:
http://lh4.ggpht.com/_JRx28Ym5OxI/SqOgQi46_7I/AAAAAAAADFY/bTQsqg2bABQ/s400/20090905%28007%29.jpg
i tu do porównania most 740/ fiat 132/ PN


Cytat:
2010-07-13 17:22:05, jose pisze:
Z tym, że pod tunelem idą podłużnice, a skrzynia z 740 to kawał lochy.



To fakt. Ale trzeba by zmierzyć tą skrzynię.


Cytat:
2010-07-13 17:22:05, jose pisze:
Zaraz, pisałeś o przednim zawiasie z volvo, teraz mówisz o PN. Skoro planujesz turbo to na serii to nie będzie skręcać, zwłaszcza, że zestaw z volvo waży

trochę dużo.



O przednim zawiasie nie pisałem nic ze z volvo. Raczej to właśnie jedyna rzecz nie modyfikowana w moim zamyśle (prócz sprężyn z trucka i twardszych amorów).

Cytat:
2010-07-13 17:22:05, jose pisze:
Raczej nie podejdą bez cięcia ze wzgledu na inne budy.


Sądze że się obędzie. Poza tym dawca może mieć budę sedana albo kombi, a kombi bliżej do PNa. Ale nawet jak by trzeba było skracać wiązki to i tak zawsze zostaje to taki sam układ wiązek bez ingerencji w jej "kształt".


Cytat:
2010-07-13 17:22:05, jose pisze:
Chyba na dachu, porównaj sobie ile miejsca pod maska zajmuje silnik z volvo z osprzętem, a później zobacz ile miejsca jest w komorze PN.


Nie przesadzaj, nie jest znów jakoś kosmicznie wielki, 6 cylindrów upychali i banglało.
Foty na potwierdzenie:



A tak z innej bajki pytanie Jose - jaką alternatywę widzisz dla PNa zamiast OHV (wyłączając DOHC fiata i rovera) ?
  
 
Zaraz zaraz - tu jakie 6 cylindrów ???
to dlaczego sekwencja gazowni ma 4 przekaźniki ?
i komora silnika to raczej nie poldi !
no i skłodowska też była kobietą ?
  
 
Cytat:
2010-07-13 20:45:11, elltry pisze:
Nie przesadzaj, nie jest znów jakoś kosmicznie wielki, 6 cylindrów upychali i banglało.



Wycinając połowę budy. Wszystko można, i wszystko się da, pytanie tylko po co? Są lepsze sposoby na spożytkowanie takiej fury szmalcu, a istnieją lepsze alternatywy dla poloneza. Ta buda nie była projektowana pod 200+ KM i trzeba ją wzmocnić, a nie osłabiać wycinając kluczowe fragmenty (belka przednia w przypadku 6gang BMW).


Cytat:
2010-07-13 20:45:11, elltry pisze:
A tak z innej bajki pytanie Jose - jaką alternatywę widzisz dla PNa zamiast OHV (wyłączając DOHC fiata i rovera) ?



Nowsze DOHCe 16V fiata. Duzo mniej roboty i pewność sukcesu.
  
 
-GDEjeGRZECHU:
Czytanie ze zrozumieniem polecam - napisałem że 6 cylindrowe upychali więc z tym (4 cylindrowym) nie powinno być problemu z miejscem w komorze PNa.

JOSE
Jasne że PN nie był projektowany pod 200+ KM ale w tym konkretnym pomyśle nie trzeba by było nic wycinać - silnik sam w sobie nie jest większy od OHV fso.

Nowsze DOHC 16V fiata mniej roboty ?? Masz na myśli np silniki z coupe czy bravo I/brava? Przecież to jest wszystko przednionapędowe więc kwestia skrzyni, wału, mostu (ze względu na moc trzba by pomyśleć o innym), wiązek, chłodzenia, itd itp pozostaje praktycznie to samo co przy volvo - więc to jest to mniej roboty i gwarancja sukcesu? Chyba że masz w zamyśle włożenie tylko silnika i dopasowanie go do skrzyni a reszta full polonezowska zostanie ?
  
