Lambda po ra n-ty - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
qbaj pisze:
jedno mnie zaintrygowalo..napisales o mocno zubozonej mieszance powyzej 1.3 lambda..troche sie zakrecilem) 1.3 to jak rozumiem nie napiecie na sondzie tylko wartosc samego wspolczynnika..dotad myslalem ze wartosc napiecia na sondzie i warto wspolczynnika olambda to to samo..ale zdajsie bylem w bledzie..gdzies wczoraj czytalem ze dla naszej sondy wspolczynik lambda rowny jednosci odpowiada napieciu na sondzie okolo 0.45V..prosze o ewentualna weryfikacje jesli napisalem bzdure w tej chwili bo pomijajac powyzsze stwierdzenie to myslalem tez zawsze ze im nizsze napiecie na sondzie tym ubozsza mieszanka a im blizej 1V tym mieszanka bogatsza



Zgadza się, 1.3 lambda oznacza stosunek "odbiegania" od składu stiochometrycznego (czy jak tam się on zwie).
Sonda Lambda już powyżej ok. 1.03 lambda wskazuje zero volt.
Przy 1 V prawdopodobnie oznacza, że lambda jest poniżej 1, choć dokładnie to raczej oznaczałoby zero tlenu w spalinach (czyli faktycznie brakuje nawet tego tlenu z niedopalonej a właściwej mieszanki). Praktyka wskazuje, że jazda ze wskazaniami 1V to spora stata paliwa (10-20%) na przewzbogaconą mieszankę.

Skąd masz taki komputer do podpinania pod gniazdo procesora LPG ? Ile to kosztuje i gdzie można załatwić takie badanie ?

  
 
Cytat:
2006-02-17 16:25:49, Dariusz pisze:
Praktyka wskazuje, że jazda ze wskazaniami 1V to spora stata paliwa (10-20%) na przewzbogaconą mieszankę.



zawzywszy ze w espero jest sonda 0-0.8V to uzyskanie 1V graniczy z cudem
Im wskazania sondy wyzsze tym bogatsza mieszanka. (no chyba ze mamy tzw. sonde odwrocona).

O ile pamietam to ustawienia są rozne w zaleznosci od trybu jazdy
ekono 0.45V
normal 0.54V
sport 0.605V
przynajmniej u mnie