Wszystko o Tiburon/ Coupe - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
dyskusja wskazana jak ogólnie już wiadomo silnik w moim Ponym był poddany poważnym modyfikacjom, w poważnej firmie, za poważne pieniądze, a dały niepoważny efekt ale jedno czego mnie Hyundaie nauczyły to to, że Hyundai Hyundaiowi nie równy więc może tylko mój egzemplarz tak zareagował a mam w domu 3 H więc wiem o czym pisze

P.S.

Jesli ktoś chce dalej prowadzić dyskusję na temat modyfikacji mechanicznych Hyundai to prosze założyc oddzielny temat aby tego topicu nie żasmieć informacjami nie związanymi z Coupe


[ wiadomość edytowana przez: speedmaster dnia 2005-12-06 19:35:31 ]
  
 
Dokładnie tak- widzę że moderator wie o co chodzi.

Twin Turbo- myślę że się mylisz. I nie bezpodstawnie. Oczywiście (bez urazy, nie piszę tego z zawiści czy coś) z tuningiem silnika 1.6 ja dał bym sobie spokój. 2.0 w stronę N/A również. Można wydać furę kasy i mieć mierne efekty (taka budowa głowicy) . Oczywiście nie piszę tego tak sobie z kosmosu- ktoś to kiedyś próbował i raczył podzielić się wiedzą. ALE. G4GC. 4 cylindry. 1975 cm3. niby standard. jednak- silnik bardzo wytrzymały (chyba nie wczytywałeś się za bardzo w swoj temat na innym forum) doskonale znosi doładowanie. Seryjny dół przez kilka dni u pewnego uzytkownika znosił bez słowa 1 bar -> niecałe 300 KM. Po tych kilku dniach jednak zrezygnowal i zmniejszyl ciśnienie. Zeby nie bylo ze sie silnik rozsypal.
BTW mi też seryjny przedni zderzak sie nie podoba

Dalej. Doktoreq- 250 KM dla G6B to nie realna ale bezpieczna i za wielką wodą powszechna wartość dla seryjnego dołu. Można nawet mówić tu o 280 KM. Zdaje się że 250 KM to Alpine Stg II czyli kompresor+ cooler+ mniejsze kółeczko. Kupujesz i jeździsz. Żadnych kutych tłoków czy korb.
Cierpliwości, dajcie mi troche czasu, powklejam z czasem coraz mocniejsze wykresy Tiburonków, będą i >300 KM, tylko cierpliwości- mało czasowy jestem znów ostatnio
  
 
Cytat:
2005-12-06 23:01:04, HIN pisze:
... Dalej. Doktoreq- 250 KM dla G6B to nie realna ale bezpieczna i za wielką wodą powszechna wartość dla seryjnego dołu. Można nawet mówić tu o 280 KM. Zdaje się że 250 KM to Alpine Stg II czyli kompresor+ cooler+ mniejsze kółeczko. Kupujesz i jeździsz. Żadnych kutych tłoków czy korb. Cierpliwości, dajcie mi troche czasu, powklejam z czasem coraz mocniejsze wykresy Tiburonków, będą i >300 KM, tylko cierpliwości- mało czasowy jestem znów ostatnio


O kutych tłokach i korbach to pisałem ale przy mocach 350-400 KM. Przy tej pojemności realna wydaje się moc nawet 450-500 KM ale to już wyższa szkoła jazdy i naprawdę profesjonalny tuning (żaden garażowy nie wchodzi w grę) + sprzęgło, półosie itp. Chętnie bym spróbował poprowadzić takie cacuszko...
Wogóle to marzy mi się Tiburonek.... za jakiś czas może... ale chyba tylko 2.0
  
 
Sprzęgło- przy nie delikatnym traktowaniu to jeśli np dasz podtlenku +25 KM to powinno być kolejnym szybko wymienionym elmentem. Słabiutkie jak diabli. Ale to chyba dotyczy wszystkich samochodów ostatnich generacji.
Półosie- nie słyszałem żeby ktoś w GK musiał wymieniać półosie- na 300 KM wystarczają spokojnie, dalej- nie wiem. Jednak myslę że wystarczą spokojnie na więcej- w końcu to tyko przednionapędówka i jeżeli jest jakiś kolosalny moment obrotowy to nie jest w stanie go przenieść na asfalt
  
 
Wrzucam kolejny wykres.
Hyundai Tiburon
USA
2003 2.0 R4

Modyfikacje:
-Wydech 2,25" z rurowym kolektorem wydechowym
-Dolot OBX
-Świece zapłonowe Bosch
-przewody zapłonowe Magnecor 8,5mm
wynik:

Moc max: 137 KM
  
 
Ciekawy artykuł o Tiburonku GK oraz zmianach w stosunku do RD

Autoweb
  
 
I ostatni (na razie) wykres wolnbossącej 4-cylindrówki
Hyundai Tiburon GK
Kanada
2003 2.0 R4

Modyfikacje:
-wydech cat back+ rurowy kolektor wydechowy
-mniejsze kółka pasowe OBX
-lekkie koło zamachowe XTD
-przewody zapłonowe Nology Hotwires



Moc max 139 KM
  
 
Przechodzę do wolnossących Delat 2.7 V6
Hyundai Tiburon GK
2.7 V6
Modyfikacje:
-wydech Borla (cat back)
-dolot


Mox max 162 WHP
  
 
Trochę zdjęć z budującego się 2.0 GK; cel- 300- 350 KM
Miłego oglądania






























  
 
Kolejna wolnossąca V6
Hyundai Tiburon GK
USA
2.7 V6

Modyfikacje:
-Dolot AEM
-Przewody zapłonowe Vitek
-Świece zapłonowe Vitek
-kółka pasowe BPE
-wydech cat-back Mussa
-przewody uziemiające (ground wires)



Moc max 174 WHP

Sporo zdjęć i filmików tego i kilku innych:
TUTAJ


[ wiadomość edytowana przez: HIN dnia 2006-01-13 16:47:20 ]
  
 
Kolejny V6
Hyundai Tiburon GK
USA, California
2.7 V6
Modyfikacje:
- Dolot
- ECU Real (przeprogramowane)
- Rurowe kolektort wydechowe SSA
- Wydech (cat-back, robiony indywidualnie)
Wykres:


Moc max 181 HP
  
 
witam
mam pytanko. jaka moc wytrzyma seryjny silnik coupe 2,0l 16V z 97r? planuje zamontowac turbo z niewielkim doladowaniem (kolo 180-190km) i boje sie czy tloki, podloga silnika i korby wytrzymaja ;/.
  
 
ja tez tak chce
  
 
ciekawe informacje nt. modyfikacji (i nie tylko) scopue

link
  
 
Witam wszystkich. potrzeboje spojlerek do tiburona z 97 macie moze jakis na sprzedanie?