Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
WilK Black Magic Prowansja | 2003-04-13 20:00:10 SerU, akiedy w swojego bolida wkładasz 2,9 V6? |
Piter20 (M) A3 WRC | 2003-04-13 22:07:24 Jednak najlepsza będzie buda poldka, który miał wcześniej zamontowany fabrycznie silnik scierki. Chodzi mi o tunel na skrzynie i belke zawieszenia. |
Lechu Miłośnik FSO Karolina Gdańsk/Warszawa | 2003-04-14 00:02:30
Ano się zaczęła. Moja oferta: 1500zł No i jeszcze ponawiam pytanie które gdzieś już w tym poście padło: ile KM ma ten silnik? ile czasu zajmie włożenie tego silnika do auta? |
Piter20 (M) A3 WRC | 2003-04-15 23:20:00 Kosa Ty jesteś pewien, że wsadzałeś skrzynię od 132???? Wiesz, skrzynie 131 i 132 trochę się różnią... gabarytami i MASĄ. Więc nie pitol mi, że wsadzenie takiej skrzyni we dwóch to bajka, bo w życiu nie uwierzę. No chyba, że jest to skrzynia od 132 1.8GLS - ta z krótkim 5. biegiem. Ona jest rzeczywiście mniejsza i lżejsza od zwykłych, ale i tak za ciężka do swobodnego manewrowania nią nad głową.
Co do licytacji: Ludzie! nie ma więcej chętnych??? |
Jasio sluzbowka :) Lublin | 2003-04-16 00:08:54 A ja mam pytanko jesli mozna .Przypatruje sie dyskusji z duzym zainteresowaniem bo z checia bym wlozyl cos takiego do mojego ładnego bolidu .Ciekawi mnie wlasnie tylko dlaczego ten silnik ma tak korzystna cene jesli jest po remoncie?Aha i prosze o podpowiedz czy jest legal itd.Pozdrawiam |
SerU408 Wrocław | 2003-04-16 08:03:27 Co do legalności: silnik full legall.
Co do stanu:sam możesz się przekonać na własne oczy, że silnik jest żyleta gdyż leży sobie rozebrany i czeka na oględziny nowego właściciela. Cena jest atrakcyjna tylko dla tego, że my tego remontu nie robiliśmy-zrobił go jego poprzedni właściciel i praktycznie w ogóle na nim nie pojeździł i dosłownie zakopał samochód w ogródku. Na cylidrach widać jeszcze ślady honowania!!! Koszt samego remontu to około 1300 zł bez nowych tłoków a tu za 1800 z włożeniem |
Piter20 (M) A3 WRC | 2003-04-16 10:44:24 Jeszcze jedno: Jeśli ktoś ma wątpliwości co do legalności pochodzenia tego 1.8, to jestem w stanie załatwić kserokopie umów (było kilku właścicieli) aż do pierwszego właściciela. Tylko trochę to potrwa. |
kosa131 (S) Miłośnik FSO 3x Fiat 131 (kombi, ... Szczecin | 2003-04-16 16:18:52
identyczna skrzynia jak od argenty. I napewno byla to skrzynia od 131 DOHC (wiem bo jezdze 4 dohc z koleji). Nie mowie ze jest bardzo lekko, ale mowie, ze da sie to zrobic w dwie osoby bez wiekszych problemow. I da nie nawet bez kanalu (do 125p wkladalismy skrzynie na lezaco, auto stalo na kobylkach). Jak nie wierzysz to mozesz przyjechac do szczecina, zalozymy sie o flache i Ci udowodnie, ze sie da |
bodziot Miłośnik FSO "Misia" czyli Fiat P ... Kraków | 2003-04-16 16:51:13 tu mi sie przypomina opis kolegi z zaprzyjażnionego Forum:
"...Kiedy wszyscy myślą, że czegoś nie da się zrobić, przychodzi ten jeden który nie wie, że sie nieda i to on właśnie to robi. " i to jest moje zdanie na ten temat A tak mniej poważnie to powiedziałem o tej debacie koledze który bedzie ją wkładał to sie prawie posikał ze smiechu. |
Mrozek Miłośnik FSO 2 x PN i pare innych ... blisko Wrocka ;) | 2003-04-17 00:05:42
BTW – 150 zł kosztuje np. sama wymiana sprzęgła w seryjnym PN/DF, co sprowadza się głównie do najbardziej upierdliwej roboty jaką jest demontaż i montaż skrzyni biegów (bo samo odkręcenie starego i przykręcenie nowego sprzęgła to śmieszna sprawa). Podejrzewam, że jakby mechanik zabrał się (pierwszy raz) za wyjęcie i włożenie skrzynki od 132/argenty to (drugim razem) policzyłby sobie trochę więcej. Podobną sumę (lub nawet wyższą) trzeba zabulić za wymianę uszczelki podgłowicowej. Więc jeśli za 200 zł liczysz sobie za wyjęcie starego silnika ze skrzynią biegów i wału oraz włożenie nowego oraz skrzynki i wału (lub konieczną jego przeróbką polegającą na rozpięciu i złożeniu przedniej części z 131/132 z tylną z PN – tak na marginesie wymiana krzyżaka kosztuje około 50 zł) oraz z grubsza nastawienie silnika, to klientów znajdziesz pewnie multum. Powodzenia – żebyś zarobił na sól do śledzia.
