Sztywny hol do fiata 126 i 125,jak zrobic,jakie przepisy ?? - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2006-09-08 19:18:55, 34 pisze:
Holowales puste auto czy byl ktos za kierownica?



Było nas dwóch ale brak było chętnego na tyranie w maluchu taki kawał drogi
  
 
bylo nas trzech.. w kazdym z nas inna krew..
  
 
chłopaki, sztywny hol to poprostu rura i kierowca w aucie holowanym
trójkąt to trójkąt i kierowcy niepotrzeba, wiązke podpinasz i jazda.
sie martwice czy to legalne czy nie. i tak jak was zatrzyma policjant rajdówką to ma wiele wiecej powodów zeby mandat wlepić albo dowód zabrać wiec czym sie przejmujecie
  
 
sorry, ale zmieńcie w temacie pisownie słowa "chol" na POPRAWNĄ "hol". Średnio to wygląda na I - szej stronie forum.
  
 
Cytat:
2006-09-08 15:58:00, SzymonX pisze:
tak ale moze to byc tez traktowane jak ciagniecie przyczepki dwuosiowej... czego teoretycznie nie mozesz na kategori B ale ciekawe jak to naprawde jest


Mozesz ciagnac przyczepke dwuosiowa z kat.B bez zadnych dodatkowych ograniczen w stosunku do przyczepki jednoosiowej.
  
 
Wyciag z przepisow dotyczacych holowania pojazdow:

Art. 31.
1. Kierujący może holować pojazd silnikowy tylko pod warunkiem, że:

1. prędkość pojazdu holującego nie przekracza 30 km/h na obszarze zabudowanym i 60 km/h poza tym obszarem;

2. pojazd holujący ma włączone światła mijania również w okresie dostatecznej widoczności;

3. w pojeździe holowanym znajduje się kierujący mający uprawnienie do kierowania tym pojazdem, chyba że pojazd jest holowany w sposób wykluczający potrzebę kierowania nim;

4. pojazd holowany jest połączony z pojazdem holującym w sposób wykluczający odczepienie się w czasie jazdy; nie dotyczy to holowania motocykla, który powinien być połączony z pojazdem holującym połączeniem giętkim w sposób umożliwiający łatwe odczepienie;

5. pojazd holowany, z wyjątkiem motocykla, jest oznaczony z tyłu po lewej stronie ostrzegawczym trójkątem odblaskowym, a w okresie niedostatecznej widoczności ma ponadto włączone światła pozycyjne; zamiast oznaczenia trójkątem odblaskowym pojazd holowany może wysyłać żółte sygnały błyskowe w sposób widoczny dla innych uczestników ruchu;

6. w pojeździe holowanym na połączeniu sztywnym jest sprawny co najmniej jeden układ hamulców, a w pojeździe holowanym na połączeniu giętkim - dwa układy;

7. odległość między pojazdami wynosi nie więcej niż 3 m przy połączeniu sztywnym, a od 4 do 6 m przy połączeniu giętkim, przy czym połączenie jest oznakowane na przemian pasami białymi i czerwonymi albo zaopatrzone w chorągiewkę barwy żółtej lub czerwonej; przepisu tego nie stosuje się w razie holowania pojazdów jednostek wojskowych podporządkowanych Ministrowi Obrony Narodowej.


2. Zabrania się holowania:

1. pojazdu o niesprawnym układzie kierowniczym lub o niesprawnych hamulcach, chyba że sposób holowania wyklucza potrzebę ich użycia;

2. pojazdu za pomocą połączenia giętkiego, jeżeli w pojeździe tym działanie układu hamulcowego uzależnione jest od pracy silnika, a silnik jest unieruchomiony;

3. więcej niż jednego pojazdu, z wyjątkiem pojazdu członowego;

4. pojazdem z przyczepą (naczepą);

5. na autostradzie, z wyjątkiem holowania przez pojazdy przeznaczone do holowania do najbliższego wyjazdu lub miejsca obsługi podróżnych.

3. W razie holowania pojazdu w sposób wykluczający potrzebę kierowania nim lub użycia hamulców, rzeczywista masa całkowita pojazdu holowanego nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu holującego.


I mysle ze dyskusje na ten temat dobrna konca. Cignalem malca na zlot do Zvolenia na sztywnym rowniez przez przejscie graniczne i panowie jedynie zapytali czy tak mozna.

Ja na wszelki wypadek mialem ze soba wlasnie w ten sposob wydrukowany wyciag zprzepisow (chodzi szczegolnie o boldy) i w razie czego gotowy bylem pokazac go policjantowi. Oczywiscie uznalbym wyzszosc, gdyby pokazal mi jakis przepis jednoznacznie zabraniajacy holowanie pojazdu na sztywnym.
  
 
bomba
  
 
wszytsko fajnie tylko nikt nie bierze pod uwage tego ze maluch nie jest przystosowany do wspolpracy ze sztywnym holem a tym bardziej mocowanie zdezaka ktore nie jest zbyt solidne ,mysle ze policja przymyka oko bo sama nie ma pojecia czy jest to legalne ,lub nie wie jak to zargumentowac,ale mysle ze jezeli dojdzie do jakiegos wypadku z udzialem samochodu ciagnioetego na tym to bedzie nie wesolo
  
