Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2008-06-02 19:25:40
z tego co się orientuję automat dobrej klasy to jakieś 15 tys, ale czynnik też swoje kosztuje, olej, filtry do automatu itd, a ostatnio się dowiedziałem, że aby móc obsługiwać maszynę trzeba mieć ze dwanaście papierów, pozwoleń i certyfikatów... |
ZBYCHOL Espero Automat SZCZECIN | 2008-06-02 20:37:28 Macie chłopy rację, byłem dziś w normalnym sklepie a nie "złodziejskim" i widziałem takie miedziane rurki - są naprawdę solidne i takie będę zakładał. Tymbardziej że facecik w ASO rzekł, że takich rurek to on niema i nie wie kiedy mogą być i ogólnie to on nic mi nie poradzi (żeby nie powiedzieć że go to pi****li)
[ wiadomość edytowana przez: ZBYCHOL dnia 2008-06-02 20:39:41 ] |
pawel12356 Daewoo Espero 1.5 16v Czerniak | 2008-06-02 20:46:21 a ja dzisiaj zakupiłem przewody elastyczne na przód AP-Cifam-wyglądaja solidnie=moze ktos takie ma? ciekaw jestem opinni.
i czekam za klockami oraz tarczami w zwiazku z tym mam dylemat-czy podczas wymiany załozyc tez na przód nowe miedziane przewody? wchodzą one w te otwory i spinki bez problemu? Tył narazie odpuszczam sobie-ewentualnie przeczyszcze wnetrze bebnów |
nawigator5 Klubowy Weteran espero 1.5 lpg Poznań | 2008-06-02 21:31:23
Jak masz możliwośc to zakadaj.... wszystko to co teraz się wymieni wystarczy na kolejne ...10 lat ....czyli do końca użuwalności samochodu. Lepiej wymienić teraz kiedy jest ciepło i przyjemnie niż w zimie przy -10 st. C. Ale musisz się liczyć z tym, że jak ruszysz wężyki ...to skończysz na pompie Ja tak miałem podczas ....wymiany wężyka z tyłu... (tak z przypływu nadgorliwości) W efekcie czego musiałem wymienić wszystko ...cylinderki - bo się poukręcały odpowietrzniki, rurki, wspomniany wężyk , trójnik, rurkę do pompy i o.m.c. pompa też by pszła ale "się udało"... Ruszysz g..... to śmierdzi..... ale mam nowe ...i 300zł mniej w kieszeni (ze wszystkim) |
rafalko Espero 1.5 16v + Ave ... Wrocław | 2008-06-02 21:44:32
I kupiles ten zestaw z klockami Pagida o ktory pytales ??? |
roland66 Klubowy Weteran Espresso 1.8 CD Wrocław | 2008-06-02 22:53:19
Obawiam się, że to nie był czynnik chłodniczy - ten by od razu odparował i fiuuuu!!! robić dziurę ozonową* Stawiam na bimber... Pzdr. * wersja dla wierzących w bajki dla dorosłych... |
piotr_ek Reno Złomguna Olkósh | 2008-06-02 22:55:48
Metafora taka... brak klimę dobijał korzystając z butli jaka służy do campingowych kuchenek+manometru. |
Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2008-06-03 00:11:36
no tak, propan (r-290) to ponoć całkiem niezły czynnik chłodniczy, lepszy niż standardowy w autach r-134a, ale słabo zachowuje się w roli strefy kontrolowanego zgniotu |
piotr_ek Reno Złomguna Olkósh | 2008-06-03 07:18:55
Do campingowej butli została przelany z dużej butli właściwy czynnik chłodniczy, aby zadowolić w podwórkowym warsztacie posiadaczy klimy w rodzinie. |
Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2008-06-03 08:31:28
ok, rozumiem, pisałem tylko, że układ klimy można nabić zwykłym propanem-butanem i będzie działał, i to lepiej niż na r-134a. Zresztą zdaje się, że obecnie lodówki zamiast freonem napełnia się butanem. |
pawel12356 Daewoo Espero 1.5 16v Czerniak | 2008-06-10 14:18:45
tak czerwone klocki wyglądaja intrygująco a tarcze jak to tarcze jeszcze nie załozyłem-raczej do mechanika pojade--przewody elastyczne bede zmieniał i moze stalowe na miedziane(zdam sie na opinie majstra ) no i płyn nowy tylne chociaz zajzec i przeczyscic znowu pól dnia z głowy..... |
rafalko Espero 1.5 16v + Ave ... Wrocław | 2008-06-10 14:36:10
Nie no - nie rozbijaj mnie...wymiana tarcz i klocków to chyba jedna z najprostszych rzeczy do zrobienia - jak odkrecisz koła to zostają ci tylko 3 sruby - jedna od tarczy (taka jak na bebnie z tylu) no i dwie od calego zacisku - jak masz imbus cos kolo 8 mm chyba + srubokret krzyzakowy to juz dosyc narzędzi do tej roboty (no chyba ze mlotek jak tarcza na piaście troche przyrdzewiała). Jak będziesz na zlocie to wez zestaw to ci zrobie w godzinke Pozdro |
piotr_ek Reno Złomguna Olkósh | 2008-06-10 14:44:43
A po co ma się burdzić, męczyć i pitolić? Lepiej kupić 4-ro paka i patrzyć jak mechanik się męczy. |
pawel12356 Daewoo Espero 1.5 16v Czerniak | 2008-06-10 14:46:57
na zlot na tym co mam nie dojade--z prawej mi juz skrzypi te przewody mnie troche hamują--ukrece i problem bedzie...... dzieki za checi |
nawigator5 Klubowy Weteran espero 1.5 lpg Poznań | 2008-06-10 14:56:15
Imbus "7" ....bo po co mieliby zastowować na typowy (6 lub 8 ) |
rafalko Espero 1.5 16v + Ave ... Wrocław | 2008-06-10 15:38:36
Być może - wiem ze jednego złamałem bo u mnie jakiś pedał zasmarował śruby niebieskim LOCTITEM - myslalem ze wyjde z siebie ale w koncu przy drugim kluczu i 0,5 metrowej rurze poszlo |
pawel12356 Daewoo Espero 1.5 16v Czerniak | 2008-06-12 12:23:39 załozone
co by nie mówic troche grzebania w tym jest-cholerne śróby za zmiane dałem 80 zł i jeszcze mi na rolkach sprawdzili przód i tył przewody stalowe z przodu nawet na siłe nie podlegały wymianie co innego tylne-powiedzieli ze zmienia-ale tez tragdii nie ma-podobno zdazały sie gorsze i nie ciekło elastyczne- poradzono mi zeby przy wymianie sztywnych załozyc jak sie bede bardzo upierał.... skutecznosc nowego zestawu--narazie sie nie wypowiadam--ale pierwsze hamowania to tragedia była--farba na klockach... |
rafalko Espero 1.5 16v + Ave ... Wrocław | 2008-06-13 09:55:12
to akurat wiem bo przezylem pierwsze hamowania |
pawel12356 Daewoo Espero 1.5 16v Czerniak | 2008-06-16 21:46:07 dotarło sie
zestaw godny polecenia pomimo duzego pylenia |