Jeśli o dostępność części (takie najzwyklejsze pierdułki jak kompl. uszczelek) – to ostatnio kolega zamówił i czekał na nie 3... miesiące. Ciekawie to może wyglądać, jak akurat dokładne wyczyszczenie gaźnika to paląca sprawa. A to, że to „bardzo przyjemny gaźniczek” – owszem, jeśli prawidłowo działa automat ssania (jeśli jest) , bo z tym jest najczęściej problem no i oczywiście nie są wyrobione dysze. Zawsze podkreślam, że jest to gaźnik co do zasady lepszy od polonezowskiego, ale może czasem być źródłem dość nieprzyjemnych problemów, z którymi nie będzie można sobie w sensownym czasie poradzić (ze względu na coraz gorszą dostępność części). Dodatkowy problem się pojawi gdy będziemy chcieli (lub już jest) zamontować instalację gazową – trudno o miksery do tych gaźników.
Kończąc tą polemikę – oczywiście nie taki diabeł wcale straszny. Zresztą dość dokładny opis przełożenia fiatowskiego dohc do PN lub DF jest dostępny na stronie, i jasno z niego wynika, że kłopotów z tym specjalnych nie ma, poza (ładnym) kawałkiem czasu potrzebnym na tą robotę i paroma upierdliwymi i czasochłonnymi drobiazgami, które zawsze wylezą przy tej operacji. I jeszcze jedno – gadasz bzdury :
Przyjadę do Ciebie ze skrzynką od argenty i włożysz mi ją na leżąco w aucie stojącym na kobyłkach – zesrasz się z wysiłku, choć może jak strawisz na to pół dnia, to ją jakoś wepchniesz. Ale za flachę to mi się opłaca . |
Walezy Fiat 131, Subaru Imp ... Czyżowice | 2003-04-17 08:52:09 nie rozumiem problemu wkladania skrzynek. przeciez to zaden powazny problem, trzeba tylko do tego podejsc z glowa.ale w dwie osoby nie spieszac sie mozna wyciagnac lub wlozyc skrzynke w 1,5godzinki. mam na mysli wielkie skrzynki ze 131 z pionowym sterowaniem ale z wielka skrzynka ze sterowaniem skosnym(132) tez sie szybko wklada. poza tym zadnego sterowania nigdy nie demontowalem. przy czym to jest w poldku caro(szeroki tunel) , uzywajac kanalu i odkrecajac belke pod silnikiem(duzo latwiejszy dostep do srub(ale potrzeba przyzad do powieszenia silnika). jakbym mial klucz pneumatyczny to pewnie w 40 minut bym to zrobil. przy czym przyjemniejsza robota to wyciaganie calego silnika ze skrzynka(tez 1,5 godziny ale juz samemu). |
Ireq ford capri Mk2 ford ... kraków | 2003-04-17 09:06:35 ..a ja założyłem wielką skrzynię ze skośnym lewarem do 30 letniego df w w pojedynke w jedno popołudnie dysponując podnośnikiem warsztatowym,stojakiem montażowym do skrzyń, boschem, migiem,młotemi paczką fajek..jak dla mnie robota tak prosta że aż nudna (dla niewtajemniczonych-tunel najwęższy z możliwych, ZADNE miejsca mocowania nie pasują, konieczność dorabiania poprzeczki)..Sorry ale nie wiem po co tyle bicia piany |
kosa131 (S) Miłośnik FSO 3x Fiat 131 (kombi, ... Szczecin | 2003-04-17 09:49:04
Wiesz, poki co koncze technikum samochodowe wiec jescze nie mam specjalnie warunkow zeby zalozyc firme. Ale w przyszlosci z pewnoscia to zrobie. Poki co servisuje znajomemu mirafiorke (miedzy innymi zmienilem mu silnik z 1.6 OHV na 2.0 dohc zmieniajac przy okazji panewki, pietrscienie i tego typu pierdoly. Wiem o czym pisze i prosze nie robic ze mnei idioty.
