Omega B ogrzewanie - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
bavara, mam prośbę o zdjęcia, jak jakieś dostałeś, bo ja poruszałem podobny problem TUTAJ i zero odpowiedzi. Jeszcze jakbyś mi na priva krótki opis, co i gdzie znaleźć i przedmuchać/wymienić, to będę w pełni szczęścia, zwłaszcza że dzisiaj wracając ze spot-u w Oświęcimiu mało nie zamarzłem, bo ogrzewania za holere nie szło właczyć...
  
 
jak widac to typowa usterka u mnie po wymianie termostatu jest lepiej ale leci letnie beda wieksze mrozy to bede musial jezdzic w rekawiczkach - moze jakimis wspolnymi silami uda nam sie jakas dobra porade opracowac .U siebie podejrzewam zamulona nagrzenice
  
 
Ja już tak bardzo nie wiem, że podjadę do ASO i spróbuję jakiegoś mechanika pociągnąć za język, może pokaże palcem za co się wziąć i zobaczymy. Dam znać.
  
 
Witam,
U mnie problem jest tez ciekawy, jade sobie i mi fajnie wieje cieplym, nagle przestaje wiac cieple, albo po zgaszeniu i odpaleniu nie ma juz cieplego. Znalazlem sposob - otwieram maske, odkrecam korek wlewu plynu chlodzacego, jak "syknie" zakrecam i po okolo 30 sek. mam znowu ciepelko z nawiewow, ale to niezbyt dobre rozwiazanie na dluzsza mete. Ktos mi powiedzial, ze uklad sie zapowietrza i dlatego tak sie dzieje. Ja znalazlem przy silniku takie cos i z tego wycieka jakas ciecz, ale nie wiem do czego to służy i czy przez to wlasnie moze sie zapowietrzac uklad chlodzenia. Prosze o rade co i jak z tym zrobic i czy wogole cos robic??

[ wiadomość edytowana przez: sewcio dnia 2005-11-28 00:17:01 ]
  
 
Cytat:
2005-11-27 23:47:04, sewcio pisze:
Witam, U mnie problem jest tez ciekawy, jade sobie i mi fajnie wieje cieplym, nagle przestaje wiac cieple, albo po zgaszeniu i odpaleniu nie ma juz cieplego. Znalazlem sposob - otwieram maske, odkrecam korek wlewu plynu chlodzacego, jak "syknie" zakrecam i po okolo 30 sek. mam znowu ciepelko z nawiewow, ale to niezbyt dobre rozwiazanie na dluzsza mete. Ktos mi powiedzial, ze uklad sie zapowietrza i dlatego tak sie dzieje. Ja znalazlem przy silniku takie cos i z tego wycieka jakas ciecz, ale nie wiem do czego to służy i czy przez to wlasnie moze sie zapowietrzac uklad chlodzenia. Prosze o rade co i jak z tym zrobic i czy wogole cos robic?? [ wiadomość edytowana przez: sewcio dnia 2005-11-27 23:48:37 ] [ wiadomość edytowana przez: sewcio dnia 2005-11-27 23:50:08 ] [ wiadomość edytowana przez: sewcio dnia 2005-11-27 23:50:55 ] [ wiadomość edytowana przez: sewcio dnia 2005-11-27 23:57:25 ]


Witam.
Na mój gust jest to zawór od nagrzewnicy sterowany podciśnieniem,a więc za pomocą tej cienkiej rurki dochodzącej od góry jest przełączany przepływ płynu w ASO nazywają to zawór klimatyzacji. Ja miałem podobne wycieki w momencie kiedy przełączałem na grzanie to były niby mniejsze, ale po czasie lało się z niego i trzeba było wymienić koszt to ok. 200 zeta. Pstryknij bliżej fotkę to powiem czy jest identyczny (z wyglądu bynajmiej) u mnie.
pozdro
  
 
mimorek, prosze, tylko troche nieostre...





[ wiadomość edytowana przez: sewcio dnia 2005-11-28 00:40:29 ]
  
 
Jeszcze jedno pytanie, czy jak to wymontuje, to mi duzo plynu ucieknie i czy plyn jest szkodliwy dla innych podzespolow, bo wiadomo, ze poleci po silniku itd...
  
 
a ja mam równiez ciekawy objaw z ogrzewaniem moze ktoś mi poradzi co moze byc przyczyna mianowicie po uruchomieniu silnika i ustawieniu klimatronika na np 27stopni wystepuje dziwne zjawisko silnik się rozgrzewa optymalnie natomiast z nawiewu leci ledwie ciepławe powietrze wtedy zmniejszam temp na minimum i spowrotem na max i dopiero jakby się otwierał obieg nagrzewnicy natychmiast strzałka temp silnika spada a z kratek leci gorące powietrze , dodam ze mam wymieniony włacznik ciśnieniowy ale mógłby się zabrudzić a moze coś z klimatronikiem ??
  
 
Czy ktos wie jak ominac ten zaworek bo u mnie w omie B 3.0 jest podobny i chcialbym narazie na stale zrobic zeby lecialo ciepelko czy w ogole sie da go ominac ????