 
Cytat:
2006-09-18 20:25:03, Zuraw pisze:
Wyciag z przepisow dotyczacych holowania pojazdow: Art. 31. 1. Kierujący może holować pojazd silnikowy tylko pod warunkiem, że: 1. prędkość pojazdu holującego nie przekracza 30 km/h na obszarze zabudowanym i 60 km/h poza tym obszarem;



o tynm to mozna z 5Turbo pogadac
 
 
heh myśmy 120 lecieli z maluchem na holu
  
 
Cytat:
2006-09-19 18:06:59, mateuszc pisze:
heh myśmy 120 lecieli z maluchem na holu



pfffffffff
 
 
Cytat:
2006-09-19 18:06:59, mateuszc pisze:
heh myśmy 120 lecieli z maluchem na holu


Tyle to comar na lince jechal hamujac
  
 
odkopuje.

Nie mam czasu czytac wszystkiego.

1. Czy ciagnienie PICKUPEM 125p na sztywno sedana 125p jest mozliwe oraz dozwolone ?

2. Co mi jest potrzebne w pick upie do takiego holowania ? Hak jakas rura ?

Prosze o podpowiedz. Sorry jesli bylo ale nie mam pojecia co i jak a bardzo bym chcial niebawem poruszac sie po Polsce dosc duzo km dwoma autami na raz.

Please help mi
  
 
a w hoowanym aucie ktos bedzie czy chcesz go tak ciagnoc jak chlopacy maluszki targaja, czyli bez kierowcy ????
  
 
wlasnie marzy mnie sie tak zeby w cignietym wozie nikogo nie bylo.

We no zmien tymczasowo temat na "sztywny hol 125p - jakie mozliwosci ?"

[ wiadomość edytowana przez: borysirl dnia 2007-03-13 13:05:09 ]
  
 
nie wiem jak z prawem, bo jednak kant jest troche ciezszy niz malczan. ale jesli chodzi o wykonanie to tak samo jak w malcu, trojkat zamocowany w miejsca uchwytow zderzaka, z tym ze pasuje je pewnie wzmocnic
  
 
Pierwsza kwestia to czy masa pickupa jest wieksza od szedana. Jesli tak - no problem.
Kwestia druga to jak ciezki jest tyl pickupa. Chodzi o to, ze samochod holowny zawsze stara sie prostowac tor jazdy tym mocniej im wiekszy kat wyprzedzenia sworznia zwrotnicy i kazdy skret to przymusowe wytracenie go z tego stanu co odbywa sie z pewnym trudem. Pytanie czy nie zdazy sie tak, ze tyl pickupa nie pojedzie prosto bo tak popchnie go przod samochodu holowanego?

Problem znika jak sie na pake wrzuci troche towaru.
  
 
chłopcy dobrze pisza, ja też planuje po powrocie swojego kanta na sztywnym holu targać,i szukam właśnie jakiegoś cięższego holownika, takiego który nie da sie postawić bokiem przy skręcie,a co może mieć miejsce w pikusiu(bardo lekki tył) w świetle przepisów holownik musi być cięższy od holowanego,a masa zespołu nie może przekroczyć 3.5t (chyba że masz uprawnienia)

-----------------
"Fatalna Imitacja Auta Turystycznego"

P.U.H. MARAKANT

Transport samochodów / pomoc drogowa
Poliwęglan do rajdówek
  
 
mar a myslales jak zamontowac hol ???? myslisz ze trzeba bedzie za kazdym razem zderzak sciagac czy moze masz jakis pomysl zeby to ominac ?????


[ wiadomość edytowana przez: bimber1 dnia 2007-03-13 18:41:33 ]
  
 
Dobre pytanie.

Nie mam haka tak w jednym jak i w drugim aucie... Jak wyglada instalacja takowego oraz jego rejestracja ?
Co pozniej z podpinaniem i rozpinaniem ?
Faktycznie moze byc potrzebny za kazdym razem demontaz zderzaka ?

Pikus jest lzejszy na bank, bynajmniej tak mnie sie zdaje z logicznego punktu widzenia, ale mysle ze jest to kwestia odpowiedniego brania tego pod uwage ciagnac auto za soba i mysle ze da sie uniknac stawiania bokiem w czasie jazdy. Na upartego mozna zaladowac, jak Zuraw wspomnial, jakies 200 kg piasku, ale czy to ma sens ???

Wszystko rozbija sie o to ze Pikaczu jezdzi na gaz (bedzie jezdzil ) i dlatego tak bym chcial zeby to on ciagal

Myslalem zeby Zoltkowi montowac gaz szczegolnie jak ostatnio nim walnalem 1500 km w dwa dni ale w momencie montazu instalacji zoltek przestanie miec szanse na bycie rakieta...

To ciaganie bym chcial odbebnic w okolicy konca kwietnia i poczatku maja pozniej juz wyjezdzam za magranice obydwoma, z tym ze na niemieckiej autobahnie nie wchodzi w gre sztywny wiec i tak koniec koncow czeka mnie ponad 1000 km na dwa baty i wtedy bedzie kurna kieszen bolala...