Masz racje- wydaje Ci sie. Kolega ma argente wiec wiem jak wyglada skrzynia w tym aucie (roznie sie od tej, ktora mam w 131 miejscem na czujnik polozenia kola zamachowego i zabierakiem walu napedowego (przesowka jest tam na wale a nie jak w mojej 131- w skrzyni. Skrzyneczka od 131 OHV faktycznie jest mniejsza i lzejsza, ale zaznaczylem, ze pisze o skrzyni od DOHC i napewno nie jest to skrzynia od 132 GLS
Nie musisz mnie oswiecac bo akurat wiem co nieco o tych gaznikach. Uszczelki papierowe dorobi Cipraktycznie od reki kazdy zaklad, ktory sie tym zajmuje. Z dostepnoscia dysz i przepinek faktycznie jest maly problem, ja skladalem obecny gaznik z 3 gaznikow. Ale jak pozna siezasade dzialania urzadzenia rozruchowego zastosowanego w ADFach to regulacja jest banalna. A co do miksera- tez da sie przerobic inny mikser- jakos mam gaz w 131 na orginalnym 34ADF250 i wszytko jest dobrze.
Fakt, do poloneza DOHC nie wkladalem. Wiec moze masz racje.
Uwazasz sie za guru od dohc i kazda inna opinia jest Ci nie na reke- odrobinke samokrytycyzmu. Nikt nie wie wszytkiego. Nie bede sie z Toba klucil, bo ty wiesz swoje, ja swoje. opis roznic miedzy modekllami 131 mial na celu rozroznienie modeli, bo w kazdej serii roznie je oznaczano i bardzo czesto sa to kundle. I mialo to na celu zweryfikowanie pogladu, ze DOHC wystepowaly w mirafiori, a w 131 tylko ohc i ohv, bo to kompletna bzdura. Ale Ty wszytko wiesz lepiej.... Pozdrawiam.
Pamietaj, ze byle czego nie pije |
bodziot Miłośnik FSO "Misia" czyli Fiat P ... Kraków | 2003-04-17 10:28:46 Z okazju ze operacje przeszczepu bede wykonywał u Kolega poplecony przez IREQ i napewno pod jego nadzorem nie sporziewam sie jakiś problemów bo wykonują oni taką operacje rutynowo i to dla mnie koniec tematu
A co do dużych skrzyń to napewno nie jest cieższa od audi Quatro albo A8 i to dopiero jest wyzwanie a nie taka mała skrzynka. Do Quatro wrzucalem z kumplem o trwało to 20 min a do A8 czowiek wszucał sam i nietrwało to wiecej niż 30 min |
Lechu Miłośnik FSO Karolina Gdańsk/Warszawa | 2003-04-17 16:48:18
bodziot, czemu wszystkie twoje wypowiedzi sugerują jakbyś już był nowym właścicielem 1,8DOHC na 100% jeżeli wiesz coś więcej na ten temat niż można wyczytać w tym topicu to proszę podziel się ze mną swoimi informacjami, bo jak dotychczas sądziłem że to moja oferta jest najwyższa (dla przypomnienia: 1500zł) |
Piter20 (M) A3 WRC | 2003-04-17 17:24:46 Zgadzam się z Lechem.
Kolejna sprawa do wszystkich fachowców od wsadzania skrzyń 132 do poldka z zamontowanym już silnikiem. Czy ktoś z Was mógłby mi to pokrótce opisać jak bez zdejmowania zewnętrznego mechanizmu zmiany biegów zapakować skrzynię? Chodzi mi o montaż skrzyni i od razu podłączenie jej do silnika, a nie wsadzenie skrzyni, a później pałowanie się z tafieniem sprzęgłem na wałek sprzęgłowy. Tylko od razu proszę o odpuszczenie sobie postów typu buachacha. Tylko rzeczowe wypowiedzi. W każdym razie licytacja trwa. |
kosa131 (S) Miłośnik FSO 3x Fiat 131 (kombi, ... Szczecin | 2003-04-17 17:41:46
O ile pamietam poldek ma na tunelu blache, zwezajaca otwor. Jest ona mocowana na wkrety i dostepna po zdjeciu konsolki i wygluszen. jesli w poldku dostep do srub mocujacych zewnetrzny mechanizm zmiany biegow jest tak fatalny, jak pisze Mrozek to moze to jest wyjsce: zdjac konsolke i ta blache. Ale na poczatek moznaby sprobowac wrzocic 1 lub 3 bieg i moze wejdzie (nie wiem, nie mam poloneza). Z reszta, ja sie nie znam, nie potrafie odroznic skrzyni od 133 od tej od 131, i wszytko co pisze jest z regoly totalna bzdura wiec lepiej poczekaj az Ci cos napisze Mrozek, albo niech on ja wstawi liczac za to ze 400 zl, bo przeciez to jest praktycznie niewykonalne..... pozdrawiam. |