 
Cytat:
2010-07-14 18:06:08, elltry pisze:
Nowsze DOHC 16V fiata mniej roboty ?? Masz na myśli np silniki z coupe



M. in. Tipo, Thema, Dedra itd.

Cytat:
2010-07-14 18:06:08, elltry pisze: Przecież to jest wszystko przednionapędowe więc kwestia skrzyni, wału, mostu (ze względu na moc trzba by pomyśleć o innym), wiązek, chłodzenia, itd itp pozostaje praktycznie to samo co przy volvo - więc to jest to mniej roboty i gwarancja sukcesu?



Siadają na skrzynie od starych DOHCów, blok się wiele nie zmienił poza wałkami balansowymi. Osprzęt to pikuś przy tym co trzeba zrobić przy volvo.
  
 
Jakby to powiedzieć !
A! Mości książe raczy atakować malbork ,a pomost był ustawiony na frombork....
volvo /100/200/700/900/s90 mają tyle miejsca pod maską że v8 tam wejdzie - a na tej fotce masz niewiele luzu - ta kolumbryna zespołu volvo jest po byku potężna a turbina wypadnie gdzieś przy wsporniku prawego zawieszenia ale pod nadkolem - jeszcze intercooler i parę drobiazgów o słusznych gabarytach -
wiesz polonez to nie dress adidasa nie da się naciągnąć 2 rozmiary !
Słuchaj się Josego bo ja jestemniewiarygodny jak palikot -on wie czym pachnie wydumka i w końcu na placu stoi totem - wszyscy przychodza cmokają oddają pokłony , ale nikt rozsądny nie chce tym jechać - bo hample od poldka są tak skuteczne w wydumce jak w malczanie mk1 przy 4osobach.....
  
 
JOSE:
OK, skrzynia ze starszych DOHC, wał, most też (przynajmniej by wypadało). Ale czy to nie jest cofanie się w historię (części będą miały ze 30 lat!) i komplikowanie sobie życia ? A to to od tego, a to od tamtego itd.
Pomysłów na włożenie nowocześniejszych jednostek fiata na tym forum i innych tego typu było mnóstwo ale jakoś z ukończonych sukcesem działań nie widziałem.
Ja biorę pod uwagę volvo dlatego, że stosowanie wszystkiego od jednego modelu to ułatwienie na przyszłość napraw/eksploatacji.
Co do kosztów JOSE - zakup nowocześniejszego silnika i przystosowanie go do RWD, starej skrzyni i mostu, wszelkiego osprzętu wyjdzie taniej niż kompletnego anglika volvo ?? Tak na szybko kalkulując wychodzi tyle samo a nawet i więcej...
Ale idąc dalej - podjął byś się takiego swapa - całość wg. Twojego pomysłu z fiatem ?

-GDEjeGRZECHU:
Owszem miejsca pod maska w tych volvo jest w ..uj ale idąc tym myśleniem włożenie silnika z volvo 360 (dokonane w tym wątku), który jest wymiarami taki sam do tych o których ja myślę (700/900) też byłoby nie możliwe. Sytuacja w przypadku turbo wiadomo - komplikuje się znacznie, ale patrząc na silniki nie uturbione jestem praktycznie pewny, że bezproblemowo prawie plug&play się upychają do PNów.
Kwestia hamulcy - pisałem kilka postów wyżej - tył volvo razem z mostem, pompa/serwo volvo, przód komplet tarcze/zaciski/klocki np z trucka ewentualnie wydumka na te z volvo. Czyli układ hamulcowy volvo/prawie volvo przystosowany do mocy generowanej przez silnik volvo.



[ wiadomość edytowana przez: elltry dnia 2010-07-15 14:35:38 ]
  
 
Cytat:
2010-07-15 14:27:59, elltry pisze:
Co do kosztów JOSE - zakup nowocześniejszego silnika i przystosowanie go do RWD, starej skrzyni i mostu, wszelkiego osprzętu wyjdzie taniej niż kompletnego anglika volvo ?? Tak na szybko kalkulując wychodzi tyle samo a nawet i więcej... Ale idąc dalej - podjął byś się takiego swapa - całość wg. Twojego pomysłu z fiatem ?



Wyjdzie taniej. zakup części może będzie droższy niż zakup volvo, ale koszty robocizny będą na tyle mniejsze że sumarycznie wyjdzie min. połowę taniej.