Pozdr.........

help !!!!

[ wiadomość edytowana przez: bavara dnia 2005-12-01 20:32:36 ]
  
 
naprawde nikt nie wiem jak to obejsc zeby grzalo na zime
  
 
Witam .Ja cos wniose do tematu bo moja oma juz grzeje .Na to ze bylo w niej zimno zlozyly sie 2 rzeczy zalozenie instalacji gazowej oraz brak podcisnienia na zaworku przelaczajacym obieg ogrzewania .Niestety fachowcy zalozyli mi parownik bardzo nisko i ciepla woda krazyla nizej niz wejscie do nagrzenicy .Rada na to jest taka ze mozna zalozyc cienisze weze lub kryzy na przewody dochodzace do parownika u mnie mechanik zastosowal niewielki zaworek dzieki czemu moge regulowac przeplyw cieplej wody przez parownik .Teraz mam super cieple powietrze i parownik mi nie marznie .Jezeli komus zniknelo ogrzewanie zaraz po zalozeniu gazu moze miec podobna sytuacje .Pozdrawiam
  
 
u mnie sie nic nie resetuje ! wcisnąć auto i off na raz ,ale jak jest wyl czy zal. klimatronic jak tak robiłem to wogole nie dmuchalo nawet na 9 !!!
  
 
No i zrobione.
Wypiąłem ten cienki przewód podcisnienia, pojezdzilem troche z wypietym, ogrzewanie po chwili przestalo dzialac. Po wpieciu, juz ponad tydzien ogrzewanie dziala bez zarzutu, a z zaworu przestal wyciekac plyn. Chyba cos bylo przytkane i sie odetkalo po wyjeciu tego wezyka.
Podziekowania dla mimorek.
Pozdro
  
 
witam ,odwieczny problem ogrzewania dotknął i mnie ja objaw mam taki ze na wolnych obrotach jak dam ogrzewanie na max to po chwili leci chłodne powietrze ,jak zwiększę obroty np do 1000 to zaczyna lecieć gorące ,stało się tak dopiero po remacie silnika i teraz nie wiem co jest grane ,pompa wody nowa ,nagrzewnica drożna ,nie ma wycieków ,płynu nie ubywa ,parę razy próbowałem odpowietrzać(odkręcałem korek od zbiornika wyrównawczego i czekałem aż wentylator się załączy) ,wcześniej grzało elegancko (przed remontem ),moja myśl to taka że może pompa wody mało wydajna i za mały obieg na wolnych obrotach?? może cos poradzicie ?? bo zemnie nie jest fachowiec więc nie mam już pojęcia co jest grane
  
 
SIEKO Ja mam dokładnie to samo.
  
 
jak zmienialem rozrzad gosc mi proponowal jakas pompe wody - nie pamietam juz jej firmy, ale jak zobaczylem lopatki to jakos strasznie gesto miala, duzo wiecej niz seria przewiduje. Moze wlasnie taka pompe masz i cos nie tak jest z nia
  
 
moze zawor trojdrozny szwankuje, albo jak robili remont zle podpieli podcisnienia od zaworu.
  
 
Musze się podłączyć pod temat, bo skrobanie auta z obu stron doprowadza mnie już do szału!
Jak wygląda schemat ogrzewania w omie b 2.0 16v bez klimy?
Woda idzie od góry z tyłu silnika, wchodzi do elektrycznej pompki wspomagającej, potem prosto do nagrzewnicy i z niej wraca do tego grubego skubańca który idzie dołem od chłodnicy (poprawcie mnie jeśli się mylę). Badając temat po wymontowaniu schowka, jeden z aluminiowych przewodów nagrzewnicy jest ciepły a drugi zimny. W aucie kompletna arktyka. Mój typ to kompletnie zapchana nagrzewnica. Wertowałem forum i czytałem o jakimś zaworze podciśnienia, ale nie widzę u siebie pod maska. Co jeszcze sprawdzić zanim zacznę bebeszyć wnętrze? Myślałem podłączyć się pod kerszera i przepłukać nagrzewnicę pod ciśnieniem, tylko nie wiem jak odpiąć węża zwrotnego ? (nie ma opaski ani nic, jakiś plastikowy łącznik którego naprawdę nie chciałbym złamać)
Masakra, to już trzeci omegowaty w moim posiadaniu i każdy jeden bez grzania. Seny jeszcze jakoś podgrzewa ale omy to tragedia. Jak kocham te auta, tak tej zimy dają mi naprawdę popalić.

Dzięki za wszelkie sugestie.
  
 
Ciekawe jak ty wyczyscisz nagrzewnice karcherem hehe. Pomysł dobry ale to nie chłodnica ktora mozna z syfu na zewnatrz opłukac karcherem. Płukanie a jak nie podziała to nowa nagrzewnica. A jeszcze wczesniej to sprawdz te zaworek bo jest napewno z tyłu autam. a ta zawleczke to sie odciaga a pozniej powoli sciaga ta cała zapikne plastikową.