Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() dziadek_tadeusz TOYOTA DRIVER Toyota Camry x2 Wojnów k Siedlec | 2007-12-30 16:51:51
Nie trzeba 3.0 ![]() ![]() |
![]() madzia_83 TOYOTA MANIAK Mimlowóz e9 Gardawice | 2007-12-30 19:01:43
Klekot jest uroczy - oczywiście u zdrowego diesla. Co jeszcze? siła - to takie małe czołgi ![]() |
![]() dziadek_tadeusz TOYOTA DRIVER Toyota Camry x2 Wojnów k Siedlec | 2007-12-30 19:36:04
Bez ssania ![]() Silnik: 1832cm3, w holenderskich papierach było napisane 143 KM ale ile ich juz zdechło to niewiadmo ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Jezdzi na Mobilu i torche go połyka ale co bede mu oleju oszczedzał ![]() ![]() |
marcinm TOYOTA MANIAK ... | 2007-12-30 20:31:58
Owszem, silnik wysokoprężny, czyli potocznie zwany Diesla, jest trwalszy, i ma większą sprawność, co jednak nie znaczy że jest lepszy. Benzynowe silniki są elastyczniejsze od Diesli, mają szerszy zakres użytecznych obrotów, i większe moce z litra pojemności. Oczywiście cały czas porównujemy konstrukcje wolnossące, a nie ( jak to niektórzy czynią ) np. 2.0 D4D i 2.0 VVTi ![]() Może uściślijmy - wolnossący diesel do oszczędzania paliwa, a turboładowana benzyna do jazdy... przez duże J. ![]()
Wybrałbyś się na hamownię, bo te holenderskie papiery mi się widzą niewiele warte. Z rodziny silników 1S ( bo takowy siedzi w Twojej Camry ), z roczników 82-86 najmocniejszy był 1S-ELU, czyli 1.8 z pojedynczym wałkiem rozrządu, i hydraulicznymi popychaczami zaworów, przy czym miał już EFI. Silnik montowany był w bliżej nieokreślonej wersji Cariny w latach 1984/01->1987/03. Wg niektórych źródeł w roku 1986 miał on 115 koni @ 5400 obrotów, poparte 164 Nm @ 4000 RPM. Wg wszystkich osiągalnych źródeł, silnik 1S montowany w Camry w latach 82-88, miał początkowo gaźnik, 90 koni @ 5200RPM, i 141Nm@3400 - nisko, jak na rasową 8-zaworówkę przystało. Stopień sprężania 9,1. W tych samych latach był też silnik 1S-U, montowany raczej na JDM, w Cressidach i Coronach, miał również gaźnik, identyczną pojemność, i stopień sprężania, ale już 100koni, i 152Nm, co potem zostało w 86 roku zdławione do 95 koni, przy zachowaniu momentu obrotowego. Niestety, większość danych jest niekompletna, i nie można doszukać się szczegółów, jednak szczerze wątpię w te 143 konie, chociażby z trzech powodów : 1) obrotomierz kończy się na 6000 obrotów, a żeby osiągnąć tak wysoką moc z wolnossącego silnika tej pojemności, trzebaby z 7000 i głowicę "G", czyli o szerszym stopniu rozwarcia krzywek 2) Głowicę "G" Toyota ( a raczej Yamaha dla Toyoty ) wprowadziła wraz z silnikiem 3S-GE w 1985 roku, mając 137 koni @ 6200 RPM, w 1986 wprowadzają więc turboładowany 3S-GTE, mający już 182 konie @ 6000 RPM 3) 150 koni z 1.8 osiągały Passaty B5 w latach 1996-2000, tyle że silnik był z turbiną ![]() Ale się opisałem ![]() Ale to tylko tak sobie... żeby obalać mity ![]() pzdr |
![]() madzia_83 TOYOTA MANIAK Mimlowóz e9 Gardawice | 2007-12-30 21:01:37 My tu gadu gadu o silnikach ale jednak to co przechodziła E9 brata i to jakie ciężary przewoziła, i to że zatarł silnik a dalej jeździła - o tym to nikt nie napisze ![]() |
![]() dziadek_tadeusz TOYOTA DRIVER Toyota Camry x2 Wojnów k Siedlec | 2007-12-31 13:34:46
Nie przeszkadza mi to ![]() ![]() A co do tego co Marcin pisał to moze racja. Nie wiem. Teraz napewno nie bede jechał na hamowanie. Wystrczy mi to, że wiem jak przyspiesza ![]() ![]() [ wiadomość edytowana przez: dziadek_tadeusz dnia 2007-12-31 13:38:41 ] |
![]() dziadek_tadeusz TOYOTA DRIVER Toyota Camry x2 Wojnów k Siedlec | 2008-01-11 13:26:50 Jestem dumny z Camry ![]() Zrobiłem sobie test spalania i wyszło mi 8,8l LPG/100km ma którkich odcinkach ![]() |
![]() dziadek_tadeusz TOYOTA DRIVER Toyota Camry x2 Wojnów k Siedlec | 2008-02-10 13:55:53 |
marcinm TOYOTA MANIAK ... | 2008-02-10 16:49:33 Jakie masz te sprężyny, że co rok Ci pękają ![]() Btw, ładnie siedzi... sportowy zawias kolega zapodał ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() pzdr |
![]() dziadek_tadeusz TOYOTA DRIVER Toyota Camry x2 Wojnów k Siedlec | 2008-02-10 17:22:39
Zaoszczędziłem i wymieniłem tylko jedną wtedy... ![]()
![]() ![]() pozdr |
marcinm TOYOTA MANIAK ... | 2008-02-11 14:58:52
ja mam tylko cichą nadzieję, że to był żart... kiepski, ale żart... |
![]() Plumoza TOYOTA DRIVER Toyota Carina II CT150 Łódź | 2008-02-11 18:03:12
![]() |
marcinm TOYOTA MANIAK ... | 2008-02-11 20:48:21 to ja już nic nie powiem... ![]() |
![]() dziadek_tadeusz TOYOTA DRIVER Toyota Camry x2 Wojnów k Siedlec | 2008-02-11 22:51:07 Plumoza , marcinm cicho mi tu byc ![]() Jutro będą wszystkie gumy i Camrusia bedzie jezdziś ![]() ![]() Zapomniałem się pochwalić ![]() ![]() ![]() |
CzapCzap T E L E T U B I Ś | 2008-02-11 22:51:56 eee, u mnie normalnie, po oponie jednej sie zmienia , sprezynie i wogole luzik ![]() |
![]() pankuba TOYOTA DRIVER Renault Megane 220 GT Wawa | 2008-02-11 22:59:13 no tak Lublin - Podlasie gdzieś ten kierunek ![]() ![]() |
CzapCzap T E L E T U B I Ś | 2008-02-11 23:01:20
2000 km na zachod ![]() |
![]() Plumoza TOYOTA DRIVER Toyota Carina II CT150 Łódź | 2008-02-12 08:16:31
|