Przystosowanie DOHC 16v fiata do RWD to montaż łap od 132/argenta do bloku, montaż miski od ww., przerobienie smoka i kolektora ssącego. Ogarnięcie osprzętu i wydechu. Tyle. Pasuje prawie od strzała. Szanse na powodzenie projektu 100%. 146KM od ręki. Mało? Lancia Thema Turbo 2.0 16V w najmocniejszej wersji miała 205KM, dodatkowa rzeźba to kolektor wydechowy bo w oryginalnym turbina wychodzi w ścianie grodziowej. Tylko załatw sobie kontrakt z jakąś hurtownią mostów.
  
 
Przy pójściu w stronę fiata silnik, wiązka, skrzynia, wał, most - każde z innej parafii - ale OK - to i tak trzeba pomyśleć nad wzmocnieniem hamulców, wiązką elektryczną, chociażby zbiornikiem paliwa, utwardzeniem zawieszenia. Bo na samym przełożeniu silnika ze skrzynią i podpięciem wiązek można skończyć ale to taka sztuka dla sztuki. PN - biorca to gaźnikowiec (więc brak dużej ilości wiązek) ze starymi hamulcami-spowalniaczami, starą wąską chłodnicą, chociaż tyle że na szerokim zawiasie, więc te rzeczy i tak trzeba by upgraedować. Nie licząc szczegółów jak np. kombinacje z zegarami/prędkościomierzem czy innymi (przy fiacie; volvowe zegary w całości by można zapakować-cała elektryka volvo).

Składając fakty do kupy niezależnie czy włoszczyzna czy skandynawia to i tak czy siak robi się total swap z naciskiem na total (gromadzenie wszelakich części przy fiacie kontra dumanie i upychanie przy volvo) z przewagą dla volvo w kwestii posiadania od ręki wszystkich części na miejscu a po stronie fiata bliskością do standardu plug&play. Mając komplet skupiasz się "tylko" na kombinowaniu w przekładaniu. Nie mając kompletu części można skupiać się ale przy siedzeniu na kiblu

Konkluzja tak na szybko - volvo vs. fiat: Ehh to tak jakby ruchać i chcieć mieć dziewice.... (zakładając ze dotyczy to tej samej panny)
  
 
nie wiem jaki jest sens dawania mocy powyżej 140 koni ?
przy sztywnym moście nawet z volvo !
mocne fury mają niezależny tył - volvo 760/960 i s90
i omegi opla i scorpiaki forda i merce (poza tymi a i b dla kobiet )
wszystkie beemy - to zapewnia dobre prowadzenie przy sporej mocy
a co do kosztów - fiat angol FWD będzie i tańszy i bardziej kompatybilny bo hample fiata też da się łatwiej podpasować niż volviaka (zakładali od tipo i tempry ,starej cromy po niewielkich przeróbkach piast i wsporników zacisków )
a sztywny most pewnie dasz na resorach od trucka - komfort jazdy będzie taki że luźne plomby z zębów wypadną ! (a buda popęka na zgrzewach i nie tylko)
  
 
Cytat:
2010-07-16 08:30:25, -GDEjeGRZECHU pisze:
nie wiem jaki jest sens dawania mocy powyżej 140 koni ? przy sztywnym moście nawet z volvo ! mocne fury mają niezależny tył ...



Powiedz to Amerykańcom.
  
 
Cytat:
2010-07-16 11:11:36, leon pisze:
Powiedz to Amerykańcom.


a widziałeś jakie jełopy tam żyją???
oni trzęsą się ze strachu gdy licznik podchodzi pod 50mil a przy 55 są pewni że każdy sygnał to policja ich ma (a tam ciągle coś sygnali) !!!
95% samochodów nie rozwineło nigdy tam 50% mocy katalogowej
  
 
Czy autor postu jeszcze odwiedza to forum? Nie wyjaśniono wkońcu jak poradził sobie z stabilizatorem przednim?Czy ten roverowski podpasował?i jak podłączył obrotomierz?zegary miał chyba orginalne polonezowskie?

To ten polonez został sprzedany? Nic nie pisano o osiagach itp.Ciekawi mnie to